Strona 1 z 1
problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: pn paź 15, 2012 6:02 pm
autor: fotokora
Witam. Walczę już jakiś czas z przednim zawieszeniem w terranie II - problem polega na zbieraniu opon przednich od wewnetrznej strony. Luzu zlikwidowane zbierznośc ustawiane juz kilka razy u różnych czarodziei i nadal tnie opony. Czy to norma w terranie czy może ktoś z kolegów pomoże?
Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: pn paź 15, 2012 6:12 pm
autor: Gorg
A jak u Ciebie z łożyskami w kołąch?
Ja ostatnio popiskuję na rondkach. Luzy są też zlikwidowane ale jak podniosę koło i poruszam nim to czuć luz na łożysku i tu upatruję problem. Właśnie się zbieram w sobie aby je wymienić

- ale tak mi się tak bardzo nie chce

że postanowiłem to zrobić po zlocie Terrano za tydzień - może jeszcze coś uszkodzę

Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: pn paź 15, 2012 7:05 pm
autor: rus_one
Po co wymieniać jak są regulowane

Wyją

Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: pn paź 15, 2012 7:39 pm
autor: Whitie
fotokora pisze:Witam. Walczę już jakiś czas z przednim zawieszeniem w terranie II - problem polega na zbieraniu opon przednich od wewnetrznej strony. Luzu zlikwidowane zbierznośc ustawiane juz kilka razy u różnych czarodziei i nadal tnie opony. Czy to norma w terranie czy może ktoś z kolegów pomoże?
Zbieżność to dopiero gdzieś tak połowa albo nie 1/3 sukcesu.
Jeszcze kąty są tam różne. Wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia.... To jest powód. Się reguluje. Tyle, że trzeba specjalisty i pewnie podkładek....
Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: pn paź 15, 2012 8:37 pm
autor: fotokora
no właśnie .. a jak się reguluje te kąty wyprzedzenia i pochylenia osi sworznia zwrotnicy.?
Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: pn paź 15, 2012 9:25 pm
autor: krzychooxxx
o czlowieku

wyzsza szkola jazdy polaczona z metoda prob i bledow

na czuja czesto bo popuszczasz wahacz kiedy jest kolo w gorze, ustawiasz podkladkami, dokrecasz i opuszczasz samochod, kolo zmienia swoje polozenie i trafisz albo od nowa zabawa i inne podkladki

troche zabawy jest, nawet duzo nieraz

Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: wt paź 16, 2012 5:29 am
autor: Gorg
rus_one pisze:Po co wymieniać jak są regulowane

Wyją

chodzi Ci o to że można dokręcić podkładkę którą później kontruje się śróbkami? - masz rację, można w ten sposób zmniejszyć luz koła ale u mnie już jest po ptokach - stan łożysk jest dogorywający
Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: wt paź 16, 2012 7:36 am
autor: Takayuki
Jak nie da się już nakrętką skasować luzu - to wymień już a nie po jakimś zlocie, bo zgubisz koło i siebie albo kogoś pozabijasz...
Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: wt paź 16, 2012 9:20 am
autor: redzik
stary patrol pisze:o czlowieku

wyzsza szkola jazdy polaczona z metoda prob i bledow

na czuja czesto bo popuszczasz wahacz kiedy jest kolo w gorze, ustawiasz podkladkami, dokrecasz i opuszczasz samochod, kolo zmienia swoje polozenie i trafisz albo od nowa zabawa i inne podkladki

troche zabawy jest, nawet duzo nieraz

A czemu na oko, przeciez sa przyzady do tego i to proste.
Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: śr paź 17, 2012 4:24 pm
autor: rus_one
chodzi Ci o to że można dokręcić podkładkę którą później kontruje się śróbkami?
Tak o to, ale skoro umarły to nie mam pytań.
Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: śr paź 17, 2012 7:53 pm
autor: pawel abramczyk
żaden problem z ustawieniem , jedziesz do diagnosty który ma choć trochę chęci i umiejętności i ustawi wszystko
Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: śr paź 17, 2012 7:55 pm
autor: fotokora
a jak jest z tym pochyleniem kół przy skręcie ? kto podpowie które koło jak jest pochylone przy maksymalnym skręcie.
Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: śr paź 17, 2012 8:22 pm
autor: Dżem
No, ciekawe pytanie. Słyszałem że przy skręcie R20 mocno szlifuje gumy.
Re: problemy z przednim zawieszeniem w tyranie II
: sob paź 20, 2012 8:21 pm
autor: fotokora
to jak te diabelstwo ustawić żeby nie szlifowało opon? może wykręcić bardziej ograniczniki skrętu ? kończą mi się pomysły.
A swoja drogą to kąt wyprzedzenia i pochylenia sworznia zwrotnicy mają duży wpływ na zbieranie opon?