Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: LSD » pn sty 10, 2011 12:25 pm

Obecenie w moim GR Long mam zawieszenie + 2" i oponki 33".
Niestety jest to trochę za mało, szczegolnie kiedy auto jest mocno załadowane. Jako, że służy praktycznie tylko na wycieczki / wyprawy to bardzo często jeździ z mocno obciążonym tyłm.
Zastanawiam się nad zawieszeniem Dobinsona + 100mm, ale producent nie przewidział (lub nie podaje) tylnych sprężyn z dodatkowym indeksem obciążenia.

Chciałbym uniknąć sytuacji kiedy po zapakowaniu auta przód będzie stał wyraźnie wyżej od tyłu.

Czy ktoś ma tekie zawieszenie w wyprawówce? Jak się sprawuje pod dużym obciążeniem z tyłu?

Jak nie Dobinsons +100 to co?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Maqlinka » pn sty 10, 2011 12:58 pm

4 cale to nie najlepszy pomysł do turystyki .. szczególnie z kołami 33" .. raz, że to nie potrzebne a dwa, że ekonomicznie nie uzasadnione bo musisz wymienić cały zawias + cała gama przeróbek lub nowych części, żeby to normalnie jeździło.
Do 2 cali jest szeroki wybór sprężyn obciążeniowych - wystarczy jak wymienisz same sprężyny na tylnej osi.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Fiba » pn sty 10, 2011 1:08 pm

Ja mam Dobinsonsa 2" ale przód + 100 Kg a tył +250 kg. Wszystko to w longu Y60 i w/g mnie jest to sensowne rozwiązanie na wyprawy.Jak auto obciążysz dodatkowym szpejem ta zawias pracuje wtedy jak należy.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: janusz k160 » pn sty 10, 2011 1:25 pm

No i wszystko w temacie :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: lbl78 » pn sty 10, 2011 1:26 pm

Maqlinka pisze:4 cale to nie najlepszy pomysł do turystyki .. szczególnie z kołami 33" ..
mieliście bardzo przyjemne +3 :)2 o ile pamiętam dźwigło mi o 100mm po załadowaniu robiło się dopiero bardzo przyjemnie i komfortowo :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

gr9192
Posty: 426
Rejestracja: pt lis 19, 2010 7:57 pm
Lokalizacja: góry

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: gr9192 » pn sty 10, 2011 3:31 pm

załóż na tył iron mam-a 2 cale i 400 kg stałego obciążenia,mam takie w longu y 60 2.8td i jestem zadowolony.
4x4

boostpin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:09 pm

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: boostpin » pn sty 10, 2011 3:54 pm

sam u siebie bede zakladal +100mm ale dlatego ze 35" maxxis cc weszlo i licze sie z tym ze trzeba rowniez pomyslec o dropboxach i regulowanych wachaczach tylnych gornych i dolnych i Ty tez powinienes sie na te koszta przygotowac... oprocz tego regulowane panhardy i drazek kierowniczy :) ogolnie jak robisz sam jak ja i zaplacisz jedynie za springi i amory to do przelkniecia.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: LSD » pn sty 10, 2011 5:55 pm

Panowie, dzięki z opinie ale...

2" to ja już mam. Nie chcę zamontować zawiechy +4" tylko po to, żeby ładnie wyglądało. Po prostu 2" w Patrolu long to trochę mało, więc nawet jak założe +350 kg to dalej będzie tylko +2". Wyprawy to nie tylko asfalt, ale też trochę OFFroad'u i to czasem dość ciężkiego.
Kwestie ekonomiczne też nie są problemem. Liczę się z tym, że przy +4" samo zawieszenie to nie wszystko.

Tak wygląda +2" i to nie jest jeszcze pełne obciążenie. Jazda tym w cięższym terenie jest uciążliwa :)

http://img42.imageshack.us/img42/8607/dscf9761f.jpg



Może zadam inaczej pytanie.

Czy ktoś ma +4" Dobinsona w GR Long?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Fiba » pn sty 10, 2011 6:38 pm

Tak wygląda mój na 2 " dobibsonsa.

Obrazek

Na dachu 3 kanistry, skrzynia, boczna roleta i do tego 2 bańki 20 litrowe z wodą .
Wydaje mi się że wyżej stoi zawieszenie niż u Twojego.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Maqlinka » pn sty 10, 2011 7:25 pm

@Fiba - Nie stoi wyżej .... LSD ma oryginalne nakładki błotników które o optycznie obniżają. No i auto jest definitywnie przeciążone.

@LSD - Jeśli chcesz wyżej ... jest 3 cale i 4 też są i 6 i pod obciążenie i bez... i reszta taili do tego też jest :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: LSD » pn sty 10, 2011 7:29 pm

Maqlinka pisze:@Fiba - Nie stoi wyżej .... LSD ma oryginalne nakładki błotników które o optycznie obniżają. No i auto jest definitywnie przeciążone.

@LSD - Jeśli chcesz wyżej ... jest 3 cale i 4 też są i 6 i pod obciążenie i bez... i reszta taili do tego też jest :wink:
Dokładnie nadkola zabierają optycznie miejsce. Niemniej jednak tył jest przeciążony. U mnie jeszcze kotwica pod maską w postaci 4,2 nie pomaga :)

Maqlinka - ja właśnie chcę +4" Dobinsona, ale w tej wysokości nie ma dodatkowych obciążeń (typu +100, +200 kg). Obawiam się, że będzie wyżej, ale dalej tył będzie niżej niż przód. Daletego pytam...
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Starck » pn sty 10, 2011 7:39 pm

Fiba, ile Twój waży średnio? Oczywiście przed wyjazdem zanim spałaszujesz połowe ładunku :wink:
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: grzes » pn sty 10, 2011 8:01 pm

a to nie tak ze zeby nie siadal to zapodac mu +300-400kg wystarczy ?
nawet chyba Dobi ma w ofrecie 650kg, masz 2 cale liftu i auto nie siada, jest mega twarde na psuto ale cos za cos...

jak kupisz +10cm to i tak siadzie, z tym ze tyl bedzie wyjsciowo wyzej,

nie widze sensu pakowania wyzszego zawiasu przy nominalnym udzwigu... :roll: chyba ze cos mi umknelo...

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: miastek » pn sty 10, 2011 8:22 pm

Mikołaj zadzwoń do Maglink'a i się dowiedz czy są +4" + jakieś obciążenie bo jak czerpiesz wiedzę ze strony to nie bardzo bo katalog jest nie aktualny chyba :roll:
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Fiba » pn sty 10, 2011 8:25 pm

Starck pisze:Fiba, ile Twój waży średnio? Oczywiście przed wyjazdem zanim spałaszujesz połowe ładunku :wink:
Jak go ważyłem na wadze to dokładnie 2470 z połową zbiornika i ze mną w środku czyli coś około 2400.Mam na stałe zrobioną zabudowę z szufladami która też nie lekka.

Dla mnie na początku wydawało mi się że za twarde zawieszenie ale teraz się przyzwyczaiłem i jest takie jak oczekiwałem.
Ostatnio zmieniony pn sty 10, 2011 8:27 pm przez Fiba, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Mroczny » pn sty 10, 2011 8:27 pm

+650 kg?? laboga

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: LSD » pn sty 10, 2011 8:30 pm

miastek pisze:Mikołaj zadzwoń do Maglink'a i się dowiedz czy są +4" + jakieś obciążenie bo jak czerpiesz wiedzę ze strony to nie bardzo bo katalog jest nie aktualny chyba :roll:
Dowiadywałem się. Nie ma :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Starck » pn sty 10, 2011 8:32 pm

2650 kg. w tym trzy osoby w środku. :lol: Żadnych przechyłów na tył nie zauważyłem. Spalanie co do kilosa jak u kolegów z wolnossakami - od stacji do stacji
Ostatnio zmieniony pn sty 10, 2011 8:33 pm przez Starck, łącznie zmieniany 1 raz.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: miastek » pn sty 10, 2011 8:33 pm

To może rozważ +3" do tego mają chyba +400kg. Preziu ma takie i jest git.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Maqlinka » pn sty 10, 2011 8:33 pm

Mroczny pisze:+650 kg?? laboga
No :)21

A do HDJ-ty jest nawet na +800 :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Maqlinka » pn sty 10, 2011 8:35 pm

LSD pisze:
miastek pisze:Mikołaj zadzwoń do Maglink'a i się dowiedz czy są +4" + jakieś obciążenie bo jak czerpiesz wiedzę ze strony to nie bardzo bo katalog jest nie aktualny chyba :roll:
Dowiadywałem się. Nie ma :)
Chwilowo na stanie .... w ofercie są.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Fiba » pn sty 10, 2011 8:39 pm

Starck pisze:2650 kg. w tym trzy osoby w środku. :lol: Żadnych przechyłów na tył nie zauważyłem. Spalanie co do kilosa jak u kolegów z wolnossakami - od stacji do stacji
To waga zbliżona.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: Starck » pn sty 10, 2011 8:45 pm

No niestety było dokladnie tonę więcej. :oops: Ale mi przez gardło nie chciało przejść :lol:
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: LSD » pn sty 10, 2011 9:07 pm

miastek pisze:To może rozważ +3" do tego mają chyba +400kg. Preziu ma takie i jest git.
Rozważam :) To jest opcja nr 2. Jakby było zbyt nisko to zawsze można podkładki + 1" wsadzić.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy

Post autor: mik » pn sty 10, 2011 9:13 pm

LSD pisze: Czy ktoś ma +4" Dobinsona w GR Long?
Pod Warszawą jest taka "dziupla" :wink: co wciska pod maski Patroli duże amerykańskie diesle.
Większość ich dzieł wyjechała na 4 calowych zestawach Dobinsona.
Przód pod motor 4.2, tył z dodatkowymi 300-400kg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość