Nissan Turbina 2.7TD vice 3.0 DID

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

wielecki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 11:34 am
Lokalizacja: Lublin

Nissan Turbina 2.7TD vice 3.0 DID

Post autor: wielecki » sob wrz 11, 2004 12:02 pm

Zamierzam zmienić sprężarkę w moim terrano II 2.7 TD na tę od nowego 3.0 DID. Podobno mocowania takie same, a jak z ciśnieniem doładowania, czy ktoś wie?

Kefir
 
 
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 30, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kefir » ndz wrz 12, 2004 10:39 pm

po co zmieniac i co chcesz przez to uzyskać.mozna starą turbine wyregulować aby dawała wieksze ciśnienie.ale nie radze bo pewnie masz już system elektroniczny który może wykryć nadmierne ciśnienie doładowania.Skutek -tryb awaryjny.Poza tym ,po zmiane ciś doładowania nie przybędzie ci mocy bo trzeba jeszcze dodać paliwa.Oczywiście dodać paliwa można łatwo pod warunkiem ze jest to 100% p-pa mechaniczna, problem pojawia sie bo prawdopodobnie ma już elektroniczną a tam dodanie paliwa jest nieco ograniczone.moim zdaniem daj sobie spokój.A jak ci zależy np na zwiekszeniu mocy -to kase zamiast na turbo wydaj na tzw "czip"

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » pn wrz 13, 2004 7:49 am

Bla, bla, bla......
Generalnie turbo od ZD30 posiada regulowaną tzw kierownicę, jak to zrealizujesz? Sznurkiem z kabiny? I w którym momencie?
Daj sobie spokój...
Pozdro,
Siwy

wielecki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 11:34 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wielecki » śr wrz 15, 2004 10:14 pm

Mowa o silniku 2.7TD, mechanicznej pompie, zero elektroniki.
Rzecz w tym że 100KM i 220Nm (a co za tym idzie 19 sekund przyśpieszenia) z takiej pojemności silnika to skansen.
Dlatego zamierzam zwiększyc ciśnienie doładowania, wstawić intercooler i podkręcić pompę paliwa.
Moge dosyć tanio kupić turbinę od 3.0 DID, stąd pytanie czy daje ona większe ciśnienie od 2.7TD.
Kosiarz - o co chodzi z tą kierownicą?, typ który sprzedaje tę turbinę przysięga się że pasuje ona do 2.7TD bez przeróbek, a podobno pracuje w serwisie nissana.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw wrz 16, 2004 7:52 am

stary to nie to forum

tworzysz przerost formy nad treścią - dla nas auto ma być wytrzymałe an nie tunningowane

a fuj :wink:
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » czw wrz 16, 2004 8:01 am

wielecki pisze:Mowa o silniku 2.7TD, mechanicznej pompie, zero elektroniki.
Rzecz w tym że 100KM i 220Nm (a co za tym idzie 19 sekund przyśpieszenia) z takiej pojemności silnika to skansen.
Dlatego zamierzam zwiększyc ciśnienie doładowania, wstawić intercooler i podkręcić pompę paliwa.
Moge dosyć tanio kupić turbinę od 3.0 DID, stąd pytanie czy daje ona większe ciśnienie od 2.7TD.
Kosiarz - o co chodzi z tą kierownicą?, typ który sprzedaje tę turbinę przysięga się że pasuje ona do 2.7TD bez przeróbek, a podobno pracuje w serwisie nissana.
W którym serwsie?

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw wrz 16, 2004 1:19 pm

19 sekund do setki to skansen?
:)20
[kup se LC120] :)21

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw wrz 16, 2004 1:36 pm

jaki znowu skansen moja 307 tyle ma a silni olbrzymi 1.4 hdi :)21

ale za to pali 4,7 na 100 km a na trasie mozna spokojnie lecieć 130 -150 - choć ja preferuje 100-120 :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

wielecki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 11:34 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wielecki » czw wrz 16, 2004 6:26 pm

kpeugeot pisze:stary to nie to forum

tworzysz przerost formy nad treścią - dla nas auto ma być wytrzymałe an nie tunningowane


... to może przesiądżmy się na traktory.
A na serio to dodatkowe kilkadziesiąt koni i Nm podniesie jedynie efektywnośc silnika.
Teraz żeby jako tako dostosować sie do ruchu po autostradach auto musi nieżle dostac w d... chyba że kogoś kręci widok tylnich drzwi od paki TIRa.
Ogólnie uważam że skoro z terrano II nie zrobisz rasowej terenówki to niech po czarnym śmiga bez kompleksów, zwłaszcza że niewiele mu do tego brakuje - mały tuning silnika robi z niego naprawdę dobry wóz.

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » czw wrz 16, 2004 9:39 pm

wyzuc zawory upustowe zwiększ dawkę i dozuc chłodnice powietrza
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw wrz 16, 2004 9:56 pm

Dzik nie pierrdol bzdur...po wyrzuceniu zaworu upustowego motor się dławi aż do 2/3 obrotów...ma za duże ciśnienie...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw wrz 16, 2004 9:58 pm

i wyciera panewki korbowodowe...

uboot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 1:09 am

Post autor: uboot » pt wrz 17, 2004 3:27 am

musze sie wypowiedziec,bo nie zdzierze normalnie,w celu zwiekszenia mocy proponuje:
1 podniesc stopien sprezania dwukrotnie
2 zastosowac dawke pilotazowa na wtryskch,mechanicznie tez probowali,aczkolwiek opowiem sie za common rail
3 przecholdzic wstepnie doladowane powietrze do minus 30 stopni
4 .............zalozyc turbine od Actrosa a czemu nie?
w celu zwiekszenie predkosci:
wymienic przelozenia,gdzie sie da,na multiplikujace,tak ze 2 razy


Zachodzi jednak pytanie?a moze zakupic auto osobowe,jezdza szybko ,przyspieszenie ok 9 do setki

Banan masz 100%racje,podziwiam Twoj spokoj ducha , to juz prawie stoicyzm :evil:

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt wrz 17, 2004 12:05 pm

Nowe, nieznane dotad oblicze Bananka - Banan-Stoik :)21
:)2

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: KJarosław » pt wrz 17, 2004 8:42 pm

PORÓWNANIE- masz fiata 125 nie tuninguj go kup poloneza :wink:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt wrz 17, 2004 8:55 pm

Misiek Bielsko pisze:Nowe, nieznane dotad oblicze Bananka - Banan-Stoik :)21
:)2
to nie spokój ducha...to osłabienie spowodowane zmasowanym atakiem bzdetów i farmazonów :)21
to ostatnie słowa...łabędzi śpiew rozsądku...

:)21

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » sob wrz 18, 2004 7:05 pm

Ja też ztuningowałem Terrano II ale 2,4 benz - dołożyłem parownik , mieszalnik , przewody , zbiornik .....
I taki efekt:
1.Spadek mocy ze 125 na ok. 100KM :D
2.spadek przyspieszenia z 15 sek /100 na 20 sek a może i więcej :)
3 masa wzrosła o jakieś 50 kg :o
poprostu Tuning , że hej... :D
he,he,he
a i mam teraz zapewnione stałe, cykliczne wizyty w warsztacie na tzw regulacje, czyli strojenie bryki! :D
Pozdrawiam wszystkich Tunnigowców samochodów terenowych.
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob wrz 18, 2004 7:15 pm

:)21
dołączam się :)2

wielecki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 11:34 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wielecki » pn wrz 20, 2004 7:04 am

Uprasza sie "terenowców" co potrafia tylko zmieniac opony w swoich wozach a te służą im do wyciągania nieszczęsników z rowów o nieudzielanie sie pod tym tematem.
A pytanie główne wciąż aktualne, czy nowy GARRETT jest efektywniejszy, czy ma zmienną geometrię?

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pn wrz 20, 2004 7:22 am

"Terenowcy" , którzy potrafią zmieniać tylko opony itd... zapraszają szanownego kolegę na rajd: "Żelazna Integracja" w dniach 2-3 .10 2004 do Łętowa i oczekują na pokaz terenowej jazdy Nissanem Terrano w wykonaniu kolegi oraz wykład jak należy jeździć w terenie.
My wszyscy "terenowcy" chętnie sie czegoś nauczymy od takiego jak Kolega fachowca.
z terenowym pozdrowieniem niżej podpisany :
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn wrz 20, 2004 8:58 am

wielecki pisze:Uprasza sie "terenowców" co potrafia tylko zmieniac opony w swoich wozach a te służą im do wyciągania nieszczęsników z rowów o nieudzielanie sie pod tym tematem.
A pytanie główne wciąż aktualne, czy nowy GARRETT jest efektywniejszy, czy ma zmienną geometrię?
skoro nie masz zielonego pojęcia o podkręcaniu diesli (a na to wygląda) to po co ci takie informacje ? czasy zwiększania mocy poprzez podniesienie poziomu paliwa w komorze pływakowej i montarz świec CHAMPION już się skończyły...chcesz podnieść motor to daj komuś kto się na tym zna bo niuansów tego tematu jest tyle, że sam możesz co najwyżej zdławić motor (w najlepszym przypadku) a nawet doprowadzić go do wybuchu...
turbina zapewne daje takie same ciśnienie - więc nic nie uzyskasz a wydajność jest obliczana do pojemności - dając z większego silnika do mniejszego nie zyskujesz nic, dając na odwrót stracisz na mocy maksymalnej...
ciśnienie w turbinie reguluje zawór upustowy...
można silnik poprawić delikatnie podnosząc ciśnienie (regulując zaworem a nie zmieniając turbine) i połączyć to z delikatnym podniesieniem dawki w pompie i przyspieszając zapłon - również delikatnie...
ale to nie robota dla każdego - jak wynika z twoich postów nie dla ciebie...
i nie pisz takich uwag bo jest tu paru ludzi którzy naprawde wiedzą sporo...i nie cenią sobie takich uwag...to nie darmowy kurs mechaniki, ani twoje prywatne forum...
gdybyś przeczytał tematy w nissan i mitsubishi to byś się coś dowiedział na te tematy...

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn wrz 20, 2004 10:44 am

no :)21

a jak Ci siada psycha kiedy to cienkocienko Cie wyprzedza, to sprzedaj syfa, widocznie nie jest dla Ciebie.
:)21
łoś też człowiek

uboot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 1:09 am

Post autor: uboot » pn wrz 20, 2004 12:22 pm

kurde ja takie posta wczoraj zmalowalem a moderator mi go wywalil :roll:
no nic,ale wyciaganie z rowow tez ma swoj urok hehe/
kiedys mialem GR 2800TD,wiec troszke sie znam na dieslach ,troszke ,ale mam male pytanko do kolegi wieleckiego,moze objasnisz mi dzialanie pompy PSA /PSB/PSH no PDA daruje bo za prosta,jak tam jest regulowana dawka paliwa he?
no i system Cummins,ale wytlumaczenie ze tam sa popowtryskiwacze to bedzie za malo/zreszta wielecki luz / :)2 /zarty musza byc

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pn wrz 20, 2004 1:03 pm

Kiedyś mój koleś wtawił do długiego Pajero 2,5TD turbinę od Mitsubishi Canter [taka prawie ciężarówka mająca poj coś koło 3l ]. Zwiększył też dawkę paliwa na pompie, prawdą jest, że Pajero "dostało skrzydeł".
Ale przwdą jest też że silnik wyzionoł ducha po 6 miesiącach. Tak więc taka operacja go trochę kosztowała, a prościej było wstawić oryginalną turbinkę :D
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pn wrz 20, 2004 4:39 pm

uboot pisze:kurde ja takie posta wczoraj zmalowalem a moderator mi go wywalil :roll:
I pewnie nie wiesz dlaczego.. ? :)21
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości