Strona 1 z 2

Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: czw maja 05, 2011 9:31 pm
autor: zagaj1
Witam :)21
Jako że jedna z końcówek drążka kierowniczego podziękowała już za współpracę, trzeba było się zająć tym faktem. Niestety była to końcówka przedniego drążka kierowniczego (tego do którego przykręcony jest amortyzator) która jest nie wymienna i trzeba cały drążek nabyć. Ceny drążka są dość wysokie – zamiennik 550zł a oryginał blisko 1200zł :-? . Więc podłapałem pomysł z zagranicznego forum, podrzucony przez kolegę z naszego forum :)2 - http://www.patrol-gr.net/trucs97.php
Ja nieco ten projekt zmodyfikowałem.
Mianowicie zrezygnowałem ze śruby rzymskiej, ponieważ tym drążkiem nie będę regulował zbieżności. Po prostu przy wymianie którejś końcówki będę starał się zachować zbliżony wymiar (kilka mm w tą czy w tą nie zrobi różnicy podczas ustawiania zbieżności tylnym drążkiem ).
A więc tak, rozpocząłem od zakupu dwóch końcówek drążka kierowniczego do Nissana Patrola Y61 zewnętrznej (gwint lewy)- 120zł i wewnętrznej (gwint prawy) – 170zł. Przypuszczam że różnica w cenie jest podyktowana tym że wewnętrzna końcówka zużywa się częściej, ale mogę być w mylnym błędzie. Potem także przemyślałem że skoro i tak nie da się tym drążkiem obracać to po kiego brałem dwa różne gwinty, jak też sprawdziły by się dwa lewe i było by taniej.
Potem nieco przeprojektowałem tuleje w które będziemy wkręcać końcówki i które wspawamy w drążek.

Obrazek

Obrazek

Dorobiłem je u tokarza, koszt 2szt jednej z prawy, drugiej z lewym gwintem to 80zł (jak wcześniej napisałem w sumie nie potrzebujemy dwóch kierunków gwintu).
Końcówki wkręcamy w taki sposób aby pozostał jakiś margines regulacji w obie strony (dłużej – krócej)

Obrazek

Kolejnym krokiem było wykonanie pomiarów drążka.

Obrazek

No to teraz cięcie i wpasowywanie tulei w drążek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gdy już się nam wszystko ładnie połączyło w całość, drążek powędrował zpowrotem na auto, aby w odpowiedniej pozycji ustawić ucho do którego przykręcany jest amortyzator . Po ustawieniu wszystkiego mały spawik aby wszystko tylko zachowało prawidłowe położenie. Potem na stół aby ładnie obspawać i wyszlifować .

Obrazek

To by było na tyle, resztę już sobie każdy sam dopracuje. Po złożeniu wszystkiego wycieczka na ustawienie zbieżności i FINITO :)21 Koszt materiału, części i robocizny to jakieś 450 – 500zł (nawet taniej jak ktoś ma większe możliwości warsztatowe) czyli tyle co zamiennik, ale potem już tylko wymieniamy sobie same końcówki które są znacznie tańsze. Aha no i u mnie w mieście ustawienie zbieżności 100zł.

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: czw maja 05, 2011 9:48 pm
autor: Fiba
Świetna robota . :)2
Jak się okazuje na wszystko jest sposób aby nie płacić chorej kasy za części.

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: czw maja 05, 2011 9:51 pm
autor: N2O
Nie zrobiłeś tego zgodnie ze sztuką - drążek kierowniczy nie powinien być spawany, jedynie zagniatany, skręcany, bądź gwintowana rura.

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: czw maja 05, 2011 10:01 pm
autor: zagaj1
Fiba pisze:Świetna robota . :)2
Jak się okazuje na wszystko jest sposób aby nie płacić chorej kasy za części.
Potrzeba (brak kasy) matką wynalazku :)21
N2O pisze:Nie zrobiłeś tego zgodnie ze sztuką - drążek kierowniczy nie powinien być spawany, jedynie zagniatany, skręcany, bądź gwintowana rura.
A to nie wiedziałem :roll: mam nadzieję że to zda egzamin. Aczkolwiek oryginalny drążek też był spawany tylko pewnie nieco inaczej ...

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: czw maja 05, 2011 10:01 pm
autor: saleta
:)2

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: pt maja 06, 2011 9:14 am
autor: zagaj1
Tak to wygląda u mnie po szybkim malowaniu i montażu do auta :)

Obrazek

Obrazek

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: pt maja 06, 2011 1:57 pm
autor: sbst
:)2 , no i czerwone gumki - teraz to musi robic ;P

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: pt maja 06, 2011 2:35 pm
autor: NUREK MAV
jak nie :lol: jak tak :)21 :)2 mieć tylko miejsce i można zrobić prawie wszystko :)2 8)

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: pt maja 06, 2011 4:36 pm
autor: mopar
N2O pisze:Nie zrobiłeś tego zgodnie ze sztuką - drążek kierowniczy nie powinien być spawany, jedynie zagniatany, skręcany, bądź gwintowana rura.

W y60 jest spawany.

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: wt maja 07, 2013 9:30 pm
autor: Klekot
Odgrzewam temat ;)
A końcówki do y60 można jakieś dopasować chodzi o stożek. Od popularniejszego modelu czyt. tańsze.
Czy te od y61 są identyczne?

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: pt maja 17, 2013 8:55 pm
autor: redzik
N2O pisze:Nie zrobiłeś tego zgodnie ze sztuką - drążek kierowniczy nie powinien być spawany, jedynie zagniatany, skręcany, bądź gwintowana rura.
Wazne ze nie robil na "sztuke" :)21

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: pt maja 17, 2013 8:56 pm
autor: redzik
Klekot pisze:Odgrzewam temat ;)
A końcówki do y60 można jakieś dopasować chodzi o stożek. Od popularniejszego modelu czyt. tańsze.
Czy te od y61 są identyczne?
Wszystko sie da, potrzebny tylko porzadny warsztat i majster z głową.

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: pt maja 17, 2013 10:45 pm
autor: vandall1
Albo w pobliżu dobry warsztat regenerujący i mamy obgonione zagadnienie za 50 zeta...
A te czerwone to nie gumki,ale spręzynki.

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: sob maja 18, 2013 5:20 am
autor: superkto
redzik pisze:
Klekot pisze:Odgrzewam temat ;)
A końcówki do y60 można jakieś dopasować chodzi o stożek. Od popularniejszego modelu czyt. tańsze.
Czy te od y61 są identyczne?
Wszystko sie da, potrzebny tylko porzadny warsztat i majster z głową.

To zabłysnąłeś

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: ndz paź 20, 2013 10:36 am
autor: Raymund
Zagaj jeśli możesz to rzuć linka co to za końcówki kupiłeś,
bo mój magazyn części do innych modeli Patrola jest już zbyt duży :)21 :)21 :evil:

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: pn paź 21, 2013 7:14 am
autor: zagaj1
To są końcówki z AutoLandu , firma chyba 555 czy jakoś tak, to są końcówki od tylnego drążka.

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: pn paź 21, 2013 6:35 pm
autor: Raymund
U mnie tylny wygląda tak
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/302/6732.html
więc ... :roll: :)21

o takie sie rozchodzi
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/303/6473.html
Kupiłeś lewą i prawą czy to bez znaczenia :roll:

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: pn paź 21, 2013 11:12 pm
autor: Billy69
To jeszcze podaj wymiar gwintu tej wymiennej końcówki do kompletnej dokumentacji.
Wiem gdzie to zmierzyć, ale nie chce mi się włazić pod auto o tej porze :)21

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: wt paź 22, 2013 12:03 am
autor: Danielson
Może i ja coś Wam podpowiem.
Kiedyś przerabiałęm temat. Moje końcówki się na górze rozkręcały (nie wiem, czy ktoś przerobił wcześniej, czy wszystkie tak mają).
Rozkręciłem je, włożyłem od góry całe bebechy od końcówki z UAZa, zakręciłem i pasowało idealnie.

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: wt paź 22, 2013 7:27 am
autor: zagaj1
Gwinty zrobiłem z jednej strony prawy z drugiej lewy, tak jak jest w tym drugim drążku, ale w sumie nie mam przeszkód aby z obu stron zrobić taki sam gwint, ponieważ tu ustawiasz długość drążka i go nie ruszasz, a ten drugi służy do regulacji zbieżności na założonym więc wymaga dwóch gwintów.

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: wt paź 22, 2013 12:44 pm
autor: Takayuki
Przy okazji, ktoś się orientuje czy w zwrotnicy Y60 oba stożki pod końcówki drążków są takie same? I można kupić końcówki z tego tylnego drążka, na nich zrobić kierowniczy, i nie okaże się, że nie pasują? :)21

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: wt paź 22, 2013 7:15 pm
autor: Raymund
zagaj1 pisze:Gwinty zrobiłem z jednej strony prawy z drugiej lewy, tak jak jest w tym drugim drążku, ale w sumie nie mam przeszkód aby z obu stron zrobić taki sam gwint, ponieważ tu ustawiasz długość drążka i go nie ruszasz, a ten drugi służy do regulacji zbieżności na założonym więc wymaga dwóch gwintów.
Dokładnie :)2
Mam nadzieję że będą pasować w zwrotnicę tak jak pyta @ Takayuki :roll:

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: ndz lis 03, 2013 8:03 am
autor: pilmar
Takayuki pisze:Przy okazji, ktoś się orientuje czy w zwrotnicy Y60 oba stożki pod końcówki drążków są takie same? I można kupić końcówki z tego tylnego drążka, na nich zrobić kierowniczy, i nie okaże się, że nie pasują? :)21
podbijam pytanie,
bo przedni mam już dwa razy prostowany i znowu skrzywiony :-?

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: ndz lis 03, 2013 6:51 pm
autor: mopar
Pasują :)2

Re: Przeróbka drążka kierowniczego w Nissanie Patrolu Y61

: śr gru 18, 2013 12:06 pm
autor: pilmar
pilmar pisze:
Takayuki pisze:Przy okazji, ktoś się orientuje czy w zwrotnicy Y60 oba stożki pod końcówki drążków są takie same? I można kupić końcówki z tego tylnego drążka, na nich zrobić kierowniczy, i nie okaże się, że nie pasują? :)21
podbijam pytanie,
bo przedni mam już dwa razy prostowany i znowu skrzywiony :-?
Y61 a Y60 - stożki będą takie same?
bo mam most y61 bez drążków i drązki myślę zrobic na końcówkach y60.