Strona 1 z 3
Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: czw kwie 12, 2012 10:39 pm
autor: epi
Witam,pytanie jak w temacie???Zdecydowałem się na zakup :pseudo-terenówki"

i początkowo wybór padł na frotkę A long 2.4 benzyna z "podtlenkiem LPG"o której trochę poczytałem i "teoretycznie" trochę już wiem o tym aucie.Jednak przeglądając oferty sprzedaży natknąłem się na bardzo podobne auto Terrano I 2.7 na "ropkę" i mam teraz mętlik w głowie.Jakie wg.was plusy i minusy ma Frontera a jakie Terrano?Jak cenowo wychodzi eksploatacja(części zamienne,dostępnośc,awaryjność)???Jak wygląda sprawa liftu w Nissanie???Wiadomo że auta z tego przedziału "czasowego i cenowego"będą już wiekowe ale które "teoretycznie normalnie eksploatowane" powinno lepiej znieść "upływ czasu"?Głównie chodzi mi o żywotnośc silnika i napedów oraz stan blachy(wiadomo że generalnie zależy to od danego egzemplarza ale powiedzmy że mamy dwa auta eksploatowane w takich samych warunkach)Który z tych dwóch wybralibyście i dlaczego???Auto będzie używanie generalnie jako "cywilne"bez większego upalania(od czasu do czasu wypad w błotko z kolegami)większość to jazda po czarnym,ewentualnie polne drogi,las.Z góry dzięki za info.Pozdr.
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 8:30 am
autor: Sawa GR
Frota w błocie nie robi, chyba że po jakiś mega madafaka przeróbkach, terano już lepiej. Do tego to taki mały Patrol z szansą na rozbudowę.
Froty objeżdżałem cywilna Nivą jak chciałem (w melasie).
Silnik w Terrano na plus. Dostajesz kawałek legendy czyli obcięty o 2 gary 4,2
Gaz w terenówce? Pomyłka chyba ze serce w okolicy 200 --> 1xxx koni.
Czy aby frota nie jest na skrzypiących resorach od karocy (tył)?
To takie moje
Poczytaj ten dział dokładnie, jest tu naprawdę sporo o Terrano
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 8:59 am
autor: Thespian
jeżdżę T2, ale z racji tego że rama i silnik ta sama no i bolączki w zasadzie jednakowe to w przekazuje swoją opinię o T2
- sinik to niesamowity nudziarz... codziennie rano jest "wuwu...kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle", a często nawet "wu... kle, kle, kle, kle, kle, kle" - przebieg ma zdecydowanie drugorzędne znaczenie, 200, 300, 400, 500... i tak wszystkie auta z tych roczników przejechały dużo i dużo jeszcze przed nimi, pilnować oleju, dbać o wisko i chłodnicę. Ja po zakupie postawiłem 16 letne auto (bliko 300000 licznikowo) na warsztat z prośbą żeby obejrzeli dokładnie silnik i powiedzieli co w nim trzeba zrobić... następnego dnia zapytali czy nie mam poważniejszych problemów w życiu...
- rama - gnije... kupować z młotkiem, obserwować, jak coś się dzieje działać... będzie służyć
- buda - gnije... kupowanie z młotkiem nie ma sensu, będą dziury, obejrzeć dokładnie miejsca mocowań budy z ramą, to są najtrudniejsze kawałki do naprawy i w zasadzie są nienaprawialne bez zrzucania budy...
- przeniesienie napędu - skrzynie lecą, fama niesie że jeśli ktoś od nowości nalewał przekładniówki powyżej korka to są nieśmiertelne, niestety nikt tak nie leje, więc często synchronizatory są przeszłością, skrzynie huczą, wyją... ale w sumie ich wymianadroga nie jest, jest za to pracochłonna
zawieszenie - przód dość delikatny, ale w normie IFS'owskiej, trochę gorzej niż pajero. Jeśli chce się jeździć na czymś więcej niż 31 cali i szaleć w terenie należy zapomnieć o pojęciu geometria zawieszenia. Albo ustawiać to po każdym upalaniu. Tył daje rade, łatwo podnieść na nowych spężynach i amorkach, brakuje prawdziwej blokady dyferencjału
Części zamienne - obrzydliwie tanie, dużo i wszędzie
Spalanie 8-10-12 litrów (zależy od kółek, techniki jazdy itp), w terenie górnego limitu nie ma
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 9:31 am
autor: Dżem
Ciekawe porównanie aut. Też mnie ciekawią opinie na temat froty tylko B. Cały czas zastanawiam się nad zakupem Terrano II 4d jako wygodne auto rodzinne. Znam jego zalety i bardzo mi odpowiada. Swego czasu zastanawiałem się też nad zakupem Froty B ale...ciekawe jak z awaryjnością czy może się równać z Nissanem. Co do rdzewienia to mit R20 rudej się nie boi pod farbką jest ocynk. Wiadomo stoi co nieco padła po komisach ale wiadomo jakie auta się ściąga z zagramanicy na komisy.
Właściwości terenowe...cóż bulwar z reduktorem jeden i drugi z leśnego parkingu wylezie. Co do terenu to jest to pojecie względne i płynne. W poważny teren nie wjeżdża się wypucowanym bulwarem bo plastiki zostawi. Troszkę zdziwił mnie mały prześwit przodu we Frocie którą ostatnio oglądałem.
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 10:23 am
autor: Sawa GR
Dżem pisze: Troszkę zdziwił mnie mały prześwit przodu we Frocie którą ostatnio oglądałem.
Dlatego pisałem że frotka słabo robi bez poważnych modyfikacji. Kilkakrotnie już wyciągałem frotki z niewielkiego błota zawsze były zassane przodem. Kiedyś wyciągałem nivką na zimówkach, frotkę z bagienka które przeszedłem przed chwilą bez zapinania centralnego. Z ciekawostek była ona na łańcuchach

(październik) a i tak nie przeszła.
Terano na podkręconych drążkach i oponach 31 ma zdrowy prześwit z przodu a tył ładnie krzyżuje...
ps. to w dziale opla to taki żarcik, zadając pytanie tu musisz spodziewać się chwalenia nissana, zadając je tam pewnie będą wychwalać frotkę zobaczymy

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 11:17 am
autor: Dżem
Ja patrzę obiektywnie, do zabawy mam krótkie terrano. Drugie auto ma być bardziej wycieczkowe do wleczenia kempingu i wygodnych wycieczek. Froty maja eleganckie wnętrze i niezłe wyposażenie, ale jak coś w niej szczeźnie daleko od domu to lipa i z komfortu.
W rodzinie jest stary trooper niby IFS ale jaki pancerny. Gdyby taki miała Frota no to była by poważną konkurencją dla Nissana.
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 12:05 pm
autor: Thespian
Długie terrano robi w terenie moim zdaniem na poziomie krótkiego, promień skrętu się np bardzo nie różni, hiszpanie biorą króciaki chyba z powodu łatwiejszego podcięcia z tyłu... problemem długiego T2 jest jedynie tylny zwis... ale w sumie wzmocnić to skróconym zderzakiem, wydech wyciągnąć bokiem przez zderzak i zapomnieć o problemie

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 12:07 pm
autor: brodae36
Też mam T1 i raczej bym na żadną frote nie zamienił zrobiłem nim 70 000 km w 2 lata i nic poważnego sie nie zepsuło zeby gdzieś staną albo coś a wedle licznika ma 370 000 km. oleju od wymiany do wymiany nawet nie dolewam bo nie trzeba. Zawieszenie jak zrobiłem na poliuretanie to hula bez zarzutu. Pozdrawiam!
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 12:55 pm
autor: ePiotr
Sawa GR pisze:Dżem pisze:
ps. to w dziale opla to taki żarcik, zadając pytanie tu musisz spodziewać się chwalenia nissana, zadając je tam pewnie będą wychwalać frotkę zobaczymy

dlatego poszło w 2 działach żeby można było wypośrodkować

mam nadzieję że "banana" nie dostanę

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 1:32 pm
autor: bigi
Bierz japonca i nie kombinuj. Bedzie pan zadowolony.
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 1:40 pm
autor: thenat
Jeździłem taką frotą przez niecały rok, teraz mam mavericka 2.7 long. Frotką jeździ się całkiem sympatycznie ale maverick jest o wiele dzielniejszy w terenie. Zdecydowanie polecam terrano
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 2:11 pm
autor: ePiotr
http://otomoto.pl/nissan-terrano-C23732547.html zastanawiam się nad tym ale podobno ruda już go nieźle atakuje

. Osobiście większe zaufanie mam do PB+LPG niż do ON.A jak sprawują się silniki benzynowe w nissanie i jak tolerują gaz?
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 2:18 pm
autor: Dżem
6,5 tysiaka plus min 2 tysie za wymianę ramy. To za dyszke juz się możesz rozgladać za Terrano II. Co do diesla w terrano nie masz się czego obawiać po za spalaniem

. Ale spalanie w aucie terenowym to już inna długa historia.
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 2:24 pm
autor: brodae36
szukam takich felg jak w tym tyranie są w rozsądnej cenie

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 2:38 pm
autor: Whitie
Fajne ma te opony

Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 2:55 pm
autor: redzik
A jak T1, to ja bym bral 3,0 V6 i zgazowal. Ma jad i mocniejszy przedni most , polosie, przeguby.
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 3:03 pm
autor: brodae36
mi chodzi o felgi opony nie dla mnie za bardzo bulwarowe
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 8:44 pm
autor: Dżem
Myślisz że stalowe DOTZ-y mają mniejsze ET w skali bezwzględnej niż te?
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 8:49 pm
autor: Whitie
Albo np mangelsy...
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 8:57 pm
autor: epi
panowie felgi to tylko dodatek

(jak go kupię to będą na sprzedaż) co powiecie o tych poszerzeniach na błotnikach bo jak rozmawiałem z gościem to mówił że jakieś dokładane są? i na niektórych fotkach z ogłoszeń widzę że różnią się licznikiem???ten pomiędzy dużymi zegarami ma tylko jeden mały wskaźnik a inne dwa???czy to normalne??
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: pt kwie 13, 2012 9:50 pm
autor: Łosiu
tak, starsze/nowsze
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: sob kwie 14, 2012 4:16 pm
autor: brum
Sawa GR pisze:Dlatego pisałem że frotka słabo robi bez poważnych modyfikacji....Frota w błocie nie robi, chyba że po jakiś mega madafaka przeróbkach
Czyli jakie te mega madafaka bo aż ciekaw jestem.
Dżem pisze:Troszkę zdziwił mnie mały prześwit przodu we Frocie którą ostatnio oglądałem.
Bo B ma mały prześwit, strasznie mały. Mniejszy niż A.
A co do terrano, to 90% jakie widzę na drogach to przód siedzi. Słabe drążki czy co?
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: sob kwie 14, 2012 6:12 pm
autor: nissterr
Bo w terrano to chyba fabrycznie ma siedzieć przód
Poza tym tył łatwiej utrzymać w górze (sprężyny), a przód to tylko podkręcenie drążków.
U siebie jak wymieniałem amorki i sprężyny (zestaw trial master) to po wymianie zrobił się przwdziwy dragster - dupa wysoko w górze a przód szorował nosem (tyle co się dało to podkręcony jest na drążkach, a mimo to dupa jest sporo wyżej).
Tył poszedł do góry ok 5-6 cm, a przód tylko 2-3cm.
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: sob kwie 14, 2012 7:22 pm
autor: rus_one
Jak ma cokolwiek w terenie latać to bier tyraczkę. Faktycznie tył się ładnie krzyżuje (mialem dodatkowo wywalony stabi z tyłu) lepszy prześwit z przodu, krótsze zwisy i nie ma plasticzanych zderzaków które zostaną w pierwszej większej dziurze

Porównując te auta w stanie fabrycznym- frota- miasto z wysokimi krawężnikami i dojazd na rybki czy polowanie. tyraczka- miasto ok. lekki teren- świetny
Re: Terrano I 2.7TD vs. Frontera long 2.4PB+LPG
: sob kwie 14, 2012 8:12 pm
autor: epi
poczytałem,pomyślałem i posłucham mądrych rad,będę szukał terrano I bo II to taka jakaś babska mi się wydaje

ale z wyglądu frotka ładniejsza jest
