Strona 1 z 3
Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 12:25 pm
autor: LSD
Obecenie w moim GR Long mam zawieszenie + 2" i oponki 33".
Niestety jest to trochę za mało, szczegolnie kiedy auto jest mocno załadowane. Jako, że służy praktycznie tylko na wycieczki / wyprawy to bardzo często jeździ z mocno obciążonym tyłm.
Zastanawiam się nad zawieszeniem Dobinsona + 100mm, ale producent nie przewidział (lub nie podaje) tylnych sprężyn z dodatkowym indeksem obciążenia.
Chciałbym uniknąć sytuacji kiedy po zapakowaniu auta przód będzie stał wyraźnie wyżej od tyłu.
Czy ktoś ma tekie zawieszenie w wyprawówce? Jak się sprawuje pod dużym obciążeniem z tyłu?
Jak nie Dobinsons +100 to co?
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 12:58 pm
autor: Maqlinka
4 cale to nie najlepszy pomysł do turystyki .. szczególnie z kołami 33" .. raz, że to nie potrzebne a dwa, że ekonomicznie nie uzasadnione bo musisz wymienić cały zawias + cała gama przeróbek lub nowych części, żeby to normalnie jeździło.
Do 2 cali jest szeroki wybór sprężyn obciążeniowych - wystarczy jak wymienisz same sprężyny na tylnej osi.
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 1:08 pm
autor: Fiba
Ja mam Dobinsonsa 2" ale przód + 100 Kg a tył +250 kg. Wszystko to w longu Y60 i w/g mnie jest to sensowne rozwiązanie na wyprawy.Jak auto obciążysz dodatkowym szpejem ta zawias pracuje wtedy jak należy.
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 1:25 pm
autor: janusz k160
No i wszystko w temacie

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 1:26 pm
autor: lbl78
Maqlinka pisze:4 cale to nie najlepszy pomysł do turystyki .. szczególnie z kołami 33" ..
mieliście bardzo przyjemne +3

o ile pamiętam dźwigło mi o 100mm po załadowaniu robiło się dopiero bardzo przyjemnie i komfortowo

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 3:31 pm
autor: gr9192
załóż na tył iron mam-a 2 cale i 400 kg stałego obciążenia,mam takie w longu y 60 2.8td i jestem zadowolony.
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 3:54 pm
autor: boostpin
sam u siebie bede zakladal +100mm ale dlatego ze 35" maxxis cc weszlo i licze sie z tym ze trzeba rowniez pomyslec o dropboxach i regulowanych wachaczach tylnych gornych i dolnych i Ty tez powinienes sie na te koszta przygotowac... oprocz tego regulowane panhardy i drazek kierowniczy

ogolnie jak robisz sam jak ja i zaplacisz jedynie za springi i amory to do przelkniecia.
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 5:55 pm
autor: LSD
Panowie, dzięki z opinie ale...
2" to ja już mam. Nie chcę zamontować zawiechy +4" tylko po to, żeby ładnie wyglądało. Po prostu 2" w Patrolu long to trochę mało, więc nawet jak założe +350 kg to dalej będzie tylko +2". Wyprawy to nie tylko asfalt, ale też trochę OFFroad'u i to czasem dość ciężkiego.
Kwestie ekonomiczne też nie są problemem. Liczę się z tym, że przy +4" samo zawieszenie to nie wszystko.
Tak wygląda +2" i to nie jest jeszcze pełne obciążenie. Jazda tym w cięższym terenie jest uciążliwa
http://img42.imageshack.us/img42/8607/dscf9761f.jpg
Może zadam inaczej pytanie.
Czy ktoś ma +4" Dobinsona w GR Long?
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 6:38 pm
autor: Fiba
Tak wygląda mój na 2 " dobibsonsa.
Na dachu 3 kanistry, skrzynia, boczna roleta i do tego 2 bańki 20 litrowe z wodą .
Wydaje mi się że wyżej stoi zawieszenie niż u Twojego.
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 7:25 pm
autor: Maqlinka
@Fiba - Nie stoi wyżej .... LSD ma oryginalne nakładki błotników które o optycznie obniżają. No i auto jest definitywnie przeciążone.
@LSD - Jeśli chcesz wyżej ... jest 3 cale i 4 też są i 6 i pod obciążenie i bez... i reszta taili do tego też jest

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 7:29 pm
autor: LSD
Maqlinka pisze:@Fiba - Nie stoi wyżej .... LSD ma oryginalne nakładki błotników które o optycznie obniżają. No i auto jest definitywnie przeciążone.
@LSD - Jeśli chcesz wyżej ... jest 3 cale i 4 też są i 6 i pod obciążenie i bez... i reszta taili do tego też jest

Dokładnie nadkola zabierają optycznie miejsce. Niemniej jednak tył jest przeciążony. U mnie jeszcze kotwica pod maską w postaci 4,2 nie pomaga
Maqlinka - ja właśnie chcę +4" Dobinsona, ale w tej wysokości nie ma dodatkowych obciążeń (typu +100, +200 kg). Obawiam się, że będzie wyżej, ale dalej tył będzie niżej niż przód. Daletego pytam...
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 7:39 pm
autor: Starck
Fiba, ile Twój waży średnio? Oczywiście przed wyjazdem zanim spałaszujesz połowe ładunku

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:01 pm
autor: grzes
a to nie tak ze zeby nie siadal to zapodac mu +300-400kg wystarczy ?
nawet chyba Dobi ma w ofrecie 650kg, masz 2 cale liftu i auto nie siada, jest mega twarde na psuto ale cos za cos...
jak kupisz +10cm to i tak siadzie, z tym ze tyl bedzie wyjsciowo wyzej,
nie widze sensu pakowania wyzszego zawiasu przy nominalnym udzwigu...

chyba ze cos mi umknelo...
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:22 pm
autor: miastek
Mikołaj zadzwoń do Maglink'a i się dowiedz czy są +4" + jakieś obciążenie bo jak czerpiesz wiedzę ze strony to nie bardzo bo katalog jest nie aktualny chyba

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:25 pm
autor: Fiba
Starck pisze:Fiba, ile Twój waży średnio? Oczywiście przed wyjazdem zanim spałaszujesz połowe ładunku

Jak go ważyłem na wadze to dokładnie 2470 z połową zbiornika i ze mną w środku czyli coś około 2400.Mam na stałe zrobioną zabudowę z szufladami która też nie lekka.
Dla mnie na początku wydawało mi się że za twarde zawieszenie ale teraz się przyzwyczaiłem i jest takie jak oczekiwałem.
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:27 pm
autor: Mroczny
+650 kg?? laboga
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:30 pm
autor: LSD
miastek pisze:Mikołaj zadzwoń do Maglink'a i się dowiedz czy są +4" + jakieś obciążenie bo jak czerpiesz wiedzę ze strony to nie bardzo bo katalog jest nie aktualny chyba

Dowiadywałem się. Nie ma

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:32 pm
autor: Starck
2650 kg. w tym trzy osoby w środku.

Żadnych przechyłów na tył nie zauważyłem. Spalanie co do kilosa jak u kolegów z wolnossakami - od stacji do stacji
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:33 pm
autor: miastek
To może rozważ +3" do tego mają chyba +400kg. Preziu ma takie i jest git.
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:33 pm
autor: Maqlinka
Mroczny pisze:+650 kg?? laboga
No
A do HDJ-ty jest nawet na +800

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:35 pm
autor: Maqlinka
LSD pisze:miastek pisze:Mikołaj zadzwoń do Maglink'a i się dowiedz czy są +4" + jakieś obciążenie bo jak czerpiesz wiedzę ze strony to nie bardzo bo katalog jest nie aktualny chyba

Dowiadywałem się. Nie ma

Chwilowo na stanie .... w ofercie są.
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:39 pm
autor: Fiba
Starck pisze:2650 kg. w tym trzy osoby w środku.

Żadnych przechyłów na tył nie zauważyłem. Spalanie co do kilosa jak u kolegów z wolnossakami - od stacji do stacji
To waga zbliżona.
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 8:45 pm
autor: Starck
No niestety było dokladnie tonę więcej.

Ale mi przez gardło nie chciało przejść

Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 9:07 pm
autor: LSD
miastek pisze:To może rozważ +3" do tego mają chyba +400kg. Preziu ma takie i jest git.
Rozważam

To jest opcja nr 2. Jakby było zbyt nisko to zawsze można podkładki + 1" wsadzić.
Re: Zawieszenie +100mm Dobinsons w GR Long - wyprawy
: pn sty 10, 2011 9:13 pm
autor: mik
LSD pisze:
Czy ktoś ma +4" Dobinsona w GR Long?
Pod Warszawą jest taka "dziupla"

co wciska pod maski Patroli duże amerykańskie diesle.
Większość ich dzieł wyjechała na 4 calowych zestawach Dobinsona.
Przód pod motor 4.2, tył z dodatkowymi 300-400kg.