Strona 1 z 2

33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 4:32 pm
autor: Jac1980
witam, planuje zakup opon 33/12,5/15 i felg 15 chciałem się upewnić czy nie będą kolidować z błotnikami, zaznaczę iż w wyszukiwarce nie znalazłem "tak" lub "nie" są teksty: u mnie robią bez problemu , u mnie pogieły błotniki, u mnie musiałem użyć opalarki
jak ktoś ma 33/12,5/15 w fabrycznym parchu proszę o info jakie felgi (szerokość i ET) i ewentualnie co zmotać samemu żeby było ok
Pozdr

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 4:39 pm
autor: jpi
będą kolidować
kolidują w krótkim to i w długim też

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 4:50 pm
autor: sebson
jpi pisze:będą kolidować
kolidują w krótkim to i w długim też
Będą kolidować przez chwile a później zweryfikuja wszystko i będzie już trochę lepiej :)21
Na orginalnym zawiasie i do tego pewnie padniętym mogą obcierać o nadkola z przody i z tyłu też.

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 6:04 pm
autor: jpi
sebson pisze:
jpi pisze:będą kolidować
kolidują w krótkim to i w długim też
Będą kolidować przez chwile a później zweryfikuja wszystko i będzie już trochę lepiej :)21
Na orginalnym zawiasie i do tego pewnie padniętym mogą obcierać o nadkola z przody i z tyłu też.
znajomy sobie zakupił w celu wyjazdu z posesji na drogę + 33", no i niedługo już nic nie będzie musiał robić, gudryś rudą już zheblował :)21

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 6:13 pm
autor: zagaj1
Kolego a do Y60 czy Y61 ? Bo do Y61 na feldze z Et-25 wejdą bez liftu i nie będą kolidować ewentualnie tylko z chlapaczami, no i muszą być w miarę nie klapnięte springi.

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 6:39 pm
autor: Jac1980
zagaj1 pisze:Kolego a do Y60 czy Y61 ? Bo do Y61 na feldze z Et-25 wejdą bez liftu i nie będą kolidować ewentualnie tylko z chlapaczami, no i muszą być w miarę nie klapnięte springi.
mam Y60, zawiecha w miarę ok
czyli felga 10 cali et -25 powinna współgrać z oponami i budą, mam zamiar kupić 10 cali et -35 1cm chyba różnicy w osadzeniu nie zrobi,
nadkola z przodu opalarką potraktuje a co z tylnymi??

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 6:43 pm
autor: zagaj1
8" cali w zupełności wystarczy i będzie lepiej trzymać oponę przy niskich ciśnieniach (ale rozumiem że na alledrogo są tylko lanserskie 10" w chromie i Et -50 :)21 ) :wink: a na temat Y60 się nie wypowiem bo nie wiem niestety, ale wiem jedno było to 100 razy także poszukaj :)

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 8:11 pm
autor: Jac1980
zagaj1 pisze:8" cali w zupełności wystarczy i będzie lepiej trzymać oponę przy niskich ciśnieniach (ale rozumiem że na alledrogo są tylko lanserskie 10" w chromie i Et -50 :)21 ) :wink: a na temat Y60 się nie wypowiem bo nie wiem niestety, ale wiem jedno było to 100 razy także poszukaj :)
te lanserskie z alledrogo to podobno badziew straszny i et-50 to chyba przesada, a 10 cali chciałem bo większość km będzie po utwardzonych drogach i 10" lepiej sie sprawdzi
jakby ktoś napomknął gdzie i co "dopasować" będę wdzięczny

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 8:21 pm
autor: conrado1980
u mnie (Y60 long-oryginał) trzeba bylo podciąć przedni zderzak,bo troche podcinal opony (bfg at 33)

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 8:40 pm
autor: Jac1980
conrado1980 pisze:u mnie (Y60 long-oryginał) trzeba bylo podciąć przedni zderzak,bo troche podcinal opony (bfg at 33)
a jakie masz rozmiary felgi szerokość i et

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: czw sty 13, 2011 9:51 pm
autor: conrado1980
Nie pametam teraz,sprawdze to napisze,ale po zalozeniu koła wystawaly 5cm poza obrys budy(błotniki bez poszerzeń)

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: pt sty 14, 2011 2:09 am
autor: decc
No więc kolego, nie będzie lekko. U mnie było tak:

Po założeniu BFG MT 33x12,5xR15 na ORYGINALNE felgi, na seryjnym zawieszeniu auto wyglądało tak:

Obrazek

Nie dało się na tak jeździć, głównie ze względu na przedni zderzak. Trzeba go podciąć, albo odkręcić całkiem narożniki. Nadal jednak jeździ się niekomfortowo, bo koła obcierają o ranty nadkoli przy lekkich nawet dołkach. Zgrzyt ocierających opon przyprawia o stan przedzawałowy.
Wywalenie rantów pomaga i daje się jeździć bez ocierania, z wyjątkiem wykrzyży. Opony przednich kół trą również o koszyki sprężyn bocznymi powierzchniami przy mocnym skręcie kół. Tego jednak wyeliminować się nie da.

Na fotce poniżej masz zaznaczone co trzeba zrobić:

1. Podciąć zderzak, jak zaznaczone czerwoną linią.
2. Wywalić plastikowe ranty przednie.
3. Wywalić plastikowe ranty tylne.

Obrazek

Niestety nie mam dobrego zdjęcia z odkręconymi rantami, żebyś mógł sobie porównać. Zobacz jednak jakie małe są odległości opony od błotników.

Jeździłem tak dosyć długo, aż w końcu kupiłem felgi DOTZ Dakar z ET-30. Felgi te mają bodajże 8" szerokości. Po założeniu na nie tych samych opon okazało się, że nie da się jeździć praktycznie w ogóle. Opony wysunęły się na zewnątrz i zaczęły obcierać o błotniki na byle kamyku i przy skręcaniu kół. Konieczne było podcięcie, które rozwiązało problem całkowicie.

Jeżeli nie chcesz podcinać błotników, podnieś budę o 5 cm.

Dodam jeszcze, że zawieszenie miałem raczej kiepskie.

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: pt sty 14, 2011 7:32 am
autor: lbl78
a jaki problem założyć +30mm podkładkę pod sprężyne ?? :o
koszt znikomy a i roboty nie wiele :)2
Obrazek
a tak to wygląda :wink:
zderzaka z przodu nie było ze względu na produkcje nowego :)21

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: pt sty 14, 2011 7:53 am
autor: zyjo
To ja mam dylemat czy do swojego Y60 który ma 2" lift dać opony 35/12,5/15(tylko czy nie zaczną mi obcierać?) obecnie mam 33/10,5/15 i powiem szczerze, że dość wąsko to wygląda, nigdzie nic nie haczy to fakt. Ewentualnie zmienię na 33/12,5/16 i felgi z jakimś większym ET bo ja mam oryginalne 15", tylko nigdzie nie mogę znaleźć używanych 16" .

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: ndz sty 16, 2011 9:33 pm
autor: Jac1980
dzięki za wszystkie odpowidzi, dodatkowo jeszcze spędziłęm 5godz na czytaniu forum dochodząc do wniosku podkładki pod sprężynę 30mm + buda 30mm chyba najtaniej,

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: ndz sty 16, 2011 10:58 pm
autor: LSD
Jac1980 pisze:dzięki za wszystkie odpowidzi, dodatkowo jeszcze spędziłęm 5godz na czytaniu forum dochodząc do wniosku podkładki pod sprężynę 30mm + buda 30mm chyba najtaniej,
Jak chcesz po taniości wrzucić do Patrola Y60 opony 33" to:
- felgi 8x15 z et -15 ew -25. Nie kupuj 10" szczególnie jak jeździsz dużo po czarnym
- podładki 50mm. Nie widzę sensu wkładania podkładek 30 i podnoszenia budy o kolejne 30mm. O wiele więcej roboty, drożej. Poza tym podnoszenie budy to więcej problemów i mniejszy efekt.
- wywalenie oryginalnych poszerzeń nadkoli i chlapaczy. Jak kupisz felgi 8x15 et -15 to tylko chlapaczy. Nadkola zmieszczą się na styk.

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: ndz sty 16, 2011 11:37 pm
autor: Ba
Zdrowe zawiecho z y61 long. :) Kupujesz w cenie podkładek.

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: pn sty 17, 2011 8:34 pm
autor: Jac1980
LSD pisze:
Jac1980 pisze:dzięki za wszystkie odpowidzi, dodatkowo jeszcze spędziłęm 5godz na czytaniu forum dochodząc do wniosku podkładki pod sprężynę 30mm + buda 30mm chyba najtaniej,
Jak chcesz po taniości wrzucić do Patrola Y60 opony 33" to:
- felgi 8x15 z et -15 ew -25. Nie kupuj 10" szczególnie jak jeździsz dużo po czarnym
- podładki 50mm. Nie widzę sensu wkładania podkładek 30 i podnoszenia budy o kolejne 30mm. O wiele więcej roboty, drożej. Poza tym podnoszenie budy to więcej problemów i mniejszy efekt.
- wywalenie oryginalnych poszerzeń nadkoli i chlapaczy. Jak kupisz felgi 8x15 et -15 to tylko chlapaczy. Nadkola zmieszczą się na styk.
dlaczego nie nie kupować 10" ? samochód to y60 ma służyć na wycieczki bliższe dalsze

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: pn sty 17, 2011 8:43 pm
autor: zagaj1
Bo 10" jest dobre do opon o szerokości 13" i więcej. Słabo będą trzymać oponę przy niskim ciśnieniu, będzie się rozszczelniać. Taka szerokość jest po prostu nie potrzebna, w zupełności 8" wystarczy. Im szersza felga tym cięższa, wiem że może są fajne ale jak nie ma potrzeby to niema co przedobrzać :)21

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: pn sty 17, 2011 8:54 pm
autor: LSD
Jac1980 pisze: dlaczego nie nie kupować 10" ? samochód to y60 ma służyć na wycieczki bliższe dalsze
Kolego i tak kupisz to co Ty chcesz...
Przeczytaj jednak wszystkie posty powyżej. Każdy odradza Ci 10". Poza wyglądem nic nie dają, a wręcz sprawiają wiele problemów:
- łatwiejsze rozszczelnianie się opon
- gorsze prowadzenie na czarnym
- problemy z ocieraniem o nadkola, wahacz przedni i zderzak
- potrzeba zamontowania duuużych poszerzeń

Do mnie najbardziej przemawia to pierwsze. Mając opony 35" na felgach 10" dość regularnie jeździłem do wulkanizatora (praktycznie po jażdym większym topieniu w błocie). Teraz mam felgi 8" i święty spokój :)

Skoro się pytasz co trzeba zrobić, żeby zmieścić opony 33" do Y60 to masz dwie opcje:

1. Posłuchać, to co ludzie którzy mają to już za sobą piszą
2. Robić po swojemu i uczyć się na błędach

Powyżej masz idelany przepis, co zrobić, żeby było dobrze. No ale zrobisz jak uważasz.

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: pn sty 17, 2011 9:29 pm
autor: willi7
Jac1980 pisze: dlaczego nie nie kupować 10" ? samochód to y60 ma służyć na wycieczki bliższe dalsze
mam 10" i ET-50 (33x12,5x15) to fakt że :
-musisz podcinać nadkola + 2'' liftu i po temacie
-musisz mieć dobry zawias+dobry amor skrętu bo inaczej bedzie cię nosić po czarnym
-musisz szerokie poszerzenie

roszczelnień nie zanotowałem ,ale też utrzymywałem min 2,0 atm.

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: pn sty 17, 2011 10:22 pm
autor: Jac1980
faktycznie posłucham rad poszukam 8" z et-30, i zamówię podkładki 40-50 mm firma chyba nie ma znaczenia, dodatkowo spróbuje uruchomić jeszcze "pneumatykę " którą mam na tyle i problemu z ocieraniem chyba nie będzie

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: wt sty 18, 2011 7:52 am
autor: lbl78
do 33x12,5x15 seryjna stalówka nissana spokojnie wystarcza :)21 tak samo jak seryjny alus :)21
ale jak chcesz kupować nowe felgi... :)21

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: wt sty 18, 2011 8:41 am
autor: zyjo
lbl78 pisze:do 33x12,5x15 seryjna stalówka nissana spokojnie wystarcza :)21 tak samo jak seryjny alus :)21
ale jak chcesz kupować nowe felgi... :)21
Chciałem zmienić felgi na 16" tylko z jednego powodu, na ten rozmiar robią jeszcze nalewki i jak opona strzeli to wymiana nie będzie tak kosztowna( nalewka 33/12,5/16 cena około 400zł a nowa opona 33/12,5/15 600zł) no chyba, że znasz dobre źródło na opony w dobrych cenach to daj adres, generalnie jestem zwolennikiem kupowania nowych opon a nie regenerowanych ale mój portfel ma inne zdanie obecnie.
Tak, że zmiana felg na 16", może w przyszłości przynieść korzyści.

Re: 33/12,5/15 weją do GRa long na fabrycznym zawieszeniu

: wt sty 18, 2011 2:31 pm
autor: LSD
Jak można w niewiele wyższej cenie kupić nowe opony to ja bym nie wybrał nalewek. To tylko pozorna oszczędność. Dokładając 150 - 200 zł możesz kupić tanie, ale niezłe MT Hankook, Maxis albo Cooper.