Strona 1 z 5

Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 9:39 am
autor: grzes
jedziemy dalej z nudzeniem :D

Firma Dobinsons
obciazenie z przodu cos kolo +150kg
obciazenie z tylu +350kg, ew. (dwa kpl sprezyn)

kola raczej 35 cali na 17 cali... ale biorac pod uwage szopki z dostepnoscia brana jest pod uwage tez opona 33"
bieznik raczej MT (konkretnie Cooper STT, ew. Trepador choc tu nie wiem jak z trwaloscia)

Czy kiosk duzo zyska jesli chodzi o mozliwosci w terenie ?
Bo roznica jesli chodzi o zawias nie wplynie na przeswit, ew. na katy zejscia i natarcia. Na razie zderzaka stalowego jednak nie bedzie sprobuje zabudowac wyciagarke w tym co jest - bo ladnie wyglada a co, :wink:
na oponach zysk bedzie +2,5cm przeswitu, problemem jest powieszenie 35 calowego kola na drzwiach z tylu...
zadnych modyfikacji przelozen nie bedzie, ale znowu to automat i "uczeni" mowia ze da rade z 35 calowym kolem bez problemu...


Wiem ze troche marudze, ale od czegos jest forum :-)

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 11:23 am
autor: Jekke
Tak czytam sobie Twoje posty...wyścig zbrojeń się zaczał :)21
Wprawdzie mam Y60, krótkiego, ale zapytam( bom nie wychwycił):
Po co ?

Bo jak do tego co robiłeś do tej pory to moim zdaniem 33" i 2" wystarczą.
Ja tak mam i uważam, że do turystyki, czasem do zabawy w błocie ( np. Byczyna H2, Hellowisko, itp.) wystarczy. Do turystyki na 100% :)2
Większe koła to większe obciążenia, za tym idzie większe zużycie, sam wiesz...
Moim zdaniem Y61 na 33" z fajnym odsadzeniem i 2" będzie robił wyglądał :)21

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 1:09 pm
autor: Mroczny
2"

inaczej władujesz się w powazniejsze zmiany.. więcej wydasz i nic nie poprawisz

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 2:37 pm
autor: wojtek_kom
+2'' przód, +3'' na tył.
Tył siądzie, będzie załadowany itp..

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 8:27 pm
autor: zagaj1
A ja znowu słyszałem że automat i 3,0 będzie nie bardzo robiło z 35" :-? bo sam kiedyś pytałem :) a co do zawieszenia +2" daje dużo, porównywałem swojego parcha na fabrycznym zawiasie do parcha z trial master + 60mm i była różnica znaczna. Sam byłem bliski zakupu tego zawiasu ale pokrzyżowały mi się plany :)11 ale może do pierwszego śniegu się wyrobię i zamotam :)21

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 9:21 pm
autor: janusz k160
zagaj1 pisze:A ja znowu słyszałem że automat i 3,0 będzie nie bardzo robiło z 35" :-? bo sam kiedyś pytałem :) a co do zawieszenia +2" daje dużo, porównywałem swojego parcha na fabrycznym zawiasie do parcha z trial master + 60mm i była różnica znaczna. Sam byłem bliski zakupu tego zawiasu ale pokrzyżowały mi się plany :)11 ale może do pierwszego śniegu się wyrobię i zamotam :)21
To sobie z Igorowym porównaj-moje +2" przy jego autku jak plaskate wyglądało :)11 .
A poważnie-coby nie pchać się w przeróbki to 2 cale Dobbi i 285x75x16 . Na 35-kach mułowaty był-no Marcin Kraków się może jeszcze wypowie-coś w 2,8 TDI turbiną pokręcił i podobno to chodzi...

3.0 ma szybsze przełożenia niż 2.8, dlatego na 35-kach nie robi...

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 9:51 pm
autor: rysiek2054
gu4 ma bodylift 2" w porownaniu do GU3
padnij na cyce a sam podkladki zobaczysz
kup 33" kola i bez liftu pomykaj
sam zobaczysz ze jest dobrze
ja na 33" duzą zmiane w przyspieszeniu odczulem
krzywa momentu obrotowego sie zmienila

na 35" bym nie pojezdzil
autko w manualu
35" w automacie bedzie robil jak 33" w manualu
tez sie bilem z myslami
ale do turystyki to nie rob nic :P
wszedzie wiedzi ze wszad wyjedzie
nigdy sie nie wbilem w bagno mimo ze mam BFGAT
pozdrawiam

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 10:11 pm
autor: saleta
Mroczny pisze:2"

inaczej władujesz się w powazniejsze zmiany.. więcej wydasz i nic nie poprawisz
do tego 35`` oponki i fele -40 i na mieście Ci nikt nie podskoczy :)21

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 10:13 pm
autor: Mroczny
i dystanse z podkładek
:)21

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 10:16 pm
autor: saleta
ale to tylko przy feldze 15`` :)21 :)21

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 10:20 pm
autor: janusz k160
I zbieraj na zawiechę.... kar.wa-człowiek za własne pieniądze przećwiczył wszysko, podaje rozwiązanie na tacy-a tutaj niedowiarki-amatory. Przecież my na tym jeździmy-jak chcecie inaczej to nie pytać-eksperymentować :)21
saleta pisze:ale to tylko przy feldze 15`` :)21 :)21
Tiaa-do zacisków nie dojdzie... :)21

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 10:41 pm
autor: saleta
zawsze można zeszlifować :)21 :)21

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pt paź 01, 2010 10:44 pm
autor: janusz k160
saleta pisze:zawsze można zeszlifować :)21 :)21

Wysłałem koledze info na PW-więc odpuśćcie szyderę :wink:

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: sob paź 02, 2010 7:44 am
autor: wojtek_kom
A ja głupi 4.11 wkładałem :)21

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: sob paź 02, 2010 7:50 am
autor: Eskapada
grzes pisze: zadnych modyfikacji przelozen nie bedzie, ale znowu to automat i "uczeni" mowia ze da rade z 35 calowym kolem bez problemu...
Jacka GU4 dawał radę na 35 calowej oponie z automatem. Zadzwoń i pogadaj bo Jacek ćwiczył na swoim aucie dwa zawieszenia, opony około 33 cala i 35x12,50.

Zawiechę bym zmotał + 3 cale. Zawszę to plastiki będą 2,5cm wyżej a i wykrzyże będą lepsze niż sprężynach o długości seryjnych sprężyn + 2 cale

EDIT: :oops: Jacek wymieniał przełożenia z 4,375:1 na 4,875

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: sob paź 02, 2010 8:22 am
autor: grzes
jesli chodzi o motanie to zadnego druciarstwa nie bedzie :)

przekonujecie mnie do 33 cali auto ma sluzyc bardziej wyjazdowo niz do upalania wkolo komina - nie to auto nie te gabaryty.
Czy co +2 cale musze przedluzac panhardy czy wystarczy jak w mocowanie wsadze takie cus od OME czy nawet slusarz zrobi obnizenie mocowania...
Bo jesli chodzi o reszte to tylko 4amorki i 4 sprezyny, czy nalezy wymieniac amortyzator skretu na mocniejszy ? czy jesli jest w oryg. to na razie zostawic... ?

PS> Jacek wymienial glowki mostow...

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: sob paź 02, 2010 8:23 am
autor: grzes
janusz k160 pisze:
saleta pisze:zawsze można zeszlifować :)21 :)21

Wysłałem koledze info na PW-więc odpuśćcie szyderę :wink:
spoko spoko niech sobie popisza...
:-) cos sie dzieje...

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: sob paź 02, 2010 8:31 am
autor: zagaj1
Amortyzator skrętu to może zostać jak jest dobry :) Pisałem wcześniej o zestawie trial master +60mm, i tam jest obniżenie paharda w zestawie (ale chyba tylko tylnego) no i obniżenie skrzyni biegów jeszcze (to nie wiem :roll: ). No i planowałem założyć przednie łączniki stabilizatora przedłużone do liftu +2" z DRM 180zł 2szt ( już nawet czekają w pudełku :)21 ) i obniżenie tylnego stabilizatora OME koszt chyba 120zł :wink:

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: ndz paź 03, 2010 8:06 pm
autor: janusz k160
grzes pisze:jesli chodzi o motanie to zadnego druciarstwa nie bedzie :)

przekonujecie mnie do 33 cali auto ma sluzyc bardziej wyjazdowo niz do upalania wkolo komina - nie to auto nie te gabaryty.
Czy co +2 cale musze przedluzac panhardy czy wystarczy jak w mocowanie wsadze takie cus od OME czy nawet slusarz zrobi obnizenie mocowania...
Bo jesli chodzi o reszte to tylko 4amorki i 4 sprezyny, czy nalezy wymieniac amortyzator skretu na mocniejszy ? czy jesli jest w oryg. to na razie zostawic... ?

PS> Jacek wymienial glowki mostow...
Przedni Panhard regulowany (ślusarz Ci to zrobi-najlepsza by była śruba rzymska), tylny obniżany.

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: ndz paź 03, 2010 8:13 pm
autor: mik
janusz k160 pisze: Przedni Panhard regulowany (ślusarz Ci to zrobi-najlepsza by była śruba rzymska), tylny obniżany.
Śruba rzymska (szczególnie na przednim Panhardzie) to nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie.

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: ndz paź 03, 2010 10:03 pm
autor: vexx
A się dołącze do tematu. Wprawdzie Y60 pojechał, a Y61 jeszcze nie przyjechał - jeśli GU4 będzie na sprawnym fabrycznym zawieszeniu, do 33' turystyka zmieniać sprężyny/amory czy nie zmieniać? Tzn. zmienie na pewno, ale czy 1-2 sezony na fabrycznym przejeździ?

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: ndz paź 03, 2010 10:07 pm
autor: Igor V8
grzes pisze: Wiem ze troche marudze, ale od czegos jest forum :-)
... a nie możesz po prostu do mnie zadzwonić ? :)21

Już mi się nie chce klepać w klawiaturę ... wolę walczyć ....

- New Patrol
- Duramax LBZ
- Skrzynia automat Allison 1000
- Portale

... a Ty mi tu o jakimś lifcie :)21

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pn paź 04, 2010 10:31 am
autor: vivit
Igor909 pisze:
grzes pisze: Wiem ze troche marudze, ale od czegos jest forum :-)
... a nie możesz po prostu do mnie zadzwonić ? :)21

Już mi się nie chce klepać w klawiaturę ... wolę walczyć ....

- New Patrol
- Duramax LBZ
- Skrzynia automat Allison 1000
- Portale

... a Ty mi tu o jakimś lifcie :)21
Igor bo ty już nie amatorsko walczysz tylko do zawodowstwa poszedłeś....nie ta półka cenowa kolego.... :)21
Wielu z nas chce choć w 50% zrobić to co Ty ze swoim Patrolem. Inna bajka to fundusze....
Inna sprawa to taka, że może faktycznie warto by założyć jakiś wątek o konkretnych modelach co można w nich zrobić i jakie są konsekwencje takowych zmian...przydatne dla nowych/początkujących posiadaczy nissana...przynajmniej takie podstawowe modyfikacje. Może wtedy pojawiło by sie mniej pytań tzw oczywistych :)21

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pn paź 04, 2010 11:02 am
autor: grzes
Ja z przyczyn czysto uzytkowych pytam, zeby nie robic pomnika ktory nie bedzie jezdzil.
Wszystko zalezy od przeznaczenia auta.

Swoja droga dobry pomysl zeby wrzucic konkretny model Nissana i kwestia motania... co i jak i co jest do tego wymagane... i jak to wplywa na zachowanie auta...

Re: Lift Y61 +2" vs +3" i kola 33" vs 35"

: pn paź 04, 2010 12:38 pm
autor: NUREK MAV
vexx pisze:A się dołącze do tematu. Wprawdzie Y60 pojechał, a Y61 jeszcze nie przyjechał - jeśli GU4 będzie na sprawnym fabrycznym zawieszeniu, do 33' turystyka zmieniać sprężyny/amory czy nie zmieniać? Tzn. zmienie na pewno, ale czy 1-2 sezony na fabrycznym przejeździ?
Jak wczesniej nie był żeźbiony to nie widzę przeszkód :P A ze zmianami to w trakcie sezonów się uda Ci na pewno. :D