33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Jac1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 8:48 pm

33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: Jac1980 » czw sty 13, 2011 4:32 pm

witam, planuje zakup opon 33/12,5/15 i felg 15 chciałem się upewnić czy nie będą kolidować z błotnikami, zaznaczę iż w wyszukiwarce nie znalazłem "tak" lub "nie" są teksty: u mnie robią bez problemu , u mnie pogieły błotniki, u mnie musiałem użyć opalarki
jak ktoś ma 33/12,5/15 w fabrycznym parchu proszę o info jakie felgi (szerokość i ET) i ewentualnie co zmotać samemu żeby było ok
Pozdr

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: jpi » czw sty 13, 2011 4:39 pm

będą kolidować
kolidują w krótkim to i w długim też
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: sebson » czw sty 13, 2011 4:50 pm

jpi pisze:będą kolidować
kolidują w krótkim to i w długim też
Będą kolidować przez chwile a później zweryfikuja wszystko i będzie już trochę lepiej :)21
Na orginalnym zawiasie i do tego pewnie padniętym mogą obcierać o nadkola z przody i z tyłu też.
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: jpi » czw sty 13, 2011 6:04 pm

sebson pisze:
jpi pisze:będą kolidować
kolidują w krótkim to i w długim też
Będą kolidować przez chwile a później zweryfikuja wszystko i będzie już trochę lepiej :)21
Na orginalnym zawiasie i do tego pewnie padniętym mogą obcierać o nadkola z przody i z tyłu też.
znajomy sobie zakupił w celu wyjazdu z posesji na drogę + 33", no i niedługo już nic nie będzie musiał robić, gudryś rudą już zheblował :)21
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: zagaj1 » czw sty 13, 2011 6:13 pm

Kolego a do Y60 czy Y61 ? Bo do Y61 na feldze z Et-25 wejdą bez liftu i nie będą kolidować ewentualnie tylko z chlapaczami, no i muszą być w miarę nie klapnięte springi.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Jac1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 8:48 pm

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: Jac1980 » czw sty 13, 2011 6:39 pm

zagaj1 pisze:Kolego a do Y60 czy Y61 ? Bo do Y61 na feldze z Et-25 wejdą bez liftu i nie będą kolidować ewentualnie tylko z chlapaczami, no i muszą być w miarę nie klapnięte springi.
mam Y60, zawiecha w miarę ok
czyli felga 10 cali et -25 powinna współgrać z oponami i budą, mam zamiar kupić 10 cali et -35 1cm chyba różnicy w osadzeniu nie zrobi,
nadkola z przodu opalarką potraktuje a co z tylnymi??

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: zagaj1 » czw sty 13, 2011 6:43 pm

8" cali w zupełności wystarczy i będzie lepiej trzymać oponę przy niskich ciśnieniach (ale rozumiem że na alledrogo są tylko lanserskie 10" w chromie i Et -50 :)21 ) :wink: a na temat Y60 się nie wypowiem bo nie wiem niestety, ale wiem jedno było to 100 razy także poszukaj :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Jac1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 8:48 pm

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: Jac1980 » czw sty 13, 2011 8:11 pm

zagaj1 pisze:8" cali w zupełności wystarczy i będzie lepiej trzymać oponę przy niskich ciśnieniach (ale rozumiem że na alledrogo są tylko lanserskie 10" w chromie i Et -50 :)21 ) :wink: a na temat Y60 się nie wypowiem bo nie wiem niestety, ale wiem jedno było to 100 razy także poszukaj :)
te lanserskie z alledrogo to podobno badziew straszny i et-50 to chyba przesada, a 10 cali chciałem bo większość km będzie po utwardzonych drogach i 10" lepiej sie sprawdzi
jakby ktoś napomknął gdzie i co "dopasować" będę wdzięczny

conrado1980
 
 
Posty: 132
Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: conrado1980 » czw sty 13, 2011 8:21 pm

u mnie (Y60 long-oryginał) trzeba bylo podciąć przedni zderzak,bo troche podcinal opony (bfg at 33)

Jac1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 8:48 pm

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: Jac1980 » czw sty 13, 2011 8:40 pm

conrado1980 pisze:u mnie (Y60 long-oryginał) trzeba bylo podciąć przedni zderzak,bo troche podcinal opony (bfg at 33)
a jakie masz rozmiary felgi szerokość i et

conrado1980
 
 
Posty: 132
Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: conrado1980 » czw sty 13, 2011 9:51 pm

Nie pametam teraz,sprawdze to napisze,ale po zalozeniu koła wystawaly 5cm poza obrys budy(błotniki bez poszerzeń)

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: decc » pt sty 14, 2011 2:09 am

No więc kolego, nie będzie lekko. U mnie było tak:

Po założeniu BFG MT 33x12,5xR15 na ORYGINALNE felgi, na seryjnym zawieszeniu auto wyglądało tak:

Obrazek

Nie dało się na tak jeździć, głównie ze względu na przedni zderzak. Trzeba go podciąć, albo odkręcić całkiem narożniki. Nadal jednak jeździ się niekomfortowo, bo koła obcierają o ranty nadkoli przy lekkich nawet dołkach. Zgrzyt ocierających opon przyprawia o stan przedzawałowy.
Wywalenie rantów pomaga i daje się jeździć bez ocierania, z wyjątkiem wykrzyży. Opony przednich kół trą również o koszyki sprężyn bocznymi powierzchniami przy mocnym skręcie kół. Tego jednak wyeliminować się nie da.

Na fotce poniżej masz zaznaczone co trzeba zrobić:

1. Podciąć zderzak, jak zaznaczone czerwoną linią.
2. Wywalić plastikowe ranty przednie.
3. Wywalić plastikowe ranty tylne.

Obrazek

Niestety nie mam dobrego zdjęcia z odkręconymi rantami, żebyś mógł sobie porównać. Zobacz jednak jakie małe są odległości opony od błotników.

Jeździłem tak dosyć długo, aż w końcu kupiłem felgi DOTZ Dakar z ET-30. Felgi te mają bodajże 8" szerokości. Po założeniu na nie tych samych opon okazało się, że nie da się jeździć praktycznie w ogóle. Opony wysunęły się na zewnątrz i zaczęły obcierać o błotniki na byle kamyku i przy skręcaniu kół. Konieczne było podcięcie, które rozwiązało problem całkowicie.

Jeżeli nie chcesz podcinać błotników, podnieś budę o 5 cm.

Dodam jeszcze, że zawieszenie miałem raczej kiepskie.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: lbl78 » pt sty 14, 2011 7:32 am

a jaki problem założyć +30mm podkładkę pod sprężyne ?? :o
koszt znikomy a i roboty nie wiele :)2
Obrazek
a tak to wygląda :wink:
zderzaka z przodu nie było ze względu na produkcje nowego :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

zyjo
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: chełmno

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: zyjo » pt sty 14, 2011 7:53 am

To ja mam dylemat czy do swojego Y60 który ma 2" lift dać opony 35/12,5/15(tylko czy nie zaczną mi obcierać?) obecnie mam 33/10,5/15 i powiem szczerze, że dość wąsko to wygląda, nigdzie nic nie haczy to fakt. Ewentualnie zmienię na 33/12,5/16 i felgi z jakimś większym ET bo ja mam oryginalne 15", tylko nigdzie nie mogę znaleźć używanych 16" .
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r

Jac1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 8:48 pm

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: Jac1980 » ndz sty 16, 2011 9:33 pm

dzięki za wszystkie odpowidzi, dodatkowo jeszcze spędziłęm 5godz na czytaniu forum dochodząc do wniosku podkładki pod sprężynę 30mm + buda 30mm chyba najtaniej,

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: LSD » ndz sty 16, 2011 10:58 pm

Jac1980 pisze:dzięki za wszystkie odpowidzi, dodatkowo jeszcze spędziłęm 5godz na czytaniu forum dochodząc do wniosku podkładki pod sprężynę 30mm + buda 30mm chyba najtaniej,
Jak chcesz po taniości wrzucić do Patrola Y60 opony 33" to:
- felgi 8x15 z et -15 ew -25. Nie kupuj 10" szczególnie jak jeździsz dużo po czarnym
- podładki 50mm. Nie widzę sensu wkładania podkładek 30 i podnoszenia budy o kolejne 30mm. O wiele więcej roboty, drożej. Poza tym podnoszenie budy to więcej problemów i mniejszy efekt.
- wywalenie oryginalnych poszerzeń nadkoli i chlapaczy. Jak kupisz felgi 8x15 et -15 to tylko chlapaczy. Nadkola zmieszczą się na styk.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: Ba » ndz sty 16, 2011 11:37 pm

Zdrowe zawiecho z y61 long. :) Kupujesz w cenie podkładek.
tel: 600298546

Jac1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 8:48 pm

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: Jac1980 » pn sty 17, 2011 8:34 pm

LSD pisze:
Jac1980 pisze:dzięki za wszystkie odpowidzi, dodatkowo jeszcze spędziłęm 5godz na czytaniu forum dochodząc do wniosku podkładki pod sprężynę 30mm + buda 30mm chyba najtaniej,
Jak chcesz po taniości wrzucić do Patrola Y60 opony 33" to:
- felgi 8x15 z et -15 ew -25. Nie kupuj 10" szczególnie jak jeździsz dużo po czarnym
- podładki 50mm. Nie widzę sensu wkładania podkładek 30 i podnoszenia budy o kolejne 30mm. O wiele więcej roboty, drożej. Poza tym podnoszenie budy to więcej problemów i mniejszy efekt.
- wywalenie oryginalnych poszerzeń nadkoli i chlapaczy. Jak kupisz felgi 8x15 et -15 to tylko chlapaczy. Nadkola zmieszczą się na styk.
dlaczego nie nie kupować 10" ? samochód to y60 ma służyć na wycieczki bliższe dalsze

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: zagaj1 » pn sty 17, 2011 8:43 pm

Bo 10" jest dobre do opon o szerokości 13" i więcej. Słabo będą trzymać oponę przy niskim ciśnieniu, będzie się rozszczelniać. Taka szerokość jest po prostu nie potrzebna, w zupełności 8" wystarczy. Im szersza felga tym cięższa, wiem że może są fajne ale jak nie ma potrzeby to niema co przedobrzać :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: LSD » pn sty 17, 2011 8:54 pm

Jac1980 pisze: dlaczego nie nie kupować 10" ? samochód to y60 ma służyć na wycieczki bliższe dalsze
Kolego i tak kupisz to co Ty chcesz...
Przeczytaj jednak wszystkie posty powyżej. Każdy odradza Ci 10". Poza wyglądem nic nie dają, a wręcz sprawiają wiele problemów:
- łatwiejsze rozszczelnianie się opon
- gorsze prowadzenie na czarnym
- problemy z ocieraniem o nadkola, wahacz przedni i zderzak
- potrzeba zamontowania duuużych poszerzeń

Do mnie najbardziej przemawia to pierwsze. Mając opony 35" na felgach 10" dość regularnie jeździłem do wulkanizatora (praktycznie po jażdym większym topieniu w błocie). Teraz mam felgi 8" i święty spokój :)

Skoro się pytasz co trzeba zrobić, żeby zmieścić opony 33" do Y60 to masz dwie opcje:

1. Posłuchać, to co ludzie którzy mają to już za sobą piszą
2. Robić po swojemu i uczyć się na błędach

Powyżej masz idelany przepis, co zrobić, żeby było dobrze. No ale zrobisz jak uważasz.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
willi7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 18, 2008 4:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: willi7 » pn sty 17, 2011 9:29 pm

Jac1980 pisze: dlaczego nie nie kupować 10" ? samochód to y60 ma służyć na wycieczki bliższe dalsze
mam 10" i ET-50 (33x12,5x15) to fakt że :
-musisz podcinać nadkola + 2'' liftu i po temacie
-musisz mieć dobry zawias+dobry amor skrętu bo inaczej bedzie cię nosić po czarnym
-musisz szerokie poszerzenie

roszczelnień nie zanotowałem ,ale też utrzymywałem min 2,0 atm.

Jac1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 8:48 pm

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: Jac1980 » pn sty 17, 2011 10:22 pm

faktycznie posłucham rad poszukam 8" z et-30, i zamówię podkładki 40-50 mm firma chyba nie ma znaczenia, dodatkowo spróbuje uruchomić jeszcze "pneumatykę " którą mam na tyle i problemu z ocieraniem chyba nie będzie

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: lbl78 » wt sty 18, 2011 7:52 am

do 33x12,5x15 seryjna stalówka nissana spokojnie wystarcza :)21 tak samo jak seryjny alus :)21
ale jak chcesz kupować nowe felgi... :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

zyjo
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: chełmno

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: zyjo » wt sty 18, 2011 8:41 am

lbl78 pisze:do 33x12,5x15 seryjna stalówka nissana spokojnie wystarcza :)21 tak samo jak seryjny alus :)21
ale jak chcesz kupować nowe felgi... :)21
Chciałem zmienić felgi na 16" tylko z jednego powodu, na ten rozmiar robią jeszcze nalewki i jak opona strzeli to wymiana nie będzie tak kosztowna( nalewka 33/12,5/16 cena około 400zł a nowa opona 33/12,5/15 600zł) no chyba, że znasz dobre źródło na opony w dobrych cenach to daj adres, generalnie jestem zwolennikiem kupowania nowych opon a nie regenerowanych ale mój portfel ma inne zdanie obecnie.
Tak, że zmiana felg na 16", może w przyszłości przynieść korzyści.
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

Post autor: LSD » wt sty 18, 2011 2:31 pm

Jak można w niewiele wyższej cenie kupić nowe opony to ja bym nie wybrał nalewek. To tylko pozorna oszczędność. Dokładając 150 - 200 zł możesz kupić tanie, ale niezłe MT Hankook, Maxis albo Cooper.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości