Strona 1 z 2
I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 6:26 pm
autor: grzes
Dzisiaj jadac sobie patrolem zauwazylem ze przy ok. 3000rmp silnik zaczyna dzialac nierowno. Rowniez podobny objaw pomiedzy 2500-3000 ale jak bylo pod lekka gorke. Poza tym ok. Bylo to na A4 najpierw myslalem ze to wina automatu, ale troche mnie to rozzloscilo i mu wcisnalem zeby poszarpal, no i sie check engine zapalil.
Zaytrzymalem sie i po odpaleniu zgasl...
wszystko zaczelo sie dziac po tym jak zatankowalem na orlenie we wroclawiu.
poczytalem instrukcje i opcje sa dwie (przy zapalonum check'u)
- woda w filtrze paliwa
- cos ze sterowaniem silnika
Jak paliwo lewe, to wg mnie powinno byc w pelnym zakresie obrotow chyba ze w odstojniku filtra paliwa ilosc "wody" czy czegos tam ma wplyw na przepustnice...
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 6:29 pm
autor: poreb
zaczynaj
no i witaj w klubie legend
zasiadasz razem ze mną w loży Najbardziej Niezajebliwych Silników wszech czasów

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 6:56 pm
autor: wojtek_kom
grzes pisze:Dzisiaj jadac sobie patrolem zauwazylem ze przy ok. 3000rmp silnik zaczyna dzialac nierowno. Rowniez podobny objaw pomiedzy 2500-3000 ale jak bylo pod lekka gorke. Poza tym ok. Bylo to na A4 najpierw myslalem ze to wina automatu, ale troche mnie to rozzloscilo i mu wcisnalem zeby poszarpal, no i sie check engine zapalil.
Zaytrzymalem sie i po odpaleniu zgasl...
Zobacz co siedzi w logach - jakaś pierdoła... poważny check engine nie gaśnie, po restarcie

Przpływka, wtrysk...
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 7:03 pm
autor: bigos
poreb pisze:zaczynaj
no i witaj w klubie legend
zasiadasz razem ze mną w loży Najbardziej Niezajebliwych Silników wszech czasów

silnik już Ci szczezł

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 7:08 pm
autor: Igor V8
grzes pisze:check engine zapalil.
Nie łam się Grzesiu ... ja na razie też nowym 3.0 śmigam
... na silnik ustawiłem się w dłuuuugiej kolejce

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 7:09 pm
autor: grzes
popisalem dalej, pojade na kompa i sie zobaczy...
Patrol i tak jest zajebisty...
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 7:10 pm
autor: Igor V8
grzes pisze:
Patrol i tak jest zajebisty...
Srebrny ... ?

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 7:43 pm
autor: grzes
nie, zloty ...

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 7:50 pm
autor: grzes
a jakosc paliwa moze miec cos do tego
(pisalem na raty)
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 7:56 pm
autor: Igor V8
grzes pisze:nie, zloty ...

Srebrne i brązowate zdecydowanie są mniej awaryjne ...

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 8:04 pm
autor: grzes
Igor909 pisze:grzes pisze:nie, zloty ...

Srebrne i brązowate zdecydowanie są mniej awaryjne ...

sral go pies, ma jezdzic... chyba przestane kontestowac ze to Patrol, ze GU4 ze zajebisty, zmotam zawias i opony i w bloto pojedzie, Tyran tak jezdzi caly czas i zadne check enginy mu w glowie

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 8:31 pm
autor: poreb
Igor909 pisze:grzes pisze:nie, zloty ...

Srebrne i brązowate zdecydowanie są mniej awaryjne ...

a czarne nawet same produkują paliwo

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 8:48 pm
autor: Igor V8
grzes pisze: ze to Patrol, ze GU4 ze zajebisty
Będzie zajebisty ....
Reduktor zostaje Patrolowski
- silnik Duramax 6.6 LMM
- skrzynia Allison 1000
- portale
... i wyjeżdżamy fajnym GU4

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 9:10 pm
autor: grzes
Igor - doby by mi nie wystarczylo do dyzurowania zeby na to wszystko wyrobic...
mam cicha nadzieje ze chlopaki lewe paliwo mieli, tylko mnie niepokoi ze to wsyztsko dzialo sie dopiero w okolicach 3000rpm
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: sob lis 13, 2010 9:44 pm
autor: zagaj1
oj tam, oj tam nic mu nie jest

czkawki dostał i tyle

a zresztą coś Ty szukał na 3000 rpm

to chyba ze 140 km/h miałeś

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: ndz lis 14, 2010 7:54 am
autor: grzes
wlasnie mialem te 140kmh... bo wczesniej tego nie zauwazalem bo nie dochodzil w te okolice...
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: ndz lis 14, 2010 9:31 am
autor: zagaj1
no właśnie

ja nie zaglądam w te okolice Parchem (albo baaaardzo rzadko)

i dlatego pożyje dłużej i spokojniej

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: ndz lis 14, 2010 3:25 pm
autor: grzes
ma dzialac... niestety...
swoja droga jak poczytalem na forum to objawy ktore wystapily bardziej swiadcza o czyms nieteges z paliwem...
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: ndz lis 14, 2010 3:33 pm
autor: zagaj1
Tak to prawda

mogę Cię pocieszyć że dziś zatankowałem na Orlenie (tylko tam tankuje) ruszyłem ze stacji i nie zauważyłem że świeci mi się kontrolka od smarowania (przejechałem jakieś 100m) odrazu zgasiłem go i pod maskę sprawdzić stan oleju czy nie zgubiłem gdzieś ( a w sobotę rano sprawdzałem i był stan

) po sprawdzeniu stan był, zapaliłem auto ponownie i kontrolka już zgasła odrazu i powtórzyłem tę czynność i narazie wszystko OK. Ale podskoczyło mi ciśnienie i wypowiedziałem kilka nieco wulgarnych zaklęć i może one go odczarowały

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: ndz lis 14, 2010 5:12 pm
autor: Igor V8
zagaj1 pisze:świeci mi się kontrolka od smarowania
Na razie czujnik Ci pada ....

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: ndz lis 14, 2010 6:25 pm
autor: poreb
bądz przeciera się wiązka pod deską

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: ndz lis 14, 2010 9:57 pm
autor: Kosiarz
Informacje o palących się kontrolkach CE były już podawane.
W patrolu najczęściej to wina paliwa.
Albo to woda w filtrze paliwa, albo pierwsze objawy zacierającego się zaworu pompy wtryskowej.
Pozostałe elementy osprzętu rzadko dają jakieś błędy.
Oczywiście piszę o standardowym silniku, w którym nie grzebał jakiś rolnik, co to uważa się za kowala.
Sprawdź wodę w paliwie (w filtrze).
Jeżeli jej tam nie ma a kontrolka znowu się pojawi (a przy okazji zauważalny spadek osiągów) to trzeba odczytać błędy i parametry silnika.
Jeżeli wskażą na zawór pompy, to jeszcze nie dramat.
Filtr paliwa do wymiany, wlać dobre paliwo z renomowanej stacji (chociaż to żadna gwarancja) - jakiś Vpower, Verva, albo coś podobnego. Do tego jakiś uszlachetniacz paliwa (renomowany) i na dodatek olej do dwusuwów (możliwie najlepszy - syntetyk).
Jeżeli taka kuracja stosowana przez jakieś dwa zbiorniki nie pomoże to niestety pompa do zrzutu i naprawy.
Pozdro,
Siwy
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: pn lis 15, 2010 11:50 am
autor: grzes
Dzieki za info. Na spokojnie - wychodzi ze paliwo mogloby byc jakies be.
umowilem sie na podpiecie go do kompa.
Oleje zamowione i filtry tez wiec sie wymieni i posprawdza co tam w trawie sie swieci

Silnik nie byl ruszany nigdy, a przebieg ma symboliczny 45kkm

Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: pn lis 15, 2010 4:13 pm
autor: vivit
Grześ ja w tym roku w styczniu miałem to samo....
głupawaka w okolicach 2500 obrotów......
Przyjechał kolega kazał sobie flache stawiać i po 10 minutach było po sprawie...
okazało się że filtr, któy wymieniałem w listopadzie, tak się zapchał (co prawda parafiną) że przy większym zapotrzebowaniu na paliwo nie podawał go tyle ile pompa sobie chciała pobrać. Z tego powodu były lekkie szarpnięcia...na wolnych i do 1500 chodził jak ta lala....
Wymiana filtra i jak ręką odjoł.....
Re: I check engine czyli czy musze juz zaczac zbierac na silnik
: czw lis 18, 2010 12:53 pm
autor: grzes
Odpowiedz po przegladzie - jak wyzej

filtr byla mocno zawalony i wywalalo blad pompy bo paliwa bylo za malo, po wymianie wszystko wrocilo do normy. Czyli do wielkiego wybuchu jeszcze czas
Ciesze sie dalej i jezdze sobie
