Lift vs długość panharda

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Lift vs długość panharda

Post autor: Piotrek M » wt lut 19, 2013 10:23 pm

Kończę mały remont Y60 i nadszedł czas aby zrobić pożądek z liftem.
W chwili obecnej mam z tyłu sprężyny 3" [+300] i do tej pory miałem obniżone mocowanie tylnego panharda.
Po zmianie ramy nie obniżałem mocowania i lekko mi most wyjechał.
I tera uwaga zapytanie" czy isnieje jakiś wzór o ile wydłóżyć panharda coby most był równo w osi ?
Czy pozostaje przeciąć panharda, załadować na tył ze 250 kg i w powstałą przerwę w panhardzie wspawać rurkę ?
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: vandall1 » wt lut 19, 2013 10:27 pm

Co tam sie bedziesz w rachunki bawił... :wink:
Rozetnij,załaduj do stanu najbardziej typowego,ustaw budę równo nad mostem,zmierz i pospawaj.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: N2O » wt lut 19, 2013 10:28 pm

Z dobrym pospawaniem panharda może być ciężko - trzeba dobrego spawacza.
Ustawiasz taką samą odległość kół od ramy(dobrze by było mieć jakieś klocki o takich samych wymiarach pasowane na wcisk) i to by było na tyle.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: Maqlinka » wt lut 19, 2013 10:31 pm

trygonometria ......... :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: Piotrek M » wt lut 19, 2013 10:42 pm

Maqlinka pisze:trygonometria ......... :)21
yyyy, że jak ??
:)21
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: Takayuki » wt lut 19, 2013 10:46 pm

Pitagoras, taki mądry gość kiedyś był i jego rysunek trójkąta na każdej ścianie w szkole wisi :)21

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: sbst » wt lut 19, 2013 10:48 pm

Pitagoras była kobietą !! :)21
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: ernil » wt lut 19, 2013 10:50 pm

Raz - oryginalny panhard jest gówniany.
Dwa - wiele go wydłużać nie trzeba.
Trzy - tu masz instrukcję jak zmierzyć (*.pdf). Reszta to już obliczenia trygonometryczne i całki po zadanej krzywej w zbiorze liczb urojonych
Cztery - możesz kupić gotowca... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: Patryk 160 » wt lut 19, 2013 10:52 pm

N2O pisze:Z dobrym pospawaniem panharda może być ciężko - trzeba dobrego spawacza........................................
:o

normalnego
zwykłego

taki który nie łumi tego pospawać to niech idzie spawać a się bierze , to w ryja mu odrazu
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: N2O » wt lut 19, 2013 10:54 pm

No dlatego dobrego, a nie "smarkacza".
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: 9mm » wt lut 19, 2013 10:56 pm

sbst pisze:Pitagoras była kobietą !! :)21
nie , panhard był kobietą :)21
a tak w temacie najlepiej zrobić regulowany :)21 i już :)21

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: Takayuki » wt lut 19, 2013 10:56 pm

Obrazek
A stałe, liftując wydłużasz B, C trzeba wyliczyć :)21
A jednorazowo prościej załadować, równo ustawić i zmierzyć - jak na początku wyjątkowo dobrze poradzono ;)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: vandall1 » wt lut 19, 2013 11:00 pm

sbst pisze:Pitagoras była kobietą !! :)21
Wcale nie,Pietia Goraz był Rosjaninem podobnie jak Archimedesow :)23

Panhard regulowany:Ustawiasz raz i finito....to na uj ci ta regulacja?
Ernil:noooo szacun za lokatę :wink:
Takayuki:lekko masz zdupcony ten obrazek,ale mniejsza z tym/"a" powinno byc równolegle do ramy/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: Piotrek M » wt lut 19, 2013 11:13 pm

Dziękuję wujkowie Dobra Rada :)2
:)13
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: vandall1 » wt lut 19, 2013 11:23 pm

Jakbyś ciął,to tnij na środku i zrób nakładkę z rury o wiekszej srednicy,czyli zespaw najpierw rurę podstawową,nasuń nakładkę/dł tak ok 120-150/i też ją obspawaj.Dzieki temu wzmocnisz go na wyboczenie.Albowiem tego typu drążek teoretycznie pracuje tylko na ściskanie-rozciaganie osiowe.Temu max naprężeń wybaczających wystepuje na środku długości miedzy przegubami.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: ernil » wt lut 19, 2013 11:28 pm

vandall1 pisze:Jakbyś ciął,to tnij na środku i zrób nakładkę z rury o wiekszej srednicy,czyli zespaw najpierw rurę podstawową,nasuń nakładkę/dł tak ok 120-150/i też ją obspawaj.Dzieki temu wzmocnisz go na wyboczenie.Albowiem tego typu drążek teoretycznie pracuje tylko na ściskanie-rozciaganie osiowe.Temu max naprężeń wybaczających wystepuje na środku długości miedzy przegubami.
Otóż to.
Tylko nakładkę spawałbym też "na plamy" w kilku miejscach. Rozwiercasz nakładkę i przetapiasz ładnie do drążka.
vandall1 pisze:Ernil:noooo szacun za lokatę :wink:
Ojtam ojtam :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: N2O » wt lut 19, 2013 11:29 pm

Zależnie od gejometri zawieszenia, może też pracować na skręcanie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: sbst » wt lut 19, 2013 11:34 pm

dokladnie to co vandal pisze, raczej nie robilbym tego tylko doczołowo bo jednak trzyma to most.... a przy predkosci wyjście mostu na pole moze nie byc wesole....
przy okazji mozesz go tez wzmocnic kątownikiem po długości, to sie nie dorobisz czegoś takiego:
Obrazek
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: vandall1 » śr lut 20, 2013 12:06 am

Bije sie z myślami czy kasztanic dalej :roll:,bo:
N20:masz rację-kwestia jak bardzo jest zginany i skrecany zalezy od doskonałości przegubów końcowych,czyli jeżeli np mamy na końcach unibale,to zginanie i skrecanie jest zerowe w zakresie pracy tych przegubów,zaś gdy zamocujemy sztywno,to mamy tam wszystko/gięcie,skrecanie,wyboczenie/.Polibusze są czymś pośrednim:znaczenie ma ich twardość,stopień dokrecenia ,etc.
Ernil:no tu po prostu czuje się fachowca z praktyką:spawanie otworowe jak najbardziej.
sbst:na obrazku mamy własnie efekt wyboczenia.ale wzmocnienie tylko dospawanym katownikiem da słaby efekt w stosunku do dołozonej wagi,dlatego:
Lepiej sobie zmotać cały nowy,o prawidłowej długości,z rury o wiekszej srednicy ze scianką ok 5-6mm.
Ideałem byłby chyba panhard o zmiennej średnicy zewnetrznej,czyli jakby dwa obrócone podstawami stożki :roll: Max średnica na środku.Moze tworząca tych stożków powinna byc fragmentem paraboli :roll: Oczywiście nie do zrobienia w naszych warunkach.
Piotrek M:nie trać juz czasu na czytanie tych wywodów-wykon jak napisano :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: ernil » śr lut 20, 2013 12:25 am

Spawanie płaskownika, tak jak piszesz, ma taki sobie sens. Lepiej iść w stronę przewymiarowania elementu - czyli maksymalnie duża średnica (długość spawu), sensowna ścianka i gruba tulejka. Następnie frezować (albo tulejkę doczołowo albo rurę bocznie /siodełko/), fazować i spawać na dębowo.
Wcześniej robiliśmy tak, że dodatkowo frezowaliśmy tulejkę na wylot, gwintowaliśmy rurę i otwór w tulejce drobnozwojnym gwintem, wkręcaliśmy, spawaliśmy, frezowaliśmy na wymiar tulejki. Roboty w ciul, ciężko było utrzymać reżim wymiarowy i w zasadzie miało to sens jedynie przy spawaniu regulowanych wahaczy/panhardów od strony gwintu. Po testach wszelakich różnych rozwiązań materiałowo-wykonawczych wybraliśmy inne, naszym zdaniem najbardziej optymalne i jest git.

@Vandall - czy zamiast stożków nie lepiej pójść w stronę materiału coś jak w drążkach skrętnych? Czysto teoretycznie sobie dumamy, z ekonomicznego punktu widzenia całkowicie bez sensu oczywiście.
BTW - Lisiurski wrócił cało do domu z motongiem?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: vandall1 » śr lut 20, 2013 1:51 am

ernil pisze:................

@Vandall - czy zamiast stożków nie lepiej pójść w stronę materiału coś jak w drążkach skrętnych? Czysto teoretycznie sobie dumamy, z ekonomicznego punktu widzenia całkowicie bez sensu oczywiście.
BTW - Lisiurski wrócił cało do domu z motongiem?
Czyli stal sprężysta :roll: Chyba słabo,bo:
-końce cza by kształtowo "okuwać"/spawanie wiadomo :)3 /
-nie wiem czy stal sprężysta jest dostępna w formie rur,albowiem pręt zdaje mi sie przy tym obciażeniu niepotrzebnie wypełniony w srodku/pracują warstwy zewnętrzne.
-drgania?może pomijalne.
Ale Ci powiem,że idea ciekawa-mus by było prototypować,może wystarczałaby typowa średnica drążka skretnego?
Zaleta:pewna elastycznośc pracy/końce na unibalach/ i mniejszy klamot za mostem.
Nastepna zaleta:odpornośc na strzały wpoprzek.
SKF ma zdaje sie takie unibale.Oczywiscie są drodzy.

A propos Lisiurskiego,to nie bedę go tu obgadywał,ale bywa u mnie rzadko i to najczęściej z propozycją pojeżdżawki na moto-no tak,ale ja już nie jestem taki piekny i młody/jak zdejmę kask :wink: /,a na dodatek on jest wiesz:szybki i wsciekły,a ja to pyrpyr-cioper.
Kiedyś było inaczej,ale się wypiął na terenówki, plus tzw życie :roll:

Dpboxy jak wiesz zostały tak jak zamontowałem i na razie stwierdziłem tylko,ze przedni most i tak poszedł do przodu/widać po sprężynie/.Ogólnie trochę z tym stoimy,bo klient zbiera butelki :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: N2O » śr lut 20, 2013 9:51 am

Co ciekawe, przedni panhard (przynajmniej w Y61 2,8) jest zrobiony z pręta.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: Mroczny » śr lut 20, 2013 9:53 am

a tylny z makaronu aldente

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: Didymos » śr lut 20, 2013 10:27 am

W disco 1 panhard też jest z pręta (calowego, a jakże), byłem trochę zaskoczony przy docinaniu :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Lift vs długość panharda

Post autor: lbl78 » śr lut 20, 2013 12:15 pm

no ale po cóż wydłużać panharda, jak lepiej obniżyć mocowanie o wartość liftu i wrócić do fabrycznego ustawienia co moim zdaniem jest lepsze niż wydłużanie panharda
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości