Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Adziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 28, 2009 9:58 pm

Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Post autor: Adziu » czw cze 30, 2011 9:15 pm

Czy ktokolwiek z szanownych forumowiczów ma jakieś doświadczenia w tym temacie.
Chodzi mi o zmniejszenie efektu turbodziury. Mój y61 z mechaniczną pompą wtryskową
zaczyna dobrze jechać od ok. 1800obr/min. Jak na Patrola z takim silnikiem jest dość dynamiczny,
spalanie 12-13l/100km. Wszystko działa jak należy w porównaniu z tym co było kiedyś , czyli z
elektroniczną pompą. Na temat zalet takiego rozwiązania pisałem wcześniej.
Nie to żebym narzekał ale mam trochę wolnego czasu a dłubanie w garażu sprawia mi przyjemność i
traktuję to chobbystycznie
Za informacje z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Post autor: wojtek_kom » czw cze 30, 2011 9:26 pm

Adziu pisze:Czy ktokolwiek z szanownych forumowiczów ma jakieś doświadczenia w tym temacie.
Założyć, wysterować.
Według mnie ma sens tylko z elektroniczną pompą - powiązanie dawki i doładowania, da lepszy efekt.
Optymalny będzie kompresor :)21

Jak chcesz powiązać dawkę paliwa, z mechanicznej - też się da, podciśnienie steruje VTG oraz zwięsza dawkę ON-u.
Nissan-y

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Post autor: martii » czw cze 30, 2011 11:13 pm

pobaw sie boostpinem i i WG - było opisywane w 2 watkach -
mój zaczyna się zbierać od 1,4k-1,6k a w przedziale 1,2k-1,8k nie ma najmniejszego problemu nawet na 5tce

wg mnie operacja na boostpinie jest efektywniejsza przy zwiększaniu doładowania niż kręcenie śruba dawki - bo zmieniamy dawkę w zależności od doładowania a nie liniowo podnosimy poziom zalewania
- dobre ustawienie boostpina - to cos jak nowy soft w ECU
- zwiększenie dawki - to taki BOX - lub cipcip rezystor :lol:
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
AHB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Post autor: AHB » pt lip 01, 2011 7:22 am

zobacz tu:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=71512
wprawdzie mitsu ale prawdy uniwersalne.
Życze powodzenia jakzrobisz to podziel się wiedzą, też mi to chodzi po głowie.

To prawda, że zabawa boostpinem i WG dużo daje ale jedno nie wyklucza drugiego
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70

Adziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 28, 2009 9:58 pm

Re: Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Post autor: Adziu » pt lip 01, 2011 8:43 pm

Nie zależy mi na zwiększaniu ciśnienia doładowania ,,góry" a jedynie zmniejszeniu turbodziury.
Wiem że dobrym rozwiązaniem jest kompresor, ale jestem z tych co uważają że: turbo do silnika a
kompresor do kół.
Sprawy teoretyczne są mi znane, liczyłem że ktoś ma jakieś praktyczne doświadczenia.
Wg mojej wiedzy przy dobrze dobranej turbinie o zmiennej geometrii doładowanie powinno być równorzędne
z turbiną o stałej geometrii już przy ok. 300 obr/min mniejszych.
Kiedyś czytałem o sportowym Mercedesie z 1935 lub 1936 roku z turbiną gdzie efekt turbodziury był
znikomy. Jeśli dobrze pamiętam Daimler-Benz zastosował dwustopniową turbinę.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Post autor: N2O » pt lip 01, 2011 8:53 pm

Przelotowy wydech i odpowiednia regulacja pompy nieco poprawi wkręcanie się turbosprężarki na niskich obrotach.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Adziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 28, 2009 9:58 pm

Re: Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Post autor: Adziu » pt lip 01, 2011 9:07 pm

Poprawienie oddechu i regulacje miały już miejsce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Post autor: N2O » pt lip 01, 2011 9:26 pm

W sumie to po co jeździć na wyższych biegach na niższych obrotach niż 1800, przecież to ani ekonomiczne ani zdrowe dla silnika. Po to ten silnik kręci się do 5 tysięcy obr/min żeby z tego korzystać.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Adziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 28, 2009 9:58 pm

Re: Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Post autor: Adziu » sob lip 02, 2011 8:40 pm

N2O pisze:W sumie to po co jeździć na wyższych biegach na niższych obrotach niż 1800, przecież to ani ekonomiczne ani zdrowe dla silnika. Po to ten silnik kręci się do 5 tysięcy obr/min żeby z tego korzystać.
:)21
Tu nie chodzi aż tak mocno o sens lub bezsens w użytkowaniu lecz o przyjemność i satysfakcję jaką
daje wieczorne dłubanie w garażu z piwkiem. Taka forma relaksu po zakończeniu wyścigu szczurów w
pracy zawodowej.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Turbina o zmiennej geometrii w Y61 2.8

Post autor: wojtek_kom » sob lip 02, 2011 8:49 pm

Adziu pisze:Taka forma relaksu po zakończeniu wyścigu szczurów w
pracy zawodowej.
Idź na całość, przykładowo:
http://allegro.pl/nowy-kompresor-roush-i1697363114.html
Nissan-y

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości