Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Flesz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2011 8:02 pm

Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Flesz » pn cze 13, 2011 9:04 pm

Witam.
W Patrolu z 91 r. z prawej pasty, przy odłączonym napędzie, dobiega odgłos podobny do wolnobiegu w rowerze górskim.
Nie mogę nigdzie znaleźć rysunku potrzebnego do rozebrania wewnętrznego "bębna" z zębatkami.
Czy ktoś to rozbierał i może powiedzieć jak to poprawnie zrobić i na co zwrócić uwagę. Czy ten mechanizm można załączyć "w palcach" (jeżeli jest wyjęty z obudowy piasty)?
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

Pozdrawiam
Jarek

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: ernil » wt cze 14, 2011 7:00 am

XTZ 750
Outback EJ25 MT

Flesz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2011 8:02 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Flesz » wt cze 14, 2011 7:21 pm

Dzięki za linka. Niestety nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie. Nadal nie wiem jak rozebrać "bęben" z zębatkami, żeby dostać się do sprężyny.

Awatar użytkownika
Marcin 260R
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Bystra

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Marcin 260R » śr cze 15, 2011 8:58 am

Dzień dobry,
tam jest proszę Pana taki małowidoczny pierścień zabezpieczający, w przekroju okrągły
poważnie
ale rzeczywiście na Forum temat automatycznych sprzęgieł piast poszedł "po łebkach" -

Czy ktoś z Kolegów zna naprawdę DOBRZE ten temat (dokładna zasada działania, ocena zużycia elementów, możliwość ich naprawy/regeneracji itp) ??
Forumowiczów chcących powiedzieć, że "są tam takie ząbki co jak się wytrą, to najlepiej wszystko zaspawać na stałe, albo kupić manuale" proszę o nie zabieranie głosu :wink:
z góry dziękuję za fachową informację!!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: N2O » śr cze 15, 2011 11:14 am

Środek się nie psuje, jedynie talerzyk(ze stożkiem) załączający który zakłada się razem ze sprężyną. Jak zestaw dwóch talerzyków osiągnie po włożeniu jeden w drugi jakąś tam graniczną grubość to całość nie działa. Czasem lubi też wysypać się łożysko które jest na tym całym środkiem.
Najtaniej jest zablokować(tzna zapiąć napęd, przejechać kilka metrów aby sprzęgiełka się zapięły, odkręcić sprzęgiełka, upewnić się że środek nie kręci się w obudowie, wyjąć blaszkę i sprężynę i cieszyć się pancernymi sprzęgiełkami) lub wymienić na manuale.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Flesz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2011 8:02 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Flesz » śr cze 15, 2011 7:46 pm

N2O pisze:Środek się nie psuje, jedynie talerzyk(ze stożkiem) załączający który zakłada się razem ze sprężyną. Jak zestaw dwóch talerzyków osiągnie po włożeniu jeden w drugi jakąś tam graniczną grubość to całość nie działa. Czasem lubi też wysypać się łożysko które jest na tym całym środkiem.
Najtaniej jest zablokować(tzna zapiąć napęd, przejechać kilka metrów aby sprzęgiełka się zapięły, odkręcić sprzęgiełka, upewnić się że środek nie kręci się w obudowie, wyjąć blaszkę i sprężynę i cieszyć się pancernymi sprzęgiełkami) lub wymienić na manuale.
:)21
Drogi kolego, graniczna wartość kwalifikująca sprzęgiełka do wymiany to 15,4 mm. W moim przypadku mają ok. 17 mm, więc jeszcze pośmigają. Coś grzechocze na odłączonym napędzie, więc nie są to sprzęgiełka, tylko nie do końca rozłączony napęd. Zębatka wewnętrzna nie chowa się całkowicie, czyli jednak środek może się zepsuć.
Najtaniej byłoby, jak ironicznie napisał Marcin, wszystko do kupy zespawać. Problem w tym, że auto nie posiada dyferencjału międzymostowego, więc proponowane rozwiązanie odpada choćby z tego powodu. Chodzi o to, żeby naprawić rozwiązanie fabryczne, a nie odstawiać partyzantki. Autem powozi również kobieta, więc wszystko musi działać jak do tej pory. Nie ma mowy o żadnych manualach, bo przy zakupie jednym z warunków było automatyczne załączanie przedniego napędu.
Pozdrawiam
p.s. Proszę o rzetelne informacje, bo wątek puchnie, a do tej pory nic konkretnego się nie dowiedziałem.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: ernil » śr cze 15, 2011 8:47 pm

Flesz pisze:Najtaniej byłoby, jak ironicznie napisał Marcin, wszystko do kupy zespawać. Problem w tym, że auto nie posiada dyferencjału międzymostowego, więc proponowane rozwiązanie odpada choćby z tego powodu.
:)20
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3677
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: lysy76 » śr cze 15, 2011 8:57 pm

Widzisz@Flasz, rozbawiłeś towarzycho...
:)21
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=14&t=64751
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: ernil » śr cze 15, 2011 9:01 pm

XTZ 750
Outback EJ25 MT

Flesz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2011 8:02 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Flesz » śr cze 15, 2011 9:38 pm

lysy76 pisze:Widzisz@Flasz, rozbawiłeś towarzycho...
:)21
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=14&t=64751
ernil pisze:A następnie tutaj...
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=23&t=78770
??????????????
Panowie a co te linki wnoszą do rozwiązania problemu? Co niby śmiesznego jest w tym co piszę? Debilne propozycje forumowiczów?
Zamiast prostej odpowiedzi w stylu: zdejmij segera, wyjmij bęben itd...... otrzymuję listę dziwnych linków, których przeglądanie zajmuje czas, a nie rozwiązują problemu.
Potrzebuję pomocy przy rozebraniu mechanizmu w piaście. Była fotorelacja jak to zrobić czy nie? Jak była to proszę o linka, jak nie, to proszę nie podsyłać takich linków, bo nie mam czasu przeglądać postów nie na temat.
Jeżeli ktoś wie jak to zrobić, a nie jest to tajemnicą, to proszę, żeby podzielił się wiedzą.

Pozdrawiam

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: kozioU » śr cze 15, 2011 9:43 pm

Flesz pisze: przy zakupie jednym z warunków było automatyczne załączanie przedniego napędu.
W patrolu? :)9

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: ernil » śr cze 15, 2011 9:46 pm

Tak, co się dziwisz. W pajero było sterowanie liftem poprzez elektryczne silniki montowane przy drążkach, to czemu w patrolu miałby się sam napęd nie włączać? :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3677
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: lysy76 » śr cze 15, 2011 9:58 pm

@Flaszu
Zrób se zrzut ekranu tego wątka ...
przerzuć na jakiegoś pendrajwa...
tego następnie w kopertę zaklej i za rok czy tam dwa, se go odpal znowu...
też się pośmiejesz...
:)21
Pracujesz nad tym żeby do galerii trafić...
:)21
Ostatnio zmieniony śr cze 15, 2011 10:01 pm przez lysy76, łącznie zmieniany 1 raz.
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: gebels » śr cze 15, 2011 10:01 pm

Ernil nie wnosisz nic nowego powinieneś milczeć :)21
Czwarte serce :cry:

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: kozioU » śr cze 15, 2011 10:02 pm

Flesz pisze: Panowie a co te linki wnoszą do rozwiązania problemu? Co niby śmiesznego jest w tym co piszę? Debilne propozycje forumowiczów?
Zamiast prostej odpowiedzi w stylu: zdejmij segera, wyjmij bęben itd...... otrzymuję listę dziwnych linków, których przeglądanie zajmuje czas, a nie rozwiązują problemu.
Jak nazwać kogoś, kto zadaje idiotyczne pytania, a potem obraża ludzi, którzy chcą mu pomóc, dając delikatnie do zrozumienia, że bredzi nie mając o tym pojęcia? :)21

Awatar użytkownika
Marcin 260R
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Bystra

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Marcin 260R » czw cze 16, 2011 7:46 am

witam Forumowiczów...
może wróćmy do tematu serwisu sprzęgła piasty, od wczoraj tu nie zaglądałem, wchodzę i dalej nic na temat..
a może znacie jakieś forum gdzie ktoś z branży udzieli FACHOWEJ pomocy?

Flesz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2011 8:02 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Flesz » czw cze 16, 2011 7:57 am

Panowie, kolejny raz zadaje to idiotyczne pytanie: jak rozebrać "bęben" z zębatkami, bo jak go wyjąć z obudowy to już wiem. Nikogo nie mam zamiaru obrażać, ale rozwiązania, które są tu proponowane nie bardzo mnie satysfakcjonują. Gdybym miał czas, to poszukałbym sobie w wątkach po forach, ale rozgrzebałem auto i pilnie potrzebuje konkretnej pomocy. Nie interesują mnie również rozwiązania partyzanckie. Chcę przywrócić funkcjonowanie oryginalnego rozwiązania.

Flesz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2011 8:02 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Flesz » czw cze 16, 2011 11:05 am

Chodzi o mi poprawnie rozebranie (a później złożenie) wewnętrznego elementu z tego linku:
http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-p ... ase-17722/
Posty nr 8 i 9.

p.s. Marcin jesteś może z Bystrej koło Bielska? Widzę, że jesteś zainteresowany tematem, to może połączymy siły i jakoś się skontaktujemy.

KonradSz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr lut 18, 2009 6:17 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: KonradSz » czw cze 16, 2011 11:52 am

Witam !
Też nie zaglądałem na to forum bardzo długo. I jak już jestem to coś napiszę.
Powodem twojego problemu jest zużyte łożysko oporowe lub jego bieżnia w sprzegiełku piasty( o ile w ogóle tam jest komuś mogło się wydawać nie potrzebne). W normalnym stanie po rozłączeniu napędu cała ta "kaseta z wieloklinami" podczas obrotu opiera się o łożysko oporowe (działanie siły odśrodkowej) które nie dopuszcza do ocierania o zęby na obudowie sprzegiełka przez którą przekazywany jest napęd na piastę po zasprzęgleniu. U Ciebie kaseta wysuwa się za daleko na zewnątrz i z tąd to tzw. bzyczenie. Problemu nie ma przy załączonym napędzie bo łożysko jest dociśnięte, a zęby zębatek zazębione.
Da się to naprawić jeżeli jest jeszcze tam łożysko( jeżeli nie ma to nowe łożysko lub sprzęgiełka). Poszukaj specjalnych podkładek dystansowych( grubość trzeba dopasować samemu) pod łożyska stosowanych w rolnictwie.
PS. W nowych tzw. "manualach " jest pozycja AUTO lub LOCK co oznacza automatyczne załączanie i rozłączanie lub blokada załączonych.

Flesz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2011 8:02 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Flesz » czw cze 16, 2011 1:32 pm

No wielkie dzięki Konradzie. Spałeś mi z nieba z tą informacją. Mówisz o łożysku "na dnie" obudowy, które jest pod "bębenkiem" (kuleczki o średnicy około 1.5 mm. Niepokoi mnie jeszcze fakt, że zębatka nie chowa się całkowicie (takie odnoszę wrażenie).
Jeszcze raz wielkie dzięki, za rzetelną informację.

Awatar użytkownika
Marcin 260R
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Bystra

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Marcin 260R » czw cze 16, 2011 2:46 pm

Obrazek

a czy problem nie tkwi w sumie grubości złożonych pierścieni A i B..?
i czy luz ok. 3mm (powstały po skasowaniu luzu piasty nakrętką) pomiędzy pierścieniem "B" a podkładką blokującą nakrętkę ma taki być,
bo to przecież wpływa na współpracę "A" i "B",
Konradowi dzięki za powrót do tematu :)2
ps. ale o którym łożysku oporowym mówisz?
dzięki

KonradSz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr lut 18, 2009 6:17 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: KonradSz » czw cze 16, 2011 6:07 pm

Witam !
Ten rysunek nie przedstawia wewnętrznej części sprzęgiełka. Części od półosi do pierscienia zigera czy jak on się tam nazywa( sorry za nazwy nie jestem mechanikiem) po odkręceniu sprzegiełek zostają na półosi. Natomiast pozostałe trzy części da się zdjąć.W obudowie zostaje jeszcze tzw."Bembenek" da się wyjąć po zdjęciu zabezpieczenia w postaci warstwowego pierścienia. Podważyć jeden koniec i obracać aż wyjdzie ze żłobka(nie jest to zieger). Po wyjęciu bębenka ( dwie tuleje jedna z wieloklinem wewnątrz mniejsza i druga z wieloklinem zewnątrz większa to ta która się zazębia z piastą i opiera o łożysko oporowe) dobierasz się do łożyska( kuleczki o średnicy około 1,5mm na samym końcu przy dekielku zewnętrznym, bardzo delikatne).
Myślę, że jak to wszystko wymyjesz porządnie w benzynie lub czymś podobnym to się schowa( nie pamiętam czy ma się chować).
Ważna rzecz nie smarować byle jakim smarem pod żadnym pozorem. Smar nie służy części "sprężynie"( opisanej na rys. spring) lubi się sklejać kiedy zimno.
Suchy smar do łąńcuchów( któremu ja osobiście nie ufam) lub tak jak ja stosuję olej przekładniowy ( producent obojętny).Przerobiłem ten temat jakieś trzy lata temu i do tej pory nie ma problemu ze sprzęgłami.

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: iras01 » czw cze 16, 2011 7:11 pm

chrzanię...same fochy w tym temacie :)21 wszyscy pod scianą ze nikt nie napisał ze MTV ?? :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: iras01 » czw cze 16, 2011 7:12 pm

Co jest ze pisze p.i.e.r.d.o.l.e a automatycznie zamienia na CHRZANIE...JA NIE ZNAM SŁOWA CHRZANIE :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Ryżak » czw cze 16, 2011 7:33 pm

Pieprzenie sie przejadlo moze i jest chrzanienie? :)21
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości