Lift vs długość panharda
Moderator: Kosiarz
Lift vs długość panharda
Kończę mały remont Y60 i nadszedł czas aby zrobić pożądek z liftem.
W chwili obecnej mam z tyłu sprężyny 3" [+300] i do tej pory miałem obniżone mocowanie tylnego panharda.
Po zmianie ramy nie obniżałem mocowania i lekko mi most wyjechał.
I tera uwaga zapytanie" czy isnieje jakiś wzór o ile wydłóżyć panharda coby most był równo w osi ?
Czy pozostaje przeciąć panharda, załadować na tył ze 250 kg i w powstałą przerwę w panhardzie wspawać rurkę ?
W chwili obecnej mam z tyłu sprężyny 3" [+300] i do tej pory miałem obniżone mocowanie tylnego panharda.
Po zmianie ramy nie obniżałem mocowania i lekko mi most wyjechał.
I tera uwaga zapytanie" czy isnieje jakiś wzór o ile wydłóżyć panharda coby most był równo w osi ?
Czy pozostaje przeciąć panharda, załadować na tył ze 250 kg i w powstałą przerwę w panhardzie wspawać rurkę ?
Re: Lift vs długość panharda
Co tam sie bedziesz w rachunki bawił...
Rozetnij,załaduj do stanu najbardziej typowego,ustaw budę równo nad mostem,zmierz i pospawaj.

Rozetnij,załaduj do stanu najbardziej typowego,ustaw budę równo nad mostem,zmierz i pospawaj.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Lift vs długość panharda
Z dobrym pospawaniem panharda może być ciężko - trzeba dobrego spawacza.
Ustawiasz taką samą odległość kół od ramy(dobrze by było mieć jakieś klocki o takich samych wymiarach pasowane na wcisk) i to by było na tyle.

Ustawiasz taką samą odległość kół od ramy(dobrze by było mieć jakieś klocki o takich samych wymiarach pasowane na wcisk) i to by było na tyle.

Re: Lift vs długość panharda
yyyy, że jakMaqlinka pisze:trygonometria .........


Re: Lift vs długość panharda
Pitagoras, taki mądry gość kiedyś był i jego rysunek trójkąta na każdej ścianie w szkole wisi 

Re: Lift vs długość panharda
Pitagoras była kobietą



PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

Re: Lift vs długość panharda
Raz - oryginalny panhard jest gówniany.
Dwa - wiele go wydłużać nie trzeba.
Trzy - tu masz instrukcję jak zmierzyć (*.pdf). Reszta to już obliczenia trygonometryczne i całki po zadanej krzywej w zbiorze liczb urojonych
Cztery - możesz kupić gotowca...
Dwa - wiele go wydłużać nie trzeba.
Trzy - tu masz instrukcję jak zmierzyć (*.pdf). Reszta to już obliczenia trygonometryczne i całki po zadanej krzywej w zbiorze liczb urojonych
Cztery - możesz kupić gotowca...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Lift vs długość panharda
N2O pisze:Z dobrym pospawaniem panharda może być ciężko - trzeba dobrego spawacza........................................

normalnego
zwykłego
taki który nie łumi tego pospawać to niech idzie spawać a się bierze , to w ryja mu odrazu
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: Lift vs długość panharda
No dlatego dobrego, a nie "smarkacza".


Re: Lift vs długość panharda
nie , panhard był kobietąsbst pisze:Pitagoras była kobietą![]()

a tak w temacie najlepiej zrobić regulowany


Re: Lift vs długość panharda

A stałe, liftując wydłużasz B, C trzeba wyliczyć

A jednorazowo prościej załadować, równo ustawić i zmierzyć - jak na początku wyjątkowo dobrze poradzono

Re: Lift vs długość panharda
Wcale nie,Pietia Goraz był Rosjaninem podobnie jak Archimedesowsbst pisze:Pitagoras była kobietą![]()

Panhard regulowany:Ustawiasz raz i finito....to na uj ci ta regulacja?
Ernil:noooo szacun za lokatę

Takayuki:lekko masz zdupcony ten obrazek,ale mniejsza z tym/"a" powinno byc równolegle do ramy/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Lift vs długość panharda
Dziękuję wujkowie Dobra Rada



Re: Lift vs długość panharda
Jakbyś ciął,to tnij na środku i zrób nakładkę z rury o wiekszej srednicy,czyli zespaw najpierw rurę podstawową,nasuń nakładkę/dł tak ok 120-150/i też ją obspawaj.Dzieki temu wzmocnisz go na wyboczenie.Albowiem tego typu drążek teoretycznie pracuje tylko na ściskanie-rozciaganie osiowe.Temu max naprężeń wybaczających wystepuje na środku długości miedzy przegubami.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Lift vs długość panharda
Otóż to.vandall1 pisze:Jakbyś ciął,to tnij na środku i zrób nakładkę z rury o wiekszej srednicy,czyli zespaw najpierw rurę podstawową,nasuń nakładkę/dł tak ok 120-150/i też ją obspawaj.Dzieki temu wzmocnisz go na wyboczenie.Albowiem tego typu drążek teoretycznie pracuje tylko na ściskanie-rozciaganie osiowe.Temu max naprężeń wybaczających wystepuje na środku długości miedzy przegubami.
Tylko nakładkę spawałbym też "na plamy" w kilku miejscach. Rozwiercasz nakładkę i przetapiasz ładnie do drążka.
Ojtam ojtamvandall1 pisze:Ernil:noooo szacun za lokatę

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Lift vs długość panharda
Zależnie od gejometri zawieszenia, może też pracować na skręcanie.


Re: Lift vs długość panharda
dokladnie to co vandal pisze, raczej nie robilbym tego tylko doczołowo bo jednak trzyma to most.... a przy predkosci wyjście mostu na pole moze nie byc wesole....
przy okazji mozesz go tez wzmocnic kątownikiem po długości, to sie nie dorobisz czegoś takiego:

przy okazji mozesz go tez wzmocnic kątownikiem po długości, to sie nie dorobisz czegoś takiego:

PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

Re: Lift vs długość panharda
Bije sie z myślami czy kasztanic dalej
,bo:
N20:masz rację-kwestia jak bardzo jest zginany i skrecany zalezy od doskonałości przegubów końcowych,czyli jeżeli np mamy na końcach unibale,to zginanie i skrecanie jest zerowe w zakresie pracy tych przegubów,zaś gdy zamocujemy sztywno,to mamy tam wszystko/gięcie,skrecanie,wyboczenie/.Polibusze są czymś pośrednim:znaczenie ma ich twardość,stopień dokrecenia ,etc.
Ernil:no tu po prostu czuje się fachowca z praktyką:spawanie otworowe jak najbardziej.
sbst:na obrazku mamy własnie efekt wyboczenia.ale wzmocnienie tylko dospawanym katownikiem da słaby efekt w stosunku do dołozonej wagi,dlatego:
Lepiej sobie zmotać cały nowy,o prawidłowej długości,z rury o wiekszej srednicy ze scianką ok 5-6mm.
Ideałem byłby chyba panhard o zmiennej średnicy zewnetrznej,czyli jakby dwa obrócone podstawami stożki
Max średnica na środku.Moze tworząca tych stożków powinna byc fragmentem paraboli
Oczywiście nie do zrobienia w naszych warunkach.
Piotrek M:nie trać juz czasu na czytanie tych wywodów-wykon jak napisano

N20:masz rację-kwestia jak bardzo jest zginany i skrecany zalezy od doskonałości przegubów końcowych,czyli jeżeli np mamy na końcach unibale,to zginanie i skrecanie jest zerowe w zakresie pracy tych przegubów,zaś gdy zamocujemy sztywno,to mamy tam wszystko/gięcie,skrecanie,wyboczenie/.Polibusze są czymś pośrednim:znaczenie ma ich twardość,stopień dokrecenia ,etc.
Ernil:no tu po prostu czuje się fachowca z praktyką:spawanie otworowe jak najbardziej.
sbst:na obrazku mamy własnie efekt wyboczenia.ale wzmocnienie tylko dospawanym katownikiem da słaby efekt w stosunku do dołozonej wagi,dlatego:
Lepiej sobie zmotać cały nowy,o prawidłowej długości,z rury o wiekszej srednicy ze scianką ok 5-6mm.
Ideałem byłby chyba panhard o zmiennej średnicy zewnetrznej,czyli jakby dwa obrócone podstawami stożki


Piotrek M:nie trać juz czasu na czytanie tych wywodów-wykon jak napisano

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Lift vs długość panharda
Spawanie płaskownika, tak jak piszesz, ma taki sobie sens. Lepiej iść w stronę przewymiarowania elementu - czyli maksymalnie duża średnica (długość spawu), sensowna ścianka i gruba tulejka. Następnie frezować (albo tulejkę doczołowo albo rurę bocznie /siodełko/), fazować i spawać na dębowo.
Wcześniej robiliśmy tak, że dodatkowo frezowaliśmy tulejkę na wylot, gwintowaliśmy rurę i otwór w tulejce drobnozwojnym gwintem, wkręcaliśmy, spawaliśmy, frezowaliśmy na wymiar tulejki. Roboty w ciul, ciężko było utrzymać reżim wymiarowy i w zasadzie miało to sens jedynie przy spawaniu regulowanych wahaczy/panhardów od strony gwintu. Po testach wszelakich różnych rozwiązań materiałowo-wykonawczych wybraliśmy inne, naszym zdaniem najbardziej optymalne i jest git.
@Vandall - czy zamiast stożków nie lepiej pójść w stronę materiału coś jak w drążkach skrętnych? Czysto teoretycznie sobie dumamy, z ekonomicznego punktu widzenia całkowicie bez sensu oczywiście.
BTW - Lisiurski wrócił cało do domu z motongiem?
Wcześniej robiliśmy tak, że dodatkowo frezowaliśmy tulejkę na wylot, gwintowaliśmy rurę i otwór w tulejce drobnozwojnym gwintem, wkręcaliśmy, spawaliśmy, frezowaliśmy na wymiar tulejki. Roboty w ciul, ciężko było utrzymać reżim wymiarowy i w zasadzie miało to sens jedynie przy spawaniu regulowanych wahaczy/panhardów od strony gwintu. Po testach wszelakich różnych rozwiązań materiałowo-wykonawczych wybraliśmy inne, naszym zdaniem najbardziej optymalne i jest git.
@Vandall - czy zamiast stożków nie lepiej pójść w stronę materiału coś jak w drążkach skrętnych? Czysto teoretycznie sobie dumamy, z ekonomicznego punktu widzenia całkowicie bez sensu oczywiście.
BTW - Lisiurski wrócił cało do domu z motongiem?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Lift vs długość panharda
Czyli stal sprężystaernil pisze:................
@Vandall - czy zamiast stożków nie lepiej pójść w stronę materiału coś jak w drążkach skrętnych? Czysto teoretycznie sobie dumamy, z ekonomicznego punktu widzenia całkowicie bez sensu oczywiście.
BTW - Lisiurski wrócił cało do domu z motongiem?

-końce cza by kształtowo "okuwać"/spawanie wiadomo

-nie wiem czy stal sprężysta jest dostępna w formie rur,albowiem pręt zdaje mi sie przy tym obciażeniu niepotrzebnie wypełniony w srodku/pracują warstwy zewnętrzne.
-drgania?może pomijalne.
Ale Ci powiem,że idea ciekawa-mus by było prototypować,może wystarczałaby typowa średnica drążka skretnego?
Zaleta:pewna elastycznośc pracy/końce na unibalach/ i mniejszy klamot za mostem.
Nastepna zaleta:odpornośc na strzały wpoprzek.
SKF ma zdaje sie takie unibale.Oczywiscie są drodzy.
A propos Lisiurskiego,to nie bedę go tu obgadywał,ale bywa u mnie rzadko i to najczęściej z propozycją pojeżdżawki na moto-no tak,ale ja już nie jestem taki piekny i młody/jak zdejmę kask

Kiedyś było inaczej,ale się wypiął na terenówki, plus tzw życie

Dpboxy jak wiesz zostały tak jak zamontowałem i na razie stwierdziłem tylko,ze przedni most i tak poszedł do przodu/widać po sprężynie/.Ogólnie trochę z tym stoimy,bo klient zbiera butelki

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Lift vs długość panharda
Co ciekawe, przedni panhard (przynajmniej w Y61 2,8) jest zrobiony z pręta.
Re: Lift vs długość panharda
a tylny z makaronu aldente
Re: Lift vs długość panharda
W disco 1 panhard też jest z pręta (calowego, a jakże), byłem trochę zaskoczony przy docinaniu 

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Lift vs długość panharda
no ale po cóż wydłużać panharda, jak lepiej obniżyć mocowanie o wartość liftu i wrócić do fabrycznego ustawienia co moim zdaniem jest lepsze niż wydłużanie panharda
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości