Strona 1 z 2

Dziwny problem z silnikiem

: czw paź 18, 2012 9:53 pm
autor: IBIZA
Witam problem dotyczy y60 2,8 92r
Po kuracji wzmacniającej : wymiana turbo na większe (stare ledwo dmuchało) montaż IC od 61, regeneracja pompy wtryskowej ,wtrysków przy pełnym bucie zaczyna się dławić, przebiera, zaczyna kopcić na biało ,traci moc, po chwili wszystko wraca do normy.
Już podmienione hydroregulatory zaworów, pompa oleju i idąc tą drogą okazało się że jest wysokie ciśnienie oleju 1,5 na wolnych a przy bucie (oczywiście na ciepłym silniku) dochodzi do 6,0 !!! , mechanik mówi że to właśnie wina zbyt wysokiego ciśnienia oleju która przekłada się na pracę zaworów, tak czy inaczej po przekroczeniu ciśnienia 5 auto zaczyna przebierać więc coś w tym jest.
Ma ktoś pomysł co z tym zrobić?? przed modyfikacjami nic się takiego nie działo.
Wszysko robione w wyspecjalizowanym warsztacie 4*4 który ma duże doświadczenie z parchami, ale takie coś zdarzyło się pierwszy raz.
Czekam na wszelkie sensowne pomysły bo nam się już po woli kończą.

Re: Dziwny problem z silnikiem

: czw paź 18, 2012 10:01 pm
autor: N2O
Sprawdź zawór regulujący ciśnienie oleju, olej najlepiej pełen syntetyk, możliwe też że sprężyny zaworowe już nie trzymają parametrów.
:)21

Re: Dziwny problem z silnikiem

: czw paź 18, 2012 10:12 pm
autor: miastek
Przerabiałem taki problem.
Jeśli chodzi o ciśnienie oleju to akurat u mnie na zimnym nawet 7bar nabija i nic się nie podwiesza w innych jest podobnie, to nie ta droga tym bardziej że wcześniej było ok.
W patrolu którego robiłem problemem okazała się dawka paliwa lub inny problem w pompie wtryskowej, po jej wymianie problem znikł.
Identycznie zachowuje się 4.2D gdy zapcha mu się sitko na wlocie do pompy wtryskowej też przy wyższych obrotach się dławi, dymi na biało, przerywa traci moc.

Re: Dziwny problem z silnikiem

: czw paź 18, 2012 10:17 pm
autor: N2O
No to jeszcze pozostaje zbiornik paliwa, a dokładniej rdza w przewodach wychodzących ze zbiornika.
:)21

Re: Dziwny problem z silnikiem

: czw paź 18, 2012 10:22 pm
autor: krzychooxxx
u mnie i w kilku innych patrolach ktore motalem problem ten wystepowal jesli silnik zalany byl 15w40
po zmianie na 10w40 za kazdym razem problem mijal

Re: Dziwny problem z silnikiem

: czw paź 18, 2012 10:42 pm
autor: IBIZA
Wielkie dzięki, jutro sprawdzimy oba sposoby, jak coś wam jeszcze wpadnie do głowy to czekam na sugestie.

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt paź 19, 2012 8:17 am
autor: mopar
stary patrol pisze:u mnie i w kilku innych patrolach ktore motalem problem ten wystepowal jesli silnik zalany byl 15w40
po zmianie na 10w40 za kazdym razem problem mijal
Mam nadzieje, że dużo osób to przeczyta :)2

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt paź 19, 2012 2:46 pm
autor: gebels
stary patrol pisze:u mnie i w kilku innych patrolach ktore motalem problem ten wystepowal jesli silnik zalany byl 15w40
po zmianie na 10w40 za kazdym razem problem mijal
bo zalewałeś olejem co spełnia CG-4 a wszędzie piszą że takie lać nie wolno

edit macie jeszcze raz


ZrobićNISSAN
ModelPatrol GR 2,8 Diesel Turbo (Y60)
SilnikDT
Rok1996-2000
Nowe wyszukiwanie
Wydrukować
Aplikacja Rekomendacja Pojemność (l)
Silnik (DT) Opcja 1 Havoline Energy 5W-30 (A, B) 6,4
Wariant 2 GEOTEX HD
Opcja 3 SUPER UNIVERSAL TRACTOR OIL 15W-30
Manualna skrzynia biegów Opcja 1 Multigear 80W-90 (e) 3,5
Wariant 2 Multigear S 75W-90
Opcja 3 Multigear 75W-90 R
Automatyczna skrzynia biegów Opcja 1 Texamatic 7045E (d) (C)
Wariant 2 HAVOLINE MULTI-VEHICLE ATF
Opcja 3 SYNTHETIC ATF HEAVY DUTY
Różnicowy Opcja 1 GEARTEX EP-C 80W-90 2.1 / 3.0
Wariant 2 Multigear 80W-90
Opcja 3 Multigear S 75W-90
Chłodziwa (30%) HAVOLINE XLC 13,5
Auto-Lock Free Running Huby (jeśli jest na wyposażeniu) Skontaktuj się z dostawcą
Brake & Clutch Fluid Płyn hamulcowy DOT 4
Oś przednia Joint & smaru sruba Molytex EP 2
Przód Differential Opcja 1 GEARTEX EP-C 80W-90
Wariant 2 Multigear 80W-90
Opcja 3 Multigear S 75W-90
Różnicowy o ograniczonym poślizgu GEARTEX LS 80W-90
Mechanical Steering Opcja 1 Multigear 80W-90
Wariant 2 Multigear S 75W-90
Opcja 3 Multigear 75W-90 R
Wielozadaniowy smar Opcja 1 MULTIFAK EP 2
Wariant 2 Starplex EP 2
Wspomaganie kierownicy Opcja 1 Texamatic 7045E
Wariant 2 HAVOLINE MULTI-VEHICLE ATF
Opcja 3 SYNTHETIC ATF HEAVY DUTY
Transfer Box Opcja 1 Multigear 80W-90 1,9
Wariant 2 Multigear S 75W-90
Opcja 3 Multigear 75W-90 R
Ukryj Notatki
Ukryj odstępy między wymianami oleju
Smar / Pojemność Uwagi

a. Olej napędowy silnika zalecenia lepkości: poniżej -30 ° C do -10 ° C, 5W-20, poniżej -30 ° C do 15 ° C, 5W-30, 20 ° C do 20 ° C, 10 W-30 -20 ° C do 30 ° C, 10 W-40, 20 ° C do ponad 40 ° C, 10 W-50 15W-40 15W-50, 10 ° C do ponad 40 ° C, 20-40 20W-50 , -20 ° C do 0 ° C: 10 W, od -10 ° C do 20 ° C, 20, 20-20, 0 ° C do 30 ° C, 30, 20 ° C do ponad 40 ° C, 40, 50. (Silniki turbosprężarką, 5W-30 nie nadają się, 5W-30 powinien być poniżej 0 ° C)
b. Nie stosować CG-4
c. Pojemność nienotowane
d. Auto. Transmisje: modele wyposażone w przekładni CVT mogą używać różnych płynów USZ. Gdzie konwencjonalne ATF płyny są wyświetlane na konkretnym modelu, istotne jest, aby sprawdzić, że nowsze wersje nie zostały wyposażone w przekładnię CVT. Różne płyny CVT i / lub konwencjonalne ATF nie wolno mieszać
e. Alternatywne zalecenia: <-30 ° C do 10 ° C, 75, <-30 ° C do 30 ° C, 80, <-30 ° C do 40 ° C, 75-90, <-30 ° C do 40 ° C , 80, 90, 10 ° C do 30 ° C, 85 W, 0 ° C do 40 ° C, 90, 10 ° C do> 40 ° C, 140
Uwagi ogólne

Brak uwag do wyświetlenia dla tego modelu

Odstępy między wymianami oleju

Silnik
Miesiące Max 6
Km Max 5000

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt paź 19, 2012 4:07 pm
autor: sebson
mopar pisze:
stary patrol pisze:u mnie i w kilku innych patrolach ktore motalem problem ten wystepowal jesli silnik zalany byl 15w40
po zmianie na 10w40 za kazdym razem problem mijal
Mam nadzieje, że dużo osób to przeczyta :)2
A miałem przejść na 15W40 :-?
W takim razie pozostane na półsyntetyku :)2

Na marginesie...jakaś propozycja do konkretnej marki oleju??

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt paź 19, 2012 5:17 pm
autor: IBIZA
Pompa wtryskowa podmieniona - nic się nie zmieniło , olej jest i był 10w40 , pompa paliwa sprawdzona - podmieniona i nic się nie zmienia, zaczyna brakować pomysłów i ciśnienie oleju ciągle jakieś wysokie na ciepłym silniku - od 1,5 - 1,7 na wolnych do 6 przy bucie a po przekroceniu 5 zaczyna się dławić. Może jednak te sprężyny zaworowe? ale skąd tak wysokie ciśnienie?? testowaliśmy 3 inne parchy i żaden nie miał tak wysokiego- max 4 ale nie 6.
Kończą nam się pomysły.
Dodam że na seryjnej turbinie przy niższym doładowaniu nic się nie dzieje albo jest to nie zauważalne.
Układ paliwowy cały sprawdzony i na 100% nic mu nie dolega.

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt paź 19, 2012 6:58 pm
autor: Myke
A mi tak wpadło do głowy że może to nowe turbo podniosło ciśnienie oleju, podobnie kiedyś teść miał z catepilarem, wymienił turbo bo mu ciekło i po odpaleniu na nowym na wysokich obrotach monitor zrobił się czerwony od ostrzeżeń od zbyt wysokiego ciśnienia. Co było- w nowym turbo coś było przytkane i nie było pełnej przepustowości oleju. Czujnik jest przed wyjsciem na turbo i wskazywał cisnienie w tym miejscu ale nie za turbo. Oddaliśmy to i wzieliśmy inne -problem znikł.
Może podmień turba z powrotem i zmierz ciśnienie oleju nastarym?

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt paź 19, 2012 7:55 pm
autor: Tatuś
Ja ze swojej praktyki uważam że problem po części wynika z niewłaściwego doboru oleju.
Problemem podstawowym są niedomykające się do końca zawory.
Przyczyn może być wiele np. zużyte lub pęknięte sprężyny zaworów,krzywe zawory,nieszczelne przylgnie,wyrobione gniazda hydro popychaczy itd.
Przerobić na płytki i problem z głowy.
Szklanki pasują od forda 1,8 diesel lub turbo diesel z lat 90-tych.
Potem jeszcze płytki w różnych rozmiarach i miłej zabawy :)21
Efekt gwarantowany tylko w przypadku niesprawności samo regulatorów.

Re: Dziwny problem z silnikiem

: sob paź 20, 2012 12:10 pm
autor: IBIZA
W dalszym ciągu problemem jest zbyt wyskoie ciśnienie oleju a co za tym idzie jak się domyślamy - to niedomykające się zawory. Co za tym przemawia to to że w momencie gdy zaczyna kopcić i przebierać nagle wskaźnik od doładowania wskakuje na 2,5 bara na moment i zaraz silnik się zadławia na amen. Wszystko już oprócz wtrykiwaczy w układzie paliwowym było sprawdzone i podmienione od bliźniaczo zrobionego parcha. Pozostaje już tylko chyba rozebranie silnika na czynniki pierwsze i analizowanie śrubka po śrubce co nie działa. Zaczynamy we wtorek, chyba że ktoś wpadnie na inny sensowny pomysł. Fakt faktem turbo nie było podmienione ale wątpię by przez nie był taki problem. Czekam na sugestie.

Re: Dziwny problem z silnikiem

: sob paź 20, 2012 12:33 pm
autor: Fiba
Może zanim będziesz rozbierał silnik do śrubki zamień turbo o wiele mniej roboty .

Re: Dziwny problem z silnikiem

: sob paź 20, 2012 3:29 pm
autor: mopar
To ciśnienie oleju sprawdzaleś zewnętrznym porzadnym manometrem czy bazujesz na wskazniku parcha???

Re: Dziwny problem z silnikiem

: sob paź 20, 2012 5:56 pm
autor: daniel b
Przerabiałem to nie raz niedomykają się zawory.Po dotarciu zaworów mam spokój :D
Zmierz ciśnienia na garkach

Re: Dziwny problem z silnikiem

: sob paź 20, 2012 9:01 pm
autor: IBIZA
ciśnienie sprawdzone zewnętrzym porządnym manometrem, to co jest w parchu to tylko poglądowe wskaźniki. Podmienimy jeszcze to turbo ale wątpię by to coś pomogło.

Re: Dziwny problem z silnikiem

: czw lis 08, 2012 9:41 pm
autor: vandall_jr
Jakiś progres w temacie ????

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt lis 09, 2012 6:49 pm
autor: IBIZA
No wszystko już podmieniliśmy i nic to nie dało więc rozebraliśmy silnik na części pierwsze i wszystko dokładnie badamy i sprawdzamy. Jak dojdziemy co znaleźliśmy to napisze.

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt lis 09, 2012 9:34 pm
autor: vandall_jr
Napisz i powodzenia. Ja szukam 3 tyg i NIC!!
Wszystko wydaje się być sprawne
sprawdzone :
-kompresja
-układ grzania świec
-świece listwy kable
-kąt wtrysku
-pompa/wtryski układ paliwa zasilanie dawka
-wymienione hydro, ciśnienie oleju sprawdzone kanały sprawdzone.
Wszystko sprawne i dalej bagno auto słabo zapala i dławi się przy przekroczeniu 4000 rpm. Silnik wpada w drgania po 4 sec. normalizuje się :roll: .Silnik rok temu gdzieś miał robiony remont.Po remoncie amba. Jestem daleki od rozbierania go na części pierwsze ale chyba tylko to zostaje.

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt lis 09, 2012 9:57 pm
autor: Maqlinka
Ja mam u siebie podobny problem, który też objawił się po podkręceniu silnika. Stawiałem na hyrdosztosy bo z rana jeden postukuje .... ale nie zagłebiałem sie w temat zbytnio bo wpadł mi kawałek upalonej świecy do 4 gara i zdupcył gładź :)11 ... więc silnik okazał się być nierozwojowym.
Natomiast zauważyłem, że problem zmniejszyła znacznie wymiana podstawy filtra z pompką (stara się zapowietrzała).
Zmierzam do tego, że przyczyna może tkwić w niewystarczającej ilości paliwa w stosunku do powietrza z podkręconej turbiny. Może fabryczny układ paliwowy nie jest wystarczająco wydajny dla podkręconego motoru?

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt lis 09, 2012 10:00 pm
autor: N2O
Jak się nie zapowietrza to możliwe, że pompa już po prostu ma dość.
Można spróbować dać na zasilaniu elektryczną pompkę wspomagającą.

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt lis 09, 2012 10:06 pm
autor: Maqlinka
Ja już mam w doopie ... :)21

...rozsprzedam gruźlika na części i zaaplikuję benzynę ..... ileż można.

:)21

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt lis 09, 2012 10:35 pm
autor: vandall_jr
Info dla ambitnych. Zero powietrza w paliwie!! Pompa regenerowana i ustawiona na fabryczny parametr. 100% sprawna Stawiamy z Papą na brak zgodności faz rozrządu i wtrysku ale do tego trzeba go rozebrać.I pomiary przeprowadzić.
Maqlinka pisze:Ja już mam w doopie ... :)21

...rozsprzedam gruźlika na części i zaaplikuję benzynę ..... ileż można.

:)21


Jest to pomysł :)2 ale owner zakochany w "gruźliku". Problem leciwych aut jest taki, że ktoś tam kiedyś dłubał i wydłubał
a ty to teraz znajdź...

Re: Dziwny problem z silnikiem

: pt lis 09, 2012 11:59 pm
autor: Maqlinka
Maqlinka pisze:Ja już mam w doopie ... :)21
vandall_jr pisze:Info dla ambitnych.
Noto ładnie mi pojechałeś :)21
vandall_jr pisze: Zero powietrza w paliwie!!


Nie chodzi o to, że ciągnie lewe powietrze ..... po prostu może zbyt mało paliwa podawać bo trzyma go filtr albo średnica węży.
Może warto było by spróbować z tą pompką co @N20 proponował.