
Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Moderator: Kosiarz
Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Patrol 2.8d hiszpan k-260 odpala bez problemu jak jest zimny problem zaczyna się gdy rozgrzeje się ledko w tedy mogę go kręcić a on niechce załapać znaczy odpalić jak ochłonie będzie zimny odpali znowu co jest?? żaden mechanik nie wie 

Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
polej pompę wtryskową zimną wodę i wtedy sprawdź
niemniej - pompa kaput
niemniej - pompa kaput
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Sprawdź masę, akumulator i rozrusznik najpierw.
Jeśli te elementy są sprawne to pompa lub samo jej ustawienie(kat wtrysku).
Jeśli te elementy są sprawne to pompa lub samo jej ustawienie(kat wtrysku).
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
3 lata temu pompa była regenerowana w Warszawie na ul. Połczyńskiej jeden z forumowiczów polecił mi to tak by szybko padło
zaraz sprawdzę z zimno wodą

Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Polałem zimno wodą i odpalił bez problemu więc pompa padła i teraz jak najlepiej z nią postąpić kupić nową używana czy do regeneracji czy wozić ze soba zimno wode 

Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
już raz regenerowałeś...
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Przepraszam 

Ostatnio zmieniony pt gru 10, 2010 5:44 pm przez Hubert.Na, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
nie lubimy tu ogłoszeń
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Sprawdź czy zbiornik ma drożne odpowietrzenie, u mnie też tak było tyle że okazało się ze układ się zapowietrzał przez podciśnienie jakie sie wytwarzało w zbiorniku po jeździe. Odkręć korek wlewu zgaś auto i wtedy zobacz czy odpali.
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
witam,a ja gr 2.8td mialem taki sam problem.okazało sie ,ze winny był rozrusznik.zimny palil ze strzala ,a cieply dlugo krecil.test z woda nie pomogl.przelozylem rozrusznik z innego i juz rok jest ok.
4x4
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Czy jest jeszcze jakiś sposób żeby stwierdzić że to pompa wtryskowa jakiś test czy po teście z zimno wodą to już jest pewne że pompa?
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
To pompa. Od strony silnika jest obojętne co obracam wałem w czasie rozruchu. Istotne jest aby wał korbowy uzyskał odpowiednią prędkość obrotową. Jeśli rozrusznik ją zapewnia - nie on jest winien. Jak ktoś nie wierzy - niech wykręci rozrusznik. Auto bez trudu da się odpalić na zaciąg BEZ ROZRUSZNIKA. Brak rozrusznika jest chyba jeszcze gorszy od jego niesprawności 

Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Ale istotne jest czy kręci szybko czy raczej ledwo dyszy. Nie mieszajmy do tego odpalania na zaciąg.


Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Przecież jasno napisałem że jeśli rozrusznik zapewnia odpowiednią prędkość obrotową silnikowi - nie on jest winien. Ileś razy przewija się na forum wątek: rozrusznik kręci normalnie - silnik nie zapala...Często wtedy ktoś radzi żeby wymienić/sprawdzić rozrusznik. Warunkiem rozruchu silnika jest nadanie mu odpowiedniej prędkości obrotowej i nieważne czy uzyska się to dzięki rozrusznikowi, na zaciąg czy korbą
Reasumując: rozrusznik kręci tak jak zwykle --> nie interesujemy się nim i szukamy gdzie indziej.

Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Jeżeli mam zwykłego dizla to pompa od td będzie pasowała??
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Jeśli po ochłodzeniu pompy, odpala normalnie, to padła sekcja w pompie, można ją zregenerować, lub kupić drugą używaną głowiczkę pompy( ryzyko, że będzie w podobnej kondycji-niestety). Pompa do turbo różni się dodatkowym ustrojstwem, które jest sterowane podciśnieniowo i zwiększa dawkę paliwa pod doładowanie tzw.boost kompensator, czy jakoś tak.
Myślę, że dobry pompiarz dał by radę ustawić tą od turbo tak, żeby gadała z wolnossącym.
Myślę, że dobry pompiarz dał by radę ustawić tą od turbo tak, żeby gadała z wolnossącym.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Winna jest głowica pompy, która dawkuje paliwo pod ciśnieniem. Przy zimnych elementach jest doszczelniona, po rozgrzaniu materiały się rozszerzają i tworzy się "szpara" większa niż trzeba i klops.
Swoją drogą w zimie nie powinno tak być, bo chłodzenie jest bardziej intensywne. U mnie tak było gorącym latem, ale też nie zawsze. Możesz mieć nadzieję, ze pewnego razu zacznie pracować normalnie i wcale bym się nie zdziwił.
Za nową głowicę żądali 2 tys. Jeżdżę na starej, bo jej przeszło...
Pozdrawiam
Swoją drogą w zimie nie powinno tak być, bo chłodzenie jest bardziej intensywne. U mnie tak było gorącym latem, ale też nie zawsze. Możesz mieć nadzieję, ze pewnego razu zacznie pracować normalnie i wcale bym się nie zdziwił.
Za nową głowicę żądali 2 tys. Jeżdżę na starej, bo jej przeszło...

Pozdrawiam
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
Dawniej Aro 243D
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Przy założeniu że pompa jest mechaniczna lekkie dodanie gazu kompensuje straty na luzach i silnik powinien zapalić normalnie, standartowy objaw przy dużym przebiegu pompy - trzeba zwiększyc dawkę
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Pompa mechaniczna 200k przebiegu, a i mała pomyłka była pompy nie regenerowałem tylko ustawiałem wtryski 3 lata temu:/denior pisze:Przy założeniu że pompa jest mechaniczna lekkie dodanie gazu kompensuje straty na luzach i silnik powinien zapalić normalnie, standartowy objaw przy dużym przebiegu pompy - trzeba zwiększyc dawkę
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Jesteś 100% pewny, że ma tylko 200 tyś?


Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Tak jestem pewny znam jego historie od nowości jestem jego właścicielem 12 lat a nastepne 6 lat Tata był kierowco na tym samochodzię wiec do przebiegu jestem pewny.N2O pisze:Jesteś 100% pewny, że ma tylko 200 tyś?

Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Po 200 tyś km ta pompa nie powinna jeszcze paść, chyba że było jeżdżone na jakimś dziwnym paliwie.
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Jednak wyjątki się zdarzająN2O pisze:Po 200 tyś km ta pompa nie powinna jeszcze paść, chyba że było jeżdżone na jakimś dziwnym paliwie.

Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
w którym miejscu w Y60 2.8 jest odpowietrzenie baku?abrams pisze:Sprawdź czy zbiornik ma drożne odpowietrzenie, u mnie też tak było tyle że okazało się ze układ się zapowietrzał przez podciśnienie jakie sie wytwarzało w zbiorniku po jeździe. Odkręć korek wlewu zgaś auto i wtedy zobacz czy odpali.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Poratujcie parch nie chce palić jak jest ciepły
Przy wlewie, pod plastikowa obudowa we wnece kola.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości