Hamulce K160

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
pociskWorld
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Hamulce K160

Post autor: pociskWorld » czw kwie 21, 2011 5:09 pm

Witam
Przeszukałem całe forum ale nie znalazłem pełnej odpowiedzi na moje pytanie.

Borykam się z problemem nie hamującego patrola K160 SD33T rocznik 87.
Wymieniłem dwa tłoki w przednich zaciskach wraz z uszczelniaczami, wymieniłem oba tłoczki w tylnych bębnach, wymieniłem cały płyn hamulcowy na nowy, wymieniłem uszczelniacze pompy hamulcowej (cały zestaw).
Zabrałem się do odpowietrzania układu:
- oba przednie koła
- odpowietrzyłem na zaworze proporcjonalnym siły hamowania
- odpowietrzyłem tylne koła

no i mam lekka masakrę bo żeby pojawiły się hamulce muszę wykonać z 7 pompnięć pedałem

Serwo sprawia wrażenie że wszystko jest z nim ok bo na pompie mam ciśnienie

Zaobserwowałem też dziwny objaw ... jak pompuje pedałem to ze zbiorniczka uchodzi mi ok 2 cm płynu - po puszczeniu pedału płyn z takim dziwnym sykiem wraca szybko do zbiorniczka.

Ratujcie bo na weekend chciałem odpalić autko a tu taka katastrofa :((

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Hamulce K160

Post autor: N2O » czw kwie 21, 2011 5:19 pm

Upewnij się, że odpowietrzniki w zaciskach są u góry. Może pomyliłeś zaciski stronami.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Hamulce K160

Post autor: daniel b » czw kwie 21, 2011 6:00 pm

Opowietrza się zawsze od najdalszego koło (czyli najdłuższy wężyk w instalacji)Wymień siobie uszczelniacze na pompce i będzie git :D
ZMOTA SCORPION Y60

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Hamulce K160

Post autor: Patryk 160 » czw kwie 21, 2011 6:04 pm

daniel b pisze:Opowietrza się zawsze od najdalszego koło (czyli najdłuższy wężyk w instalacji)Wymień siobie uszczelniacze na pompce i będzie git :D
:)20 :)20 :)20 :)20 :)20

podstawowy błąd i taki banalny i gupi ale też często takie rzeczy mi się trafiają
bo w grubych sprawach to nie,tylko właśnie te najprostsze najgłupsze
najpierw :)11 na maxa a potem siedze i sie śmieje z siebie

odpowietrzamy od najdalszego punktu
Ostatnio zmieniony czw kwie 21, 2011 6:05 pm przez Patryk 160, łącznie zmieniany 1 raz.
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Hamulce K160

Post autor: N2O » czw kwie 21, 2011 6:05 pm

Dokładnie to lewy tył, prawy tył, korektor, prawy przód i na koniec lewy przód.
Ogólnie zanim zaczniesz odpowietrzać, to przepompuj trochę płynu przez układ na otwartym najdalszym odpowietrzniku.

A i jeszcze jedna kwestia - jako, że po wielu latach samoregulacja tylnych szczęk zazwyczaj nie działa(urwane lub rozciągnięte linki), to przez okienka w tarczach kotwicznych trzeba podciągnąć szczęki na tyle, żeby lekko ocierały(ale bez dawania oporu przy kręceniu kołami) przy podczas kręcenia kołami - inaczej nie będzie hamulców wcale albo będą w najlepszym razie za drugim razem.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Hamulce K160

Post autor: Fiba » czw kwie 21, 2011 6:22 pm

Podnieś koło do góry i pokręcaj rozpierakiem do momentu jak wyczujesz delikatne tarcie o bęben . Po tygodniu użytkowania możesz powtórzyć cała operację i hamulec musi być.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
pociskWorld
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Hamulce K160

Post autor: pociskWorld » czw kwie 21, 2011 6:28 pm

N2O pisze: A i jeszcze jedna kwestia - jako, że po wielu latach samoregulacja tylnych szczęk zazwyczaj nie działa(urwane lub rozciągnięte linki), to przez okienka w tarczach kotwicznych trzeba podciągnąć szczęki na tyle, żeby lekko ocierały(ale bez dawania oporu przy kręceniu kołami) przy podczas kręcenia kołami - inaczej nie będzie hamulców wcale albo będą w najlepszym razie za drugim razem.
:)21
i tu będzie pies pogrzebany ... bo w jednym tylnym kole tej linki nie ma :( a jak tak sobię obserwuję tylne szczeki to przy pompowaniu systematycznie się one o jakiś kawałek rozszerzają w kierunku bębna a po puszczeniu hamulca wracają do samego początku

Gdzie mogę nabyć taki zestaw naprawczy tylnych hamulcy ? Bo woda i piach pozostawiły po sobie lekko zgniła masakrę

Ma ktoś może jakiś poglądowy schemat działania tych samonapinaczy ? Chciałbym zrozumieć teorie zanim zacznę grzebać

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Hamulce K160

Post autor: N2O » czw kwie 21, 2011 6:39 pm

Da dole pomiędzy szczękami powinny być rozpieraki z gwintem - wyczyść je dobrze co by się lekko kręciły. Na prawe koło idzie ta z lewym gwintem, a na lewe z prawym(normalnym).
Potem przez okienka wyreguluj szczęki tak aby zminimalizować luz pomiędzy szczękami a bębnami. Trzeba też pamiętać o tym, że szczęki powinny być 2 krótkie i 2 długie(chodzi o długość okładzin), te krótsze idą od tylnej strony samochodu.
Części do tych hamulców możesz kupić nowe, ale cena zabija. Samoregulacja nie jest niezbędna, a jak jeździsz w terenie, to lepiej ręcznie regulować, bo samoregulacja potrafi zniszczyć bębny jak się szczęki skończą.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pociskWorld
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Hamulce K160

Post autor: pociskWorld » czw kwie 21, 2011 6:54 pm

N2O pisze:Da dole pomiędzy szczękami powinny być rozpieraki z gwintem - wyczyść je dobrze co by się lekko kręciły. Na prawe koło idzie ta z lewym gwintem, a na lewe z prawym(normalnym).
Potem przez okienka wyreguluj szczęki tak aby zminimalizować luz pomiędzy szczękami a bębnami. Trzeba też pamiętać o tym, że szczęki powinny być 2 krótkie i 2 długie(chodzi o długość okładzin), te krótsze idą od tylnej strony samochodu.
Części do tych hamulców możesz kupić nowe, ale cena zabija. Samoregulacja nie jest niezbędna, a jak jeździsz w terenie, to lepiej ręcznie regulować, bo samoregulacja potrafi zniszczyć bębny jak się szczęki skończą.
:)21

WIELKIE DZIĘKI za tak konkretne odpowiedzi !!!!


Po szybkim telefonie do kolegi co mi te hamulce wczoraj składał mam więcej danych o tylnych szczękach -więc pomimo braku tej linki ustawił mi szczęki tak że jest minimalny luz między bębnem a szczękami (wyregulował śrubą o której mowa wyżej)
hamulce są nadal martwe - jutro biorę się jeszcze raz za odpowietrzanie ale jak by komuś z Was jeszcze coś przyszło na myśl to proszę o info :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Hamulce K160

Post autor: N2O » czw kwie 21, 2011 7:09 pm

Sprawdziłeś czy nie zamieniłeś zacisków miejscami(odpowietrzniki mają być u góry)?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pociskWorld
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Hamulce K160

Post autor: pociskWorld » czw kwie 21, 2011 7:38 pm

N2O pisze:Sprawdziłeś czy nie zamieniłeś zacisków miejscami(odpowietrzniki mają być u góry)?
tak .. zaciski są poprawnie zamontowane - odpowietrzniki w górę

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Hamulce K160

Post autor: N2O » czw kwie 21, 2011 7:44 pm

Co do tylnych hamulców, to trzeba je regulować na założonym bębnie(przez okienko), wspominam o tym ponieważ niektórzy regulują i w kółko zdejmują i zakładają bęben tak aby jeszcze wchodził na szczeki, a wystarczy minimalny rant na bębnie i już będzie za duży odstęp.
Jeszcze sprawdź czy na pewno kupiłeś cylinderki o średnicy 22,2mm(7/8 cala).

Jeśli wszystko jest ok to pozostaje tylko odpowietrzanie poprzez przeźroczyste rurki założone ciasno na odpowietrzniki i z drugiej strony zanurzone w przeźroczystym pojemniku z płynem hamulcowym, tak aby było widać czy idą bąbelki powietrza.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Hamulce K160

Post autor: redzik » czw kwie 21, 2011 9:31 pm

A przewody gumowe sprawdziles ? lubia sie rozwarstwic w srodku i robia jak zaworki 1 kierunkowe. Juz mialem taki przypadek.
ps. a samoregulator jak nie dziala to wywal.

Awatar użytkownika
pociskWorld
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Hamulce K160

Post autor: pociskWorld » pt kwie 22, 2011 7:27 am

Po sugestiach z powyższych postów dzisiaj specjalnie o 6 rano przed pracą pojechałem do mechanika zobaczyć jak są założone zaciski

Są założone tak (patrząc od tyłu samochodu) - zdjęcie zapożyczone z allegro

Obrazek

Mam nadzieję że mnie utwierdzicie w przekonaniu że tak jest ŹLE - odpowietrzniki na dole.

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Hamulce K160

Post autor: Patryk 160 » pt kwie 22, 2011 7:38 am

jeśli tak są na aucie jak na zdjęciu to są źle

w naczyniach z płynami powietrze zbiera się u góry i w żaden sposób nie wyrzucisz go odpowietrznikiem jeśli on znajduje się na dole naczynia
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Hamulce K160

Post autor: N2O » pt kwie 22, 2011 12:11 pm

Jednak zgadłem.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Hamulce K160

Post autor: redzik » pt kwie 22, 2011 2:46 pm

N2O pisze:Jednak zgadłem.
:)21
Wygrywasz słoik dzemu marchewkowego, ale musisz po niego sobie do Portugalii jechac. :)21

Awatar użytkownika
pociskWorld
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Hamulce K160

Post autor: pociskWorld » pt kwie 22, 2011 7:25 pm

N2O pisze:Jednak zgadłem.
:)21
Mechanik do samego końca twierdził że założył jak było i napewno nie można założyć odwrotnie :)

PEŁEN SUKCES i JESZCZE RAZ WIELKIE DZIĘKI

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Hamulce K160

Post autor: pawel abramczyk » pt kwie 22, 2011 7:39 pm

można założyć ja też tak miałem , ale mam pytanie ja mam mosty z 260 i ręczny na kołach którego nie zamierzam zakładać bo mam ręczny na wale , czy to że nia mam linki to będzię się coś działo z hamulcami
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: Hamulce K160

Post autor: whisky_snake » pt kwie 22, 2011 8:15 pm

pociskWorld pisze:
Mechanik do samego końca twierdził że założył jak było i napewno nie można założyć odwrotnie :)

PEŁEN SUKCES i JESZCZE RAZ WIELKIE DZIĘKI
Zmień mechanika będziesz mił mniej nerwów ja mam jeden w gore jeden w dol bo jak zdechł zacisk to na półce leżał zregenerowany nie do tej strony co trza a że człowiek leniwy to odpowietrza sie taki zacisk odkręcając i do góry odpowietrznik a jak odpowietrznika nie da sie odkręcić ustawiasz wężykiem do góry wciskasz tłoczek i powietrze spitala ...

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Hamulce K160

Post autor: Peepuck! » sob kwie 23, 2011 6:35 pm

whisky_snake pisze:
pociskWorld pisze:
Mechanik do samego końca twierdził że założył jak było i napewno nie można założyć odwrotnie :)

PEŁEN SUKCES i JESZCZE RAZ WIELKIE DZIĘKI
Zmień mechanika będziesz mił mniej nerwów ja mam jeden w gore jeden w dol bo jak zdechł zacisk to na półce leżał zregenerowany nie do tej strony co trza a że człowiek leniwy to odpowietrza sie taki zacisk odkręcając i do góry odpowietrznik a jak odpowietrznika nie da sie odkręcić ustawiasz wężykiem do góry wciskasz tłoczek i powietrze spitala ...
Można jeszcze syfa na dach wywalić :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

peterchenek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 05, 2005 9:18 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Hamulce K160

Post autor: peterchenek » śr maja 04, 2011 6:36 am

dołączę się do tematu, bo mam podobny problem w k260, czy pompa jest taka sama jak k160 i gr??
peterchen

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Re: Hamulce K160

Post autor: Fazi » śr maja 04, 2011 2:18 pm

Z reguły nie ! jak masz srebrne serwo to pompa jest inna. Jak masz czarne serwo to pompa z K-160 pasuje.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

peterchenek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 05, 2005 9:18 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Hamulce K160

Post autor: peterchenek » czw maja 05, 2011 7:22 am

serwo mam czarne JKC , a z gr lub maximy będzie pasować?może ma ktoś do sprzedania taką pompę, najlepiej z serwem
peterchen

Awatar użytkownika
Naimadnobos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 8:48 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Hamulce K160

Post autor: Naimadnobos » ndz lut 17, 2013 1:45 pm

Odkopię ten temat żeby nowego nie tworzyć.

Padła pompa hamulcowa w K160 L28, przy wymianie pompy zamierzam zmienić cały płyn hamulcowy.
I tu moje pytanie lać Dot 5 ew DOT 5.1 bo ponoć najlepsze czy inny?

Znalazłem gdzieś na forum, że ma być DOT3 bo inny powoduje problemy. Temat dotyczył sprzęgła ale o hamulcach też ktoś wspomniał.

A i może ktoś wie ile tego płynu wchodzi do układu?
Jest - Nissan Patrol Y61 2,8 Long
Był - Nissan Patrol K160 2,8 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość