Ostatnio bardzo modny jest temat uturbiania tego silnika. Chciałbym w jednym miejscu zebrać wszelkie pomysły i sposoby. Jak macie zdjęcia waszych oryginalnych TD42T lub wszelkich kitów turbo to wrzucjacie je tu.
Na początek wklejam zdjęcia TD42T z którymi ja się zetknąłem.
1. Oryginalny TD42T który był montowany tylko i wyłącznie w Safari począwszy od roku 1993. Nie posiada intercoolera. W Polsce jest tylko kilka sztuk tych silników. Wyróżnia je to, że mają przystosowaną pod turbinę rotacyjną pompę wtryskową. Silnik te można od wszelkich kitów odróżnić po rurze łączącej turbinę z kolektorem dolotowym i tym, że na kolektorze jest "bączek", czyli zawór upustowy ciśnienia.


2. Mój własny obecny Y60 z 93 roku z dołożonym kitem turbo. Pompa wtryskowa rzędowa. Kit z wielkim intercoolerem montowanym przed chłodnicami. Turbina Garrett T28 - 0,6 bara. Dość popularny kit - made in Kangurostan. Widok jeszcze z "oryginalnym" filtrem stożkowym




3. Y61 4,2D z dołożonym kitem. Kit dołożony w Aglii. Dość ciekawy przypadek. Kit złożony na europejskie (Austria) turbinie Schwitzera. Dodatkowo w zderzaku niewielki intercooler. Pompa rotacyjna bez kompensacji. Turbo wykręcona aż na 0,4 bara - szatan normalnie




No a teraz należ wklejać foty swoich wydumek
