Strona 1 z 2

Roznice pomiędzy modelami.

: czw lis 11, 2010 12:31 pm
autor: Arni VFR
Witam. Jako laik w Patrolach niebardzo mogę doszukac się jakie róznice dzielą poszczególne modele.
Tzn. czym sie róznią technicznie Y60 od k260, czym y60 od y61 itd. (To że bude mają inna to wiem :D )
Czy wszystkie patrole miały taki sam przedni most? (h233b)
Jeśli są inne typy mostów to w jakich wersjach występowały i jakie dane wersje posiadały przełożenia?

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: czw lis 11, 2010 2:28 pm
autor: ramzes
zima idzie :)21 ...


jedynie jakieś 95 stron do przejrzenia w dziale . :)23 :)23

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: czw lis 11, 2010 8:30 pm
autor: Arni VFR
Doszukac sie czegokolwiek tu cieżko, stąd moje pytania.
A zima idzie, dlatego 2 mosty z k260 leżą w garażu i sie wsadzają w inną bude. Niestety ale wiecej czasu spedzam w garazu niż na forum a innego o Patrolach nie znam.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: czw lis 11, 2010 8:39 pm
autor: Wowos
c200 występowały też w k160

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: pt lis 12, 2010 10:05 am
autor: Arni VFR
Na Allegro jest masa częsci do y60, y61...a do k260 praktycznie nic z tego co szukam. Dlatego pytałem o te róznice z zaznaczeniem mostów, bo potrzebuje drążek kierowniczy ten co łączy obie zwrotnice. Do y60 są, a do k260 nic takiego już nie ma i nie wiem czy będą pasować z y60 czy też nie. A bez drążka auto mi nie skręci :)21
Co do przełożeń, to z tego co pamiętam jak liczyłem to wychodziło 5.14...jakoś tak.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: pt lis 12, 2010 2:45 pm
autor: LSD
Przełożenia to możesz mieć 4,11 albo 4,625 nie było czegoś takiego jak 5,14.
Co do drążka, to najlepiej podjechać do któregoś z kolegów GRowców i sprawdzić. Obawiam się, że nie będzie pasował. O ile stożek końcówki będzie zapewne ten sam, o tylko długość drążka będzie zapewne inna. Mosty GR mają większą szerokość.
Na Allegro jest sporo części do k260 więc telefon w dłoń i... Nie wieżę, że nie znajdziesz potrzebnego Ci drążka.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: pt lis 12, 2010 8:00 pm
autor: N2O
260-ki z wolnossącym dieslem 2,8 miały przełożenia 5,14 w mostach.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: pt lis 12, 2010 9:15 pm
autor: Jogi4x4
N2O pisze:260-ki z wolnossącym dieslem 2,8 miały przełożenia 5,14 w mostach.
I nawet to wtedy jedzie bez turbo... przelotówka 90km/h i spokojnie idzi...
A różnic jest wiecej pomiędzy K260 a Y60. K260 ma np. inną chłodnicę (pomimo że silnik ten sam RD28(T)) - odwrotnie króćce od węży. Części do wszystkich jest dużo :)21

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: pt lis 12, 2010 9:17 pm
autor: N2O
Jak dla mnie to nie jedzie nawet z tak wolnymi mostami.
:)21

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: pt lis 12, 2010 9:48 pm
autor: Arni VFR
Właśnie dlatego mam te wolniejsze mosty. Oryginalne przełożenie we Fronterze to 5.13 i po zmianie na patrolowskie mosty z 5.14 dynamika auta zostanie na tym samym poziome ( a jest obecnie wystarczająca) a zyskuje trwałe napędy no i możliwosc liftu do jakiegoś przyzwoitego poziomu. Jak przyjdzie jeszcze konkretny silnik i 33cale to powinno to zacząć jakos już jeździć :)21
Co do drążków - jest róznica w szerokosci miedzy modelami, tak mnie poinformował gosc u którego w koncu zdobyłem drążki razem z amorem :)
Dzięki za przydatne informacje.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: sob lis 13, 2010 5:47 pm
autor: brum
Arni VFR pisze:. Oryginalne przełożenie we Fronterze to 5.13 i po zmianie na patrolowskie mosty z 5.14
Tylnego nie trzeba zmieniać, za małą różnica w przełożeniu.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: ndz lis 14, 2010 12:24 pm
autor: Arni VFR
Dostałem komplet mostów w bardzo dobrej cenie, a i tak i tak tylny trzeba było przekładać pod resory....więc przy jednej robocie od razu będa 2 te same. I hamulce Patrolowskie są nieporównywalnie wieksze od Frontery z tyłu. Do konca tygodnia powinien być finał tej przekładki, tylny już siedzi w aucie.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: ndz lis 14, 2010 5:10 pm
autor: Lecho
To może pokażesz to cudo w pełnej krasie...

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: ndz lis 14, 2010 10:07 pm
autor: Arni VFR
Będzie gotowe to będą zdjęcia :wink:

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: ndz lis 14, 2010 10:16 pm
autor: pmisiek80
no rozumiem terrano na mostach patrola ale frota??? bleee :)21

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: pn lis 15, 2010 8:53 am
autor: Jogi4x4
N2O pisze:Jak dla mnie to nie jedzie nawet z tak wolnymi mostami.
:)21
Wyznawca SD33T :)21
2.8 wolnossący..mułek bagienny ale wystarczający...do 90km/h rozpędzanie też nie jest tragiczne... :)21

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: pt sty 14, 2011 4:21 pm
autor: Arni VFR
Arni VFR pisze:Będzie gotowe to będą zdjęcia :wink:
Jak obiecałem , tak wrzucam
http://img818.imageshack.us/i/dscn4326.jpg/

Auto jeździ, hamuje, skręca, wszytsko działa i ma sie dobrze :) Mówiąc krótko - udało się.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: ndz sty 16, 2011 4:21 pm
autor: NUREK MAV
pogratulować checi i zapału na taką przekładkę . a możesz zamieścić fotki jak to wyglada z poziomu koła.. ciekaw jestem bardzo ...

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: ndz sty 16, 2011 5:55 pm
autor: Jogi4x4
A nie myślałeś o tym żeby przy okazji to na springach posadzić?

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: ndz sty 16, 2011 10:43 pm
autor: LSD
Ja też gratuluję. Pomysł jaknajbardziejszy :)2

Widzę tylko, że coś z samymi resorami nie wyszło :-? . Wieszaki z przodu idą prawie płasko, a powinny być bardziej pionowo. Resor nie ma możliwości pracować jak należy. Poza tym przy atakowaniu przeszkody jest wg. mnie duża szansa na zgięcie, bądź złamanie resoru. Za bardzo wystaje z przodu.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: wt sty 18, 2011 11:00 pm
autor: Arni VFR
Zgadza sie - resor jest zbyt długi....ale innego nie miałem wiec pozostał taki. Na pewno bede to zmieniał, a docelowo chciałbym na spręzynach posadzić ale to temat na przyszłą zime. Most w góre ma skok 150mm pomimo wysuniętego wieszaka a w dół nie udało mi sie sprawdzić ale dużo. Są plusy i minusy długich resorów.
Na razie w kolejce stoi silnik i koła 33" :)

http://img818.imageshack.us/i/dscn4326.jpg/
http://img402.imageshack.us/i/dscn4327z.jpg/
http://img824.imageshack.us/i/dscn4328.jpg/
http://img152.imageshack.us/i/dscn4329.jpg/
http://img638.imageshack.us/i/dscn4330j.jpg/
http://img6.imageshack.us/i/dscn4331e.jpg/
http://img138.imageshack.us/i/dscn4332f.jpg/
http://img151.imageshack.us/i/dscn4333d.jpg/
http://img84.imageshack.us/i/dscn4334w.jpg/
http://img94.imageshack.us/i/dscn4335m.jpg/

To wszystko co mam, teraz jest obecnie pare zmian przy amortyzatorach , wiec te ze zdjęcia niaktualne. Ogolnie jak widać teraz po przeróbce , jest dużo rzeczy ktore możnaby poprawić/zrobić inaczej. Ale taki urok zmotanych aut - zawsze znajdzie sie coś do zrobienia :)
W każdym bądz razie auto jeździ i działa wszystko w 100% - to najważniejsze. Zamiarem przeróbki nie było stworzenie terenowego potwora bijącego na głowe wszytsko inne, tylko wzmocnienie całego układu napędowego pod inny , mocniejszy silnik i wieksze koła. Auto nadal jeździ codziennie do pracy i w weekendy w terenie i taki charakter ma zostać zachowany.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: śr sty 19, 2011 10:01 am
autor: Didymos
Szkoda, że nie zrobiłeś wieszaków resorów za mostem, jak i tak wszystko motałeś od podstaw, lepiej by się to sprawowało.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: śr sty 19, 2011 6:57 pm
autor: Arni VFR
Taki pomysł mi podsunął już Szarbia, jednak po fakcie było. Cóż, to pierwsza przeróbka w ogóle była. Będzie co robić w następną zimę :wink:
Resory idą na dniach do skrócenia.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: śr sty 19, 2011 7:58 pm
autor: N2O
Poszukaj resorów od 160-ki - są kilka cm krótsze niż te od 260.
Lub jeszcze bardziej wydłuż wieszaki, ale wtedy będziesz miał kotwicę z przodu.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

: sob kwie 02, 2011 8:46 pm
autor: maks-69
Buda wysoko , ale prześwit słabiutki :( . a gdyby tak jakoś nad mostem ??
http://img402.imageshack.us/i/dscn4327z.jpg/
http://img824.imageshack.us/i/dscn4328.jpg/