Strona 1 z 1

Terrano = Maverick 2.7 1994 - wakupompa problem

: wt kwie 10, 2012 12:13 pm
autor: szeryfoo
Witam kolegów
z racji tego że Ford Maverick to praktycznie Terrano, umieszczam link do tematu (i treść) umieszczonego w dziale FORD
prosimy o rady
z góry dzięki
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 1#p3035391
Witam
koledzy potrzebuje porady, mój braciszek ma maverick'a jak wyżej, problem jest taki :
pedał hamulca robi się twardy w następstwie czego brak hamulców i zapala się kontrolka od hamulców (przy wysokich obrotach wszystko wraca do normy), według zaprzyjaźnionego mechanika jest trafiona wakupompa - wymieniliśmy przez chwile było ok,
ale problem wrócił,
po oględzinach okazało się , że w serwie znajduje się olej (i to całkiem sporo) czyli waku podaje olej do serwa.
Pytania
1. czy to niesprawne waku
2. jak je naprawić (zregenerować,zakupić zamiennik i skąd)
rozebraliśmy jedno waku ale nic nie możemy zdiagnozować - nie wiem jaka jest zasada działania i co może być zużyte (mogę zrobić foty) a nie chcemy kupować następnego bez pewności czy jest sprawne,
z góry dziękujemy za podpowiedzi i opinie

Re: Terrano = Maverick 2.7 1994 - wakupompa problem

: wt kwie 10, 2012 4:50 pm
autor: Satelita
Ja bym poszukał czy gdzieś nie masz pękniętych wężyków od ciśnienia ... u mnie właśnie taki efekt był

Re: Terrano = Maverick 2.7 1994 - wakupompa problem

: śr kwie 11, 2012 11:06 pm
autor: bigi
jak kolega wyzej, wymien wszystkie wezyki od podcisnienia, szczegolnie zwroc uwage na ten od czujnika. to ze troche sie napluje plynu to inna bajka, ten typ tak ma. Powiedz czy wymieniliscie na nowa vacu czy z innego ? ja kiedys mialem awarie altka i wymienilem komplet, okazalo sie ze wsadzilem gorsza pompe niz mialem - klocki w niej byly wytarte do granic mozliwosci i nie bylo odpowiedniego podcisnienia. Trzeba bylo cala pompe jeszcze dodatkowo zmieniac.