Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: grzes » pt paź 01, 2010 9:39 am

jedziemy dalej z nudzeniem :D

Firma Dobinsons
obciazenie z przodu cos kolo +150kg
obciazenie z tylu +350kg, ew. (dwa kpl sprezyn)

kola raczej 35 cali na 17 cali... ale biorac pod uwage szopki z dostepnoscia brana jest pod uwage tez opona 33"
bieznik raczej MT (konkretnie Cooper STT, ew. Trepador choc tu nie wiem jak z trwaloscia)

Czy kiosk duzo zyska jesli chodzi o mozliwosci w terenie ?
Bo roznica jesli chodzi o zawias nie wplynie na przeswit, ew. na katy zejscia i natarcia. Na razie zderzaka stalowego jednak nie bedzie sprobuje zabudowac wyciagarke w tym co jest - bo ladnie wyglada a co, :wink:
na oponach zysk bedzie +2,5cm przeswitu, problemem jest powieszenie 35 calowego kola na drzwiach z tylu...
zadnych modyfikacji przelozen nie bedzie, ale znowu to automat i "uczeni" mowia ze da rade z 35 calowym kolem bez problemu...


Wiem ze troche marudze, ale od czegos jest forum :-)

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: Jekke » pt paź 01, 2010 11:23 am

Tak czytam sobie Twoje posty...wyścig zbrojeń się zaczał :)21
Wprawdzie mam Y60, krótkiego, ale zapytam( bom nie wychwycił):
Po co ?

Bo jak do tego co robiłeś do tej pory to moim zdaniem 33" i 2" wystarczą.
Ja tak mam i uważam, że do turystyki, czasem do zabawy w błocie ( np. Byczyna H2, Hellowisko, itp.) wystarczy. Do turystyki na 100% :)2
Większe koła to większe obciążenia, za tym idzie większe zużycie, sam wiesz...
Moim zdaniem Y61 na 33" z fajnym odsadzeniem i 2" będzie robił wyglądał :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: Mroczny » pt paź 01, 2010 1:09 pm

2"

inaczej władujesz się w powazniejsze zmiany.. więcej wydasz i nic nie poprawisz

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: wojtek_kom » pt paź 01, 2010 2:37 pm

+2'' przód, +3'' na tył.
Tył siądzie, będzie załadowany itp..
Nissan-y

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: zagaj1 » pt paź 01, 2010 8:27 pm

A ja znowu słyszałem że automat i 3,0 będzie nie bardzo robiło z 35" :-? bo sam kiedyś pytałem :) a co do zawieszenia +2" daje dużo, porównywałem swojego parcha na fabrycznym zawiasie do parcha z trial master + 60mm i była różnica znaczna. Sam byłem bliski zakupu tego zawiasu ale pokrzyżowały mi się plany :)11 ale może do pierwszego śniegu się wyrobię i zamotam :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: janusz k160 » pt paź 01, 2010 9:21 pm

zagaj1 pisze:A ja znowu słyszałem że automat i 3,0 będzie nie bardzo robiło z 35" :-? bo sam kiedyś pytałem :) a co do zawieszenia +2" daje dużo, porównywałem swojego parcha na fabrycznym zawiasie do parcha z trial master + 60mm i była różnica znaczna. Sam byłem bliski zakupu tego zawiasu ale pokrzyżowały mi się plany :)11 ale może do pierwszego śniegu się wyrobię i zamotam :)21
To sobie z Igorowym porównaj-moje +2" przy jego autku jak plaskate wyglądało :)11 .
A poważnie-coby nie pchać się w przeróbki to 2 cale Dobbi i 285x75x16 . Na 35-kach mułowaty był-no Marcin Kraków się może jeszcze wypowie-coś w 2,8 TDI turbiną pokręcił i podobno to chodzi...

3.0 ma szybsze przełożenia niż 2.8, dlatego na 35-kach nie robi...
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: rysiek2054 » pt paź 01, 2010 9:51 pm

gu4 ma bodylift 2" w porownaniu do GU3
padnij na cyce a sam podkladki zobaczysz
kup 33" kola i bez liftu pomykaj
sam zobaczysz ze jest dobrze
ja na 33" duzą zmiane w przyspieszeniu odczulem
krzywa momentu obrotowego sie zmienila

na 35" bym nie pojezdzil
autko w manualu
35" w automacie bedzie robil jak 33" w manualu
tez sie bilem z myslami
ale do turystyki to nie rob nic :P
wszedzie wiedzi ze wszad wyjedzie
nigdy sie nie wbilem w bagno mimo ze mam BFGAT
pozdrawiam
6,5 v8

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: saleta » pt paź 01, 2010 10:11 pm

Mroczny pisze:2"

inaczej władujesz się w powazniejsze zmiany.. więcej wydasz i nic nie poprawisz
do tego 35`` oponki i fele -40 i na mieście Ci nikt nie podskoczy :)21
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: Mroczny » pt paź 01, 2010 10:13 pm

i dystanse z podkładek
:)21

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: saleta » pt paź 01, 2010 10:16 pm

ale to tylko przy feldze 15`` :)21 :)21
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: janusz k160 » pt paź 01, 2010 10:20 pm

I zbieraj na zawiechę.... kar.wa-człowiek za własne pieniądze przećwiczył wszysko, podaje rozwiązanie na tacy-a tutaj niedowiarki-amatory. Przecież my na tym jeździmy-jak chcecie inaczej to nie pytać-eksperymentować :)21
saleta pisze:ale to tylko przy feldze 15`` :)21 :)21
Tiaa-do zacisków nie dojdzie... :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: saleta » pt paź 01, 2010 10:41 pm

zawsze można zeszlifować :)21 :)21
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: janusz k160 » pt paź 01, 2010 10:44 pm

saleta pisze:zawsze można zeszlifować :)21 :)21

Wysłałem koledze info na PW-więc odpuśćcie szyderę :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: wojtek_kom » sob paź 02, 2010 7:44 am

A ja głupi 4.11 wkładałem :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: Eskapada » sob paź 02, 2010 7:50 am

grzes pisze: zadnych modyfikacji przelozen nie bedzie, ale znowu to automat i "uczeni" mowia ze da rade z 35 calowym kolem bez problemu...
Jacka GU4 dawał radę na 35 calowej oponie z automatem. Zadzwoń i pogadaj bo Jacek ćwiczył na swoim aucie dwa zawieszenia, opony około 33 cala i 35x12,50.

Zawiechę bym zmotał + 3 cale. Zawszę to plastiki będą 2,5cm wyżej a i wykrzyże będą lepsze niż sprężynach o długości seryjnych sprężyn + 2 cale

EDIT: :oops: Jacek wymieniał przełożenia z 4,375:1 na 4,875
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: grzes » sob paź 02, 2010 8:22 am

jesli chodzi o motanie to zadnego druciarstwa nie bedzie :)

przekonujecie mnie do 33 cali auto ma sluzyc bardziej wyjazdowo niz do upalania wkolo komina - nie to auto nie te gabaryty.
Czy co +2 cale musze przedluzac panhardy czy wystarczy jak w mocowanie wsadze takie cus od OME czy nawet slusarz zrobi obnizenie mocowania...
Bo jesli chodzi o reszte to tylko 4amorki i 4 sprezyny, czy nalezy wymieniac amortyzator skretu na mocniejszy ? czy jesli jest w oryg. to na razie zostawic... ?

PS> Jacek wymienial glowki mostow...

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: grzes » sob paź 02, 2010 8:23 am

janusz k160 pisze:
saleta pisze:zawsze można zeszlifować :)21 :)21

Wysłałem koledze info na PW-więc odpuśćcie szyderę :wink:
spoko spoko niech sobie popisza...
:-) cos sie dzieje...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: zagaj1 » sob paź 02, 2010 8:31 am

Amortyzator skrętu to może zostać jak jest dobry :) Pisałem wcześniej o zestawie trial master +60mm, i tam jest obniżenie paharda w zestawie (ale chyba tylko tylnego) no i obniżenie skrzyni biegów jeszcze (to nie wiem :roll: ). No i planowałem założyć przednie łączniki stabilizatora przedłużone do liftu +2" z DRM 180zł 2szt ( już nawet czekają w pudełku :)21 ) i obniżenie tylnego stabilizatora OME koszt chyba 120zł :wink:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: janusz k160 » ndz paź 03, 2010 8:06 pm

grzes pisze:jesli chodzi o motanie to zadnego druciarstwa nie bedzie :)

przekonujecie mnie do 33 cali auto ma sluzyc bardziej wyjazdowo niz do upalania wkolo komina - nie to auto nie te gabaryty.
Czy co +2 cale musze przedluzac panhardy czy wystarczy jak w mocowanie wsadze takie cus od OME czy nawet slusarz zrobi obnizenie mocowania...
Bo jesli chodzi o reszte to tylko 4amorki i 4 sprezyny, czy nalezy wymieniac amortyzator skretu na mocniejszy ? czy jesli jest w oryg. to na razie zostawic... ?

PS> Jacek wymienial glowki mostow...
Przedni Panhard regulowany (ślusarz Ci to zrobi-najlepsza by była śruba rzymska), tylny obniżany.
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: mik » ndz paź 03, 2010 8:13 pm

janusz k160 pisze: Przedni Panhard regulowany (ślusarz Ci to zrobi-najlepsza by była śruba rzymska), tylny obniżany.
Śruba rzymska (szczególnie na przednim Panhardzie) to nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie.

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: vexx » ndz paź 03, 2010 10:03 pm

A się dołącze do tematu. Wprawdzie Y60 pojechał, a Y61 jeszcze nie przyjechał - jeśli GU4 będzie na sprawnym fabrycznym zawieszeniu, do 33' turystyka zmieniać sprężyny/amory czy nie zmieniać? Tzn. zmienie na pewno, ale czy 1-2 sezony na fabrycznym przejeździ?
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: Igor V8 » ndz paź 03, 2010 10:07 pm

grzes pisze: Wiem ze troche marudze, ale od czegos jest forum :-)
... a nie możesz po prostu do mnie zadzwonić ? :)21

Już mi się nie chce klepać w klawiaturę ... wolę walczyć ....

- New Patrol
- Duramax LBZ
- Skrzynia automat Allison 1000
- Portale

... a Ty mi tu o jakimś lifcie :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: vivit » pn paź 04, 2010 10:31 am

Igor909 pisze:
grzes pisze: Wiem ze troche marudze, ale od czegos jest forum :-)
... a nie możesz po prostu do mnie zadzwonić ? :)21

Już mi się nie chce klepać w klawiaturę ... wolę walczyć ....

- New Patrol
- Duramax LBZ
- Skrzynia automat Allison 1000
- Portale

... a Ty mi tu o jakimś lifcie :)21
Igor bo ty już nie amatorsko walczysz tylko do zawodowstwa poszedłeś....nie ta półka cenowa kolego.... :)21
Wielu z nas chce choć w 50% zrobić to co Ty ze swoim Patrolem. Inna bajka to fundusze....
Inna sprawa to taka, że może faktycznie warto by założyć jakiś wątek o konkretnych modelach co można w nich zrobić i jakie są konsekwencje takowych zmian...przydatne dla nowych/początkujących posiadaczy nissana...przynajmniej takie podstawowe modyfikacje. Może wtedy pojawiło by sie mniej pytań tzw oczywistych :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: grzes » pn paź 04, 2010 11:02 am

Ja z przyczyn czysto uzytkowych pytam, zeby nie robic pomnika ktory nie bedzie jezdzil.
Wszystko zalezy od przeznaczenia auta.

Swoja droga dobry pomysl zeby wrzucic konkretny model Nissana i kwestia motania... co i jak i co jest do tego wymagane... i jak to wplywa na zachowanie auta...

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

Post autor: NUREK MAV » pn paź 04, 2010 12:38 pm

vexx pisze:A się dołącze do tematu. Wprawdzie Y60 pojechał, a Y61 jeszcze nie przyjechał - jeśli GU4 będzie na sprawnym fabrycznym zawieszeniu, do 33' turystyka zmieniać sprężyny/amory czy nie zmieniać? Tzn. zmienie na pewno, ale czy 1-2 sezony na fabrycznym przejeździ?
Jak wczesniej nie był żeźbiony to nie widzę przeszkód :P A ze zmianami to w trakcie sezonów się uda Ci na pewno. :D
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości