I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: grzes » sob lis 13, 2010 6:26 pm

Dzisiaj jadac sobie patrolem zauwazylem ze przy ok. 3000rmp silnik zaczyna dzialac nierowno. Rowniez podobny objaw pomiedzy 2500-3000 ale jak bylo pod lekka gorke. Poza tym ok. Bylo to na A4 najpierw myslalem ze to wina automatu, ale troche mnie to rozzloscilo i mu wcisnalem zeby poszarpal, no i sie check engine zapalil.
Zaytrzymalem sie i po odpaleniu zgasl...

wszystko zaczelo sie dziac po tym jak zatankowalem na orlenie we wroclawiu.

poczytalem instrukcje i opcje sa dwie (przy zapalonum check'u)
- woda w filtrze paliwa
- cos ze sterowaniem silnika

Jak paliwo lewe, to wg mnie powinno byc w pelnym zakresie obrotow chyba ze w odstojniku filtra paliwa ilosc "wody" czy czegos tam ma wplyw na przepustnice...
Ostatnio zmieniony sob lis 13, 2010 7:08 pm przez grzes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: poreb » sob lis 13, 2010 6:29 pm

zaczynaj :)21
no i witaj w klubie legend
zasiadasz razem ze mną w loży Najbardziej Niezajebliwych Silników wszech czasów :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: wojtek_kom » sob lis 13, 2010 6:56 pm

grzes pisze:Dzisiaj jadac sobie patrolem zauwazylem ze przy ok. 3000rmp silnik zaczyna dzialac nierowno. Rowniez podobny objaw pomiedzy 2500-3000 ale jak bylo pod lekka gorke. Poza tym ok. Bylo to na A4 najpierw myslalem ze to wina automatu, ale troche mnie to rozzloscilo i mu wcisnalem zeby poszarpal, no i sie check engine zapalil.
Zaytrzymalem sie i po odpaleniu zgasl...
Zobacz co siedzi w logach - jakaś pierdoła... poważny check engine nie gaśnie, po restarcie :)21
Przpływka, wtrysk...
Nissan-y

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: bigos » sob lis 13, 2010 7:03 pm

poreb pisze:zaczynaj :)21
no i witaj w klubie legend
zasiadasz razem ze mną w loży Najbardziej Niezajebliwych Silników wszech czasów :)21
silnik już Ci szczezł ??
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: Igor V8 » sob lis 13, 2010 7:08 pm

grzes pisze:check engine zapalil.
Nie łam się Grzesiu ... ja na razie też nowym 3.0 śmigam :)21
... na silnik ustawiłem się w dłuuuugiej kolejce 8)
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: grzes » sob lis 13, 2010 7:09 pm

popisalem dalej, pojade na kompa i sie zobaczy...
Patrol i tak jest zajebisty...

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: Igor V8 » sob lis 13, 2010 7:10 pm

grzes pisze: Patrol i tak jest zajebisty...
Srebrny ... ?

:)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: grzes » sob lis 13, 2010 7:43 pm

nie, zloty ... :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: grzes » sob lis 13, 2010 7:50 pm

a jakosc paliwa moze miec cos do tego ??

(pisalem na raty)

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: Igor V8 » sob lis 13, 2010 7:56 pm

grzes pisze:nie, zloty ... :)21
Srebrne i brązowate zdecydowanie są mniej awaryjne ... :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: grzes » sob lis 13, 2010 8:04 pm

Igor909 pisze:
grzes pisze:nie, zloty ... :)21
Srebrne i brązowate zdecydowanie są mniej awaryjne ... :)21
sral go pies, ma jezdzic... chyba przestane kontestowac ze to Patrol, ze GU4 ze zajebisty, zmotam zawias i opony i w bloto pojedzie, Tyran tak jezdzi caly czas i zadne check enginy mu w glowie :)21

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: poreb » sob lis 13, 2010 8:31 pm

Igor909 pisze:
grzes pisze:nie, zloty ... :)21
Srebrne i brązowate zdecydowanie są mniej awaryjne ... :)21

a czarne nawet same produkują paliwo
:)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: Igor V8 » sob lis 13, 2010 8:48 pm

grzes pisze: ze to Patrol, ze GU4 ze zajebisty
Będzie zajebisty .... 8)
Reduktor zostaje Patrolowski
- silnik Duramax 6.6 LMM
- skrzynia Allison 1000
- portale

... i wyjeżdżamy fajnym GU4 8)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lis 13, 2010 9:16 pm przez Igor V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: grzes » sob lis 13, 2010 9:10 pm

Igor - doby by mi nie wystarczylo do dyzurowania zeby na to wszystko wyrobic...
mam cicha nadzieje ze chlopaki lewe paliwo mieli, tylko mnie niepokoi ze to wsyztsko dzialo sie dopiero w okolicach 3000rpm

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: zagaj1 » sob lis 13, 2010 9:44 pm

oj tam, oj tam nic mu nie jest :) czkawki dostał i tyle :)21 a zresztą coś Ty szukał na 3000 rpm ?? :)21 to chyba ze 140 km/h miałeś :)17 :lol:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: grzes » ndz lis 14, 2010 7:54 am

wlasnie mialem te 140kmh... bo wczesniej tego nie zauwazalem bo nie dochodzil w te okolice...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: zagaj1 » ndz lis 14, 2010 9:31 am

no właśnie :)21 ja nie zaglądam w te okolice Parchem (albo baaaardzo rzadko) :) i dlatego pożyje dłużej i spokojniej :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: grzes » ndz lis 14, 2010 3:25 pm

ma dzialac... niestety...
swoja droga jak poczytalem na forum to objawy ktore wystapily bardziej swiadcza o czyms nieteges z paliwem...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: zagaj1 » ndz lis 14, 2010 3:33 pm

Tak to prawda :wink: mogę Cię pocieszyć że dziś zatankowałem na Orlenie (tylko tam tankuje) ruszyłem ze stacji i nie zauważyłem że świeci mi się kontrolka od smarowania (przejechałem jakieś 100m) odrazu zgasiłem go i pod maskę sprawdzić stan oleju czy nie zgubiłem gdzieś ( a w sobotę rano sprawdzałem i był stan :)2 ) po sprawdzeniu stan był, zapaliłem auto ponownie i kontrolka już zgasła odrazu i powtórzyłem tę czynność i narazie wszystko OK. Ale podskoczyło mi ciśnienie i wypowiedziałem kilka nieco wulgarnych zaklęć i może one go odczarowały :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: Igor V8 » ndz lis 14, 2010 5:12 pm

zagaj1 pisze:świeci mi się kontrolka od smarowania
Na razie czujnik Ci pada .... :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: poreb » ndz lis 14, 2010 6:25 pm

bądz przeciera się wiązka pod deską :)2 :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: Kosiarz » ndz lis 14, 2010 9:57 pm

Informacje o palących się kontrolkach CE były już podawane.
W patrolu najczęściej to wina paliwa.
Albo to woda w filtrze paliwa, albo pierwsze objawy zacierającego się zaworu pompy wtryskowej.
Pozostałe elementy osprzętu rzadko dają jakieś błędy.
Oczywiście piszę o standardowym silniku, w którym nie grzebał jakiś rolnik, co to uważa się za kowala.
Sprawdź wodę w paliwie (w filtrze).
Jeżeli jej tam nie ma a kontrolka znowu się pojawi (a przy okazji zauważalny spadek osiągów) to trzeba odczytać błędy i parametry silnika.
Jeżeli wskażą na zawór pompy, to jeszcze nie dramat.
Filtr paliwa do wymiany, wlać dobre paliwo z renomowanej stacji (chociaż to żadna gwarancja) - jakiś Vpower, Verva, albo coś podobnego. Do tego jakiś uszlachetniacz paliwa (renomowany) i na dodatek olej do dwusuwów (możliwie najlepszy - syntetyk).
Jeżeli taka kuracja stosowana przez jakieś dwa zbiorniki nie pomoże to niestety pompa do zrzutu i naprawy.
Pozdro,
Siwy
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: grzes » pn lis 15, 2010 11:50 am

Dzieki za info. Na spokojnie - wychodzi ze paliwo mogloby byc jakies be.
umowilem sie na podpiecie go do kompa.
Oleje zamowione i filtry tez wiec sie wymieni i posprawdza co tam w trawie sie swieci :-)
Silnik nie byl ruszany nigdy, a przebieg ma symboliczny 45kkm :)21

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: vivit » pn lis 15, 2010 4:13 pm

Grześ ja w tym roku w styczniu miałem to samo....
głupawaka w okolicach 2500 obrotów......
Przyjechał kolega kazał sobie flache stawiać i po 10 minutach było po sprawie...
okazało się że filtr, któy wymieniałem w listopadzie, tak się zapchał (co prawda parafiną) że przy większym zapotrzebowaniu na paliwo nie podawał go tyle ile pompa sobie chciała pobrać. Z tego powodu były lekkie szarpnięcia...na wolnych i do 1500 chodził jak ta lala....
Wymiana filtra i jak ręką odjoł.....

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik

Post autor: grzes » czw lis 18, 2010 12:53 pm

Odpowiedz po przegladzie - jak wyzej :-)
filtr byla mocno zawalony i wywalalo blad pompy bo paliwa bylo za malo, po wymianie wszystko wrocilo do normy. Czyli do wielkiego wybuchu jeszcze czas :)21
Ciesze sie dalej i jezdze sobie :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości