Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Moderator: Kosiarz
Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Witam,
Zauważyłem ostatnio, że podczas nagłego puszczenia sprzęgła przy zmianie biegów dobiega dziwny stuk. Sprawdziłem tuleje i wszystkie są ok. Namierzyłem, że stuk dochodzi wału tylnego, a dokładnie z okolic wyjścia z reduktora, przy koszu hamulca ręcznego. Okazało się że jest tam luz po obwodzie ok 7-8mm i przy nagłym wysprzęgleniu stuka. Krzyżaki sprawne. Czy można ten luz jakoś skasować??
Zauważyłem ostatnio, że podczas nagłego puszczenia sprzęgła przy zmianie biegów dobiega dziwny stuk. Sprawdziłem tuleje i wszystkie są ok. Namierzyłem, że stuk dochodzi wału tylnego, a dokładnie z okolic wyjścia z reduktora, przy koszu hamulca ręcznego. Okazało się że jest tam luz po obwodzie ok 7-8mm i przy nagłym wysprzęgleniu stuka. Krzyżaki sprawne. Czy można ten luz jakoś skasować??
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Nikt nie pomoże?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
które łożysko?ernil pisze:Łożysko szczezło
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Na wałku wychodzącym z reduktora na wał tylny.kornik21 pisze:które łożysko?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Trzeba odrazu z tym robic? Czyli szykowac się do rozbebeszenia reduktora muszę? Mam nadzieje, że skrzyni sciągac nie trzeba? Jakiś namiar na takie łożysko?ernil pisze:Na wałku wychodzącym z reduktora na wał tylny.kornik21 pisze:które łożysko?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
czemu od razu łożysko, przecież napisał że luz jest nie osiowy tylko "obrotowy" ?
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Ja zrozumiałem, że luz jest "góra-dół" czyli prostopadły do osi wałka. Aczkolwiek faktycznie "po obwodzie" bardziej pasuje do luzu "obrotowego" czyli lewo-prawo, tak jak się kręci wał. Poosiowy luz to dla mnie luz "przód-tył" czyli taki "tatowe w mamine" 
No to niech jeszcze raz @kornik sprecyzuje jaki ma ten luz...

No to niech jeszcze raz @kornik sprecyzuje jaki ma ten luz...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
chodzi o luz po obwodzie, obrotowy. Jak złapię wał w łapę i pokręcę to luz jest w granicach 5 minut. Przy szarpaniu sprzęgłem (naciskanie i puszczanie na biegu) coś stuka. Jakby te wszystkie zębatki w skrzyni i reduktorze luźne były i głośno się zazębiały. Luz międzyzębny?ernil pisze:Ja zrozumiałem, że luz jest "góra-dół" czyli prostopadły do osi wałka. Aczkolwiek faktycznie "po obwodzie" bardziej pasuje do luzu "obrotowego" czyli lewo-prawo, tak jak się kręci wał. Poosiowy luz to dla mnie luz "przód-tył" czyli taki "tatowe w mamine"
No to niech jeszcze raz @kornik sprecyzuje jaki ma ten luz...
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Udało mi się nakręcić filmik z odgłosem.
http://www.youtube.com/watch?v=ZwMJ_kUEGco
http://www.youtube.com/watch?v=ZwMJ_kUEGco
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: wt maja 03, 2011 8:19 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzcianka
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
to może sie podepne pod to bo mam podobne dzwięki tylko że nie mam zadnego luzu na wale.
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
ma stukać

oleum zmien na właściwe, sprawdź tuleje w wahaczach i przejedź się land roverem

oleum zmien na właściwe, sprawdź tuleje w wahaczach i przejedź się land roverem
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
ja mam wlany olej jakieś 1 tys km temu. 75w90. Hmmm...a jak można sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Może dziwnym trafem już go tam nie ma?:)Mroczny pisze:ma stukać
oleum zmien na właściwe, sprawdź tuleje w wahaczach i przejedź się land roverem
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
masz na skrzyni śrubkie kontrolną.. wykręcasz i macasz. Ma być oleum po krawędź
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
A luz obrotowy musi być i tyle!Mroczny pisze:masz na skrzyni śrubkie kontrolną.. wykręcasz i macasz. Ma być oleum po krawędź
Zarówno skrzynia biegów, jak i mechanizm różnicowy muszą mieć luzy. Badanie ich ręką, czy "na oko" nic nie da. Luz w tylnym mechanizmie różnicowym mierzy się i kasuje za pomocą miernika zegarowego po rozebranu mostu. Nawet ustawiony idelanie (wg manuala 0,15-0,2mm) daje na wale wyraźny i odczuwalny luz - jak to nazywacie "obrotowy".
TAK MA BYĆ

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Bez luzu to dopiero by były ciekawe efekty dźwiękowe... 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Też się podepnę, luz na krzyżaku sięga 2 cm, wał przedni, nie mogę dostać rokującego wału z moim rozstawem śrub na kryzie, jak się trafi to spod śniegu albo wyjęty z krzaków...
Tak się zastanawiam nad regeneracją, firma z alle proponuje mi usługę za 750-1000zł wymiana wieloklina, wyważanie, krzyżaki. Warto w to się pchać? Czy szukać aż trafię odpowiedni...
Tak się zastanawiam nad regeneracją, firma z alle proponuje mi usługę za 750-1000zł wymiana wieloklina, wyważanie, krzyżaki. Warto w to się pchać? Czy szukać aż trafię odpowiedni...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
2cm na krzyżaku? niby jak?
i jakim cudem masz nietypowy rozstaw? parchy mają ze 3 rozstawy wszystkiego. Jak masz problem z dobraniem to kup jakikolwiek i odpowiadające mu flansze - będzie pasować. Możesz też dać flansze swoje do tokarza razem z dokupionym wałem i nawierć nowe otwory - ja mam u siebie flansze uniwersalne na które pasuje każdy wał patrolowy
i jakim cudem masz nietypowy rozstaw? parchy mają ze 3 rozstawy wszystkiego. Jak masz problem z dobraniem to kup jakikolwiek i odpowiadające mu flansze - będzie pasować. Możesz też dać flansze swoje do tokarza razem z dokupionym wałem i nawierć nowe otwory - ja mam u siebie flansze uniwersalne na które pasuje każdy wał patrolowy
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Jaki masz rozstaw 85 czy 95 mm?oko_demona pisze:Też się podepnę, luz na krzyżaku sięga 2 cm, wał przedni, nie mogę dostać rokującego wału z moim rozstawem śrub na kryzie, jak się trafi to spod śniegu albo wyjęty z krzaków...
Tak się zastanawiam nad regeneracją, firma z alle proponuje mi usługę za 750-1000zł wymiana wieloklina, wyważanie, krzyżaki. Warto w to się pchać? Czy szukać aż trafię odpowiedni...
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
ostatnio dostałem natchnienia żeby powalczyć z tym dziwnym stukaniem i wlazłem pod parcha. Tył podniesiony. Jak szarpię wałem tylnym po jego obwodzie( taj jak bym chciał aby koła się obracały) to wydaje mi się, że luz jest wyczuwalny w okolicy bębna od hamulca ręcznego. Tam metalicznie stuka. Mam zamiar to rozebrać,ale chcę wcześniej zapytać na co muszę zwrócić uwagę i może już ktoś temat takowych luzów przerabiał??
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB
Szukałem i nie znalazłem z małym rozstawem, zrobiłem jak radziliście kupiłem, wał + flasze na duży rozstaw, i jest milutko, nic nie telepieMroczny pisze:2cm na krzyżaku? niby jak?
i jakim cudem masz nietypowy rozstaw? parchy mają ze 3 rozstawy wszystkiego. Jak masz problem z dobraniem to kup jakikolwiek i odpowiadające mu flansze - będzie pasować. Możesz też dać flansze swoje do tokarza razem z dokupionym wałem i nawierć nowe otwory - ja mam u siebie flansze uniwersalne na które pasuje każdy wał patrolowy


A luz 2cm to był oczywiście nie na krzyżaku, tylko na wieloklinie, tyle latał...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość