Strona 1 z 2
Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pn paź 18, 2010 12:07 pm
autor: sokół
Witam wszystkich Forumowiczów.
Prześledziłem ostatnie kilka stron i nie znalazłem odpowiedzi.
Posiadam Patrola Y60 94r 2.8T moje pytanie jest następujące
Czy ktoś wkładał silnik z BMW gdzieś taki watek mi się przewinął ale nie mogę tego odkopać. Interesuje mnie tylko DIESEL z gamy BMW.
Jeżeli znacie też kogoś kto takiej operacji się podejmie proszę o kontakt.
Pozdrawiam
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pn paź 18, 2010 12:22 pm
autor: QBS
Z BMW chłopaki wkładają, ale raczej benzyny.
O dyzlu nie słyszałem.
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pn paź 18, 2010 12:27 pm
autor: sokół
No właśnie benzyny to czytałem, a mnie się o Disla rozchodzi.
Bo co innego z Disla logicznego można wstawić, czytałem o TDi-kach ale VW to raczej nie koniecznie. Auto sporo jeździ stąd nacisk na zmniejszenie spalania, choć trochę.
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pn paź 18, 2010 12:37 pm
autor: QBS
Chcesz skrzywdzić parcha TDSem?

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pn paź 18, 2010 12:55 pm
autor: sokół
oj tam od razu skrzywdzić, Tds ma pod 180kM Niutonów też tam nie brakuje no i 6 garów ma wiec aż takiej tragedii nie ma, ale jak nikt tego nie robi to ja na eksperymenty też się nie pisze.
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pn paź 18, 2010 12:59 pm
autor: wojtek_kom
Pewnie się da

Skrzynie automatyczne Nissana były w BMW

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pn paź 18, 2010 1:37 pm
autor: N2O
Wkładania TDS'a zamiast 2,8 jest bez sensu - konstrukcja silników bardzo podobna i problemy też. A z 2,8 można wyciągnąć podobne parametry.
Jak już to 3 litrowy na CR.
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pn paź 18, 2010 1:52 pm
autor: sokół
Same przeciw ani jednego za, nie będę się sprzeczał z kolegami, no chyba że chodzi o te " podobne problemy" Bmw motory już trochę upalam i jedynie mi chłodnice wybuchały nigdy nic z silnikiem się nie działo. Dodatkowo więcej tego jest 3.0 szału w wyborze nie ma.
Ale jak już o tym mowa Co mi jest potrzebne by wsadzić tego 3.0 CR
P.S.A 2.8T można ogólnie więcej dmuchnąć??
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pn paź 18, 2010 4:44 pm
autor: Starck
po co w ogóle kombinować? Jeśli jeździ to niego dbaj i Ci się odwdzięczy. Problemy z 2,8 mają tylko Ci, których oszukali poprzedni właściciele, albo zapomnieli o higienie.
Przy tej masie i aerodynamice cokolwiek byś tam nie wstawił będzie mniej więcej tyle samo paliło. Ot "prawo zachowania energii"
A jak Ci mocy brakuje to wsadź V8 - u kogo to przecież wiadomo

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: wt paź 19, 2010 8:11 am
autor: patrolpulawy
Pomysł zmiany silnika żeby patrol mniej palił to poroniony pomysł. O wiele lepszym jest zmiana auta.
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: wt paź 19, 2010 1:24 pm
autor: sokół
Widzę oburzenie. Panowie bez nerwów auto jeździ na budowie i dowozi ludzi z tond ten pomysł, nie chodzi mi tyle o zmniejszenie spalania co jakąś poprawę osiągów. Ale z tego co piszecie jest to nie wykonalne, więc proszę już się nie denerwować i nie pisać mi że mam "poronione" pomysły.
Mówi się że "Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi"
Tak czy inaczej zdaje się na wasza wiedzę i skoro mówicie że jest to bez sensu przystaję na to i nie rozwijam tematu.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: wt paź 19, 2010 1:30 pm
autor: N2O
Jak ci potrzeba mocy to zajmij się tuningiem 2,8, temat łatwy i niedawno poruszany.
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: wt paź 19, 2010 2:36 pm
autor: sokół
Ok. poczytam sobie, chciałem iść na łatwiznę z ta wymiana silnika.
Sam dopiero co zbudowałem Rb25det i nie koniecznie znów chce brnąc w koszta, choć to zupełnie inna bajka.
Ale poczytam Dzieki.
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: wt paź 19, 2010 2:52 pm
autor: patrolpulawy
sokół pisze:Widzę oburzenie. Panowie bez nerwów auto jeździ na budowie i dowozi ludzi z tond ten pomysł, nie chodzi mi tyle o zmniejszenie spalania co jakąś poprawę osiągów. Ale z tego co piszecie jest to nie wykonalne, więc proszę już się nie denerwować i nie pisać mi że mam "poronione" pomysły.
Mówi się że "Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi"
Tak czy inaczej zdaje się na wasza wiedzę i skoro mówicie że jest to bez sensu przystaję na to i nie rozwijam tematu.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Nikt tu się nie oburza - przy najmniej ja nie.
Do takich zastosowań nalepiej byłoby zdobyć malutkiego dostawczaka np. peugeot partner - bagażnik większy a i komfort nieporównywalny.
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: wt paź 19, 2010 2:55 pm
autor: lbl78
sokół pisze:chciałem iść na łatwiznę z ta wymiana silnika.
chyba cie Bóg opuścił, że sądzisz iż wymiana silnika z 2.8 na inny będzie tańsza niż podniesienie w nim mocy

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: wt paź 19, 2010 3:03 pm
autor: sokół
patrolpulawy pisze:sokół pisze:Widzę oburzenie. Panowie bez nerwów auto jeździ na budowie i dowozi ludzi z tond ten pomysł, nie chodzi mi tyle o zmniejszenie spalania co jakąś poprawę osiągów. Ale z tego co piszecie jest to nie wykonalne, więc proszę już się nie denerwować i nie pisać mi że mam "poronione" pomysły.
Mówi się że "Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi"
Tak czy inaczej zdaje się na wasza wiedzę i skoro mówicie że jest to bez sensu przystaję na to i nie rozwijam tematu.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Nikt tu się nie oburza - przy najmniej ja nie.
Do takich zastosowań nalepiej byłoby zdobyć malutkiego dostawczaka np. peugeot partner - bagażnik większy a i komfort nieporównywalny.
mam sprintery ale one nie bardzo są w stanie dojechać. Patrol zabiera 7 osób zapina napędy i targa przyczepę 2osiwą ze sprzętem.
Ale dzięki za podpowiedz

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: wt paź 19, 2010 7:08 pm
autor: patrolpulawy
To faktycznie partner może nie podołać. No ale w tych warunkach spalania niskiego nie będzie - obojętnie co za silnik założysz.
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: śr paź 20, 2010 8:09 am
autor: vivit
N2O pisze:Wkładania TDS'a zamiast 2,8 jest bez sensu - konstrukcja silników bardzo podobna i problemy też. A z 2,8 można wyciągnąć podobne parametry.
Jak już to 3 litrowy na CR.
Silnik 2,5TDS BMW ma wadę konstrukcyjną. 99,9% głowic pękają na 5 cylindrze. Wadą jest za mała wydajność pompy wody, która w tak długiej rzędówce nie daje rady. Z tego powody ten cylinder ciągle narażony jesty na większą temperaturę i w konsekwencji pękanie od forkomory wirowej jest standardem...Jeżeli już to bardziej udaną konstrukcją jest młodsze rozwiązanie 3,0 z 24 zaworami....
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pt paź 22, 2010 9:30 pm
autor: leszek torbicki
czy silnik TD5wkładany do land rovera to to samo co wspomniany TDS
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pt paź 22, 2010 9:42 pm
autor: selim
tds był w p38
problem leży w pompie wody - ale cieknącej

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pt paź 22, 2010 9:43 pm
autor: Łosiu
TDS to to samo co RR bylo (6 garow)
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pt paź 22, 2010 9:45 pm
autor: miastek
Nie, z tego co wiem stary TDS miał 6 garów i tradycyjny wtrysk (w końcowej produkcji CR bynajmniej w Oplu ale to unikaty) a td5 ma 5 garów i CR. Oczywiście mogę się mylić.

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: pt paź 22, 2010 9:48 pm
autor: N2O
TDS(M51) to sześciocylindrowy diesel z komorami wirowymi.
TD5 to pięciocylindrowy diesel z bezpośrednim wtryskiem i pompowtryskiwaczami - konstrukcja LR.
TDS'y nie są takie złe(mówi to ten co 2 popsuł) - są zdecydowanie przyjaźniejsze w użytkowaniu niż RD28ETi z Y61.

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: sob paź 23, 2010 6:36 am
autor: Szarbia
N2O pisze:
TDS'y nie są takie złe(mówi to ten co 2 popsuł) - są zdecydowanie przyjaźniejsze w użytkowaniu niż RD28ETi z Y61.

To nie bylo fer
Sokół
Jak ogarniasz beemki to zapodaj 3.0tdi. Podobno dobry to silnior i nawet ktos rajduje na takim.
Micha bedzie do zmiany (smok do tyłu).
Pytanie tylko czy żenic ze skrzynią GR czy dac skrzynie BMW?
Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW
: sob paź 23, 2010 7:26 am
autor: anatol
3.0 wymiata ale ma narabane elektroniki , uderz do Darka T1 , dał se z tym rade w swojej muszubiszibmce .