Duży remont sd33

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Duży remont sd33

Post autor: Peepuck! » ndz sie 29, 2010 10:59 am

Hej ludziska może Wy pomożecie. Od dłuższego czasu poszukuje pierścieni tłokowych do silnika sd33 firmy RIK RIKEN bądź TP. Chodzi o pierścienie na tłok 3 pierścieniowy, nadwymiarowe ( 1 szlif). Może komuś gdzieś zostały albo wie gdzie to kupić. Obdzwonione juz prawie wszystkie znane hurtownie w Polsce. Nie ma i nie wiadomo kiedy i czy wogóle będą... :(
Ostatnio zmieniony śr sie 03, 2011 4:13 am przez Peepuck!, łącznie zmieniany 2 razy.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: N2O » ndz sie 29, 2010 2:00 pm

Na jakimś zagramanicznym forum czytałem, że nie ma w całej europie i trzeba sprowadzać od kangurów lub zza wielkiej kałuży.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » ndz sie 29, 2010 2:50 pm

Nawet wiem na jakim :)21 . Sęk w tym , ze kangury nie maja takich pierścionków. Oni poprostu kupują oryginał. Dla mnie to finansowa porażka. Koszt pierścini nissana w Europie to około 1850zł. Na dokładkę w Europie tylko nominał. Kangury mają resztki nadwymiarowych ale też to wychodzi z przesyłką w podobnych pieniądzach... :( A ma ktos może jakieś doświadczenia z pierścieniami firmy NPR?
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: DamnIt! » ndz sie 29, 2010 3:59 pm

Zaatakuj europejskie oddziały TP i Rikena - są w Niemczech i Hiszpanii.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » ndz sie 29, 2010 5:33 pm

Z tego co wiem oficjalny dystrybutor na Polske kontaktował się ze wszystkimi oddziałami w Europie i ni uja... :( Podobno nawet maila wysyłali do producenta i dostali odpowiedź wymijająca..
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: rysiek2054 » ndz sie 29, 2010 8:07 pm

nie wierz polskim dystrybutorom
sprawdź sam
6,5 v8

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Patryk 160 » ndz sie 29, 2010 8:53 pm

czytam forum od jakiegoś czasu,chyba nie było takiego tematu który wskazywał by na to że ktoś robi mocny remont silnika 33
i męczy mnie aby poprosić kolegę żeby nam napisał przy jakim szacunkowym przebiegu ten remont
oraz więcej informacji na ten temat
bo jak dotąd to czytałem same posty że te siniki to sie nie remontuje......... bo one to 2 miliony jadą i dalej dobre ..........

czy to była padaka czy poprostu taki Twój foch że postanowiłeś zrobić mu kapitalke ?
a może klient tak zechciał i ...............
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: N2O » ndz sie 29, 2010 9:14 pm

U kangurów można kupić całe zestawy do remontu(tuleje tłoki itp).
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: DamnIt! » pn sie 30, 2010 6:36 am

U nas generalnie też się prawie wszystko da kupić - kiedyś komuś jakieś szpeje do tego motoru zamawiałem. SD33 występowały także, o ile dobrze pamiętam, w widłowych wózkach - więc można także zaatakować firmy naprawiające/handlujące takim sprzętem.

Natomiast w kwestii pierścionków do SD33 można jeszcze zagaić do:

JESCO - (Joe's Equipment Sales Co.) - firma w Californi w USiA - http://www.jescoweb.com.

lub

DG Products - także USiA
Adres:
1058 Kings Park Road
Memphis, TN 38117
tel:
Business and Ordering - 1-800-237-2184
Alternate Number - (901) 523-1100

Ewentualnie jeszcze w Australii:

Noordeman Diesel
ADDRESS: 3 Hantke Place, Welshpool
Western Australia 6106
PHONE: (08) 9350 6566
FAX: (08) 9351 8965
E-MAIL
Spare Parts: bryan@noordeman.com.au
Workshop: matt@noordeman.com.au
Accounts: cheryle@noordeman.com.au

http://www.noordeman.com.au/contact.html

Powyższe info wynotowałem sobie z jakiegoś forum IH - gdyż w takim autku także SD33 występował.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: ernil » pn sie 30, 2010 6:45 am

Był kiedyś temat zatytułowany mniej więcej "Remont SD33T czyli przymiarki do kapitalki" ale wyszukiwarka coś nie halo. Były tam ceny części i trochę info.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » pn sie 30, 2010 6:47 pm

DamnIt! pisze:
Natomiast w kwestii pierścionków do SD33 można jeszcze zagaić do:
Dzieki za info, napewno zagadam. :)2
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » pn sie 30, 2010 7:03 pm

pppat pisze:remont
...więcej informacji na ten temat
Otóż tak:
Zabrałem się za ów remont z klku powodów.
Po pierwsze:
mam duży sentyment do tej jednostki.
Po drugie:
silnik przed uszkodzeniem był naprawde w bardzo dobrej kondycji więc rokował szansę na sukces. Dokładnie znałem uszkodzenie. Otóż kolega posiadający taki sam samochód remontował pompę i składał silnik z kilku. Gdy spiął silnik z pompą coś było nie tak i postanowił sprawdzic pompę na pewnej jednostce. Wsadził pompe do mojego silnika i zapalił. Żlę była ustawiona listwa, motor zamknął obrotomierz i pracował w ten sposób kilkanaście/dziesiąt sekund zanim udało sie go zgasić. Po tym zabiegu zaczął makabrycznie żreć olej. Mocy nie stracił, reszta wszystko OK, zatem diagnoza : padły pierścienie olejowe (jak się później okazało słuszna).
Po trzecie:
posiadam zaplecze i jakieś tam umiejętności zatem wszystko oprócz szlifu robie sobie sam.

Po czwarte:
Byłem raczej pewny wału korbowego i panewek ( jak sie później okazało wał nie ma bicia nawet o setkę milimetra a panewki są w całkiem niezłym stanie, sam szlifierz podziwiał) Reszta elementów silnika równie w nienagannym stanie oprócz: tuleji 3 i 4 cylindra gdzie zrobił sie wyraźny rant stąd decyzja szlif. Oraz pęknietej w kilku miejscach głowicy :o , :)21
Co najśmieszniejsze motor nie dawał absolutnie żadnych objawów i pewnie gdyby nie ta awaria jeszcze długo bym sie o tym nie dowiedział.
Popychacze zaworów, stopki zaworów super. Wynalazłęm gdzies głowicę , wymieniłem uszczelniacze, dośzlifowałem gniazda zaworów i zonk : nie ma pierścieni :)21

Ot i cał historyja. A przebieg? Jak zwykle : 220tysi i jeżdziła nim ślepa , niewerząca babcia do kościoła w niedziele :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: N2O » pn sie 30, 2010 7:40 pm

Te głowice pękają między zaworami, ale jest to zazwyczaj nie szkodliwe.
:)21

Jak już się brałeś za remont to trzeba było od razu zakładać zestaw tuleje + tłoki + pierścienie.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: cordoba_2004 » pn sie 30, 2010 7:41 pm

nie dobierze tych pierścionków z innych aut ?
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » pn sie 30, 2010 9:36 pm

N2O pisze:Te głowice pękają między zaworami, ale jest to zazwyczaj nie szkodliwe.
:)21

Jak już się brałeś za remont to trzeba było od razu zakładać zestaw tuleje + tłoki + pierścienie.
A po kiego cłorta ruszać takie dobre japońskie tuleje, a? :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » pn sie 30, 2010 9:36 pm

cordoba_2004 pisze:nie dobierze tych pierścionków z innych aut ?
no niestety.. :(
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: adas bombowiec » pn sie 30, 2010 9:50 pm

Wyslij zapytanie tutaj: http://bimet.home.pl/
Robia na zamowienie rzeczy tego typu.
I nawet nieduzo biora :)21

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: KarolZG » pn sie 30, 2010 10:00 pm

można pierścienie dorabiać,ale ile takowe wytrzymają to licho wie
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » pn sie 30, 2010 10:01 pm

adas bombowiec pisze:Wyslij zapytanie tutaj: http://bimet.home.pl/
Robia na zamowienie rzeczy tego typu.
I nawet nieduzo biora :)21
Dzieki za info ale to ostatnia rzecz jaką bym zrobił...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: DamnIt! » pn sie 30, 2010 10:15 pm

a szukałeś Mahle/Perfect Circle? W ofercie mają nadwymiary - ale dostępność to nie wiem jaka jest..
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » pn sie 30, 2010 10:20 pm

DamnIt! pisze:a szukałeś Mahle/Perfect Circle? W ofercie mają nadwymiary - ale dostępność to nie wiem jaka jest..
Jeszcze nie. Na razie chcę wyczerpać wszelkie kontakty związane z linią Riken, Teikoku Pistons ewentualnie NPR .
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Patryk 160 » pn sie 30, 2010 10:25 pm

Peepuck! pisze:
pppat pisze:remont
...więcej informacji na ten temat
Otóż tak:
Zabrałem się za ów remont z klku powodów.
Po pierwsze:
mam duży sentyment do tej jednostki.
Po drugie:
silnik przed uszkodzeniem był naprawde w bardzo dobrej kondycji więc rokował szansę na sukces. Dokładnie znałem uszkodzenie. Otóż kolega posiadający taki sam samochód remontował pompę i składał silnik z kilku. Gdy spiął silnik z pompą coś było nie tak i postanowił sprawdzic pompę na pewnej jednostce. Wsadził pompe do mojego silnika i zapalił. Żlę była ustawiona listwa, motor zamknął obrotomierz i pracował w ten sposób kilkanaście/dziesiąt sekund zanim udało sie go zgasić. Po tym zabiegu zaczął makabrycznie żreć olej. Mocy nie stracił, reszta wszystko OK, zatem diagnoza : padły pierścienie olejowe (jak się później okazało słuszna).
Po trzecie:
posiadam zaplecze i jakieś tam umiejętności zatem wszystko oprócz szlifu robie sobie sam.

Po czwarte:
Byłem raczej pewny wału korbowego i panewek ( jak sie później okazało wał nie ma bicia nawet o setkę milimetra a panewki są w całkiem niezłym stanie, sam szlifierz podziwiał) Reszta elementów silnika równie w nienagannym stanie oprócz: tuleji 3 i 4 cylindra gdzie zrobił sie wyraźny rant stąd decyzja szlif. Oraz pęknietej w kilku miejscach głowicy :o , :)21
Co najśmieszniejsze motor nie dawał absolutnie żadnych objawów i pewnie gdyby nie ta awaria jeszcze długo bym sie o tym nie dowiedział.
Popychacze zaworów, stopki zaworów super. Wynalazłęm gdzies głowicę , wymieniłem uszczelniacze, dośzlifowałem gniazda zaworów i zonk : nie ma pierścieni :)21

Ot i cał historyja. A przebieg? Jak zwykle : 220tysi i jeżdziła nim ślepa , niewerząca babcia do kościoła w niedziele :)21

jeszcze tylko jedno mnie zastanawia
skoro juz tak wyczerpująco napisałeś :)2

na 3 i 4 zrobił się rant ..............
rant na tulejach powstaje przeważnie w czasie normalnej długotrwałej eksploatacji ......zużycie naturalne
czy to inny rant ? mógł on powstać podczas tego krótkiego makabrycznego wkręcenia na obroty ?

też mam kilka różnych silników 33,podoba mi się ten silnik...........
myślę po założeniu któregoś z silników jakie mam,na spokojnie sobie zrobić remoncik innego a potem przełożyć kiedyś :P
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » pn sie 30, 2010 10:31 pm

Na 3 i 4 jest wyczówalny. Pewnie na pozostałych po pomiarach też by wyszedł.
Można robić generalke w sumie całkiem do przyjęcia kosztem. Kangury mają całe zestawy remontowe. Wychodzi to w granicach 3-4 tysi. Są to zestawy ichniej produkcji. Na forach austarlijskich wypowiadaja sie o nich dość dobrze. Ale... póki się samemu nie sprawdzi to nic sie nie dowiesz. Jak nie znajde nic o czym pisałem wyżej to taka opcję tez biore pod uwage.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: KarolZG » wt sie 31, 2010 7:42 pm

średnicówką pomierz także czy cylindry zamiast okrągłe nie są jajowate - często tak się dzieje w silnikach ze sporym przebiegiem
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Patryk 160 » wt sie 31, 2010 8:57 pm

KarolSawiak pisze:średnicówką pomierz także czy cylindry zamiast okrągłe nie są jajowate - często tak się dzieje w silnikach ze sporym przebiegiem
:)23


tak mi się zdaje że ten kolega to wie :roll:

bo to taki silnikowy elementarz
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości