Większy alternator do patrola
Moderator: Kosiarz
Większy alternator do patrola
Witam, czy ktoś zakładał większy alternator do Patrola Y61 2005 rok?
Alternator nissan qashqai ma 150A. Oryginalny od patrola 90A.
Będzie pasował na ten sam pasek? Czy wtyczki są takie same?
Może ktoś zakładał od innego modelu?
Alternator nissan qashqai ma 150A. Oryginalny od patrola 90A.
Będzie pasował na ten sam pasek? Czy wtyczki są takie same?
Może ktoś zakładał od innego modelu?
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Większy alternator do patrola
jak pasuje mocowanie to sobie załuż z czego chcesz , tylko po co Ci dwa razy mocniejszy
Super parchatek Super y60 

Re: Większy alternator do patrola
Jeżeli dobrze rozumiem, to już wydumałeś założyć drugi akumulator
Obawiasz się że alternator nie naładuję dwóch tak
Jeżeli tak ... to dodatkowy akumulator podłącza się za pomocą separatora (o takiego np. http://www.tmax.pl/index.php?p=725) zasadę działania sobie poszukaj w Google
Zaproponuję jeszcze kilka niezbędnych rozwiązań jakie powinny się znaleźć w każdym Patrolu:
- namiot dachowy
- prysznic z ciepłą wodą (podgrzewanie z silnika)
- boczna roleta (zadaszenie)
- wyciągarka, najlepiej 2 z przodu i z tyłu (jeszcze lepiej mechaniczna)
- blokada przedniego mostu i kompresor do niej (odrazu będziesz mógł se koła pompować i materace)
- zbiornik na wodę
- dodatkowy zbiornik paliwa (odrazu dodatkowy filtr paliwa, podgrzewany żeby w zimę nie zmarzło)
- osłony podwozia
- ogrzewanie postojowe
- lodówka
- zabudowa szufladowa bagażnika
- jak już mamy taką masę, 3,0 będzie za słabe - jakiś silnik mocniejszy
- trzeba jakoś zatrzymać ten tramwaj - lepsze hamulce
- jakieś mocowanie kajaka albo pontonu na wypadek powodzi
- rowery też by się przydały czasem
- laptop do nawigowania (panasonica polecam)
- trochę dodatkowych zegarów żeby lepiej monitorować co się dzieję z autem
- zestaw oświetlenia (dalekosiężne, przeciwmgielne, robocze z każdej strony) najlepiej xenon i led
- zestaw narzędzi, zapasowych części, zestaw naprawczy do opon, zestaw małego chirurga
- trapy, hi-lift, szpadel, łopata, motyka, grabie - żeby w razie W własne uprawy utworzyć
- jakąś zabudowę car-audio lepszą dla umilenia długich przelotów ( ze trzy ekrany lcd)
- koło zapasowe jedno to za mało
- radio CB i telefon satelitarny
- jakiś aneks kuchenny (zastawa i garnki)
Mam nadzieję że trochę podpowiedziałem



Jeżeli tak ... to dodatkowy akumulator podłącza się za pomocą separatora (o takiego np. http://www.tmax.pl/index.php?p=725) zasadę działania sobie poszukaj w Google

Zaproponuję jeszcze kilka niezbędnych rozwiązań jakie powinny się znaleźć w każdym Patrolu:
- namiot dachowy
- prysznic z ciepłą wodą (podgrzewanie z silnika)
- boczna roleta (zadaszenie)
- wyciągarka, najlepiej 2 z przodu i z tyłu (jeszcze lepiej mechaniczna)
- blokada przedniego mostu i kompresor do niej (odrazu będziesz mógł se koła pompować i materace)
- zbiornik na wodę
- dodatkowy zbiornik paliwa (odrazu dodatkowy filtr paliwa, podgrzewany żeby w zimę nie zmarzło)
- osłony podwozia
- ogrzewanie postojowe
- lodówka
- zabudowa szufladowa bagażnika
- jak już mamy taką masę, 3,0 będzie za słabe - jakiś silnik mocniejszy
- trzeba jakoś zatrzymać ten tramwaj - lepsze hamulce
- jakieś mocowanie kajaka albo pontonu na wypadek powodzi
- rowery też by się przydały czasem
- laptop do nawigowania (panasonica polecam)
- trochę dodatkowych zegarów żeby lepiej monitorować co się dzieję z autem
- zestaw oświetlenia (dalekosiężne, przeciwmgielne, robocze z każdej strony) najlepiej xenon i led
- zestaw narzędzi, zapasowych części, zestaw naprawczy do opon, zestaw małego chirurga
- trapy, hi-lift, szpadel, łopata, motyka, grabie - żeby w razie W własne uprawy utworzyć
- jakąś zabudowę car-audio lepszą dla umilenia długich przelotów ( ze trzy ekrany lcd)
- koło zapasowe jedno to za mało
- radio CB i telefon satelitarny
- jakiś aneks kuchenny (zastawa i garnki)
Mam nadzieję że trochę podpowiedziałem


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Większy alternator do patrola
A twój brat nie zakładał już takiego zapytania???
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... alternator
Czy może źle kojarzę?
Użycie wyszukiwarki nie boli...
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... alternator
Czy może źle kojarzę?
Użycie wyszukiwarki nie boli...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Większy alternator do patrola
zagaj1 pisze:…


A to tylko podstawowe pozycje...

y60 autobus, czerwony.
Re: Większy alternator do patrola
Po jaki ch.j w patrolu osłony podwozia i zapasowe części?
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
Re: Większy alternator do patrola
Fiuu.. fiuuu...Wowos pisze:zagaj1 pisze:…![]()
![]()
A to tylko podstawowe pozycje...
To mam jeszcze roboty przy swoim.
Jakby co to projektem zabudowy sluze w pdfie

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Większy alternator do patrola
Sawa GR pisze:A twój brat nie zakładał już takiego zapytania???
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... alternator
Czy może źle kojarzę?
Użycie wyszukiwarki nie boli...
Nigdzie na forum nie ma odpowiedzi czy ktoś zakładał, albo wie od jakiego modelu będzie wstępnie!!! pasował. Wszyscy odpisują po co ci większy. Nie wiem po co tracić czas na takie udzielanie rad.
Dlatego pytam może ktoś już to przerabiał.
Re: Większy alternator do patrola
Zagaj siedzisz na tym forum i tylko marudzisz. Nikomu nie pomagasz nabijasz posty bez sensu. Akumulatory są dwa seryjnie.zagaj1 pisze:Jeżeli dobrze rozumiem, to już wydumałeś założyć drugi akumulatorObawiasz się że alternator nie naładuję dwóch tak
![]()
Jeżeli tak ... to dodatkowy akumulator podłącza się za pomocą separatora (o takiego np. http://www.tmax.pl/index.php?p=725) zasadę działania sobie poszukaj w Google
Zaproponuję jeszcze kilka niezbędnych rozwiązań jakie powinny się znaleźć w każdym Patrolu:
- namiot dachowy
- prysznic z ciepłą wodą (podgrzewanie z silnika)
- boczna roleta (zadaszenie)
- wyciągarka, najlepiej 2 z przodu i z tyłu (jeszcze lepiej mechaniczna)
- blokada przedniego mostu i kompresor do niej (odrazu będziesz mógł se koła pompować i materace)
- zbiornik na wodę
- dodatkowy zbiornik paliwa (odrazu dodatkowy filtr paliwa, podgrzewany żeby w zimę nie zmarzło)
- osłony podwozia
- ogrzewanie postojowe
- lodówka
- zabudowa szufladowa bagażnika
- jak już mamy taką masę, 3,0 będzie za słabe - jakiś silnik mocniejszy
- trzeba jakoś zatrzymać ten tramwaj - lepsze hamulce
- jakieś mocowanie kajaka albo pontonu na wypadek powodzi
- rowery też by się przydały czasem
- laptop do nawigowania (panasonica polecam)
- trochę dodatkowych zegarów żeby lepiej monitorować co się dzieję z autem
- zestaw oświetlenia (dalekosiężne, przeciwmgielne, robocze z każdej strony) najlepiej xenon i led
- zestaw narzędzi, zapasowych części, zestaw naprawczy do opon, zestaw małego chirurga
- trapy, hi-lift, szpadel, łopata, motyka, grabie - żeby w razie W własne uprawy utworzyć
- jakąś zabudowę car-audio lepszą dla umilenia długich przelotów ( ze trzy ekrany lcd)
- koło zapasowe jedno to za mało
- radio CB i telefon satelitarny
- jakiś aneks kuchenny (zastawa i garnki)
Mam nadzieję że trochę podpowiedziałem![]()
Zamontowałeś amortyzator skrętu z dodatkową sprężyną po co te fanaberie.
Kazałeś mi założyć wątek o dobieraniu przełożeń ponieważ też Ci się przyda. Po co Ci zmiana przełożeń dawniej nasi dziadkowie jeździli maluchami do Włoch chłodzenie powietrzem silnika oraz kabiny i nie narzekali na moment obrotowy.
Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to nie odpisuj w moich postach.
Re: Większy alternator do patrola
Sie nie napinaj. Klimat tu jest specyficzny i moze poprostu ktos Ci nie napisal wprost, ze ten mocniejszy alternator z prawdopodobienstwem graniczacym z pewnoscia nie jest Ci potrzebny. A jak juz baaardzo chcesz to masz gotowe rozwiazania.
W prkatyce nie widzialem nikogo kto mial wiecej jak 100a u siebie. Sam mam audio z 2 wzmaczniaczami, od uja swiatelek, wyciagarke, przetwornice, cb i pare innych (zbednych!) chrzań. Seryjny dale rade.
Wez pod uwage rady bardziej doswiadczonych, bo ja sie w pore opamietalem. A zaczalem i tak moctac wszystko co sie dalo w szale bitewnym. Teraz bym poszedl inna droga calkiem.
W prkatyce nie widzialem nikogo kto mial wiecej jak 100a u siebie. Sam mam audio z 2 wzmaczniaczami, od uja swiatelek, wyciagarke, przetwornice, cb i pare innych (zbednych!) chrzań. Seryjny dale rade.
Wez pod uwage rady bardziej doswiadczonych, bo ja sie w pore opamietalem. A zaczalem i tak moctac wszystko co sie dalo w szale bitewnym. Teraz bym poszedl inna droga calkiem.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Większy alternator do patrola
No ba ktoś musizulu pisze: Zagaj siedzisz na tym forum i tylko marudzisz. Nikomu nie pomagasz nabijasz posty bez sensu. Akumulatory są dwa seryjnie.
Zamontowałeś amortyzator skrętu z dodatkową sprężyną po co te fanaberie.
Kazałeś mi założyć wątek o dobieraniu przełożeń ponieważ też Ci się przyda. Po co Ci zmiana przełożeń dawniej nasi dziadkowie jeździli maluchami do Włoch chłodzenie powietrzem silnika oraz kabiny i nie narzekali na moment obrotowy.

To ja mogę napisać, że jak nie masz sensownych pytań, to nie zakładaj nowych wątkówzulu pisze:Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to nie odpisuj w moich postach.

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Większy alternator do patrola
Jeżdżę kilka razy w tygodniu. Miałem Suzuki Samuraja, Jeepa Wranglera Unlimited więc doświadczenie jakieś jest. Nie siedzę tylko na forum i nie nabijam klika tysięcy postów o niczym nie pomagając innym tylko krytykując. Widać kto jeździ a kto tylko pisze.zagaj1 pisze:No ba ktoś musizulu pisze: Zagaj siedzisz na tym forum i tylko marudzisz. Nikomu nie pomagasz nabijasz posty bez sensu. Akumulatory są dwa seryjnie.
Zamontowałeś amortyzator skrętu z dodatkową sprężyną po co te fanaberie.
Kazałeś mi założyć wątek o dobieraniu przełożeń ponieważ też Ci się przyda. Po co Ci zmiana przełożeń dawniej nasi dziadkowie jeździli maluchami do Włoch chłodzenie powietrzem silnika oraz kabiny i nie narzekali na moment obrotowy.proponuję jednemu z drugim pojeździć trochę tymi Patrolami, to dalej to bliżej, z jakimiś doświadczonymi osobami może, bo wymyślacie i zakładać chcecie cuda na kiju, a potem nie wykorzystasz nawet 20% tego wszystkiego. Zrobisz lifty, ogromne koła, a potem bez doświadczenia położysz ten cały cygański wóz na boku, przy pierwszym trawersie albo szybszej jeździe po asfalcie.
To ja mogę napisać, że jak nie masz sensownych pytań, to nie zakładaj nowych wątkówzulu pisze:Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to nie odpisuj w moich postach.
Re: Większy alternator do patrola
O jej, spokojnie kolego w kraciastej koszuli, takie ogromne doświadczenie a zadajesz pytania jak byś dacią duster jeździł do tej pory
, staram się Ci coś podpowiedzieć, jak i inni ale TY się pytasz, a i tak wiesz lepiej swoje ... narazie zamilknę, chyba że znów, jakimś wątkiem sprowokujesz 


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Większy alternator do patrola
zagaj1 pisze:O jej, spokojnie kolego w kraciastej koszuli, takie ogromne doświadczenie a zadajesz pytania jak byś dacią duster jeździł do tej pory, staram się Ci coś podpowiedzieć, jak i inni ale TY się pytasz, a i tak wiesz lepiej swoje ... narazie zamilknę, chyba że znów, jakimś wątkiem sprowokujesz
W kraciastej koszuli to jest mój ojciec nie ja detektywie, ktoś jeszcze trzyma aparat.
Wygląda na to że innym zazdrościsz według opisu Twojego profili masz 23 lata i jesteś studentem, masz patrola od czterech lat.
A może są osoby na forum które pracują już od dwudziestu lat i chcą sobie coś zmienić w aucie, dlatego zadają pytania. Zazdrość jest destrukcyjna.
Jeżeli ktoś pisze czy zmieszczą się koła 35" do patrola bez liftu.
to nie odpisuję mu
1. po co ci takie koła wzrośnie ci spalanie zajmij się jeżdżeniem.
2. Poszukaj w wyszukiwarce.
3. Czekasz na gotowe rozwiązanie.
Tylko odpisuje 35" zmieści się ale trzeba podciąć nadkola, dołożyć z tyłu wyższe odboje o 5cm i można jeździć.
Re: Większy alternator do patrola
I to jest mądre zdanie. Mi alternatora w hdj też nigdy nie brakło. Szczerze to zamiast mocniejszego alternatora zainwestował bym np. w jakiś dobry panel fotovoltaniczny. Jako alternatywne źródło energii.Wojtek_W pisze:Sie nie napinaj. Klimat tu jest specyficzny i moze poprostu ktos Ci nie napisal wprost, ze ten mocniejszy alternator z prawdopodobienstwem graniczacym z pewnoscia nie jest Ci potrzebny. A jak juz baaardzo chcesz to masz gotowe rozwiazania.
W prkatyce nie widzialem nikogo kto mial wiecej jak 100a u siebie. Sam mam audio z 2 wzmaczniaczami, od uja swiatelek, wyciagarke, przetwornice, cb i pare innych (zbednych!) chrzań. Seryjny dale rade.
Wez pod uwage rady bardziej doswiadczonych, bo ja sie w pore opamietalem. A zaczalem i tak moctac wszystko co sie dalo w szale bitewnym. Teraz bym poszedl inna droga calkiem.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Większy alternator do patrola
Na zdjęciach widać że ma podobny pasek. Czy kolega Szarbia zakładał do patrola ten alternator?Szarbia pisze:Od silnika BMW M60 ma 140A.
http://allegro.pl/bmw-740-730-840-530-5 ... 75635.html
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Większy alternator do patrola
Nie, cały silnik M60 zakładam na rame Y61.zulu pisze:Na zdjęciach widać że ma podobny pasek. Czy kolega Szarbia zakładał do patrola ten alternator?Szarbia pisze:Od silnika BMW M60 ma 140A.
http://allegro.pl/bmw-740-730-840-530-5 ... 75635.html
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... &start=200
Moge Ci przeslac kawelek

- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Większy alternator do patrola
człowieku każdy jeden alternator z każdego bądź jakiego samochodu założysz .
ten sam rozstaw co grat ma audi , różnica polega na tym że ucho od napinacza jest troszkę niżej i trzeba zastosować dwa napinacze metalowe i jest ok
co do podpięcia też nie ma problemu kup altek z wtyczkami i połącz ze swoją instalacją
z tym że ja nadal zapytam po jakiego Ci mocniejszy niż 90 A
ja rozumie że jak się ma wyjebkę do terenu , 2 wyciągarki na dachu ufo i w ujj innego badziewia pożerającego (nie potrzebnego) prąd to zrozumie po co ci większy altek , ale wiem z doświadczenia że 90A potrafi ciągnąć patrola 3 godziny non stop na wyciągarce (auto bez napędu) po torfach po kolana
więc pytam po co

ten sam rozstaw co grat ma audi , różnica polega na tym że ucho od napinacza jest troszkę niżej i trzeba zastosować dwa napinacze metalowe i jest ok
co do podpięcia też nie ma problemu kup altek z wtyczkami i połącz ze swoją instalacją
z tym że ja nadal zapytam po jakiego Ci mocniejszy niż 90 A
ja rozumie że jak się ma wyjebkę do terenu , 2 wyciągarki na dachu ufo i w ujj innego badziewia pożerającego (nie potrzebnego) prąd to zrozumie po co ci większy altek , ale wiem z doświadczenia że 90A potrafi ciągnąć patrola 3 godziny non stop na wyciągarce (auto bez napędu) po torfach po kolana
więc pytam po co

Super parchatek Super y60 

Re: Większy alternator do patrola
Po to, żeby potem przy piwku można było by się pochwalić przed kolegami jakie to się przeróbki zrobiło. 

Nissan Patrol Y60 TD42+PTO
Re: Większy alternator do patrola
Przestańcie się czepiać kolegi @zulu 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Większy alternator do patrola
ja się nie czepiam ale z wiekiem i doświadczeniem uważam że do turystyki wystarcza wóz lekko zmodyfikowany , a nie jakieś tam wydymki z choinkami na dachu , hłodncami na plecach i kołami z kosmosu
nawet zacząłem uważać że błędem było robienie spoa w moim przypadku , dlatego też chce sprzedać go i kupić nie motanego K 160 lub T1 V6 3,0 na 31 też sobie pojeżdże

nawet zacząłem uważać że błędem było robienie spoa w moim przypadku , dlatego też chce sprzedać go i kupić nie motanego K 160 lub T1 V6 3,0 na 31 też sobie pojeżdże


Super parchatek Super y60 

Re: Większy alternator do patrola
pomijając sarkazm autora stwierdzam, że poza kilkoma pozycjami jest to bardzo sensowana listazagaj1 pisze: Zaproponuję jeszcze kilka niezbędnych rozwiązań jakie powinny się znaleźć w każdym Patrolu:
- namiot dachowy
- prysznic z ciepłą wodą (podgrzewanie z silnika)
- boczna roleta (zadaszenie)
- wyciągarka, najlepiej 2 z przodu i z tyłu (jeszcze lepiej mechaniczna)
- blokada przedniego mostu i kompresor do niej (odrazu będziesz mógł se koła pompować i materace)
- zbiornik na wodę
- dodatkowy zbiornik paliwa (odrazu dodatkowy filtr paliwa, podgrzewany żeby w zimę nie zmarzło)
- osłony podwozia
- ogrzewanie postojowe
- lodówka
- zabudowa szufladowa bagażnika
- jak już mamy taką masę, 3,0 będzie za słabe - jakiś silnik mocniejszy
- trzeba jakoś zatrzymać ten tramwaj - lepsze hamulce
- jakieś mocowanie kajaka albo pontonu na wypadek powodzi
- rowery też by się przydały czasem
- laptop do nawigowania (panasonica polecam)
- trochę dodatkowych zegarów żeby lepiej monitorować co się dzieję z autem
- zestaw oświetlenia (dalekosiężne, przeciwmgielne, robocze z każdej strony) najlepiej xenon i led
- zestaw narzędzi, zapasowych części, zestaw naprawczy do opon, zestaw małego chirurga
- trapy, hi-lift, szpadel, łopata, motyka, grabie - żeby w razie W własne uprawy utworzyć
- jakąś zabudowę car-audio lepszą dla umilenia długich przelotów ( ze trzy ekrany lcd)
- koło zapasowe jedno to za mało
- radio CB i telefon satelitarny
- jakiś aneks kuchenny (zastawa i garnki)
Mam nadzieję że trochę podpowiedziałem![]()

znaczna część z nich przydała mi się nie raz lub przydałaby mi się gdybym je miał i wtedy nawet zajechałbym dalej

wszystko zależy od przeznaczenia auta, wokół komina wystaczy lift i snorkel

do listy rzeczy nie"zbędnych" dodaję piłę spalinową

Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2012 10:00 pm przez psawiak, łącznie zmieniany 2 razy.
Y60 TD42 pojechał do ludzi
Re: Większy alternator do patrola
Tyż zauważam, że lista jest sensowna. Jestem gdzieś w połowie... 

Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Większy alternator do patrola
W końcu ktoś docenił moje dobre chęci



Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości