Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: zagaj1 » czw maja 05, 2011 9:31 pm

Witam :)21
Jako że jedna z końcówek drążka kierowniczego podziękowała już za współpracę, trzeba było się zająć tym faktem. Niestety była to końcówka przedniego drążka kierowniczego (tego do którego przykręcony jest amortyzator) która jest nie wymienna i trzeba cały drążek nabyć. Ceny drążka są dość wysokie – zamiennik 550zł a oryginał blisko 1200zł :-? . Więc podłapałem pomysł z zagranicznego forum, podrzucony przez kolegę z naszego forum :)2 - http://www.patrol-gr.net/trucs97.php
Ja nieco ten projekt zmodyfikowałem.
Mianowicie zrezygnowałem ze śruby rzymskiej, ponieważ tym drążkiem nie będę regulował zbieżności. Po prostu przy wymianie którejś końcówki będę starał się zachować zbliżony wymiar (kilka mm w tą czy w tą nie zrobi różnicy podczas ustawiania zbieżności tylnym drążkiem ).
A więc tak, rozpocząłem od zakupu dwóch końcówek drążka kierowniczego do Nissana Patrola Y61 zewnętrznej (gwint lewy)- 120zł i wewnętrznej (gwint prawy) – 170zł. Przypuszczam że różnica w cenie jest podyktowana tym że wewnętrzna końcówka zużywa się częściej, ale mogę być w mylnym błędzie. Potem także przemyślałem że skoro i tak nie da się tym drążkiem obracać to po kiego brałem dwa różne gwinty, jak też sprawdziły by się dwa lewe i było by taniej.
Potem nieco przeprojektowałem tuleje w które będziemy wkręcać końcówki i które wspawamy w drążek.

Obrazek

Obrazek

Dorobiłem je u tokarza, koszt 2szt jednej z prawy, drugiej z lewym gwintem to 80zł (jak wcześniej napisałem w sumie nie potrzebujemy dwóch kierunków gwintu).
Końcówki wkręcamy w taki sposób aby pozostał jakiś margines regulacji w obie strony (dłużej – krócej)

Obrazek

Kolejnym krokiem było wykonanie pomiarów drążka.

Obrazek

No to teraz cięcie i wpasowywanie tulei w drążek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gdy już się nam wszystko ładnie połączyło w całość, drążek powędrował zpowrotem na auto, aby w odpowiedniej pozycji ustawić ucho do którego przykręcany jest amortyzator . Po ustawieniu wszystkiego mały spawik aby wszystko tylko zachowało prawidłowe położenie. Potem na stół aby ładnie obspawać i wyszlifować .

Obrazek

To by było na tyle, resztę już sobie każdy sam dopracuje. Po złożeniu wszystkiego wycieczka na ustawienie zbieżności i FINITO :)21 Koszt materiału, części i robocizny to jakieś 450 – 500zł (nawet taniej jak ktoś ma większe możliwości warsztatowe) czyli tyle co zamiennik, ale potem już tylko wymieniamy sobie same końcówki które są znacznie tańsze. Aha no i u mnie w mieście ustawienie zbieżności 100zł.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: Fiba » czw maja 05, 2011 9:48 pm

Świetna robota . :)2
Jak się okazuje na wszystko jest sposób aby nie płacić chorej kasy za części.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: N2O » czw maja 05, 2011 9:51 pm

Nie zrobiłeś tego zgodnie ze sztuką - drążek kierowniczy nie powinien być spawany, jedynie zagniatany, skręcany, bądź gwintowana rura.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: zagaj1 » czw maja 05, 2011 10:01 pm

Fiba pisze:Świetna robota . :)2
Jak się okazuje na wszystko jest sposób aby nie płacić chorej kasy za części.
Potrzeba (brak kasy) matką wynalazku :)21
N2O pisze:Nie zrobiłeś tego zgodnie ze sztuką - drążek kierowniczy nie powinien być spawany, jedynie zagniatany, skręcany, bądź gwintowana rura.
A to nie wiedziałem :roll: mam nadzieję że to zda egzamin. Aczkolwiek oryginalny drążek też był spawany tylko pewnie nieco inaczej ...
Ostatnio zmieniony czw maja 05, 2011 10:02 pm przez zagaj1, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: saleta » czw maja 05, 2011 10:01 pm

:)2
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: zagaj1 » pt maja 06, 2011 9:14 am

Tak to wygląda u mnie po szybkim malowaniu i montażu do auta :)

Obrazek

Obrazek
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: sbst » pt maja 06, 2011 1:57 pm

:)2 , no i czerwone gumki - teraz to musi robic ;P
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: NUREK MAV » pt maja 06, 2011 2:35 pm

jak nie :lol: jak tak :)21 :)2 mieć tylko miejsce i można zrobić prawie wszystko :)2 8)
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: mopar » pt maja 06, 2011 4:36 pm

N2O pisze:Nie zrobiłeś tego zgodnie ze sztuką - drążek kierowniczy nie powinien być spawany, jedynie zagniatany, skręcany, bądź gwintowana rura.

W y60 jest spawany.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Klekot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 12:03 pm
Lokalizacja: Świdnica

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: Klekot » wt maja 07, 2013 9:30 pm

Odgrzewam temat ;)
A końcówki do y60 można jakieś dopasować chodzi o stożek. Od popularniejszego modelu czyt. tańsze.
Czy te od y61 są identyczne?

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: redzik » pt maja 17, 2013 8:55 pm

N2O pisze:Nie zrobiłeś tego zgodnie ze sztuką - drążek kierowniczy nie powinien być spawany, jedynie zagniatany, skręcany, bądź gwintowana rura.
Wazne ze nie robil na "sztuke" :)21

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: redzik » pt maja 17, 2013 8:56 pm

Klekot pisze:Odgrzewam temat ;)
A końcówki do y60 można jakieś dopasować chodzi o stożek. Od popularniejszego modelu czyt. tańsze.
Czy te od y61 są identyczne?
Wszystko sie da, potrzebny tylko porzadny warsztat i majster z głową.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: vandall1 » pt maja 17, 2013 10:45 pm

Albo w pobliżu dobry warsztat regenerujący i mamy obgonione zagadnienie za 50 zeta...
A te czerwone to nie gumki,ale spręzynki.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
superkto
 
 
Posty: 869
Rejestracja: pt maja 25, 2007 9:20 pm
Lokalizacja: Marcinowice
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: superkto » sob maja 18, 2013 5:20 am

redzik pisze:
Klekot pisze:Odgrzewam temat ;)
A końcówki do y60 można jakieś dopasować chodzi o stożek. Od popularniejszego modelu czyt. tańsze.
Czy te od y61 są identyczne?
Wszystko sie da, potrzebny tylko porzadny warsztat i majster z głową.

To zabłysnąłeś
sudetyoffroad.pl
http://www.coconmobile.pl

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: Raymund » ndz paź 20, 2013 10:36 am

Zagaj jeśli możesz to rzuć linka co to za końcówki kupiłeś,
bo mój magazyn części do innych modeli Patrola jest już zbyt duży :)21 :)21 :evil:

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: zagaj1 » pn paź 21, 2013 7:14 am

To są końcówki z AutoLandu , firma chyba 555 czy jakoś tak, to są końcówki od tylnego drążka.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: Raymund » pn paź 21, 2013 6:35 pm

U mnie tylny wygląda tak
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/302/6732.html
więc ... :roll: :)21

o takie sie rozchodzi
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/303/6473.html
Kupiłeś lewą i prawą czy to bez znaczenia :roll:

Awatar użytkownika
Billy69
Posty: 420
Rejestracja: śr sty 25, 2006 4:30 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: Billy69 » pn paź 21, 2013 11:12 pm

To jeszcze podaj wymiar gwintu tej wymiennej końcówki do kompletnej dokumentacji.
Wiem gdzie to zmierzyć, ale nie chce mi się włazić pod auto o tej porze :)21
XJ4.0... nastała era 4.2Donkey :)21
Jeśli coś się nie daje naprawić, znaczy, że nie było zepsute.

Awatar użytkownika
Danielson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 12:49 pm
Lokalizacja: Podlaskie

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: Danielson » wt paź 22, 2013 12:03 am

Może i ja coś Wam podpowiem.
Kiedyś przerabiałęm temat. Moje końcówki się na górze rozkręcały (nie wiem, czy ktoś przerobił wcześniej, czy wszystkie tak mają).
Rozkręciłem je, włożyłem od góry całe bebechy od końcówki z UAZa, zakręciłem i pasowało idealnie.
Był sobie długi GR, 3.0.... i wybuchł :-)
Viertarka V6 Long

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: zagaj1 » wt paź 22, 2013 7:27 am

Gwinty zrobiłem z jednej strony prawy z drugiej lewy, tak jak jest w tym drugim drążku, ale w sumie nie mam przeszkód aby z obu stron zrobić taki sam gwint, ponieważ tu ustawiasz długość drążka i go nie ruszasz, a ten drugi służy do regulacji zbieżności na założonym więc wymaga dwóch gwintów.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: Takayuki » wt paź 22, 2013 12:44 pm

Przy okazji, ktoś się orientuje czy w zwrotnicy Y60 oba stożki pod końcówki drążków są takie same? I można kupić końcówki z tego tylnego drążka, na nich zrobić kierowniczy, i nie okaże się, że nie pasują? :)21

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: Raymund » wt paź 22, 2013 7:15 pm

zagaj1 pisze:Gwinty zrobiłem z jednej strony prawy z drugiej lewy, tak jak jest w tym drugim drążku, ale w sumie nie mam przeszkód aby z obu stron zrobić taki sam gwint, ponieważ tu ustawiasz długość drążka i go nie ruszasz, a ten drugi służy do regulacji zbieżności na założonym więc wymaga dwóch gwintów.
Dokładnie :)2
Mam nadzieję że będą pasować w zwrotnicę tak jak pyta @ Takayuki :roll:

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: pilmar » ndz lis 03, 2013 8:03 am

Takayuki pisze:Przy okazji, ktoś się orientuje czy w zwrotnicy Y60 oba stożki pod końcówki drążków są takie same? I można kupić końcówki z tego tylnego drążka, na nich zrobić kierowniczy, i nie okaże się, że nie pasują? :)21
podbijam pytanie,
bo przedni mam już dwa razy prostowany i znowu skrzywiony :-?

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: mopar » ndz lis 03, 2013 6:51 pm

Pasują :)2
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

Post autor: pilmar » śr gru 18, 2013 12:06 pm

pilmar pisze:
Takayuki pisze:Przy okazji, ktoś się orientuje czy w zwrotnicy Y60 oba stożki pod końcówki drążków są takie same? I można kupić końcówki z tego tylnego drążka, na nich zrobić kierowniczy, i nie okaże się, że nie pasują? :)21
podbijam pytanie,
bo przedni mam już dwa razy prostowany i znowu skrzywiony :-?
Y61 a Y60 - stożki będą takie same?
bo mam most y61 bez drążków i drązki myślę zrobic na końcówkach y60.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość