Navara d22 czy d40
Moderator: Kosiarz
Navara d22 czy d40
Witam,
Przymierzam się do zakupu jakiegoś pickupa. Sprzedaje busa, który przestał być już potrzebny a jest wykorzystywany okazjonalnie do ciągnięcia lawety z takim czymś http://www.vauxhallcresta.pl . Potrzebne mi jest auto, którym bez problemu pociągnę lawetę 2 - 2,5t .
Naczytałem się o problemach d22 i jego nędznym silniku. Jednak D40 boje się ze względu na przykre doświadczenia z nowymi dieslami.
Jaka jest wasza opinia? Ryzykować silnik w D22 i jak co zmienić go na 2,7 czy iść w D40?
Dzięki za odp
Przymierzam się do zakupu jakiegoś pickupa. Sprzedaje busa, który przestał być już potrzebny a jest wykorzystywany okazjonalnie do ciągnięcia lawety z takim czymś http://www.vauxhallcresta.pl . Potrzebne mi jest auto, którym bez problemu pociągnę lawetę 2 - 2,5t .
Naczytałem się o problemach d22 i jego nędznym silniku. Jednak D40 boje się ze względu na przykre doświadczenia z nowymi dieslami.
Jaka jest wasza opinia? Ryzykować silnik w D22 i jak co zmienić go na 2,7 czy iść w D40?
Dzięki za odp
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Navara d22 czy d40
hilux ew l200
niestety nissan się nie nada
niestety nissan się nie nada
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Navara d22 czy d40
W D40 jest wypałowany silnik z D22 
D22 prosy jak budowa cepa, w porównaniu z D40.
Lawta 3t nie jest problemem.

D22 prosy jak budowa cepa, w porównaniu z D40.
Lawta 3t nie jest problemem.
Nissan-y
Re: Navara d22 czy d40
Mam D22 300.000 przebiegu i nie wiem co to silnik, teraz trochę zaczyna gwizdać turbina.
Jak ktoś katuje auto to mu silnik bokiem wychodzi, to auto to wół roboczy i traktor nie nadaje się na autostrady.
Do lawety jak najbardziej ( predkość max 90 ) tylko sprawdź czy miał wymieniany napinacz łańcucha bo była akcja serwisowa.
Ja ma auto z 2002 roku, może potem już były inne problemy z silnikiem w innych latach.
Jak ktoś katuje auto to mu silnik bokiem wychodzi, to auto to wół roboczy i traktor nie nadaje się na autostrady.
Do lawety jak najbardziej ( predkość max 90 ) tylko sprawdź czy miał wymieniany napinacz łańcucha bo była akcja serwisowa.
Ja ma auto z 2002 roku, może potem już były inne problemy z silnikiem w innych latach.
Nissan PickUp 32" BFG AT
Re: Navara d22 czy d40
gÓral świętokrzyski dlaczego uważasz że nissan nie da rady??
Wojtek_kom czyli uważasz, że awaryjność silnika D40 będzie taka sama jak D22?
A jakbym miał możliwość kupienie D22 z silniekiem od terrano 2,7 - nie był by to najlepszy wybór??
Wojtek_kom czyli uważasz, że awaryjność silnika D40 będzie taka sama jak D22?
A jakbym miał możliwość kupienie D22 z silniekiem od terrano 2,7 - nie był by to najlepszy wybór??
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Navara d22 czy d40
Rok temu szukałem taczek do ciągania przyczepy 2,5 t
D22 najbardziej mi odpowiadało
Ładne i mocne oraz przystępne cenowo
ale
-popatrzyłem ile d22 stoii na allegro z zatartym silnikiem i same wnioski mi się nasuneły
-poczytałem temat d22 wielka motorowa kupa
-pogadałem też z mechanikami w serwisie nissana i odradzili mi to auto do ciągania takie przyczepy.
(Trzy d22 stały z wyjętym silnikami wtedy na kanale
)
Kupiłem hila a czasami też ciagam przyczepe L200 kumpla.
Hilux z poprzedniej generacji czyli 98-02 to naprawde niezjebliwe auto.
Jego wada to mułowaty 90konny silnik ale robi przebiegi rzędu 700-800 tys
Po roku użytkowania pickupa jako holownika stwierdzam , że nie jest to idelane rozwiązanie
-jest deko za długi przy manewrowaniu przyczepą
-lepszy byłby stały napęd
-super sprawa to skrzynia "super select" w mitasubiszi (reduktor zapięty ale centralny mechanizm róznicowy działa) spokojnie można manewrować cieżką przyczepą
-lekka paka to porażka przy takiej masie lawety - na nierównościach i koleinach przesuwa autem (ładuje co najmniej 200-300kg na pake jak musze dalej jechać)
Nastepny holownik jaki kupie będzie krótki, cięzki, oraz z centralnym mechanizmem różnicowym
D22 najbardziej mi odpowiadało
Ładne i mocne oraz przystępne cenowo

ale
-popatrzyłem ile d22 stoii na allegro z zatartym silnikiem i same wnioski mi się nasuneły
-poczytałem temat d22 wielka motorowa kupa

-pogadałem też z mechanikami w serwisie nissana i odradzili mi to auto do ciągania takie przyczepy.
(Trzy d22 stały z wyjętym silnikami wtedy na kanale

Kupiłem hila a czasami też ciagam przyczepe L200 kumpla.
Hilux z poprzedniej generacji czyli 98-02 to naprawde niezjebliwe auto.
Jego wada to mułowaty 90konny silnik ale robi przebiegi rzędu 700-800 tys

Po roku użytkowania pickupa jako holownika stwierdzam , że nie jest to idelane rozwiązanie
-jest deko za długi przy manewrowaniu przyczepą
-lepszy byłby stały napęd
-super sprawa to skrzynia "super select" w mitasubiszi (reduktor zapięty ale centralny mechanizm róznicowy działa) spokojnie można manewrować cieżką przyczepą
-lekka paka to porażka przy takiej masie lawety - na nierównościach i koleinach przesuwa autem (ładuje co najmniej 200-300kg na pake jak musze dalej jechać)
Nastepny holownik jaki kupie będzie krótki, cięzki, oraz z centralnym mechanizmem różnicowym
Re: Navara d22 czy d40
No ok a na przykład D22 z zamontowanym silnikiem od terrano 2,7??
No i czy ktoś ma jakieś opinie na temat D40 z 2,5 dieslem?
No i czy ktoś ma jakieś opinie na temat D40 z 2,5 dieslem?
Re: Navara d22 czy d40
Góral może masz wyr.....ą lawetę albo zawias w aucie
5 lat ciagam navarą d40 lawety . Najczęsciej długie i krótkie parchy. Trasy po 2 tysiace km i nie narzekam na żadne uciekanie tyłu czy kiwanie autem. Ostatnio ze Szwajcarii lecieliśmy z prawie 4 tonami na haku i bez zarzutu.
Dla mnie d40 jest idealna do lawety.Dobra moc i moment i jazda bardzo przyjemna.
5 lat ciagam navarą d40 lawety . Najczęsciej długie i krótkie parchy. Trasy po 2 tysiace km i nie narzekam na żadne uciekanie tyłu czy kiwanie autem. Ostatnio ze Szwajcarii lecieliśmy z prawie 4 tonami na haku i bez zarzutu.
Dla mnie d40 jest idealna do lawety.Dobra moc i moment i jazda bardzo przyjemna.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Navara d22 czy d40
pepa którą ciągam jest troche nietypowa
http://picasaweb.google.pl/bartosz.swit ... 1940518370
waży to 2,5 tony jest wysokie i ma z dyszlem aż 8,5m
pepa nowa -2009r
w maju wymieniane były tuleje i gumy na resorach, sprawność amorów 79%
problem nie występuje na płaskich jak stół drogach tylko na koleinach i nierównosciach
załadowanie paki balastem 200-300kg eliminuje problem
w l200 dzieje się tak samo
http://picasaweb.google.pl/bartosz.swit ... 1940518370
waży to 2,5 tony jest wysokie i ma z dyszlem aż 8,5m
pepa nowa -2009r
w maju wymieniane były tuleje i gumy na resorach, sprawność amorów 79%
problem nie występuje na płaskich jak stół drogach tylko na koleinach i nierównosciach
załadowanie paki balastem 200-300kg eliminuje problem
w l200 dzieje się tak samo
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Navara d22 czy d40
Obciążenie haka złe...gÓral świętokrzyski pisze: problem nie występuje na płaskich jak stół drogach tylko na koleinach i nierównosciach
załadowanie paki balastem 200-300kg eliminuje problem
w l200 dzieje się tak samo
Nissan-y
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Navara d22 czy d40
tzn za duże, za małe??
jakie być powinno??
jakie być powinno??
Re: Navara d22 czy d40
A jak jest z elektronika w D40 oraz z napędami. Wprawdzie nie myślę jeździć nim po jakimś trudnym terenie ale może na coś się przyda
. z tego co wiem D22 np nie jest uposażona w nadmiar elektronicznych gadgetów.

Re: Navara d22 czy d40
Nie wiem czy w tej przyczepie jest jakaś mozliwość przestawienia ładunku bardziej do przodu.Musisz bardziej obciązyć hak w aucie i powinno być ok. Po zapięciu przyczepy auto powinno usiąść jakieś 5cm.
Sprawa elektroniki i napędów jest taka ,że u mnie jeszcze działa-5 lat i dość często uzywane.
Niestety awaria któregoś z czujników abs powoduje brak mozliwości załączenia 4x4.
Sprawa elektroniki i napędów jest taka ,że u mnie jeszcze działa-5 lat i dość często uzywane.
Niestety awaria któregoś z czujników abs powoduje brak mozliwości załączenia 4x4.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
Re: Navara d22 czy d40
Czyli co należy się bać D40 z racji elektroniki?
Ponawiam jeszcze raz zapytanie co wy na D22 ale z silnikem przełożonym z terrano II 2,7?
Ponawiam jeszcze raz zapytanie co wy na D22 ale z silnikem przełożonym z terrano II 2,7?
Re: Navara d22 czy d40
Ja mam d-22 i dosyć często taszczę lawetę lub kemping, na razie nie mam zastrzeżeń.
O silnikach jest dosyć głośno, tylko mam nadzieję, że jak ktoś wymienia olej i nie przesadza z obrotami silnika to może się udać zrobić trochę kilometrów.
Najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się zakupienie NP-300 ponoć silniki są poprawione a w aucie pozostała prostota z d-22
O silnikach jest dosyć głośno, tylko mam nadzieję, że jak ktoś wymienia olej i nie przesadza z obrotami silnika to może się udać zrobić trochę kilometrów.
Najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się zakupienie NP-300 ponoć silniki są poprawione a w aucie pozostała prostota z d-22
Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112
http://vimeo.com/31952112
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Navara d22 czy d40
mopar pisze:Nie wiem czy w tej przyczepie jest jakaś mozliwość przestawienia ładunku bardziej do przodu.Musisz bardziej obciązyć hak w aucie i powinno być ok. Po zapięciu przyczepy auto powinno usiąść jakieś 5cm.
mopar dzięki za info

ale jesli masz konkrety to dawaj
Jaka ma być wartość nacisku na hak??
Re: Navara d22 czy d40
d22 latam już sześć lat , silnik zaje..bałem , (trochę sam). Mam teraz 3 litrówkę z terrano (zobaczymy ile polata
). Uważam , że jest to mocno niezajebliwe auto , dobry holownik a nie ma u mnie lekko. Ciągam nim lawetę ze zmotą , co roku latam z kempem (w zeszłym roku byłem na końcu Grecji , jeszcze na oryginalnym motorze). Zmienić silnik na terrano (2,7 to może być dobry ruch) reszta jest bardzo odporna. Złoty dwadzieścia z lawetą/przyczepą to nie jest problem , tylko spalanie boli
http://picasaweb.google.pl/109217652493 ... 9370175570


http://picasaweb.google.pl/109217652493 ... 9370175570
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Navara d22 czy d40
Bezpiecznie do 100 kg... kawałek patyka i waga łazienkowa, bardzo dobrze robią jako miernikgÓral świętokrzyski pisze:mopar dzięki za infomopar pisze:Nie wiem czy w tej przyczepie jest jakaś mozliwość przestawienia ładunku bardziej do przodu.Musisz bardziej obciązyć hak w aucie i powinno być ok. Po zapięciu przyczepy auto powinno usiąść jakieś 5cm.![]()
ale jesli masz konkrety to dawaj
Jaka ma być wartość nacisku na hak??

Nissan-y
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Navara d22 czy d40
wojtek_kom pisze:Bezpiecznie do 100 kg... kawałek patyka i waga łazienkowa, bardzo dobrze robią jako miernikgÓral świętokrzyski pisze:mopar dzięki za infomopar pisze:Nie wiem czy w tej przyczepie jest jakaś mozliwość przestawienia ładunku bardziej do przodu.Musisz bardziej obciązyć hak w aucie i powinno być ok. Po zapięciu przyczepy auto powinno usiąść jakieś 5cm.![]()
ale jesli masz konkrety to dawaj
Jaka ma być wartość nacisku na hak??
dzięki za konkret

będziemy mierzyć zatem
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Navara d22 czy d40
noż prosze WAS
auto niezajebliwe tylko silnik trza wymienić
to faktycznie ideał auta bezawaryjnego
ani w hilu ani w l200 wymiana silnika nie stanowi podstawy bezproblemowego uzytkowania:)21
auto niezajebliwe tylko silnik trza wymienić


to faktycznie ideał auta bezawaryjnego

ani w hilu ani w l200 wymiana silnika nie stanowi podstawy bezproblemowego uzytkowania:)21
Re: Navara d22 czy d40
Ja się w tej chwili zastanawiamgÓral świętokrzyski pisze:noż prosze WAS
auto niezajebliwe tylko silnik trza wymienić![]()
![]()
to faktycznie ideał auta bezawaryjnego![]()
ani w hilu ani w l200 wymiana silnika nie stanowi podstawy bezproblemowego uzytkowania:)21

niestety mam bardzo przykre doświadczenia z nowymi autami upchanymi elektroniką... De facto jeśli to ma być wołek do pracy to nie wiem czy nei lepiej zaryzykować ten silnik i wrazie co być gotowym do wymiany...
Z drugiej jednak strony D40 trochę lepiej wygląda

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Navara d22 czy d40
Mam więcej takich przykładówgÓral świętokrzyski pisze:noż prosze WAS

Nissan-y
Re: Navara d22 czy d40
Dobra teraz nowe pytanie - czy ktoś D40 zapuszczał się w teren (oczywiście lajtowy 

Re: Navara d22 czy d40
A to bardzo ciekawe... jak Ci się udało włączyć reduktor nie blokując centralnego dyfra...gÓral świętokrzyski pisze:...
-super sprawa to skrzynia "super select" w mitasubiszi (reduktor zapięty ale centralny mechanizm róznicowy działa) spokojnie można manewrować cieżką przyczepą
...
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Navara d22 czy d40
no fakt, w super select mitasubaszowym się nie da
da się za to w niektórych toyotach (LC70, hilux, 4runner), trzeba tylko zrobić drobny tuning trwający 5 min
da się za to w niektórych toyotach (LC70, hilux, 4runner), trzeba tylko zrobić drobny tuning trwający 5 min

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości