wymiana ramy - problem prawny
Moderator: Kosiarz
wymiana ramy - problem prawny
teoretycznie jeżeli posiadam dowód, dokumentujący legalne pochodzenie ramy to nie powinno być problemu, ale dzwoniłem do wydz. komunikacji, i powiedziano mi że nie ma możliwości zmiany ramy w samochodzie, na używaną bo jak pojazd z którego pochodzi jest wyrejestrowany to rama powinna być skasowana i nie wolno nikomu jej sprzedać, a jak jest zarejestrowany to nie da rady zarejestrować drugi raz bo VIN się będzie powtarzał.
więc jak to jest i jak to obejść ktoś ma pomysł ?
więc jak to jest i jak to obejść ktoś ma pomysł ?
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
Załatw zaświadczenie z warsztatu blacharskiego, że podczas naprawy zostało uszkodzone pole z numerami, a następnie do Stacji kontroli pojazdów (Okręgowej) o nadanie i nabicie numerów zastępczych. Drugi sposób, jeśli rama którą chcesz założyć jest zarejestrowana, to z dokumentów tej ramy zrób auto jeżdżące, a starą swoją zezłomuj.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: wymiana ramy - problem prawny
tak myślałem o tym ale żeby potem wyrejestrować swoją, to muszę dostać zaświadczenie że zezłomowałem samochód, a za samą ramę mi takiego zaświadczenia raczej nie wystawią...
wersja z nadaniem numerów zastępczych jest chyba najprostsza... i najbardziej "legalna", i to w zasadzie i tak mi grozi bo te co są aktualnie są ledwo czytelne.
no jeszcze można by przy użyciu szlifierki i spawarki....ale to już bardo śliski temat i bym się na to nie decydował
aczkolwiek z zatartymi numerami moze być problem bo
Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.
2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:
1. zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";
2. którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego;
3. odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
4. nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
5. w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu;
6. w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy.
3. Okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6, powinny być stwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a; opinia powinna wskazywać pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania.
wersja z nadaniem numerów zastępczych jest chyba najprostsza... i najbardziej "legalna", i to w zasadzie i tak mi grozi bo te co są aktualnie są ledwo czytelne.
no jeszcze można by przy użyciu szlifierki i spawarki....ale to już bardo śliski temat i bym się na to nie decydował
aczkolwiek z zatartymi numerami moze być problem bo
Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.
2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:
1. zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";
2. którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego;
3. odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
4. nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
5. w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu;
6. w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy.
3. Okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6, powinny być stwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a; opinia powinna wskazywać pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania.
Ostatnio zmieniony pt sty 07, 2011 12:17 pm przez hugh_h, łącznie zmieniany 1 raz.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
Da radę zezłomować samą ramę, ale to już potrzeba troszku znajomości na recyclingu, najprościej zrobić nieczytelne stare numery i wystąpić o nadanie zastępczych, to załatwisz bez większych problemów, tym bardziej że auto nie pierwszej młodości i raczej nikt wnikał nie będzie.
Druga zaleta numerów zastępczych jest taka, że możesz zmieniać potem ramy jak rękawiczki, sam sobie nabijesz te numery zastępcze (na stacjach nabijają tak, jakby nawaleni byli
) i przełożysz tabliczkę zastępczą do czego będziesz chciał 
Jak masz problem z rzeczoznawcą to wal na PW, dasz parę groszy i masz opinię
Druga zaleta numerów zastępczych jest taka, że możesz zmieniać potem ramy jak rękawiczki, sam sobie nabijesz te numery zastępcze (na stacjach nabijają tak, jakby nawaleni byli


Jak masz problem z rzeczoznawcą to wal na PW, dasz parę groszy i masz opinię

PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: wymiana ramy - problem prawny
no może i tak, zwłaszcza że auto jest cały czas na mnie zarejestrowane a nie że ktoś próbuje dopiero co kupiony rejestrować i nabijać.piotr e38 pisze:najprościej zrobić nieczytelne stare numery i wystąpić o nadanie zastępczych, to załatwisz bez większych problemów, tym bardziej że auto nie pierwszej młodości i raczej nikt wnikał nie będzie.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
Niech jadą, byle szybko 

PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: wymiana ramy - problem prawny
ehh ja chce to legalnie załatwić, jestem uczciwym obywatelem ... jakby ktoś chciał pomóc
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
A własnie na cały świat rozgłosiłeś co masz zamiar zrobić ,legalnie to nic juz nie mozesz zrobić tylko zezłomować.A podłozenie innej ramy do nabicia numeru bo niby twoja sie uszkodziła lub zgniła juz jest nielegalne.
Re: wymiana ramy - problem prawny
tak rozgłosiłem, że się zastanawiam nad wymianą ramy i że chce wiedzieć jak to zrobić zgodnie z prawem, na pewno jest jakiś sposób,
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
Może zrobić, zakupić w Nissanie nową ori ramę i z dokumentami zakupu gonić na nadanie jej numeru zastępczego. Po drugie jeśli kupił drugą ramę z dokumentami, to ta rama jest legalna, kwestia jak to teraz prostą drogą pożenić, żeby wyszło jedno auto i nie mieć z tego powodu kłopotów. W 90% w autach 20 letnich numery ramy i tak są już nieczytelne, więc z nadaniem numeru zastępczego nie powinno być problemów.hajdi519 pisze:A własnie na cały świat rozgłosiłeś co masz zamiar zrobić ,legalnie to nic juz nie mozesz zrobić tylko zezłomować.A podłozenie innej ramy do nabicia numeru bo niby twoja sie uszkodziła lub zgniła juz jest nielegalne.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: wymiana ramy - problem prawny
kluczem do sukcesu jest zrozumienie, ze rama to samochód. Rama=samochód. Możesz co najwyżej uzbroić ramę częściami pozyskanymi z innego auta - ale będziesz miał inne numery, dowód itd.hugh_h pisze:tak rozgłosiłem, że się zastanawiam nad wymianą ramy i że chce wiedzieć jak to zrobić zgodnie z prawem, na pewno jest jakiś sposób,
przypominam również, że w razie wypadku na pewno te numery zostaną sprawdzone. Oraz, ze jest to forum publiczne

Re: wymiana ramy - problem prawny
to pozostaje pytanie, jak mogę potem wyrejestrować swój samochód jeżeli zostanie mi sama rama? czy to nie jest tak żeby go wyrejestrować potrzebuję zaświadczenie, że został przekazany do stacji demontażu? a wstawiając tam sama ramę chyba nie wystawią mi takiego.
wiem że numery mogą być sprawdzane przy okazji czegoś .. dlatego mowie ze jakoś legalnie bym chciał to załatwić.
wiem że numery mogą być sprawdzane przy okazji czegoś .. dlatego mowie ze jakoś legalnie bym chciał to załatwić.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
pytałem z ciekawości nissana - rama jako nowy element nie występuje, z nowa by nie było problemu, bo nowa ramę się załatwia już z konkretnym numerem,piotr e38 pisze: Może zrobić, zakupić w Nissanie nową ori ramę i z dokumentami zakupu gonić na nadanie jej numeru zastępczego. Po drugie jeśli kupił drugą ramę z dokumentami, to ta rama jest legalna, kwestia jak to teraz prostą drogą pożenić, żeby wyszło jedno auto i nie mieć z tego powodu kłopotów. W 90% w autach 20 letnich numery ramy i tak są już nieczytelne, więc z nadaniem numeru zastępczego nie powinno być problemów.
coś gdzieś kiedyś słyszałem o firmie która robi ramy do samochodów na zamówienie ... ciekawe hmm
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
Skoro rama=auto, to oddaj na złom samą ramę i wmów im, że resztę tak zjadły korniki, że nie było czego wieźć 

PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: wymiana ramy - problem prawny
przyjmą bez problemu tylko będziesz musiał za brakujące kg dopłacić
ale.. uwaga. Będzie podpowiedź. Starą ramę i dokumentację przynależną możesz... sprzedać jakiemuś koledze legalizującemu wydumkę rurową.
Oczywiście tego co kolega ów zrobi nie pochwalamy
ale.. uwaga. Będzie podpowiedź. Starą ramę i dokumentację przynależną możesz... sprzedać jakiemuś koledze legalizującemu wydumkę rurową.
Oczywiście tego co kolega ów zrobi nie pochwalamy

Re: wymiana ramy - problem prawny
rama waży ile ? z 200kg to musiałbym dopłacić za 1500kg hmm aż się boje zapytać ile za brakujący kg.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
Stacje demontażu rozliczają się z masy zezłomowanych aut. Możesz spróbować dogadać się czy nie przyjęliby ramy + kupy złomu tak, żeby masa tego wynosiła mniej więcej tyle co całe auto. Oczywiście osobna kwestia to skąd wziąć tyle żelastwa.hugh_h pisze:to pozostaje pytanie, jak mogę potem wyrejestrować swój samochód jeżeli zostanie mi sama rama?

Re: wymiana ramy - problem prawny
coraz większa beznadzieja widzę ...
wyciąg z ustawy 5. W przypadku przyjmowania od właściciela niekompletnego pojazdu wycofanego z eksploatacji opłata, o której mowa w ust. 2, nie może przekraczać wysokości 10 zł za 1 kg brakującej masy pojazdu.
czyli jakby przyjęli 10zł to ... porażka
weź tu żyj w tym kraju nawet samochodu naprawić nie można, normalnie
wyciąg z ustawy 5. W przypadku przyjmowania od właściciela niekompletnego pojazdu wycofanego z eksploatacji opłata, o której mowa w ust. 2, nie może przekraczać wysokości 10 zł za 1 kg brakującej masy pojazdu.
czyli jakby przyjęli 10zł to ... porażka
weź tu żyj w tym kraju nawet samochodu naprawić nie można, normalnie
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
pomysl, ze parę lat temu silnika nie można było bez problemacji wymienic
Re: wymiana ramy - problem prawny
hugh_h pisze:coraz większa beznadzieja widzę ...
wyciąg z ustawy 5. W przypadku przyjmowania od właściciela niekompletnego pojazdu wycofanego z eksploatacji opłata, o której mowa w ust. 2, nie może przekraczać wysokości 10 zł za 1 kg brakującej masy pojazdu.
czyli jakby przyjęli 10zł to ... porażka
weź tu żyj w tym kraju nawet samochodu naprawić nie można, normalnie
Teraz wystarczy, że masz połowę wagi auta. Za resztę nic nie dopłacałem. Na wagę auta składa się nie tylko metal. Ja zrobiłem sobie czyszczenie garażu z wszystkiego co z samochodu a nie było metalem. Stare opony, plastiki, szyby i to wszystko do środka wrzuciłem. Potem waga i wpis, że auto było nie kompletne i na tej podstawie wyrejestrowałem. To jest odpad i nie musi być sam metal. Tablice rej. też muszą być a co najmniej jedna.


Jest to temat z przed miesiąca

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: wymiana ramy - problem prawny
to fajnie że ci się udało bo:
Art.23
3. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu nie pobiera opłaty, o której mowa w ust. 2, jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
1) pojazd jest zarejestrowany na terytorium kraju, zgodnie z odrębnymi przepisami;
2) pojazd wycofany z eksploatacji:
a) jest kompletny,
b) nie zawiera innych odpadów, które nie pochodzą z danego pojazdu
Art.23
3. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu nie pobiera opłaty, o której mowa w ust. 2, jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
1) pojazd jest zarejestrowany na terytorium kraju, zgodnie z odrębnymi przepisami;
2) pojazd wycofany z eksploatacji:
a) jest kompletny,
b) nie zawiera innych odpadów, które nie pochodzą z danego pojazdu
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
Pracownik stacji demontażu sam mi powiedział, że nie musi być kpl. wystarczy jak ma połowę swojej wagi. Nie sądzę abym miał szczęście. Widocznie takie wytyczne teraz obowiązują. Proponuję ruszyć dupsko na S.D.S a nie klikać w necie. Auto nie miało nic prócz karoserii a ta była mocno odchudzona.

Plastiki były od tego modelu auta ale z kilku aut, opony jak leciało stare uszczelki silnika itp. Nikt nie sprawdzał co było w środku. Liczyła się tylko waga.


Plastiki były od tego modelu auta ale z kilku aut, opony jak leciało stare uszczelki silnika itp. Nikt nie sprawdzał co było w środku. Liczyła się tylko waga.

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: wymiana ramy - problem prawny
dupska mi się jakoś jeszcze nie chce ruszać bo na razie jestem na etapie szukania rożnych rozwiązań swojego problemu, a odpytam i tak ale przy okazji jak będę jechał.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: wymiana ramy - problem prawny
A to co sobie robią różne stacje demontażu to już ich sprawa.4. Za pojazd kompletny uważa się pojazd, który zawiera
wszystkie istotne elementy i jego masa jest nie mniejsza
niż 90 % masy pojazdu.
5. W przypadku przyjmowania od właściciela
niekompletnego pojazdu wycofanego z eksploatacji
opłata, o której mowa w ust. 2, nie może przekraczać
wysokości 10 zł za 1 kg brakującej masy pojazdu.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości