I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Moderator: Kosiarz
I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Dzisiaj jadac sobie patrolem zauwazylem ze przy ok. 3000rmp silnik zaczyna dzialac nierowno. Rowniez podobny objaw pomiedzy 2500-3000 ale jak bylo pod lekka gorke. Poza tym ok. Bylo to na A4 najpierw myslalem ze to wina automatu, ale troche mnie to rozzloscilo i mu wcisnalem zeby poszarpal, no i sie check engine zapalil.
Zaytrzymalem sie i po odpaleniu zgasl...
wszystko zaczelo sie dziac po tym jak zatankowalem na orlenie we wroclawiu.
poczytalem instrukcje i opcje sa dwie (przy zapalonum check'u)
- woda w filtrze paliwa
- cos ze sterowaniem silnika
Jak paliwo lewe, to wg mnie powinno byc w pelnym zakresie obrotow chyba ze w odstojniku filtra paliwa ilosc "wody" czy czegos tam ma wplyw na przepustnice...
Zaytrzymalem sie i po odpaleniu zgasl...
wszystko zaczelo sie dziac po tym jak zatankowalem na orlenie we wroclawiu.
poczytalem instrukcje i opcje sa dwie (przy zapalonum check'u)
- woda w filtrze paliwa
- cos ze sterowaniem silnika
Jak paliwo lewe, to wg mnie powinno byc w pelnym zakresie obrotow chyba ze w odstojniku filtra paliwa ilosc "wody" czy czegos tam ma wplyw na przepustnice...
Ostatnio zmieniony sob lis 13, 2010 7:08 pm przez grzes, łącznie zmieniany 1 raz.
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
zaczynaj
no i witaj w klubie legend
zasiadasz razem ze mną w loży Najbardziej Niezajebliwych Silników wszech czasów

no i witaj w klubie legend
zasiadasz razem ze mną w loży Najbardziej Niezajebliwych Silników wszech czasów

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Zobacz co siedzi w logach - jakaś pierdoła... poważny check engine nie gaśnie, po restarciegrzes pisze:Dzisiaj jadac sobie patrolem zauwazylem ze przy ok. 3000rmp silnik zaczyna dzialac nierowno. Rowniez podobny objaw pomiedzy 2500-3000 ale jak bylo pod lekka gorke. Poza tym ok. Bylo to na A4 najpierw myslalem ze to wina automatu, ale troche mnie to rozzloscilo i mu wcisnalem zeby poszarpal, no i sie check engine zapalil.
Zaytrzymalem sie i po odpaleniu zgasl...

Przpływka, wtrysk...
Nissan-y
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
silnik już Ci szczezłporeb pisze:zaczynaj![]()
no i witaj w klubie legend
zasiadasz razem ze mną w loży Najbardziej Niezajebliwych Silników wszech czasów

Jimny 

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Nie łam się Grzesiu ... ja na razie też nowym 3.0 śmigamgrzes pisze:check engine zapalil.

... na silnik ustawiłem się w dłuuuugiej kolejce

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
popisalem dalej, pojade na kompa i sie zobaczy...
Patrol i tak jest zajebisty...
Patrol i tak jest zajebisty...
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Srebrny ... ?grzes pisze: Patrol i tak jest zajebisty...

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
nie, zloty ... 

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
a jakosc paliwa moze miec cos do tego 
(pisalem na raty)

(pisalem na raty)
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Srebrne i brązowate zdecydowanie są mniej awaryjne ...grzes pisze:nie, zloty ...

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
sral go pies, ma jezdzic... chyba przestane kontestowac ze to Patrol, ze GU4 ze zajebisty, zmotam zawias i opony i w bloto pojedzie, Tyran tak jezdzi caly czas i zadne check enginy mu w glowieIgor909 pisze:Srebrne i brązowate zdecydowanie są mniej awaryjne ...grzes pisze:nie, zloty ...

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Igor909 pisze:Srebrne i brązowate zdecydowanie są mniej awaryjne ...grzes pisze:nie, zloty ...
a czarne nawet same produkują paliwo

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Będzie zajebisty ....grzes pisze: ze to Patrol, ze GU4 ze zajebisty

Reduktor zostaje Patrolowski
- silnik Duramax 6.6 LMM
- skrzynia Allison 1000
- portale
... i wyjeżdżamy fajnym GU4





Ostatnio zmieniony sob lis 13, 2010 9:16 pm przez Igor V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Igor - doby by mi nie wystarczylo do dyzurowania zeby na to wszystko wyrobic...
mam cicha nadzieje ze chlopaki lewe paliwo mieli, tylko mnie niepokoi ze to wsyztsko dzialo sie dopiero w okolicach 3000rpm
mam cicha nadzieje ze chlopaki lewe paliwo mieli, tylko mnie niepokoi ze to wsyztsko dzialo sie dopiero w okolicach 3000rpm
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
oj tam, oj tam nic mu nie jest
czkawki dostał i tyle
a zresztą coś Ty szukał na 3000 rpm
to chyba ze 140 km/h miałeś







Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
wlasnie mialem te 140kmh... bo wczesniej tego nie zauwazalem bo nie dochodzil w te okolice...
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
no właśnie
ja nie zaglądam w te okolice Parchem (albo baaaardzo rzadko)
i dlatego pożyje dłużej i spokojniej 



Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
ma dzialac... niestety...
swoja droga jak poczytalem na forum to objawy ktore wystapily bardziej swiadcza o czyms nieteges z paliwem...
swoja droga jak poczytalem na forum to objawy ktore wystapily bardziej swiadcza o czyms nieteges z paliwem...
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Tak to prawda
mogę Cię pocieszyć że dziś zatankowałem na Orlenie (tylko tam tankuje) ruszyłem ze stacji i nie zauważyłem że świeci mi się kontrolka od smarowania (przejechałem jakieś 100m) odrazu zgasiłem go i pod maskę sprawdzić stan oleju czy nie zgubiłem gdzieś ( a w sobotę rano sprawdzałem i był stan
) po sprawdzeniu stan był, zapaliłem auto ponownie i kontrolka już zgasła odrazu i powtórzyłem tę czynność i narazie wszystko OK. Ale podskoczyło mi ciśnienie i wypowiedziałem kilka nieco wulgarnych zaklęć i może one go odczarowały 



Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Na razie czujnik Ci pada ....zagaj1 pisze:świeci mi się kontrolka od smarowania

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
bądz przeciera się wiązka pod deską



biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Informacje o palących się kontrolkach CE były już podawane.
W patrolu najczęściej to wina paliwa.
Albo to woda w filtrze paliwa, albo pierwsze objawy zacierającego się zaworu pompy wtryskowej.
Pozostałe elementy osprzętu rzadko dają jakieś błędy.
Oczywiście piszę o standardowym silniku, w którym nie grzebał jakiś rolnik, co to uważa się za kowala.
Sprawdź wodę w paliwie (w filtrze).
Jeżeli jej tam nie ma a kontrolka znowu się pojawi (a przy okazji zauważalny spadek osiągów) to trzeba odczytać błędy i parametry silnika.
Jeżeli wskażą na zawór pompy, to jeszcze nie dramat.
Filtr paliwa do wymiany, wlać dobre paliwo z renomowanej stacji (chociaż to żadna gwarancja) - jakiś Vpower, Verva, albo coś podobnego. Do tego jakiś uszlachetniacz paliwa (renomowany) i na dodatek olej do dwusuwów (możliwie najlepszy - syntetyk).
Jeżeli taka kuracja stosowana przez jakieś dwa zbiorniki nie pomoże to niestety pompa do zrzutu i naprawy.
Pozdro,
Siwy
W patrolu najczęściej to wina paliwa.
Albo to woda w filtrze paliwa, albo pierwsze objawy zacierającego się zaworu pompy wtryskowej.
Pozostałe elementy osprzętu rzadko dają jakieś błędy.
Oczywiście piszę o standardowym silniku, w którym nie grzebał jakiś rolnik, co to uważa się za kowala.
Sprawdź wodę w paliwie (w filtrze).
Jeżeli jej tam nie ma a kontrolka znowu się pojawi (a przy okazji zauważalny spadek osiągów) to trzeba odczytać błędy i parametry silnika.
Jeżeli wskażą na zawór pompy, to jeszcze nie dramat.
Filtr paliwa do wymiany, wlać dobre paliwo z renomowanej stacji (chociaż to żadna gwarancja) - jakiś Vpower, Verva, albo coś podobnego. Do tego jakiś uszlachetniacz paliwa (renomowany) i na dodatek olej do dwusuwów (możliwie najlepszy - syntetyk).
Jeżeli taka kuracja stosowana przez jakieś dwa zbiorniki nie pomoże to niestety pompa do zrzutu i naprawy.
Pozdro,
Siwy
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Dzieki za info. Na spokojnie - wychodzi ze paliwo mogloby byc jakies be.
umowilem sie na podpiecie go do kompa.
Oleje zamowione i filtry tez wiec sie wymieni i posprawdza co tam w trawie sie swieci
Silnik nie byl ruszany nigdy, a przebieg ma symboliczny 45kkm
umowilem sie na podpiecie go do kompa.
Oleje zamowione i filtry tez wiec sie wymieni i posprawdza co tam w trawie sie swieci

Silnik nie byl ruszany nigdy, a przebieg ma symboliczny 45kkm

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Grześ ja w tym roku w styczniu miałem to samo....
głupawaka w okolicach 2500 obrotów......
Przyjechał kolega kazał sobie flache stawiać i po 10 minutach było po sprawie...
okazało się że filtr, któy wymieniałem w listopadzie, tak się zapchał (co prawda parafiną) że przy większym zapotrzebowaniu na paliwo nie podawał go tyle ile pompa sobie chciała pobrać. Z tego powodu były lekkie szarpnięcia...na wolnych i do 1500 chodził jak ta lala....
Wymiana filtra i jak ręką odjoł.....
głupawaka w okolicach 2500 obrotów......
Przyjechał kolega kazał sobie flache stawiać i po 10 minutach było po sprawie...
okazało się że filtr, któy wymieniałem w listopadzie, tak się zapchał (co prawda parafiną) że przy większym zapotrzebowaniu na paliwo nie podawał go tyle ile pompa sobie chciała pobrać. Z tego powodu były lekkie szarpnięcia...na wolnych i do 1500 chodził jak ta lala....
Wymiana filtra i jak ręką odjoł.....
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
Odpowiedz po przegladzie - jak wyzej 
filtr byla mocno zawalony i wywalalo blad pompy bo paliwa bylo za malo, po wymianie wszystko wrocilo do normy. Czyli do wielkiego wybuchu jeszcze czas
Ciesze sie dalej i jezdze sobie

filtr byla mocno zawalony i wywalalo blad pompy bo paliwa bylo za malo, po wymianie wszystko wrocilo do normy. Czyli do wielkiego wybuchu jeszcze czas

Ciesze sie dalej i jezdze sobie

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości