Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Moderator: Kosiarz
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Obecenie w moim GR Long mam zawieszenie + 2" i oponki 33".
Niestety jest to trochę za mało, szczegolnie kiedy auto jest mocno załadowane. Jako, że służy praktycznie tylko na wycieczki / wyprawy to bardzo często jeździ z mocno obciążonym tyłm.
Zastanawiam się nad zawieszeniem Dobinsona + 100mm, ale producent nie przewidział (lub nie podaje) tylnych sprężyn z dodatkowym indeksem obciążenia.
Chciałbym uniknąć sytuacji kiedy po zapakowaniu auta przód będzie stał wyraźnie wyżej od tyłu.
Czy ktoś ma tekie zawieszenie w wyprawówce? Jak się sprawuje pod dużym obciążeniem z tyłu?
Jak nie Dobinsons +100 to co?
Niestety jest to trochę za mało, szczegolnie kiedy auto jest mocno załadowane. Jako, że służy praktycznie tylko na wycieczki / wyprawy to bardzo często jeździ z mocno obciążonym tyłm.
Zastanawiam się nad zawieszeniem Dobinsona + 100mm, ale producent nie przewidział (lub nie podaje) tylnych sprężyn z dodatkowym indeksem obciążenia.
Chciałbym uniknąć sytuacji kiedy po zapakowaniu auta przód będzie stał wyraźnie wyżej od tyłu.
Czy ktoś ma tekie zawieszenie w wyprawówce? Jak się sprawuje pod dużym obciążeniem z tyłu?
Jak nie Dobinsons +100 to co?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
4 cale to nie najlepszy pomysł do turystyki .. szczególnie z kołami 33" .. raz, że to nie potrzebne a dwa, że ekonomicznie nie uzasadnione bo musisz wymienić cały zawias + cała gama przeróbek lub nowych części, żeby to normalnie jeździło.
Do 2 cali jest szeroki wybór sprężyn obciążeniowych - wystarczy jak wymienisz same sprężyny na tylnej osi.
Do 2 cali jest szeroki wybór sprężyn obciążeniowych - wystarczy jak wymienisz same sprężyny na tylnej osi.
Life's Too Short For A Full Time Job
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Ja mam Dobinsonsa 2" ale przód + 100 Kg a tył +250 kg. Wszystko to w longu Y60 i w/g mnie jest to sensowne rozwiązanie na wyprawy.Jak auto obciążysz dodatkowym szpejem ta zawias pracuje wtedy jak należy.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
No i wszystko w temacie 

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
mieliście bardzo przyjemne +3Maqlinka pisze:4 cale to nie najlepszy pomysł do turystyki .. szczególnie z kołami 33" ..


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
załóż na tył iron mam-a 2 cale i 400 kg stałego obciążenia,mam takie w longu y 60 2.8td i jestem zadowolony.
4x4
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
sam u siebie bede zakladal +100mm ale dlatego ze 35" maxxis cc weszlo i licze sie z tym ze trzeba rowniez pomyslec o dropboxach i regulowanych wachaczach tylnych gornych i dolnych i Ty tez powinienes sie na te koszta przygotowac... oprocz tego regulowane panhardy i drazek kierowniczy
ogolnie jak robisz sam jak ja i zaplacisz jedynie za springi i amory to do przelkniecia.

- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Panowie, dzięki z opinie ale...
2" to ja już mam. Nie chcę zamontować zawiechy +4" tylko po to, żeby ładnie wyglądało. Po prostu 2" w Patrolu long to trochę mało, więc nawet jak założe +350 kg to dalej będzie tylko +2". Wyprawy to nie tylko asfalt, ale też trochę OFFroad'u i to czasem dość ciężkiego.
Kwestie ekonomiczne też nie są problemem. Liczę się z tym, że przy +4" samo zawieszenie to nie wszystko.
Tak wygląda +2" i to nie jest jeszcze pełne obciążenie. Jazda tym w cięższym terenie jest uciążliwa
http://img42.imageshack.us/img42/8607/dscf9761f.jpg
Może zadam inaczej pytanie.
Czy ktoś ma +4" Dobinsona w GR Long?
2" to ja już mam. Nie chcę zamontować zawiechy +4" tylko po to, żeby ładnie wyglądało. Po prostu 2" w Patrolu long to trochę mało, więc nawet jak założe +350 kg to dalej będzie tylko +2". Wyprawy to nie tylko asfalt, ale też trochę OFFroad'u i to czasem dość ciężkiego.
Kwestie ekonomiczne też nie są problemem. Liczę się z tym, że przy +4" samo zawieszenie to nie wszystko.
Tak wygląda +2" i to nie jest jeszcze pełne obciążenie. Jazda tym w cięższym terenie jest uciążliwa

http://img42.imageshack.us/img42/8607/dscf9761f.jpg
Może zadam inaczej pytanie.
Czy ktoś ma +4" Dobinsona w GR Long?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Tak wygląda mój na 2 " dobibsonsa.

Na dachu 3 kanistry, skrzynia, boczna roleta i do tego 2 bańki 20 litrowe z wodą .
Wydaje mi się że wyżej stoi zawieszenie niż u Twojego.

Na dachu 3 kanistry, skrzynia, boczna roleta i do tego 2 bańki 20 litrowe z wodą .
Wydaje mi się że wyżej stoi zawieszenie niż u Twojego.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
@Fiba - Nie stoi wyżej .... LSD ma oryginalne nakładki błotników które o optycznie obniżają. No i auto jest definitywnie przeciążone.
@LSD - Jeśli chcesz wyżej ... jest 3 cale i 4 też są i 6 i pod obciążenie i bez... i reszta taili do tego też jest
@LSD - Jeśli chcesz wyżej ... jest 3 cale i 4 też są i 6 i pod obciążenie i bez... i reszta taili do tego też jest

Life's Too Short For A Full Time Job
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Dokładnie nadkola zabierają optycznie miejsce. Niemniej jednak tył jest przeciążony. U mnie jeszcze kotwica pod maską w postaci 4,2 nie pomagaMaqlinka pisze:@Fiba - Nie stoi wyżej .... LSD ma oryginalne nakładki błotników które o optycznie obniżają. No i auto jest definitywnie przeciążone.
@LSD - Jeśli chcesz wyżej ... jest 3 cale i 4 też są i 6 i pod obciążenie i bez... i reszta taili do tego też jest

Maqlinka - ja właśnie chcę +4" Dobinsona, ale w tej wysokości nie ma dodatkowych obciążeń (typu +100, +200 kg). Obawiam się, że będzie wyżej, ale dalej tył będzie niżej niż przód. Daletego pytam...
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Fiba, ile Twój waży średnio? Oczywiście przed wyjazdem zanim spałaszujesz połowe ładunku 

Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
a to nie tak ze zeby nie siadal to zapodac mu +300-400kg wystarczy ?
nawet chyba Dobi ma w ofrecie 650kg, masz 2 cale liftu i auto nie siada, jest mega twarde na psuto ale cos za cos...
jak kupisz +10cm to i tak siadzie, z tym ze tyl bedzie wyjsciowo wyzej,
nie widze sensu pakowania wyzszego zawiasu przy nominalnym udzwigu...
chyba ze cos mi umknelo...
nawet chyba Dobi ma w ofrecie 650kg, masz 2 cale liftu i auto nie siada, jest mega twarde na psuto ale cos za cos...
jak kupisz +10cm to i tak siadzie, z tym ze tyl bedzie wyjsciowo wyzej,
nie widze sensu pakowania wyzszego zawiasu przy nominalnym udzwigu...

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Mikołaj zadzwoń do Maglink'a i się dowiedz czy są +4" + jakieś obciążenie bo jak czerpiesz wiedzę ze strony to nie bardzo bo katalog jest nie aktualny chyba 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Jak go ważyłem na wadze to dokładnie 2470 z połową zbiornika i ze mną w środku czyli coś około 2400.Mam na stałe zrobioną zabudowę z szufladami która też nie lekka.Starck pisze:Fiba, ile Twój waży średnio? Oczywiście przed wyjazdem zanim spałaszujesz połowe ładunku
Dla mnie na początku wydawało mi się że za twarde zawieszenie ale teraz się przyzwyczaiłem i jest takie jak oczekiwałem.
Ostatnio zmieniony pn sty 10, 2011 8:27 pm przez Fiba, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
+650 kg?? laboga
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Dowiadywałem się. Nie mamiastek pisze:Mikołaj zadzwoń do Maglink'a i się dowiedz czy są +4" + jakieś obciążenie bo jak czerpiesz wiedzę ze strony to nie bardzo bo katalog jest nie aktualny chyba

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
2650 kg. w tym trzy osoby w środku.
Żadnych przechyłów na tył nie zauważyłem. Spalanie co do kilosa jak u kolegów z wolnossakami - od stacji do stacji

Ostatnio zmieniony pn sty 10, 2011 8:33 pm przez Starck, łącznie zmieniany 1 raz.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
To może rozważ +3" do tego mają chyba +400kg. Preziu ma takie i jest git.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
NoMroczny pisze:+650 kg?? laboga

A do HDJ-ty jest nawet na +800

Life's Too Short For A Full Time Job
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Chwilowo na stanie .... w ofercie są.LSD pisze:Dowiadywałem się. Nie mamiastek pisze:Mikołaj zadzwoń do Maglink'a i się dowiedz czy są +4" + jakieś obciążenie bo jak czerpiesz wiedzę ze strony to nie bardzo bo katalog jest nie aktualny chyba
Life's Too Short For A Full Time Job
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
To waga zbliżona.Starck pisze:2650 kg. w tym trzy osoby w środku.Żadnych przechyłów na tył nie zauważyłem. Spalanie co do kilosa jak u kolegów z wolnossakami - od stacji do stacji
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
No niestety było dokladnie tonę więcej.
Ale mi przez gardło nie chciało przejść 


Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Rozważammiastek pisze:To może rozważ +3" do tego mają chyba +400kg. Preziu ma takie i jest git.

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
Pod Warszawą jest taka "dziupla"LSD pisze: Czy ktoś ma +4" Dobinsona w GR Long?

Większość ich dzieł wyjechała na 4 calowych zestawach Dobinsona.
Przód pod motor 4.2, tył z dodatkowymi 300-400kg.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość