Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
sebson

- Posty: 1838
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sebson » ndz gru 23, 2012 5:19 pm
Upieprzyłem klucz torx w śrubie w sprzęgiełku. Oczywiście śruby nie do odzyskania
A do tego gwint w tych śrubach drobny i calowy
Ma ktoś na zbyciu przynajmniej ze 2szt albo pomysł gdzie by nabyć je

Nissan Patrol
-
bart322
- jestem tu nowy...

- Posty: 51
- Rejestracja: pn cze 25, 2012 11:47 am
- Lokalizacja: Kobielice
Post
autor: bart322 » ndz gru 23, 2012 5:22 pm
-
seba4x4
-

- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: seba4x4 » ndz gru 23, 2012 5:26 pm
-
sebson

- Posty: 1838
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sebson » ndz gru 23, 2012 5:37 pm
Dzięki
Niepotrzebnie zakładałem temat bo też przed chwilą znalazłem na rajdach

Nissan Patrol
-
seba4x4
-

- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: seba4x4 » ndz gru 23, 2012 5:58 pm
Też mi ostatnio kawałek klucza został w śrubie. Po dniu jeżdżenia sam wypadł. Obecnie przed odkręcaniem robię strzał z młotka i skończyły się problemy (służy mi do tego zaspawana grzechotka z nałożonym kluczem).
-
sebson

- Posty: 1838
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sebson » ndz gru 23, 2012 6:04 pm
Ja popełniłem sepuku bo zabrałem się za rozwiercanie

Nissan Patrol
-
Fazi

- Posty: 1578
- Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'
Post
autor: Fazi » ndz gru 23, 2012 7:24 pm
Piły motorowe stihl mają takie same
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL

-
kornik21
-

- Posty: 955
- Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
- Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Post
autor: kornik21 » pn gru 24, 2012 9:03 am
trzeba pamiętać coby te śrubeczki zakręcać na towocie. Wtedy nie ma szans się zapiec.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
-
Jaaareeek !
-

- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Jaaareeek ! » pn gru 24, 2012 9:08 am
trzeba pamiętać, że avm to gówno, a te śrubeczki to wisienka na torcie.

-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn gru 24, 2012 9:11 am
Ideałem by było jakby dodawali tubkę smaru miedziowego do tych śrubek...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » pn gru 24, 2012 9:21 am
Nic z tego ernil, nie zasłużyłeś na prezenciki

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn gru 24, 2012 9:28 am
Nie zasłużyłem też na AVMy... W spadku otrzymałem oridżinal dżapan manuales

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » pn gru 24, 2012 9:53 am
No to po co ci smar miedziowy

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn gru 24, 2012 10:28 am
Proponowałem go innym. Żeby nie było tak czy inaczej. Teraz jest loteria - odkręcą się/nie odkręcą się. A tak to będzie 100%

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » pn gru 24, 2012 10:59 am
piendolicie
farmazony
ja miałem afałemy
przyjechał kolega jak kupował patrola mojego
umówili my się że se afałemy zabieram bo kupowałem codopiero
no i od wuja miedziowegeo zesmaru żem tam nadał
łodkręcam a tu się okazało że niestety pipa z tego
i moje sprzęgiełka pojechały wraz z patrolem
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn gru 24, 2012 11:01 am
Nie uważałeś w szkole to teraz masz za swoje...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Sawa GR

- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sawa GR » pn gru 24, 2012 11:53 am
Patryk 160 pisze:piendolicie
farmazony
no i od wuja miedziowegeo zesmaru żem tam nadał
łodkręcam a tu się okazało że niestety pipa z tego
i moje sprzęgiełka pojechały wraz z patrolem
eeee dokręcałeś je pewnie na pałę i tak masz... Ja po półtora roku, bez żadnych smarów, myjką ciśnieniową wypłukałem Odrzańską glinę z dziurek i leciutko beż żadnych problemów wykręciłem oba. Ten dekielek nie przenosi żadnych sił więc wystarczy go przekręcić na tyle aby się nie odkręcał i po problemie. Ale też jestem zdania że Torexy to gówno, wystarczy że za mocno trzyma i robi się problem, jednak 95% problemów bierze się ze złego dopasowania rozmiaru narzędzi do "dziurki" tu musi być idealnie i ciasno spasowane...
Ja tam bym brał stałe zbieraki...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn gru 24, 2012 12:03 pm
Na ukraińskich wyjebach odkręcić potrafią się śruby szóstki czy też ósemki od ori manuali na podkładkach sprężystych... To jest bardziej kwestia drgań niż sił. Odkręciły mi się nawet kiedyś śruby mocujące czop sworznia zwrotnicy

Niemniej...
Te torksy są z dupy. Obudowa alu, śruba stalowa z gówna w dodatku, malutka średnica... To się musi tak skończyć

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
pawel abramczyk
-

- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel abramczyk » pn gru 24, 2012 3:59 pm
Patryk 160 pisze:piendolicie
farmazony
ja miałem afałemy
przyjechał kolega jak kupował patrola mojego
umówili my się że se afałemy zabieram bo kupowałem codopiero
no i od wuja miedziowegeo zesmaru żem tam nadał
łodkręcam a tu się okazało że niestety pipa z tego
i moje sprzęgiełka pojechały wraz z patrolem
no tak ale w zamian masz orginanle nissany

Super parchatek Super y60

-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » pn gru 24, 2012 4:08 pm
e !
zajebisty bigos mi wyszedł
jak zwykle
wszystkim życzę czego tylko każdy pragnie i potrzebuje
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » pn gru 24, 2012 4:52 pm
pawel abramczyk pisze:.........
Paweł
Zbyszek cwaniakował że ma jakieś super torksy
to podjedź do niego niech se chłopak wszystkie poukręca
z tajniaka nagraj filmik jak się wkuwia i sapie

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pn gru 24, 2012 11:06 pm
ernil pisze:Na ukraińskich wyjebach odkręcić potrafią się śruby szóstki czy też ósemki od ori manuali na podkładkach sprężystych... To jest bardziej kwestia drgań niż sił. Odkręciły mi się nawet kiedyś śruby mocujące czop sworznia zwrotnicy

Niemniej...
Te torksy są z dupy. Obudowa alu, śruba stalowa z gówna w dodatku, malutka średnica... To się musi tak skończyć

Jedyne czego nie rozumiem to po ki ch.. AVM zmienil technologie. Pierwsze AVMy mialy konstrukcje deko podobna do oryginau i byly skrecane za pomoca tych samych srob bo seryjne automaty. Normalna sroba, normalny imbus.
Potem wprowadzili te gowniane mini calowe torxy, lktore jak ktos za mocno skreci lub nie posmaruje to jest potem dramat.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
deja
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 8:18 pm
Post
autor: deja » wt gru 25, 2012 7:29 pm
Marcin-Kraków pisze:ernil pisze:Na ukraińskich wyjebach odkręcić potrafią się śruby szóstki czy też ósemki od ori manuali na podkładkach sprężystych... To jest bardziej kwestia drgań niż sił. Odkręciły mi się nawet kiedyś śruby mocujące czop sworznia zwrotnicy

Niemniej...
Te torksy są z dupy. Obudowa alu, śruba stalowa z gówna w dodatku, malutka średnica... To się musi tak skończyć

Jedyne czego nie rozumiem to po ki ch.. AVM zmienil technologie. Pierwsze AVMy mialy konstrukcje deko podobna do oryginau i byly skrecane za pomoca tych samych srob bo seryjne automaty. Normalna sroba, normalny imbus.
Potem wprowadzili te gowniane mini calowe torxy, lktore jak ktos za mocno skreci lub nie posmaruje to jest potem dramat.
Nie, żebym się mądrzył ale faktycznie dokręcanie z odpowiednią siłą ma sens, także używanie smaru miedziowego oraz dopasowanych i jakościowych kluczy... Te z markietów są do dłubania przy sankach, czy rowerze i też nie zawsze! Ja trzymam się tych zasad i po wielokrotnych demontażach wszystko działa (w sensie odkręca/przykręca). Pewnie nic nie wniosłem do tematu... a może???

Y60 long z bezwzględnym minimum... nie sprzętem to talentem!
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » wt gru 25, 2012 7:37 pm
deja pisze:(...)dokręcanie z odpowiednią siłą ma sens, także używanie smaru miedziowego(...)
Ale kojarzysz zjawisko korozji na styku pewnych metali?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
pawel abramczyk
-

- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel abramczyk » wt gru 25, 2012 7:45 pm
o ile w moim niezawodnym zestawie proxona występuje taki torx to jutro się poświece i zobacze czy faktycznie są problemy z odkręceniem , czy oby to nie kolejny mit

Super parchatek Super y60

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości