Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Frontera czy Terrano

Frontera long 2.4 benzyna+gazik
4
12%
Terrano 2.7 ropka
29
88%
 
Liczba głosów: 33

Awatar użytkownika
epi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 05, 2010 11:24 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: epi » czw kwie 12, 2012 10:39 pm

Witam,pytanie jak w temacie???Zdecydowałem się na zakup :pseudo-terenówki" ;) i początkowo wybór padł na frotkę A long 2.4 benzyna z "podtlenkiem LPG"o której trochę poczytałem i "teoretycznie" trochę już wiem o tym aucie.Jednak przeglądając oferty sprzedaży natknąłem się na bardzo podobne auto Terrano I 2.7 na "ropkę" i mam teraz mętlik w głowie.Jakie wg.was plusy i minusy ma Frontera a jakie Terrano?Jak cenowo wychodzi eksploatacja(części zamienne,dostępnośc,awaryjność)???Jak wygląda sprawa liftu w Nissanie???Wiadomo że auta z tego przedziału "czasowego i cenowego"będą już wiekowe ale które "teoretycznie normalnie eksploatowane" powinno lepiej znieść "upływ czasu"?Głównie chodzi mi o żywotnośc silnika i napedów oraz stan blachy(wiadomo że generalnie zależy to od danego egzemplarza ale powiedzmy że mamy dwa auta eksploatowane w takich samych warunkach)Który z tych dwóch wybralibyście i dlaczego???Auto będzie używanie generalnie jako "cywilne"bez większego upalania(od czasu do czasu wypad w błotko z kolegami)większość to jazda po czarnym,ewentualnie polne drogi,las.Z góry dzięki za info.Pozdr.
.nie dyskutuj z debilem,najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Sawa GR » pt kwie 13, 2012 8:30 am

Frota w błocie nie robi, chyba że po jakiś mega madafaka przeróbkach, terano już lepiej. Do tego to taki mały Patrol z szansą na rozbudowę.
Froty objeżdżałem cywilna Nivą jak chciałem (w melasie).
Silnik w Terrano na plus. Dostajesz kawałek legendy czyli obcięty o 2 gary 4,2 :)21
Gaz w terenówce? Pomyłka chyba ze serce w okolicy 200 --> 1xxx koni.
Czy aby frota nie jest na skrzypiących resorach od karocy (tył)?
To takie moje

Poczytaj ten dział dokładnie, jest tu naprawdę sporo o Terrano
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Thespian
Posty: 347
Rejestracja: śr maja 11, 2011 11:36 am
Lokalizacja: Katowice

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Thespian » pt kwie 13, 2012 8:59 am

jeżdżę T2, ale z racji tego że rama i silnik ta sama no i bolączki w zasadzie jednakowe to w przekazuje swoją opinię o T2

- sinik to niesamowity nudziarz... codziennie rano jest "wuwu...kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle", a często nawet "wu... kle, kle, kle, kle, kle, kle" - przebieg ma zdecydowanie drugorzędne znaczenie, 200, 300, 400, 500... i tak wszystkie auta z tych roczników przejechały dużo i dużo jeszcze przed nimi, pilnować oleju, dbać o wisko i chłodnicę. Ja po zakupie postawiłem 16 letne auto (bliko 300000 licznikowo) na warsztat z prośbą żeby obejrzeli dokładnie silnik i powiedzieli co w nim trzeba zrobić... następnego dnia zapytali czy nie mam poważniejszych problemów w życiu...

- rama - gnije... kupować z młotkiem, obserwować, jak coś się dzieje działać... będzie służyć
- buda - gnije... kupowanie z młotkiem nie ma sensu, będą dziury, obejrzeć dokładnie miejsca mocowań budy z ramą, to są najtrudniejsze kawałki do naprawy i w zasadzie są nienaprawialne bez zrzucania budy...

- przeniesienie napędu - skrzynie lecą, fama niesie że jeśli ktoś od nowości nalewał przekładniówki powyżej korka to są nieśmiertelne, niestety nikt tak nie leje, więc często synchronizatory są przeszłością, skrzynie huczą, wyją... ale w sumie ich wymianadroga nie jest, jest za to pracochłonna

zawieszenie - przód dość delikatny, ale w normie IFS'owskiej, trochę gorzej niż pajero. Jeśli chce się jeździć na czymś więcej niż 31 cali i szaleć w terenie należy zapomnieć o pojęciu geometria zawieszenia. Albo ustawiać to po każdym upalaniu. Tył daje rade, łatwo podnieść na nowych spężynach i amorkach, brakuje prawdziwej blokady dyferencjału

Części zamienne - obrzydliwie tanie, dużo i wszędzie
Spalanie 8-10-12 litrów (zależy od kółek, techniki jazdy itp), w terenie górnego limitu nie ma

Awatar użytkownika
Dżem
Posty: 2458
Rejestracja: pn maja 18, 2009 11:14 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Dżem » pt kwie 13, 2012 9:31 am

Ciekawe porównanie aut. Też mnie ciekawią opinie na temat froty tylko B. Cały czas zastanawiam się nad zakupem Terrano II 4d jako wygodne auto rodzinne. Znam jego zalety i bardzo mi odpowiada. Swego czasu zastanawiałem się też nad zakupem Froty B ale...ciekawe jak z awaryjnością czy może się równać z Nissanem. Co do rdzewienia to mit R20 rudej się nie boi pod farbką jest ocynk. Wiadomo stoi co nieco padła po komisach ale wiadomo jakie auta się ściąga z zagramanicy na komisy.
Właściwości terenowe...cóż bulwar z reduktorem jeden i drugi z leśnego parkingu wylezie. Co do terenu to jest to pojecie względne i płynne. W poważny teren nie wjeżdża się wypucowanym bulwarem bo plastiki zostawi. Troszkę zdziwił mnie mały prześwit przodu we Frocie którą ostatnio oglądałem.
Maverick 2.7 TD 3D 95r.
Terrano 2,7 TDI 5D 02r.
http://picasaweb.google.com/117691866936305131253

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Sawa GR » pt kwie 13, 2012 10:23 am

Dżem pisze: Troszkę zdziwił mnie mały prześwit przodu we Frocie którą ostatnio oglądałem.
Dlatego pisałem że frotka słabo robi bez poważnych modyfikacji. Kilkakrotnie już wyciągałem frotki z niewielkiego błota zawsze były zassane przodem. Kiedyś wyciągałem nivką na zimówkach, frotkę z bagienka które przeszedłem przed chwilą bez zapinania centralnego. Z ciekawostek była ona na łańcuchach :o :o (październik) a i tak nie przeszła.
Terano na podkręconych drążkach i oponach 31 ma zdrowy prześwit z przodu a tył ładnie krzyżuje...

ps. to w dziale opla to taki żarcik, zadając pytanie tu musisz spodziewać się chwalenia nissana, zadając je tam pewnie będą wychwalać frotkę zobaczymy :)14
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Dżem
Posty: 2458
Rejestracja: pn maja 18, 2009 11:14 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Dżem » pt kwie 13, 2012 11:17 am

Ja patrzę obiektywnie, do zabawy mam krótkie terrano. Drugie auto ma być bardziej wycieczkowe do wleczenia kempingu i wygodnych wycieczek. Froty maja eleganckie wnętrze i niezłe wyposażenie, ale jak coś w niej szczeźnie daleko od domu to lipa i z komfortu.
W rodzinie jest stary trooper niby IFS ale jaki pancerny. Gdyby taki miała Frota no to była by poważną konkurencją dla Nissana.
Maverick 2.7 TD 3D 95r.
Terrano 2,7 TDI 5D 02r.
http://picasaweb.google.com/117691866936305131253

Awatar użytkownika
Thespian
Posty: 347
Rejestracja: śr maja 11, 2011 11:36 am
Lokalizacja: Katowice

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Thespian » pt kwie 13, 2012 12:05 pm

Długie terrano robi w terenie moim zdaniem na poziomie krótkiego, promień skrętu się np bardzo nie różni, hiszpanie biorą króciaki chyba z powodu łatwiejszego podcięcia z tyłu... problemem długiego T2 jest jedynie tylny zwis... ale w sumie wzmocnić to skróconym zderzakiem, wydech wyciągnąć bokiem przez zderzak i zapomnieć o problemie :)

Awatar użytkownika
brodae36
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 12:16 pm

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: brodae36 » pt kwie 13, 2012 12:07 pm

Też mam T1 i raczej bym na żadną frote nie zamienił zrobiłem nim 70 000 km w 2 lata i nic poważnego sie nie zepsuło zeby gdzieś staną albo coś a wedle licznika ma 370 000 km. oleju od wymiany do wymiany nawet nie dolewam bo nie trzeba. Zawieszenie jak zrobiłem na poliuretanie to hula bez zarzutu. Pozdrawiam!

ePiotr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 9:07 pm

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: ePiotr » pt kwie 13, 2012 12:55 pm

Sawa GR pisze:
Dżem pisze:
ps. to w dziale opla to taki żarcik, zadając pytanie tu musisz spodziewać się chwalenia nissana, zadając je tam pewnie będą wychwalać frotkę zobaczymy :)14
dlatego poszło w 2 działach żeby można było wypośrodkować :) mam nadzieję że "banana" nie dostanę ;)

bigi
Posty: 365
Rejestracja: śr lip 30, 2008 12:07 pm

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: bigi » pt kwie 13, 2012 1:32 pm

Bierz japonca i nie kombinuj. Bedzie pan zadowolony.
TOITOI J95 D4D 2002

Awatar użytkownika
thenat
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt mar 16, 2007 4:32 pm
Lokalizacja: Lipno, kujawsko-pomorskie

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: thenat » pt kwie 13, 2012 1:40 pm

Jeździłem taką frotą przez niecały rok, teraz mam mavericka 2.7 long. Frotką jeździ się całkiem sympatycznie ale maverick jest o wiele dzielniejszy w terenie. Zdecydowanie polecam terrano
Ford MAVERICK 2.7

ePiotr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 9:07 pm

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: ePiotr » pt kwie 13, 2012 2:11 pm

http://otomoto.pl/nissan-terrano-C23732547.html zastanawiam się nad tym ale podobno ruda już go nieźle atakuje :(. Osobiście większe zaufanie mam do PB+LPG niż do ON.A jak sprawują się silniki benzynowe w nissanie i jak tolerują gaz?

Awatar użytkownika
Dżem
Posty: 2458
Rejestracja: pn maja 18, 2009 11:14 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Dżem » pt kwie 13, 2012 2:18 pm

6,5 tysiaka plus min 2 tysie za wymianę ramy. To za dyszke juz się możesz rozgladać za Terrano II. Co do diesla w terrano nie masz się czego obawiać po za spalaniem :D . Ale spalanie w aucie terenowym to już inna długa historia.
Maverick 2.7 TD 3D 95r.
Terrano 2,7 TDI 5D 02r.
http://picasaweb.google.com/117691866936305131253

Awatar użytkownika
brodae36
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 12:16 pm

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: brodae36 » pt kwie 13, 2012 2:24 pm

szukam takich felg jak w tym tyranie są w rozsądnej cenie :)21

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Whitie » pt kwie 13, 2012 2:38 pm

Fajne ma te opony :)21
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: redzik » pt kwie 13, 2012 2:55 pm

A jak T1, to ja bym bral 3,0 V6 i zgazowal. Ma jad i mocniejszy przedni most , polosie, przeguby.

Awatar użytkownika
brodae36
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 12:16 pm

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: brodae36 » pt kwie 13, 2012 3:03 pm

mi chodzi o felgi opony nie dla mnie za bardzo bulwarowe

Awatar użytkownika
Dżem
Posty: 2458
Rejestracja: pn maja 18, 2009 11:14 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Dżem » pt kwie 13, 2012 8:44 pm

Myślisz że stalowe DOTZ-y mają mniejsze ET w skali bezwzględnej niż te?
Maverick 2.7 TD 3D 95r.
Terrano 2,7 TDI 5D 02r.
http://picasaweb.google.com/117691866936305131253

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Whitie » pt kwie 13, 2012 8:49 pm

Albo np mangelsy...
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Awatar użytkownika
epi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 05, 2010 11:24 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: epi » pt kwie 13, 2012 8:57 pm

panowie felgi to tylko dodatek :P(jak go kupię to będą na sprzedaż) co powiecie o tych poszerzeniach na błotnikach bo jak rozmawiałem z gościem to mówił że jakieś dokładane są? i na niektórych fotkach z ogłoszeń widzę że różnią się licznikiem???ten pomiędzy dużymi zegarami ma tylko jeden mały wskaźnik a inne dwa???czy to normalne??
.nie dyskutuj z debilem,najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: Łosiu » pt kwie 13, 2012 9:50 pm

tak, starsze/nowsze
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: brum » sob kwie 14, 2012 4:16 pm

Sawa GR pisze:Dlatego pisałem że frotka słabo robi bez poważnych modyfikacji....Frota w błocie nie robi, chyba że po jakiś mega madafaka przeróbkach
Czyli jakie te mega madafaka bo aż ciekaw jestem.
Dżem pisze:Troszkę zdziwił mnie mały prześwit przodu we Frocie którą ostatnio oglądałem.
Bo B ma mały prześwit, strasznie mały. Mniejszy niż A.


A co do terrano, to 90% jakie widzę na drogach to przód siedzi. Słabe drążki czy co?
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
nissterr
 
 
Posty: 1130
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 9:52 pm
Lokalizacja: WN:)

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: nissterr » sob kwie 14, 2012 6:12 pm

Bo w terrano to chyba fabrycznie ma siedzieć przód ;)

Poza tym tył łatwiej utrzymać w górze (sprężyny), a przód to tylko podkręcenie drążków.
U siebie jak wymieniałem amorki i sprężyny (zestaw trial master) to po wymianie zrobił się przwdziwy dragster - dupa wysoko w górze a przód szorował nosem (tyle co się dało to podkręcony jest na drążkach, a mimo to dupa jest sporo wyżej).
Tył poszedł do góry ok 5-6 cm, a przód tylko 2-3cm.
WJ21
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: rus_one » sob kwie 14, 2012 7:22 pm

Jak ma cokolwiek w terenie latać to bier tyraczkę. Faktycznie tył się ładnie krzyżuje (mialem dodatkowo wywalony stabi z tyłu) lepszy prześwit z przodu, krótsze zwisy i nie ma plasticzanych zderzaków które zostaną w pierwszej większej dziurze :)21 Porównując te auta w stanie fabrycznym- frota- miasto z wysokimi krawężnikami i dojazd na rybki czy polowanie. tyraczka- miasto ok. lekki teren- świetny
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
epi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 05, 2010 11:24 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG

Post autor: epi » sob kwie 14, 2012 8:12 pm

poczytałem,pomyślałem i posłucham mądrych rad,będę szukał terrano I bo II to taka jakaś babska mi się wydaje ;) ale z wyglądu frotka ładniejsza jest :)
.nie dyskutuj z debilem,najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości