Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

damboss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 10:23 pm

Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: damboss » sob lut 19, 2011 8:12 pm

Witam
Panowie mam pierwszy raz do czynienia z patrolem i zastanawiam się nad zakupem .
Moje pytanie. czy warto pakować się w zakup 3.0Tdi w automacie , mnie
bardzo odpowiada automat miałem kilka w osobówkach i doceniam ten wynalazek.
Autko ma być tylko na wyprawy i ewentualnie czasami do przeciągnięcia jakiejś przyczepy.
Wielu odradza zakup 3.0 ale proszę o opinie ludzi którzy mają takie auta na co dzień.
Pozdrawiam
Damian :wink: :wink: :wink: :wink:

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: iskra69 » sob lut 19, 2011 8:33 pm

......... w automacie jak najbardziej , ale chyba nie w tym silniku - no ,ale sa tu na forum bardziej doświadczeni - przez ten ten silnik.........
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » sob lut 19, 2011 9:24 pm

Ja mam 3,0 w automacie i latam na co dzień (od 3 lat) :wink: nie narzekam, dbam to nic mi się nie psuje, zrobiłem 80 tyś km , teraz parch ma 200 tyś przebiegu i wszystko jest OK :wink: spalanie średnio 10 - 12l w trybie mieszanym, od 0 - 100 km/h 18s (koła 33") v-max 160km/h na trasie latam spokojnie do 120km/h i jest OK :)21
Ostatnio zmieniony sob lut 19, 2011 9:54 pm przez zagaj1, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Fiba » sob lut 19, 2011 9:45 pm

W czepku urodzony.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » sob lut 19, 2011 9:54 pm

odpukać w niemalowane :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Cajman » sob lut 19, 2011 9:58 pm

też lubie automat w osobówce ale...
zwróć uwagę na jedną rzecz - automat jest bardziej wrażliwy na przegrzanie i wymaga wiekszej "kultury" obsługowej

jeżdżąc na wyprawy - zależy kto co rozumie pod słowem wyprawy - będzie to częśc napędu na pewno bardziej narażona na uszkodzenie niż manual.
druga rzecz - kwestia ciągania przyczep w automacie - pewnie też mniej niezawodne niż targanie przyczepy w manualu. Chyba że masz na mysli przyczepke taka 750 kg

i jeszcze jedna sprawa - jakie DMC i z tym związane przepisy - patrol+przyczepa - czyli przy cieższej przyczepie potrzebujesz B+C
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: iras01 » sob lut 19, 2011 10:14 pm

Cajman pisze:też lubie automat w osobówce ale...
zwróć uwagę na jedną rzecz - automat jest bardziej wrażliwy na przegrzanie i wymaga wiekszej "kultury" obsługowej

jeżdżąc na wyprawy - zależy kto co rozumie pod słowem wyprawy - będzie to częśc napędu na pewno bardziej narażona na uszkodzenie niż manual.
druga rzecz - kwestia ciągania przyczep w automacie - pewnie też mniej niezawodne niż targanie przyczepy w manualu. Chyba że masz na mysli przyczepke taka 750 kg

i jeszcze jedna sprawa - jakie DMC i z tym związane przepisy - patrol+przyczepa - czyli przy cieższej przyczepie potrzebujesz B+C
Kolego sorki ale sie z toba niezgodze...

Skrzynie automatyczne nissana sa bardzo udane i niezawodne !!

Druga sprawa to to ze automat w niczym nie ustepuje manualowi w kwesti ciagania przyczep-wiem bo mam sprintera lawete w automacie z przebiegiem 450 tys z czego 300 zrobił ciagajac lawete na dwa auta :)21

kazda przyczepa powyzej 750 kg wymaga kategori E
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Cajman » sob lut 19, 2011 10:21 pm

być może - nie upieram się w kwestii niezawodności
poddałem tylko kwestie do przemyślenia
sam trochę ciągam przyczepę .. też po innych krajach niż tylko autobany europejskie - i wiem jaka to "trochę ciężka" praca
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Marcin-Kraków » sob lut 19, 2011 10:51 pm

Cajman pisze: wiem jaka to "trochę ciężka" praca
Dlatego wlasnie jest automat. Zeby troche pomoc w tej pracy. Automat czesto jest mniej zawodny od skrzyni manualnej, gdzie pozostawia sie za duzo mozliwosci popsucia uzytkownikowi.
Dlatego przy duzych mocnych motorach najczesciej w parze idzie AT. Dlatego najnowsze wynalazki czyli skrzynie DSG, DCT czy jak tak kto zwal dwusprzeglowe, to wlasnie polaczenie manuali z automatami, gdzie sprzeglem nie steruje zawodny czlowiek. Niestety elektronika tez lubi byc zawodna, ale to juz inna historia :)
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Peepuck! » ndz lut 20, 2011 7:40 am

Akuratnie na wyprawę panie Marcinie w życiu nie wybrałbym najnowoczesniejszego rozwiązania. Z wiadomych względów. Co do targania przyczepy to może i automat jest mniej zawodny ale na wyprawie rozwalony automat = dupa w krzokach. Natomiast manual daje jeszcze szansę dowleczenia się do domu. Masz przykład naszego kolegi, który ponad 2000km zrobił w zasadzie na jednym biegu.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » ndz lut 20, 2011 9:52 am

W automacie też jak coś padnie załącza się niby bieg awaryjny :) i jakoś się toczy :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Loinek
Posty: 490
Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Loinek » ndz lut 20, 2011 10:54 am

zagaj1 pisze:W automacie też jak coś padnie załącza się niby bieg awaryjny :) i jakoś się toczy :)
Musisz liczyć na to aby się załączył :) bo jeśli nie ? . Nie od ciebie to zależy :)

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » ndz lut 20, 2011 11:05 am

No w sumie racja, ale to już trzeba być wyjątkowym pechowcem :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Fiba » ndz lut 20, 2011 11:51 am

Jak się włączy tryb awaryjny to zawsze jest wsteczny i najczęściej trzeci bieg w 5 automatycznej skrzyni.
Jechałem kiedyś tak 50 km tylko osobówką . Tragedia . :)21

A załadowanym autem ......... :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Cajman » ndz lut 20, 2011 11:56 am

To ja miałem większego chyba pecha - bo jadąc normalnie automat w jeepe staną i kicha - ani wsteczny, ani żaden nie chcial się zapiąć. Trzeba było okazją wrócić do Krakowa i ściągnąc go patrolem :lol:
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

damboss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 10:23 pm

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: damboss » ndz lut 20, 2011 12:04 pm

Mnie padł kiedyś automat w Mercu 124 i miałem tylko wsteczny .
Jechałem 3km na wstecznym w mieście Londyn, w porannym korku.
Panowie dzięki za zainteresowanie ale rozmowa zeszła na automat ,
a mnie tak samo jak nie bardziej martwi ten silnik 3.0 nasłuchałem
się o nim tyle że horror można nakręcić .
Jakie są fakty a jakie mity.
Pozdrawiam
Damian :wink: :wink: :wink:

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » ndz lut 20, 2011 12:13 pm

A grałeś kiedyś w LOTTO ??
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Peepuck! » ndz lut 20, 2011 12:47 pm

Fakty są takie, że motor ten do udanych raczej nie należy. Nie znasz dnia i godziny. Silnik raczej nie daje wcześniej znać , że ma zamiar wybuchnąć. Nie od parady Australijczycy przyznali mu przydomek "granat".
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Remixxx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr paź 22, 2008 9:43 am
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Remixxx » ndz lut 20, 2011 1:57 pm

Jeżdżę "granatem" z "automatyczną zawleczką" od ponad 2 lat i - odpukać - jakoś nie chce się popsuć (choć poprzedni właściciel grzebał przy silniku, więc miałem sporego stracha że historia się powtórzy) :) Fakt że nie są to jazdy w ekstremalnym terenie, ale lekkiego żywota auto nie ma. Skrzynia automatyczna, podobnie jak silnik 3,0. napawa strachem użytowników i działa odstraszająco na większość mechaników, ale rekompensuje to z nawiązką komfort jazdy (jako główna zaleta dla mnie). Tak więc z moich doświadczeń - automat w patrolu :)2
Jak coś wysiądzie to może zmienię zdanie, ale póki co ...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » ndz lut 20, 2011 2:13 pm

Rozumiem że silnik może straszyć brakiem możliwości remontu ale czym straszy automatyczna skrzynia nissana :roll: jacyś dziwni ci mechanicy .... ta skrzynia jest baaardzo mocna i niezawodna, wystarczy zmieniać regularnie olej.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Marcin-Kraków » ndz lut 20, 2011 2:26 pm

Peepuck! pisze:Akuratnie na wyprawę panie Marcinie w życiu nie wybrałbym najnowoczesniejszego rozwiązania.
Tu moze i racja. Ale jak wiesz, najwiecej swiata zobacza Ci co wogole nie maja swiadomosci co sie moze stac. Ty sobie kazdy stuk jestes wstanie przerobic w awarie :), a nieuswiadomieni Ticusiem opyca cala Azje :)21
Bo trzeba jezdzic, a nie wyjezdzac :)
Peepuck! pisze:Z wiadomych względów. Co do targania przyczepy to może i automat jest mniej zawodny ale na wyprawie rozwalony automat = dupa w krzokach. Natomiast manual daje jeszcze szansę dowleczenia się do domu.
Jak sie posypie tak jak moze sie posypac automat, to i manualem nie dojedziesz. Majac na mysli awarie skrzyni mysle o skrzyni nie o sprzegle.
Fiba pisze:Jechałem kiedyś tak 50 km tylko osobówką . Tragedia . :)21
Przez ostatnie pol roku jezdzilem takim automatem z trybem awaryjnym co 2,3 odpalenie. Spokojnie rozwija predkosc do 110 km/h, jedynie ruszanie deko uciazliwe i mocno ospale. Jak to z 3 :)21
Daje sie , choc i owszem przyjemne to nie jest.


Ale wracajac do meritum. AT w Y61 z 3.0 na wyprawe bym sie nie bal. Moze bardziej balbym sie 3.0 w Y61 niz AT :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: benek » ndz lut 20, 2011 2:52 pm

Tez mam "granat" ale z manualem. Granat na formum to 3,0. Chyba na wyprawe prostrza, a wiec manualna, lepsza ale automaty w parchach maja dobra opinie. Celowo bym AT nie kupil ale jak dobra cena albo wygoda ma miec wplyw to czemu nie. Poza tym ten automat do 3,0 jest niezly, zanim swojego kupilem to przejechalem sie automatem na oryginalnych kolach szosowych i polecial 160km/h a potem jak swojego kupilem to stwierdzam ze przekroczenie 160km/h jest raczej trudne.

Na temat ciagania przyczepy to sie nie wypowiadam bo automatem (żadnym) jej nie ciagalem i nie rozumiem zaleznosci bo z jednej latwiej ruszyc a z drugiej bedzie sie bardziej grzac - chlodnica musi byc czysta co w terenowkah slabo wypada.

A tak w ogole 2,8 a 3,0 to 2 swiaty. pierwszy chyba bardziej niezawodny (i da sie naprawic) a drugi po prostu jest szybki - ciagla predkosc 140km/h to normalka chyba tylko z tym silnikiem w parchu (poza benzynami).
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: NUREK MAV » ndz lut 20, 2011 8:40 pm

Marcin-Kraków pisze: Ale wracajac do meritum. AT w Y61 z 3.0 na wyprawe bym sie nie bal. Moze bardziej balbym sie 3.0 w Y61 niz AT :)21
każdy chwali swoje :) ja polecam 2.8 :lol: i manual 8)
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

44misiaki
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:15 pm

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: 44misiaki » ndz lut 20, 2011 8:45 pm

Automat jest fajny ale jak nim dynamicznie ruszać w błocie??? Trudno wyrwać wtedy skurczybyka. Tego właśnie nie lubię, że jak usiądzie w g..., to nie ma tej dynamiki przód/tył żeby go wyrwać. Chyba, że ja nie wiem jak to zrobić w automacie - I am green.
Patrol Y61_long / Nikon Fx i żeby więcej czasu...

Kolodziej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: śr maja 27, 2009 9:51 pm
Lokalizacja: Zawada, k. Kamienica Polska

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Kolodziej » ndz lut 20, 2011 9:47 pm

to ja się podłączę pod temat, ale z trochę inny pytaniem: kumpel niedawno kupił 3,0 w automacie, dziś się trochę nim przejechałem, ale nie wiem w jaki sposób działają i do czego służą następujące przyciski:
1. po prawej stronie wajchy od biegów jest guzik "POWER A/T HOLD"
2. również po prawej stronie od wachy jest czerwony przycisk "SHIFT LOCK .......zapomniałem co". Na holenderskiej instrukcji obsługi jest napisane: "DRUK op de onsluitknop"
3. na samej gałce do zmiany przełożeń, pod dużym przyciskiem, który trzeba nacisnąć, żeby zmienić przełożenie jest taki mały czarny guziczek - co on robi?

i jeszcze jeden przełącznik (chyba nie związany z automatem), jak dobrze pamiętam to jest on po lewej stronie kierownicy obok rozłączania stabilizatora - napisane na nim HEAT. Co on kurde, grzeje?

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z "automatami" więc wszystkie te przyciski to dla mnie nowość. Będę wdzięczny za podpowiedź.

pzdr
kolodziej
Patrol GR 2,8 1994.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości