
Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Moderator: Kosiarz
Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Witam, koledzy w Niedziele stałem się posiadaczem Patrola GR 61 2,8, i już mam pewny problem
Auto bardzo ciężko odpala na zimnym silniku, np. dziś 4 próby musiałem zrobić by odpalił przy czym jak odpalił mocno zadymił, każde kolejne odpalenie póżniejsze jest bezproblemowe, dziwi mnie to ze dziś wsiadłem do auta o godz 6.00 na termometrze 4 stopnie, przekręcam kluczyk, i kontrolka od grzania świec pali się max 4 s. i tylko za pierwszym przekręceniem kluczyka, każde kolejne już wogóle się nie zapala. Może tutaj tkwi problem?? Gdzie szukać sterownika, przekażnika od świec?? można go jakoś sprawdzić??? Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Zacznij od tego http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=13&p=1 i miej nadzieję że to świece a nie pompa wtryskowa
Było w tym temacie (nieodpalania na zimnym) setki razy, czytaj, czytaj a potem pytaj...

Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
no i akumulator powinien być sprawny coby pierdyknięcie w rozrusznik było 
Oczywiście temat świec i sterowników ogarnąć. Zresztą jak tam proponuję i tak świece wymienić, bo pewnie kilkanaście lat już mają. Ja wymieniłem mimo, że jako tako grzały. I po problemie z odpalaniem. Świece kupuj tylko NGK.

Oczywiście temat świec i sterowników ogarnąć. Zresztą jak tam proponuję i tak świece wymienić, bo pewnie kilkanaście lat już mają. Ja wymieniłem mimo, że jako tako grzały. I po problemie z odpalaniem. Świece kupuj tylko NGK.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
A ja bym zrobil jeszcze inaczej.
Wejdz do auta, wylacz wszystkie odbiorniki pradu (lacznie z ogrzewaniem i radiem), daj zaplon. Jak konktrolka zgasnie to odczekaj jeszcze ~5 sekund i zakrec. Powinien zapalic od cwierc obrotu. Daj znaka czy zapallil
A,zeby swiece zaczely grzac jeszcze raz to wyjmij kluczyk i za chwile "po cyknieciu" przekaznika (czy czegos tam;)) bedzie grzac ponownie.
Ale jedno grzanie powinno spokojnie starczyc
Wejdz do auta, wylacz wszystkie odbiorniki pradu (lacznie z ogrzewaniem i radiem), daj zaplon. Jak konktrolka zgasnie to odczekaj jeszcze ~5 sekund i zakrec. Powinien zapalic od cwierc obrotu. Daj znaka czy zapallil
A,zeby swiece zaczely grzac jeszcze raz to wyjmij kluczyk i za chwile "po cyknieciu" przekaznika (czy czegos tam;)) bedzie grzac ponownie.
Ale jedno grzanie powinno spokojnie starczyc
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Ja tam trochę dłużej kręcę jak ćwierć obrotu, ale jest to pewnie spowodowane cofającym się paliwem. Przewody się mam spocone. A jak jest u was z twardością pompki przy filtrze paliwa? U mnie przed odpaleniem jest miękką jak naciskam, może powinna być twarda cały czas?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
A wiec, auto miało postuj prawie 12godz. Wsiadłem przekręciłem kluczyk, kontrolka chwilke się zapaliła, zgasła, poczekałem jeszcze kilka sekund i odpalił za pierwszym razem, tylko ja nie słyszę żadnego "cyknęcia", poprzedni właściciel twierdzi ze wymienił świece, dziś już jest ciemno ale jutro sprawdzę czy to nie przypadkiem świece firmy krzakWojtek_W pisze:A ja bym zrobil jeszcze inaczej.
Wejdz do auta, wylacz wszystkie odbiorniki pradu (lacznie z ogrzewaniem i radiem), daj zaplon. Jak konktrolka zgasnie to odczekaj jeszcze ~5 sekund i zakrec. Powinien zapalic od cwierc obrotu. Daj znaka czy zapallil
A,zeby swiece zaczely grzac jeszcze raz to wyjmij kluczyk i za chwile "po cyknieciu" przekaznika (czy czegos tam;)) bedzie grzac ponownie.
Ale jedno grzanie powinno spokojnie starczyc

Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Przekręcasz kluczyk zapala się kontrolka grzania świec, pali się ok 4-5 sek i nastpepnie gaśnie. Nie zapalasz jeszcze tylko czekasz i słuchasz kiedy cyknie przekaźnik, wtedy kręcisz. Po zgaśnięciu kontrolki grzania świec zwróc uwagę na wskaźnik napięcia - po cuknięciu napięcie powinno na wskaźniku minimalnie podskoczyc.
Przy większych mrozach robisz powyższą procedurę i nie odpalasz odrazu, tylko powtarzsz 1 częśc procedury do momentu zgaśnięcia kontrolki i zapalasz. Na większych mrozach i tak przez chwilę skilnikiem telepie po odpaleniu;)
Przy większych mrozach robisz powyższą procedurę i nie odpalasz odrazu, tylko powtarzsz 1 częśc procedury do momentu zgaśnięcia kontrolki i zapalasz. Na większych mrozach i tak przez chwilę skilnikiem telepie po odpaleniu;)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
On ma Y61 - tam już są normalne świece.


Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
lolek0 pisze:A wiec, auto miało postuj prawie 12godz. Wsiadłem przekręciłem kluczyk, kontrolka chwilke się zapaliła, zgasła, poczekałem jeszcze kilka sekund i odpalił za pierwszym razem, tylko ja nie słyszę żadnego "cyknęcia", poprzedni właściciel twierdzi ze wymienił świece, dziś już jest ciemno ale jutro sprawdzę czy to nie przypadkiem świece firmy krzakWojtek_W pisze:A ja bym zrobil jeszcze inaczej.
Wejdz do auta, wylacz wszystkie odbiorniki pradu (lacznie z ogrzewaniem i radiem), daj zaplon. Jak konktrolka zgasnie to odczekaj jeszcze ~5 sekund i zakrec. Powinien zapalic od cwierc obrotu. Daj znaka czy zapallil
A,zeby swiece zaczely grzac jeszcze raz to wyjmij kluczyk i za chwile "po cyknieciu" przekaznika (czy czegos tam;)) bedzie grzac ponownie.
Ale jedno grzanie powinno spokojnie starczycBo mi to wygląda na nie dogrzane świece tym bardziej ze z artykułu przytoczonego wyżej wynika ze świece grzeją tylko 4 sek???
Czyli bylo jak mowilem.

Jesli w tej procedurze pali normalnie to diagnoza jest wedlug mnie jedna: slaby aku.
Wymien i zapomnij albo jezdzij na tym co masz i pamietaj,zeby przytrzymac po zgasnieciu kontrolek jeszcze kilka sekund.
Cykniecie powinno byc jakbys podgrzal swiece i wylaczyl zaplon. Wtedy po kilku sekundach bedziesz slszal przekaznik. Jesli przed tymi kilkoma sekundami wlaczysz znowu zaplon to kontrolka swiec sie nie pokaze.
Odpalaj procedura jak napisalem albo wymien aku.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Właśnie z tym aku to jest też nie do końca, według poprzedniego właściciela był wymieniany na wiosnę, co potwierdza jeszcze gwarancja do kwietnia przyszłego roku, właśnie byłem odpalić auto, procedura jak Wojtek W napisał, przekręcenie, podgrzanie świec, wyjęcie kluczyka, cyknięcie, ponowne podgrzanie świec, auto odpaliło dosłownie na pół obrotu rozrusznika. Jak z roboty wyjdę to zobaczę te świece, jakiej są firmy.Wojtek_W pisze:
Czyli bylo jak mowilem.![]()
Jesli w tej procedurze pali normalnie to diagnoza jest wedlug mnie jedna: slaby aku.
Wymien i zapomnij albo jezdzij na tym co masz i pamietaj,zeby przytrzymac po zgasnieciu kontrolek jeszcze kilka sekund.
Cykniecie powinno byc jakbys podgrzal swiece i wylaczyl zaplon. Wtedy po kilku sekundach bedziesz slszal przekaznik. Jesli przed tymi kilkoma sekundami wlaczysz znowu zaplon to kontrolka swiec sie nie pokaze.
Odpalaj procedura jak napisalem albo wymien aku.
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Roczny może być wadliwy zepsuty, cokolwiek... jak nie chcesz kupować to pożycz od kogoś 100% sprawny i sprawdź, najlepiej podładowując przed odpaleniem.
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Kombinujesz kolego. Aku moze miec tydzien czy miesac wystarczy,ze 2-3 razy je ktos do zera wytrzaskal. Swiece mozna oczywiscie sprawdzic, ale nietykane gowno nie smierdzi. Bedziesz kombinowal, wykrecal do momentu az cos ukrecisz albo urwiesz. Usterki diagnozuje sie w pierwszej kolejnosci najlatwiejszymi metodami.lolek0 pisze:Właśnie z tym aku to jest też nie do końca, według poprzedniego właściciela był wymieniany na wiosnę, co potwierdza jeszcze gwarancja do kwietnia przyszłego roku, właśnie byłem odpalić auto, procedura jak Wojtek W napisał, przekręcenie, podgrzanie świec, wyjęcie kluczyka, cyknięcie, ponowne podgrzanie świec, auto odpaliło dosłownie na pół obrotu rozrusznika. Jak z roboty wyjdę to zobaczę te świece, jakiej są firmy.Wojtek_W pisze:
Czyli bylo jak mowilem.![]()
Jesli w tej procedurze pali normalnie to diagnoza jest wedlug mnie jedna: slaby aku.
Wymien i zapomnij albo jezdzij na tym co masz i pamietaj,zeby przytrzymac po zgasnieciu kontrolek jeszcze kilka sekund.
Cykniecie powinno byc jakbys podgrzal swiece i wylaczyl zaplon. Wtedy po kilku sekundach bedziesz slszal przekaznik. Jesli przed tymi kilkoma sekundami wlaczysz znowu zaplon to kontrolka swiec sie nie pokaze.
Odpalaj procedura jak napisalem albo wymien aku.
A generalnie jak aku jeszcze jakos kreci to bym zlal i jezdzil tak jak teraz.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
odgrzeję kotleta: U mnie jak odpalę to chodzi przez chwilę super, a po chwili zdarzy się, że zacznie telepać i kopcić. Po 5-8 sek się normuje. Swiece zakładałem nówki NGK w zeszłym roku. T Dogrzewanie chyba działa, bo jak podepnę żarówkę 55w do krótkiej listwy i do masy to mocno świeci. Miedzy listwami po odpaleniu zimnego silnika zarówka 55w świeci słabiej.
Odpala na cwierc obrotu.
Odpala na cwierc obrotu.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
heja jest ktos na forum?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
A może coś się delikatnie zapowietrza w okolicach pompy ? Mały pęcherzyk powietrza w paliwie może spowodować taki efekt.
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Pompa raczej ok bo nigdzie wycieku nie ma i innych oznak nie daje. Wczoraj jeszcze raz sprawdziłem świece - wszystkie ładnie grzeją. Przeczyściłem wszystkie styki na listwach i masowe silnika. Dogrzewanie działa bo jak podepnę zarówkę H4 do krótkiej listwy i do masy to mocno świeci, miedzy listwami też świeci.Przy grzaniu głównym długa listwa i masa - świeci, miedzy listwami też świeci i gasnie pok 3-4 sek. Rano dziś -8 i po odpaleniu nadal telepawka jakby miał zaraz zgasnąć. Kopci na siwo i czuć wg mnie niespaloną ropę. Objaw nastąpił ostatnio bo do tej pory było wszystko ok. Przy -18 coś potelepał ale za 5 sekund był w normie.Teraz telepie nim ok 1 min zanim sie unormuje. Jak ciepły to zegareczek - przy butowaniu nie kopci.
Jeszcze sprawdzę wtryski no i ostatecznie kompresję. Więcej opcji chyba nie ma.

Uploaded with ImageShack.us
Jeszcze sprawdzę wtryski no i ostatecznie kompresję. Więcej opcji chyba nie ma.

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2012 5:09 pm przez kornik21, łącznie zmieniany 2 razy.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Wkręcasz pokrętełko do rozruchu na zimno?
Jeśli nie to masz odpowiedź.

Jeśli nie to masz odpowiedź.

Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Nie wkręcam ,jakoś nigdy nie wkręcałem i było okej.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Czy ciśnienie w cylindrach muszę sprawdzać całkowicie na zimnym (po nocy) silniku, czy mogę po rozgrzaniu odczekać ok 1-2 godz i wtedy sprawdzić. Jutro mam zamiar podjechać do znajomego i sprawdzić czy wtryski leją i przy okazji kompresje tez zbadamy.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Wkręcanie ciągnie dwie dźwigienki "gaz" i przyspieszenie zapłonu...
U mnie jak jest na sporym minusie, a do tego stoi tydzień nie odpalany kręcę pokrętełkiem i odpalam, aby nie telepał i nie zgasł muszę ociupinkę dodać gazu i potrzymać go przez 5sec na 1200-1500. Po tym czasie chodzi równo i nic się nie dzieje. To są stare diesle i czasami tak mają...
U mnie jak jest na sporym minusie, a do tego stoi tydzień nie odpalany kręcę pokrętełkiem i odpalam, aby nie telepał i nie zgasł muszę ociupinkę dodać gazu i potrzymać go przez 5sec na 1200-1500. Po tym czasie chodzi równo i nic się nie dzieje. To są stare diesle i czasami tak mają...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
No i temat rozwiązany.
Pomierzona kompresja - na każdym cylindrze kompresja 19,5-20 więc super
Wtryski nie leją - sprawdzone
Sprawdziliśmy nawet szklanki - też ok.
Więc zaczęliśmy jeszcze raz sprawdzać układ grzania świec. Nie wiem jak się to stało, ale okazało się, że jedna ze świec była wadliwa. Nie była spalona, tylko raz grzała, a raz nie. Kilka dni temu wykręcałem wszystkie, miałem je na stole i grzały. Wkręciłem i niby ok, ale problem występował czasami. Gdy mieliśmy wykręcone wtryski, wizualnie przez otwory od wtrysków zaczęliśmy sprawdzać jak się rozgrzewają świece. Świeca na 4 cylindrze, po kilku próbach rozgrzewała się, ale krócej od wszystkich, czasami idealnie super, a czasami w ogóle się nie świeciła. Założyłem nową świecę i jest git.
Pomierzona kompresja - na każdym cylindrze kompresja 19,5-20 więc super
Wtryski nie leją - sprawdzone
Sprawdziliśmy nawet szklanki - też ok.
Więc zaczęliśmy jeszcze raz sprawdzać układ grzania świec. Nie wiem jak się to stało, ale okazało się, że jedna ze świec była wadliwa. Nie była spalona, tylko raz grzała, a raz nie. Kilka dni temu wykręcałem wszystkie, miałem je na stole i grzały. Wkręciłem i niby ok, ale problem występował czasami. Gdy mieliśmy wykręcone wtryski, wizualnie przez otwory od wtrysków zaczęliśmy sprawdzać jak się rozgrzewają świece. Świeca na 4 cylindrze, po kilku próbach rozgrzewała się, ale krócej od wszystkich, czasami idealnie super, a czasami w ogóle się nie świeciła. Założyłem nową świecę i jest git.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Jesteś pewien, że masz kompresję 19,5-20?


- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
No jesli tak jest, to faktycznie moze nie palicN2O pisze:Jesteś pewien, że masz kompresję 19,5-20?

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
to jaka ma być na zimnym silniku?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Kiepsko odpala na zimnym Gr 61 2.8TD
Producent podaje na ciepłym w zakresie około 25-30.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość