szklanki na płytki patrol

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

szklanki na płytki patrol

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » pt lis 18, 2011 9:54 pm

Może ktoś przerabiał w 2,8td ze szklanek hydraulicznych na płytkowe? Od czego można je zastosować?
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: janusz k160 » pt lis 18, 2011 10:14 pm

2 tyg. temu okazało się, że poprzedni właściciel przerabiał tak silnik mojego parcha.....Obecnie szukam silnika. Nie poprawiaj fabryki-zmieniasz parametry smarowania, pracy turbiny itd. Masz silnik bezobsługowy i taki pozostaw. Różnica na szklance-50-60 zeta jest akceptowalna w zamian za święty spokój. Odwrotnie już nie zrobisz..... Ale....-zrobisz jak uważasz, skoro nie uważałeś jak robiłeś :)21 :wink:

PS. Nie słuchaj rzeźników-że ten na płytkach wytrzymalszy czy coś..... Zrób dobrze i zapomnij temat :wink:
Silniki w parchach właśnie przez takie głupoty padają + wycieki z układu chłodzenia :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

grujer
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt maja 21, 2010 9:41 pm

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: grujer » pt lis 18, 2011 11:15 pm

Nauka niestety kosztuje :wink:

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: janusz k160 » pt lis 18, 2011 11:35 pm

Porada gratis w ramach NFZ :)21 Ale-co darmowo to do dupy i zrobi jak zechce :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » sob lis 19, 2011 8:40 am

Chodzi o to, że każdy y60 i k260 bez vacu pompy w deklu jest na hydraulice. A y61 z vacu pompą w deklu jest już na płytkach. Widocznie konstruktor starego się pomylił, i wprowadził płytki. A nie mogę nigdzie zdobyć szklanek na płytki od y61. Muszę to wymienić gdyż, mój patrol przez długi czas nie pracuje na wszystkich cylindrach. Jak się rozgrzeje, to jest ok. Kupiłem nowe szklanki hydrauliczne, i poprawa jest nieznaczna. Silnik jest super, bo oleju nie bierze, pięknie pali i nie dymi.
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: janusz k160 » sob lis 19, 2011 8:55 am

Spróbuj u gości od głowic...nie wiem skąd niedostępne części otrzymują :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: saleta » sob lis 19, 2011 9:07 am

z forda mondeo 1,8d escort 1,8d lub org. nissan ale z jakiego to Ci nie powiem ja z kumplem z jakiegoś takiego starego kwadraciaka podobnego do T4 wydzieraliśmy :)21 tylko pamiętaj ze płytek musisz mieć wiaderko :)21
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » sob lis 19, 2011 11:29 am

Dzięki za super informację i szukam szklanek.
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: kwiatkowawies » sob lis 19, 2011 11:34 am

Chłopaki z GAMA 4x4 mają na bank :)2
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: saleta » sob lis 19, 2011 4:10 pm

kwiatkowawies pisze:Chłopaki z GAMA 4x4 mają na bank :)2
ta i zapłaci jak za zborze :)21
szczelinę ustaw na 0.25 a po płytki podjedz do jakiegoś gościa co gołowice robi. jak byś coś nie wiedział to pisz na PW.
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

CARODZIEJ
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr cze 15, 2005 9:24 pm
Lokalizacja: BIałystok -Zaścianki

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: CARODZIEJ » sob lis 19, 2011 7:28 pm

Problem z nierówną pracą zaraz po odpaleniu zazwyczaj leży w sprężynach zaworowych nie w popychaczach
Ten problem pojawia się bardzo często po wymianie uszczelki pod głowicą.
Jeżeli ktoś demontuje zawory z głowicy i wrzuca wszystkie sprężyny do podła a potem losowo składa dwie w parę.
Przerabiałem to kilka razy .
Pozdro

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » ndz lis 20, 2011 2:04 pm

Dzięki za info, bo na sprężyny zaworowe nie wpadłem.
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Jac1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 8:48 pm

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: Jac1980 » czw gru 01, 2011 9:41 pm

CARODZIEJ pisze:Problem z nierówną pracą zaraz po odpaleniu zazwyczaj leży w sprężynach zaworowych nie w popychaczach
Ten problem pojawia się bardzo często po wymianie uszczelki pod głowicą.
Jeżeli ktoś demontuje zawory z głowicy i wrzuca wszystkie sprężyny do podła a potem losowo składa dwie w parę.
Przerabiałem to kilka razy .
Pozdro
ja tak zrobiłem, czy ma to wpływ na żywotność głowicy zaworów itd ?
pytam ale i tak nie wiem czy to coś zmieni bo sprężyn już i tak już nie powsadzam tak gdzie były fabrycznie
a może się dotrze? zrobiłem dopiero z 7 tys km

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: Lesław » pn lis 19, 2012 10:32 pm

Witam!
Szybka odgrzewka tematu.
Miałem robiony remont czapki w Y61 RD28TI.
Musiałem nabyć głowicę. Zakupiłem używkę, z tym że u mnie była z płytkami, a ta którą kupiłem jest z regulacją hydrauliczną. Krzywka pod vacuumpompę jest itd.
Mechanior mówi że to bez różnicy, bo blok i uszczelka są identyczne.
Mogą być z tego jakieś kłopoty?
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: vandall_jr » pn lis 19, 2012 11:09 pm

:) a docierasz zawory w tej używanej głowicy ??

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Bo dość istotna jest ta wartość
i ta
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Bardzo łatwo można strzelić babola i lepiej to sprawdź zanim będziecie to składać :D
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2012 11:27 pm przez vandall_jr, łącznie zmieniany 1 raz.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: Lesław » pn lis 19, 2012 11:26 pm

Głowica przyszła po regeneracji. Z dotartymi zaworami, wymienionymi uszczelniaczami zaworowymi, splanowana i sprawdzona na szczelność. Wszystko podobno zrobione.
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: vandall_jr » pn lis 19, 2012 11:28 pm

:)2
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: mayer » wt lis 20, 2012 10:58 am

Jakub PAJERO 2.5TD pisze:Może ktoś przerabiał w 2,8td ze szklanek hydraulicznych na płytkowe? Od czego można je zastosować?

przerabiał.
Maiałem tak w poprzednim syfie. Nic się nie działo chodził super.
Ford 1,8 ZETEC.
Ale to nie jest PLUG & PLAY

Robił mi to serwis głowic info na priwa moge puscić.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: Lesław » wt lis 20, 2012 12:50 pm

vandall_jr pisze::)2
No właśnie chyba nie do końca...

Problem jest taki. Auto jest złożone i jeździ... Z tym że na zimnym silniku gaśnie po przekroczeniu 2tys obr.
Na ciepłym zaczyna się dusić, dławić i dymić dopiero przy 4 tys. *
Najnowsza koncepcja mojego mechanika (po konsultacjach z kimś kto miał podobny przypadek) jest taka, że zawory po splanowaniu głowicy są zbyt długie i przy większym ciśnieniu oleju występują objawy jak opisałem.
Żeby to zmienić możemy:
a. Zdejmować czapkę i zbierać z długości zaworów
b. Zdjąć wałek i wymienić regulację zaworów z powrotem na płytki z mojej starej głowicy.


* Poza tymi objawami wszystko jest miodzio. Odpala super na zimnym i ciepłym, moc, dynamikę, nie dymi i w ogóle zapierdacza cudnie vs. przed remontem. (Wymieniona głowica, uszczelka, końcówki wtrysków, rozrząd, paski, wszystkie filtry, olej)
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: vandall_jr » wt lis 20, 2012 7:04 pm

A toć napisałem o wymiarach :) , że są bardzo istotne :) Najprawdopodobniej masz za długie zawory(wypycha szklanki) lub są za głęboko obsadzone.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: Lesław » wt lis 20, 2012 9:58 pm

Ano właśnie. Tylko jest pytanie, czy da się to naprawić bez zdejmowania głowicy, przez zamianę hydraulicznych szklanek na płytki?

No i jak mi się udało nabyć głowicę ze szklankami, skoro podobno wszystkie silniki z vacuumpompą na pokrywie miały regulację na płytki? :)
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: vandall_jr » wt lis 20, 2012 10:06 pm

Primo to nie wszystkie głowice miały płytki, koniec Y60 początek Y61 miały hydro(tzw. przejściówka). A czy da się to naprawić bez zdejmowania ?? hmmm mus jest szlifować trzonki jeśli hydro ma zostać. Jeśli płytki, może to wyda, ale tego nie wiem, pytanie czy luz ustawisz.Jeśli jest taka możliwość i da się ustawić luz zaworowy to raczej tak.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: Lesław » wt lis 20, 2012 10:29 pm

Ok. Dzięki za info. A jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy hydro a płytkami?
Pytam czy warto powalczyć żeby zostawić hydro, czy to raczej bez znaczenia i jeśli się da ustawić luzy, to zmienić na płytki?

Zestaw "płytkowy" mam ze starej głowicy. Najwyżej trzeba będzie jakieś płytki dobierać.
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: vandall_jr » śr lis 21, 2012 9:03 pm

Hydro to system nazwijmy bezobsługowy luz zaworowy ustawiany jest przez wartość ciśnienia wewnątrz regulatora, wartość tego ciśnienia jest ustalana fabrycznie. Luz w układzie płytkowym jest ustawiany przez odpowiedni dobór grubości płytek, które znajdują się pomiędzy krzywką wałka rozrządu a tzw szklanką. Każdą płytkę należy przystosować do danego zaworu, tak aby luz pomiędzy elementami zawierał się w fabrycznych danych. Jeśli używasz dobrego oleju (np 10W40) i zmieniasz go dość często ok 10-000 km to hydraulika jest dobrym rozwiązaniem.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: szklanki na płytki patrol

Post autor: martii » czw lis 22, 2012 10:43 am

hydro byly 2 rodzaje 26/35 i 27/35 bo w glowice byly pakowane 2 rodzaje zaworow rozniace sie ok 1mm wysokosci

jak masz zalozone hydro 26 do niskich zaworow to moze poporostu hydropopychacz jest na maksa wypchany i dopiero przy wyzszym cisnieniu daje rade zaworowi

zeby dobrac sie do popychaczy zwalasz tylko pasek rozrzadu, dekiel i masz juz dojscie do walka a pod nim sa popychacze
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość