Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: kornik21 » sob maja 07, 2011 6:11 pm

Witam,
Zauważyłem ostatnio, że podczas nagłego puszczenia sprzęgła przy zmianie biegów dobiega dziwny stuk. Sprawdziłem tuleje i wszystkie są ok. Namierzyłem, że stuk dochodzi wału tylnego, a dokładnie z okolic wyjścia z reduktora, przy koszu hamulca ręcznego. Okazało się że jest tam luz po obwodzie ok 7-8mm i przy nagłym wysprzęgleniu stuka. Krzyżaki sprawne. Czy można ten luz jakoś skasować??
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: kornik21 » ndz maja 08, 2011 8:53 pm

Nikt nie pomoże?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: ernil » ndz maja 08, 2011 9:59 pm

Łożysko szczezło :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: kornik21 » ndz maja 08, 2011 10:02 pm

ernil pisze:Łożysko szczezło :)21
które łożysko?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: ernil » ndz maja 08, 2011 10:19 pm

kornik21 pisze:które łożysko?
Na wałku wychodzącym z reduktora na wał tylny.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: kornik21 » ndz maja 08, 2011 10:26 pm

ernil pisze:
kornik21 pisze:które łożysko?
Na wałku wychodzącym z reduktora na wał tylny.
Trzeba odrazu z tym robic? Czyli szykowac się do rozbebeszenia reduktora muszę? Mam nadzieje, że skrzyni sciągac nie trzeba? Jakiś namiar na takie łożysko?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

abrams
 
 
Posty: 187
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:41 pm
Lokalizacja: Zielona góra

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: abrams » pn maja 09, 2011 12:36 pm

czemu od razu łożysko, przecież napisał że luz jest nie osiowy tylko "obrotowy" ?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: ernil » pn maja 09, 2011 7:23 pm

Ja zrozumiałem, że luz jest "góra-dół" czyli prostopadły do osi wałka. Aczkolwiek faktycznie "po obwodzie" bardziej pasuje do luzu "obrotowego" czyli lewo-prawo, tak jak się kręci wał. Poosiowy luz to dla mnie luz "przód-tył" czyli taki "tatowe w mamine" :)21
No to niech jeszcze raz @kornik sprecyzuje jaki ma ten luz... :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: kornik21 » pn maja 09, 2011 7:32 pm

ernil pisze:Ja zrozumiałem, że luz jest "góra-dół" czyli prostopadły do osi wałka. Aczkolwiek faktycznie "po obwodzie" bardziej pasuje do luzu "obrotowego" czyli lewo-prawo, tak jak się kręci wał. Poosiowy luz to dla mnie luz "przód-tył" czyli taki "tatowe w mamine" :)21
No to niech jeszcze raz @kornik sprecyzuje jaki ma ten luz... :wink:
chodzi o luz po obwodzie, obrotowy. Jak złapię wał w łapę i pokręcę to luz jest w granicach 5 minut. Przy szarpaniu sprzęgłem (naciskanie i puszczanie na biegu) coś stuka. Jakby te wszystkie zębatki w skrzyni i reduktorze luźne były i głośno się zazębiały. Luz międzyzębny?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: kornik21 » wt maja 10, 2011 6:25 am

Udało mi się nakręcić filmik z odgłosem.
http://www.youtube.com/watch?v=ZwMJ_kUEGco
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

kamirsen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt maja 03, 2011 8:19 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzcianka

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: kamirsen » wt maja 10, 2011 8:52 am

to może sie podepne pod to bo mam podobne dzwięki tylko że nie mam zadnego luzu na wale.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: Mroczny » wt maja 10, 2011 8:56 am

ma stukać
:)21

oleum zmien na właściwe, sprawdź tuleje w wahaczach i przejedź się land roverem

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: kornik21 » wt maja 10, 2011 9:03 am

Mroczny pisze:ma stukać
:)21

oleum zmien na właściwe, sprawdź tuleje w wahaczach i przejedź się land roverem
ja mam wlany olej jakieś 1 tys km temu. 75w90. Hmmm...a jak można sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Może dziwnym trafem już go tam nie ma?:)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: Mroczny » wt maja 10, 2011 9:37 am

masz na skrzyni śrubkie kontrolną.. wykręcasz i macasz. Ma być oleum po krawędź

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: LSD » pt maja 13, 2011 9:07 am

Mroczny pisze:masz na skrzyni śrubkie kontrolną.. wykręcasz i macasz. Ma być oleum po krawędź
A luz obrotowy musi być i tyle!
Zarówno skrzynia biegów, jak i mechanizm różnicowy muszą mieć luzy. Badanie ich ręką, czy "na oko" nic nie da. Luz w tylnym mechanizmie różnicowym mierzy się i kasuje za pomocą miernika zegarowego po rozebranu mostu. Nawet ustawiony idelanie (wg manuala 0,15-0,2mm) daje na wale wyraźny i odczuwalny luz - jak to nazywacie "obrotowy".

TAK MA BYĆ :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: ernil » pt maja 13, 2011 3:46 pm

Bez luzu to dopiero by były ciekawe efekty dźwiękowe... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: Sawa GR » pt maja 13, 2011 5:53 pm

Też się podepnę, luz na krzyżaku sięga 2 cm, wał przedni, nie mogę dostać rokującego wału z moim rozstawem śrub na kryzie, jak się trafi to spod śniegu albo wyjęty z krzaków...
Tak się zastanawiam nad regeneracją, firma z alle proponuje mi usługę za 750-1000zł wymiana wieloklina, wyważanie, krzyżaki. Warto w to się pchać? Czy szukać aż trafię odpowiedni...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: ernil » pt maja 13, 2011 6:32 pm

Szukać.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: Mroczny » pt maja 13, 2011 9:14 pm

2cm na krzyżaku? niby jak?

i jakim cudem masz nietypowy rozstaw? parchy mają ze 3 rozstawy wszystkiego. Jak masz problem z dobraniem to kup jakikolwiek i odpowiadające mu flansze - będzie pasować. Możesz też dać flansze swoje do tokarza razem z dokupionym wałem i nawierć nowe otwory - ja mam u siebie flansze uniwersalne na które pasuje każdy wał patrolowy

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: LSD » sob maja 14, 2011 8:48 am

oko_demona pisze:Też się podepnę, luz na krzyżaku sięga 2 cm, wał przedni, nie mogę dostać rokującego wału z moim rozstawem śrub na kryzie, jak się trafi to spod śniegu albo wyjęty z krzaków...
Tak się zastanawiam nad regeneracją, firma z alle proponuje mi usługę za 750-1000zł wymiana wieloklina, wyważanie, krzyżaki. Warto w to się pchać? Czy szukać aż trafię odpowiedni...
Jaki masz rozstaw 85 czy 95 mm?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: kornik21 » pn cze 13, 2011 7:07 pm

ostatnio dostałem natchnienia żeby powalczyć z tym dziwnym stukaniem i wlazłem pod parcha. Tył podniesiony. Jak szarpię wałem tylnym po jego obwodzie( taj jak bym chciał aby koła się obracały) to wydaje mi się, że luz jest wyczuwalny w okolicy bębna od hamulca ręcznego. Tam metalicznie stuka. Mam zamiar to rozebrać,ale chcę wcześniej zapytać na co muszę zwrócić uwagę i może już ktoś temat takowych luzów przerabiał??
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Luzy i stuki na wale. Y60 SWB

Post autor: Sawa GR » pn cze 13, 2011 7:13 pm

Mroczny pisze:2cm na krzyżaku? niby jak?

i jakim cudem masz nietypowy rozstaw? parchy mają ze 3 rozstawy wszystkiego. Jak masz problem z dobraniem to kup jakikolwiek i odpowiadające mu flansze - będzie pasować. Możesz też dać flansze swoje do tokarza razem z dokupionym wałem i nawierć nowe otwory - ja mam u siebie flansze uniwersalne na które pasuje każdy wał patrolowy
Szukałem i nie znalazłem z małym rozstawem, zrobiłem jak radziliście kupiłem, wał + flasze na duży rozstaw, i jest milutko, nic nie telepie :D No i te flasze, wyglądają masywniej, śróby o 2 rozmiary grubsze... tylko wał chudszy :D
A luz 2cm to był oczywiście nie na krzyżaku, tylko na wieloklinie, tyle latał...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość