Nissan Turbina 2.7TD vice 3.0 DID
Moderator: Kosiarz
Nissan Turbina 2.7TD vice 3.0 DID
Zamierzam zmienić sprężarkę w moim terrano II 2.7 TD na tę od nowego 3.0 DID. Podobno mocowania takie same, a jak z ciśnieniem doładowania, czy ktoś wie?
po co zmieniac i co chcesz przez to uzyskać.mozna starą turbine wyregulować aby dawała wieksze ciśnienie.ale nie radze bo pewnie masz już system elektroniczny który może wykryć nadmierne ciśnienie doładowania.Skutek -tryb awaryjny.Poza tym ,po zmiane ciś doładowania nie przybędzie ci mocy bo trzeba jeszcze dodać paliwa.Oczywiście dodać paliwa można łatwo pod warunkiem ze jest to 100% p-pa mechaniczna, problem pojawia sie bo prawdopodobnie ma już elektroniczną a tam dodanie paliwa jest nieco ograniczone.moim zdaniem daj sobie spokój.A jak ci zależy np na zwiekszeniu mocy -to kase zamiast na turbo wydaj na tzw "czip"
Mowa o silniku 2.7TD, mechanicznej pompie, zero elektroniki.
Rzecz w tym że 100KM i 220Nm (a co za tym idzie 19 sekund przyśpieszenia) z takiej pojemności silnika to skansen.
Dlatego zamierzam zwiększyc ciśnienie doładowania, wstawić intercooler i podkręcić pompę paliwa.
Moge dosyć tanio kupić turbinę od 3.0 DID, stąd pytanie czy daje ona większe ciśnienie od 2.7TD.
Kosiarz - o co chodzi z tą kierownicą?, typ który sprzedaje tę turbinę przysięga się że pasuje ona do 2.7TD bez przeróbek, a podobno pracuje w serwisie nissana.
Rzecz w tym że 100KM i 220Nm (a co za tym idzie 19 sekund przyśpieszenia) z takiej pojemności silnika to skansen.
Dlatego zamierzam zwiększyc ciśnienie doładowania, wstawić intercooler i podkręcić pompę paliwa.
Moge dosyć tanio kupić turbinę od 3.0 DID, stąd pytanie czy daje ona większe ciśnienie od 2.7TD.
Kosiarz - o co chodzi z tą kierownicą?, typ który sprzedaje tę turbinę przysięga się że pasuje ona do 2.7TD bez przeróbek, a podobno pracuje w serwisie nissana.
W którym serwsie?wielecki pisze:Mowa o silniku 2.7TD, mechanicznej pompie, zero elektroniki.
Rzecz w tym że 100KM i 220Nm (a co za tym idzie 19 sekund przyśpieszenia) z takiej pojemności silnika to skansen.
Dlatego zamierzam zwiększyc ciśnienie doładowania, wstawić intercooler i podkręcić pompę paliwa.
Moge dosyć tanio kupić turbinę od 3.0 DID, stąd pytanie czy daje ona większe ciśnienie od 2.7TD.
Kosiarz - o co chodzi z tą kierownicą?, typ który sprzedaje tę turbinę przysięga się że pasuje ona do 2.7TD bez przeróbek, a podobno pracuje w serwisie nissana.
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
kpeugeot pisze:stary to nie to forum
tworzysz przerost formy nad treścią - dla nas auto ma być wytrzymałe an nie tunningowane
... to może przesiądżmy się na traktory.
A na serio to dodatkowe kilkadziesiąt koni i Nm podniesie jedynie efektywnośc silnika.
Teraz żeby jako tako dostosować sie do ruchu po autostradach auto musi nieżle dostac w d... chyba że kogoś kręci widok tylnich drzwi od paki TIRa.
Ogólnie uważam że skoro z terrano II nie zrobisz rasowej terenówki to niech po czarnym śmiga bez kompleksów, zwłaszcza że niewiele mu do tego brakuje - mały tuning silnika robi z niego naprawdę dobry wóz.
- DZIK_I_CZAPAJEW
-
- Posty: 158
- Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
- Lokalizacja: lublin
musze sie wypowiedziec,bo nie zdzierze normalnie,w celu zwiekszenia mocy proponuje:
1 podniesc stopien sprezania dwukrotnie
2 zastosowac dawke pilotazowa na wtryskch,mechanicznie tez probowali,aczkolwiek opowiem sie za common rail
3 przecholdzic wstepnie doladowane powietrze do minus 30 stopni
4 .............zalozyc turbine od Actrosa a czemu nie?
w celu zwiekszenie predkosci:
wymienic przelozenia,gdzie sie da,na multiplikujace,tak ze 2 razy
Zachodzi jednak pytanie?a moze zakupic auto osobowe,jezdza szybko ,przyspieszenie ok 9 do setki
Banan masz 100%racje,podziwiam Twoj spokoj ducha , to juz prawie stoicyzm
1 podniesc stopien sprezania dwukrotnie
2 zastosowac dawke pilotazowa na wtryskch,mechanicznie tez probowali,aczkolwiek opowiem sie za common rail
3 przecholdzic wstepnie doladowane powietrze do minus 30 stopni
4 .............zalozyc turbine od Actrosa a czemu nie?
w celu zwiekszenie predkosci:
wymienic przelozenia,gdzie sie da,na multiplikujace,tak ze 2 razy
Zachodzi jednak pytanie?a moze zakupic auto osobowe,jezdza szybko ,przyspieszenie ok 9 do setki
Banan masz 100%racje,podziwiam Twoj spokoj ducha , to juz prawie stoicyzm

- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Ja też ztuningowałem Terrano II ale 2,4 benz - dołożyłem parownik , mieszalnik , przewody , zbiornik .....
I taki efekt:
1.Spadek mocy ze 125 na ok. 100KM
2.spadek przyspieszenia z 15 sek /100 na 20 sek a może i więcej
3 masa wzrosła o jakieś 50 kg
poprostu Tuning , że hej...
he,he,he
a i mam teraz zapewnione stałe, cykliczne wizyty w warsztacie na tzw regulacje, czyli strojenie bryki!
Pozdrawiam wszystkich Tunnigowców samochodów terenowych.
I taki efekt:
1.Spadek mocy ze 125 na ok. 100KM

2.spadek przyspieszenia z 15 sek /100 na 20 sek a może i więcej

3 masa wzrosła o jakieś 50 kg

poprostu Tuning , że hej...

he,he,he
a i mam teraz zapewnione stałe, cykliczne wizyty w warsztacie na tzw regulacje, czyli strojenie bryki!

Pozdrawiam wszystkich Tunnigowców samochodów terenowych.
Michał Bartosiak
"Terenowcy" , którzy potrafią zmieniać tylko opony itd... zapraszają szanownego kolegę na rajd: "Żelazna Integracja" w dniach 2-3 .10 2004 do Łętowa i oczekują na pokaz terenowej jazdy Nissanem Terrano w wykonaniu kolegi oraz wykład jak należy jeździć w terenie.
My wszyscy "terenowcy" chętnie sie czegoś nauczymy od takiego jak Kolega fachowca.
z terenowym pozdrowieniem niżej podpisany :
My wszyscy "terenowcy" chętnie sie czegoś nauczymy od takiego jak Kolega fachowca.
z terenowym pozdrowieniem niżej podpisany :
Michał Bartosiak
skoro nie masz zielonego pojęcia o podkręcaniu diesli (a na to wygląda) to po co ci takie informacje ? czasy zwiększania mocy poprzez podniesienie poziomu paliwa w komorze pływakowej i montarz świec CHAMPION już się skończyły...chcesz podnieść motor to daj komuś kto się na tym zna bo niuansów tego tematu jest tyle, że sam możesz co najwyżej zdławić motor (w najlepszym przypadku) a nawet doprowadzić go do wybuchu...wielecki pisze:Uprasza sie "terenowców" co potrafia tylko zmieniac opony w swoich wozach a te służą im do wyciągania nieszczęsników z rowów o nieudzielanie sie pod tym tematem.
A pytanie główne wciąż aktualne, czy nowy GARRETT jest efektywniejszy, czy ma zmienną geometrię?
turbina zapewne daje takie same ciśnienie - więc nic nie uzyskasz a wydajność jest obliczana do pojemności - dając z większego silnika do mniejszego nie zyskujesz nic, dając na odwrót stracisz na mocy maksymalnej...
ciśnienie w turbinie reguluje zawór upustowy...
można silnik poprawić delikatnie podnosząc ciśnienie (regulując zaworem a nie zmieniając turbine) i połączyć to z delikatnym podniesieniem dawki w pompie i przyspieszając zapłon - również delikatnie...
ale to nie robota dla każdego - jak wynika z twoich postów nie dla ciebie...
i nie pisz takich uwag bo jest tu paru ludzi którzy naprawde wiedzą sporo...i nie cenią sobie takich uwag...to nie darmowy kurs mechaniki, ani twoje prywatne forum...
gdybyś przeczytał tematy w nissan i mitsubishi to byś się coś dowiedział na te tematy...
kurde ja takie posta wczoraj zmalowalem a moderator mi go wywalil
no nic,ale wyciaganie z rowow tez ma swoj urok hehe/
kiedys mialem GR 2800TD,wiec troszke sie znam na dieslach ,troszke ,ale mam male pytanko do kolegi wieleckiego,moze objasnisz mi dzialanie pompy PSA /PSB/PSH no PDA daruje bo za prosta,jak tam jest regulowana dawka paliwa he?
no i system Cummins,ale wytlumaczenie ze tam sa popowtryskiwacze to bedzie za malo/zreszta wielecki luz /
/zarty musza byc

no nic,ale wyciaganie z rowow tez ma swoj urok hehe/
kiedys mialem GR 2800TD,wiec troszke sie znam na dieslach ,troszke ,ale mam male pytanko do kolegi wieleckiego,moze objasnisz mi dzialanie pompy PSA /PSB/PSH no PDA daruje bo za prosta,jak tam jest regulowana dawka paliwa he?
no i system Cummins,ale wytlumaczenie ze tam sa popowtryskiwacze to bedzie za malo/zreszta wielecki luz /

Kiedyś mój koleś wtawił do długiego Pajero 2,5TD turbinę od Mitsubishi Canter [taka prawie ciężarówka mająca poj coś koło 3l ]. Zwiększył też dawkę paliwa na pompie, prawdą jest, że Pajero "dostało skrzydeł".
Ale przwdą jest też że silnik wyzionoł ducha po 6 miesiącach. Tak więc taka operacja go trochę kosztowała, a prościej było wstawić oryginalną turbinkę
Ale przwdą jest też że silnik wyzionoł ducha po 6 miesiącach. Tak więc taka operacja go trochę kosztowała, a prościej było wstawić oryginalną turbinkę

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości