RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Korbamoto » pn kwie 23, 2012 11:50 pm

Wiem, wiem, uprzedzam wywody- silnik do bani, słynny ''wybuchacz''. Ale jednak pomimo 21 lat i nieznanego przebiegu rechocze jak z fabryki, co potwierdziło wielu słuchających go szpeców. Nie był ''wybuchnięty'' nigdy raczej, bo ma tą wypustkę na oryginalnej uszczelce pod głowicą. I co ciekawe- wcale nie ma tendencji do przegrzewania się, a wręcz odwrotnie. Wczoraj na Kuklówce wkleiłem się w torfowe błoto i ostro pałowałem. Bez skutku co prawda, wyjechałem tylko dzięki pomocy i wyciągnięciu mnie przez miłą załogę Mercedesa Gelendy (za co wielkie im dzięki, ale to inny temat) A wskaźnik temperatury nie przekroczył połowy. Przy normalnej jeździe wskazuje tak plus minus 1/3 i wyżej nie idzie. Podejrzewam, że mam zblokowany termostat na pełnym otwarciu. W zime grzeje sie dość długo. Czy cos z tym robić, czy cieszyć się, że nie ma tendencji do przegrzewania się? Wiem że nie dogrzany silnik więcej pali i szybciej sie zużywa ponoć. Ale czy to jest znacząca różnica? Za mało nim jeźdżę i nie tankuje do pełna, więc nie znam rzeczywistego zużycia paliwa. Więc czy mam wymieniać termostat i ewentualnie wisko wiatraka, czy zostawić tak jak jest i mieć rezerwę grzania się na wypadek ostrego przymusowego pałowania?
Podpowiedzta i nie róbta se po raz kolejny jaj z mojego silnika (i wielu innych userów forum) bo on pomimo wieku naprawdę daje radę :wink:
Jak się nie ma co sie lubi, to się lubi co się ma :wink:
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
superkto
 
 
Posty: 869
Rejestracja: pt maja 25, 2007 9:20 pm
Lokalizacja: Marcinowice
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: superkto » wt kwie 24, 2012 2:02 am

Pojawił mi się identyczny objaw po wymianie chłodnicy na nową. Starej nie było w połowie i lubiał sobie pod czerwone podejść.
Ten sam silnik tylko GR.
sudetyoffroad.pl
http://www.coconmobile.pl

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: decc » wt kwie 24, 2012 6:54 am

Ja mam chłodnicę po regeneracji i od niedawna dołożoną chłodnicę oleju i wymieniony termostat po tym jak padł całkowicie. Po tej wymianie termostatu silnik się wręcz nie dogrzewa. Założyłem dopiero co wskaźnik temperatury ze skalą w st. C i wczoraj wyjechałem na chwilę z garażu sprawdzić światła, to temp. jaką udało mi się maksymalnie osiągnąć to ponad 70 st. (odpowiada to może maks 1/4 skali oryginalnego wskaźnika temp. Y60). W terenie może uda się parę stopni więcej, ale nie sądzę. Też się zastanawiam, czy to dobrze, czy źle.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Sawa GR » wt kwie 24, 2012 7:29 am

Dobry termostat, jest wskazany, zimą mam ciepło po ok 1km, latem nigdy nie doszedłem powyżej połowy skali.
Olej lepiej smaruje jak jest ciepły, mniej wytwarza się nagaru itp. Silnik chodził dobrze przez 20 lat z termostatem, więc czemu nie miał by pochodzić kolejnych 10? Ja bym montował...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Peepuck! » wt kwie 24, 2012 8:43 am

Niesprawny termostat to usterka układu chłodzenia. Jak masz zużyte tylne klocki to auto nadal hamuje... Nie będziesz ich wymieniał bo hamuje?
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: miastek » wt kwie 24, 2012 10:32 am

Mam identyczny objaw, również po wymianie chłodnicy.
Po mieście mam 1/4 skali w trasie przy średniej prędkości 110 km/h podchodzi do ok 1/3 skali w terenie jak długo pałuję w miejscu to 1-2mm pod połową sie zatrzymuje. Też chyba wymienię termostat bo wydaje się że chyba zacięty na otwarciu.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: decc » wt kwie 24, 2012 10:44 am

U mnie jest tak na nowym. Pewnie to efekt regeneracji chłodnicy.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: martii » wt kwie 24, 2012 11:16 am

bo jak ktos se w koncu chlodnice przeczyscil to tera ma problem bo czerwonego nie lapie :lol:

moj od czasu generalnego przeczyszczenia chlodnicy w srodku - a przelalem przez nia hektolitry wody pod cisnieniem pokazuje 1/4-1/3
w drugim parchu mam chlodnice po regeneracji i pokazuje tak samo

nic nie ruszaj - diesel to nie benzyna, ze po paru min bedziesz mial 90'
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Sawa GR » wt kwie 24, 2012 12:02 pm

Będziesz miał ale musisz spełnić 2 warunki, sprawny termostat i kręcenie turbiną.
Diesle są na tyle wydajne że na wolnych obrotach nie są w stanie się nagrzać (im nowsze tym mniej). Wystarczy że turbina lekko dmuchnie i sytuacja się odwraca. W tym roku przy -22'C (auto stało w blaszaku) odpalone wyjazd obroty do 2000 i po ok 1km już zaczyna dość mocno ciepło dmuchać. Po 5km upał że można jechać na golasa.

Kiedyś spałem w dieslu podjechaliśmy na parking było ok 0 auto z drogi 90'C, usnęło nam się na odpalonym silniku. Po 2h obudziłem się bo zrobiło się zimno, temperatura silnika ok 45-50'C, dmuchawa na 1, tak wystygło. Wystarczyło włączyć przycisk (pokrętło w Y60) obroty 1700 (turbina dmucha) i po 5 min ciepło...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Korbamoto » wt kwie 24, 2012 4:42 pm

Peepuck! pisze:Niesprawny termostat to usterka układu chłodzenia. Jak masz zużyte tylne klocki to auto nadal hamuje... Nie będziesz ich wymieniał bo hamuje?
jesli na sprawnym termostacie silnik sie lubi przegrzewac i ma mu wywalic glowice, a na niesprawnym grzeje sie mniej, to jesli to nie ma to wplywu na trwalosc i zuzycie paliwa, to ja juz wole miec ten niesprawny. Bo jak widac nie tylko ja tak mam.
A niesprawny termostat nie zagraza bezpieczenstwu nikogo tak jak niesprawne hamulce.
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Peepuck! » wt kwie 24, 2012 5:25 pm

Nie w tym rzecz... Utrzymywanie takiego stanu to tzw. "ucieranie dupy szkłem" . Doprowadź układ chłodzenia do porządku to i przegrzewał się nie będzie. A jeśli układ jest OK i dalej są problemy no to już jeździsz na bombie zegarowej. Wcześniej czy później czekają Cie kłopociki. Zatem może jednak lepiej doprowadzić układ chłodzenia do sprawności...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3675
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: lysy76 » wt kwie 24, 2012 5:31 pm

Korbamoto pisze:
Peepuck! pisze:Niesprawny termostat to usterka układu chłodzenia. Jak masz zużyte tylne klocki to auto nadal hamuje... Nie będziesz ich wymieniał bo hamuje?
jesli na sprawnym termostacie silnik sie lubi przegrzewac i ma mu wywalic glowice, a na niesprawnym grzeje sie mniej, to jesli to nie ma to wplywu na trwalosc i zuzycie paliwa, to ja juz wole miec ten niesprawny. Bo jak widac nie tylko ja tak mam.
A niesprawny termostat nie zagraza bezpieczenstwu nikogo tak jak niesprawne hamulce.
Ciekawa teoria...
:)21
To kup taki, który otwiera się wcześniej niż te 82 stC ...
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Whitie » wt kwie 24, 2012 8:27 pm

Bo ja tu nowy jestem z tym patrolem...

obojetnie co bym nie robił to temperatura nie przekracza 1/3
Nagrzewa się szybciutko i wszytsko wydaje się byc w jak najlepszym porządku.
Kombinować czy tak moze być ?

No bo jestem zaskoczony...
W terrano miałem dokładnie tak samo i przez 2 lata bez mała jeździł pięknie... i teraz nowemy też jeździ pięknie.. to nie wiem w końcu czy sie doszukiwac czy olać....
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Fiba » wt kwie 24, 2012 8:53 pm

Jeździj nie szukaj dziury w całym . :)21
Ale na wskaźnik temperatury spoglądaj . :o
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: decc » wt kwie 24, 2012 9:39 pm

Ja przegrzałem parę razy silnik, bo ciężko paczeć na ten mały wskaźnik, zwłaszcza w terenie. Zerkam na niego jak często się da, ale niestety przegapiłem parę razy moment przegrzania. Ostatnio jak padł termostat. Jeździłem wtedy w obsłudze Baja Carpathia i głowę miałem zajętą czym innym niż sprawdzanie temperatury. Dlatego teraz na próbę założyłem dodatkowy wskaźnik z podziałką. Ma pamięć najwyższego wskazania i alarm po przekroczeniu zadanej wartości. Liczę że jak zacznie piszczeć i migać, to wcześniej wyłapię problem.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 10:17 pm

Z moich doświadczeń-układ w 2.8 TDI jest ciśnieniowy-czego "fachowcy" nie ogarniają dając ciśnieniowy korek na chłodnicępo wymianie tejże, a nie na zbiornik wyrównawczy.... :)21 Wrodzona czujność pozwoliła mi uniknąć poważnej usterki, choć jak wróciłem do "fachmanów" to usłyszałem, że głowica bankowo wybuchnięta. ....Ale-nie bierze płynu (2 miechy już jeżdżę)-więc, coby facecikom za wesoło nie było powiedziałem, że najpierw niech się na uczą korki wkładać do chłodnicy.... :)21 Sekundo-jak zawalili-silnik robią na swój koszt-efekt?-po 5 sek. żaden przy aucie nie stał :)21 ...chyba mnie nie lubią 8)
PS. Postanowiłem, że jeszcze krwi im napsuję, jak w CRO się nie utopię... :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 10:23 pm

A i patrzcie przy wymianie termostatu...-dają standardowo silikon-mam jedno zastrzeżerzenie-daja go z adużo-ściśnięty potrafi zatkać 3/4 przepływu...-sam widziałem w moim.... Możecie każdą kasę na auto wywalić-niska kultura techniczna mechaników każde auto zabije-powoli dorastam za co serwisy tyle kasy biorą....Kosztowało mnie to silnik :)21
PS. W 160-ce mam tekturkę lekko posmarowaną silikonem :)21 -i robi od 2004 roku :)2 -znawców tematu proszę do tablicy...wiem-tekturkę trzeba wyciąć, w uj robotu i takie tam :wink: 8) :o :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: N2O » wt kwie 24, 2012 10:31 pm

U mnie też je na tekturę.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: decc » wt kwie 24, 2012 10:33 pm

janusz k160 pisze:Z moich doświadczeń-układ w 2.8 TDI jest ciśnieniowy-czego "fachowcy" nie ogarniają dając ciśnieniowy korek na chłodnicępo wymianie tejże, a nie na zbiornik wyrównawczy....
Ale co ma do temperatury korek? Jest ciśnieniowy, po to, żeby przy zbyt dużej ilości płynu odprowadzić nadmiar do zbiorniczka. Po regeneracji chłodnicy korek zostaje oryginalny bo wymieniany jest tylko rdzeń, czyli środkowa część chłodnicy z lamelkami. Boczne zbiorniczki są piaskowane i malowane, a korek jest właśnie przy bocznym zbiorniczku. Jeżeli ktoś Ci wymienił korek na zwykły, to chyba po to, żeby mieć dodatkową pozycję na fakturze do zdarcia z klienta :wink:. Nie twierdzę, że się korka nie wymienia - a i owszem jak już nie działa z powodu zużycia, ale jak Ci dali zwykły, to jacyś mechanicy z koziej d. Zresztą nie dziwi mnie to, bo znam parę przypadków fuszery "renomowanych" nawet na tym forumie warsztatów.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: decc » wt kwie 24, 2012 10:36 pm

janusz k160 pisze:A i patrzcie przy wymianie termostatu...-dają standardowo silikon-mam jedno zastrzeżerzenie-daja go z adużo-ściśnięty potrafi zatkać 3/4 przepływu...-sam widziałem w moim.... Możecie każdą kasę na auto wywalić-niska kultura techniczna mechaników każde auto zabije-powoli dorastam za co serwisy tyle kasy biorą....Kosztowało mnie to silnik :)21
PS. W 160-ce mam tekturkę lekko posmarowaną silikonem :)21 -i robi od 2004 roku :)2 -znawców tematu proszę do tablicy...wiem-tekturkę trzeba wyciąć, w uj robotu i takie tam :wink: 8) :o :)21
Mój śp. stary miał zakład regeneracji pomp wodnych (takich co robiły na wsiach jak nie było wodociągów). Ojciec zawsze dawał do pomp uszczelki tekturowe, wycinane ręcznie nożyczkami i posmarowane smarem. Robiły parę lat :)2 .

Edit: Możesz spokojnie towotem posmarować i będzie robić, a Ci przekroju nie zaklei. Ja mam tak sprzęgiełka AVM uszczelnione. Wada: jednorazowy montaż, po demontażu trzeba dać nowe. Podpowiem też patent starego na odrysowanie kształtu uszczelki: przykładasz tekturkę do powierzchni, która ma być uszczelniana i przejeżdżasz cały obrys brudnym paluchem. Jak masz czysty to można pobrudzić grafitem z ołówka. Pięknie odrysowuje kontury :)21 :)2
Ostatnio zmieniony wt kwie 24, 2012 10:40 pm przez decc, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: N2O » wt kwie 24, 2012 10:37 pm

Y61 ma śmieszny układ chłodzenia.
Korek na chłodnicy pełniący rolę "zakrętki od słoika"(chyba tylko po to aby dało się nalać płynu), a drugi korek na zbiorniczku ciśnieniowym, który wymiarami jest taki sam jak na chłodnicy i daje się podmienić, a ze zbiorniczka idzie przewód do jeszcze drugiego zbiorniczka nadmiarowego.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: decc » wt kwie 24, 2012 10:41 pm

Y61 ma też większą chłodnicę.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 10:44 pm

@decc-układ ciśnieniowy-nie wolny-nagrzany płyn jest usuwany ale nie zasysany z powrotem, bo korek się zamknął -tak niszczą nam silniki "znafcy"-poprzednio miałeś wolny przelot z korkiem ciśnieniowym na chłodnicy-obecnie jak masz 2.8 TDI powinien być ciśnieniowy z korkiem 0.9 bara na zbiorniku wyrównawczym....i nie 1.3 jak termotchec podaje i sprzedaje-taką mi wydupcyło w kosmos-kupiłem fabrykę w rzeszowie za 1250 zeta ( w JC-2400 :)11 :)3 )-i robi aż miło :)2
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: decc » wt kwie 24, 2012 10:47 pm

Kurna, ale ja od zawsze miałem korek ciśnieniowy na chłodnicy, a na zbiorniczku zwykły. W takim układzie nie ma możliwości zasysania płynu z powrotem do chłodnicy. A powinno być inaczej?
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 10:48 pm

N2O pisze:Y61 ma śmieszny układ chłodzenia.
Korek na chłodnicy pełniący rolę "zakrętki od słoika"(chyba tylko po to aby dało się nalać płynu), a drugi korek na zbiorniczku ciśnieniowym, który wymiarami jest taki sam jak na chłodnicy i daje się podmienić, a ze zbiorniczka idzie przewód do jeszcze drugiego zbiorniczka nadmiarowego.
:)21

Do czasu tez się śmiałem z tego....do czasu-to są ważne szczegóły :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości