Olej marznący w skrzyni (AT)?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Remixxx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr paź 22, 2008 9:43 am
Lokalizacja: Wielkopolska

Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: Remixxx » pt mar 29, 2013 9:53 pm

Co prawda zima się - mam nadzieję - wreszcie kończy, ale nadal nurtuje mnie jeden problem, który pojawia się każdego roku przy. Mój Patrol (y61, 3,0l, 2000r., AUTOMAT) strajkuje przy większych mrozach. Niby nic dziwnego - polepszacze do paliwa i teoretycznie problem powinien zniknąć. Pytanie tylko czy to kwestia wyłącznie wytrącającej się parafiny (jak do tej pory myślałem) czy też coś innego. Objaw jest taki, że auto po grzaniu świec i krótszym lub nieco dłuższym męczeniu rozrusznikiem odpala zwykle. Niestety gdy chcę ruszyć (nawet po dłuższym grzaniu silnika) zaczyna się problem (najczęściej przy kręceniu na wyższe obroty, prawdopodobnie w momencie gdy skrzynia chce się przerzucić na wyższy bieg) - silnik gaśnie. Równocześnie zapala się kontrolka awarii AT. Po chwili odpalam znowu i powtórka z rozrywki. Za każdym razem trochę dłużej aż w końcu się rozgrzeje na tyle że można powoli jechać.
Po tym przydługawym wstępie pytanie: czy to może być wina niewłaściwego oleju w skrzyni (był wymieniany zaraz po kupnie podobno "na taki jak w specyfikacji"). Objawy takie jak by robił się za gęsty, ale może to jednak tylko filtr paliwa...?
Ostatnio zmieniony pt mar 29, 2013 10:14 pm przez Remixxx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: tomek 79 » pt mar 29, 2013 9:57 pm

Remixxx pisze:Co prawda zima się - mam nadzieję - wreszcie kończy, ale nadal nurtuje mnie jeden problem, który pojawia się każdego roku przy. Mój Patrol (y61, 3,0l, 2000r., AUTOMAT) strajkuje przy większych mrozach. Niby nic dziwnego - polepszacze do paliwa i teoretycznie problem powinien zniknąć. Pytanie tylko czy to kwestia wyłącznie wytrącającej się parafiny (jak do tej pory myślałem) czy też coś innego. Objaw jest taki, że auto po grzaniu świec i krótszym lub nieco dłuższym męczeniu rozrusznikiem odpala zwykle. Niestety gdy chcę ruszyć (nawet po dłuższym grzaniu silnika) zaczyna się problem (najczęściej przy kręceniu na wyższe obroty, prawdopodobnie w momencie gdy skrzynia chce się przerzucić na wyższy bieg) - silnik gaśnie. Równocześnie zapala się kontrolka awarii AT. Po chwili odpalam znowu i powtórka z rozrywki. Za każdym razem trochę dłużej aż w końcu się rozgrzeje na tyle że można powoli jechać.
Po tym przydługawym wstępie pytanie: czy to może być wina niewłaściwego oleju w skrzyni (był wymieniany zaraz po kupnie podobno "na taki jak w specyfikacji"). Objawy takie jak by robił się za gęsty, ale może to jednak tylko filtr paliwa...?


zacznij od filtra

:)21

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: Whitie » pt mar 29, 2013 9:58 pm

A jak ten olej był wymieniany?
W lancerze miałem tak.
Że niby mi wymienił.... [cenzura].
Ale tak wiesz... zlał ze 3 litry i nalał nowego. ATF. Bez wymiany filtra itd. te 3 litry co spłynęły to jak1ś 1/3 mniej więcej....
Rozebrali, wywalili zasyfiały filtr, zalali na nowo (ok 8 litrów Diamonda) i jeździ.
Ładnie.
Wymiana wymianie nierówna, i większość syfu zostaje.
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Remixxx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr paź 22, 2008 9:43 am
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: Remixxx » pt mar 29, 2013 10:46 pm

Whitie pisze:A jak ten olej był wymieniany?
Nie byłem przy tym więc nie wiem, ale podobno cały (zaufanie ograniczone do majstra, ale mam). Co do filtra oleju przy skrzyni to byłą dawno temu dyskusja na ten temat (formalnie jest niewymienialny).

Filtr paliwa był wcześniej wymieniany, ale nie będę wymieniał po każdym większym mrozie.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: tomek 79 » pt mar 29, 2013 10:55 pm

no chyba ze wymieniales :wink:

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: piotr e38 » pt mar 29, 2013 11:43 pm

Za niski poziom oleju w skrzyni
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: Whitie » pt mar 29, 2013 11:52 pm

Formalnie to w większości przypadków filtr oleju w skrzyni nie jest wymienialny.
Ale jednak występuje jako część... ciekawe po co.

We wspomnianym lancerze jest miedzy skrzynią i silnikiem i formalnie jest niewymienialny bo komu by się chciało zwalać skrzynię żeby jakiś filtr wymienić.
Skoro można kupić w serwisie całą skrzynię.
:)21

jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Remixxx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr paź 22, 2008 9:43 am
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: Remixxx » sob mar 30, 2013 12:15 am

Whitie pisze:jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
Dobre pytanie... Raczej nie. Jak sprawdzić czy nie za mało? Niby wlane było do pełna a ze skrzyni żadnego wycieku nie zaobserwowałem przez te parę lat...

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: wojtek_kom » sob mar 30, 2013 12:29 am

Remixxx pisze:
Whitie pisze:jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
Dobre pytanie... Raczej nie. Jak sprawdzić czy nie za mało? Niby wlane było do pełna a ze skrzyni żadnego wycieku nie zaobserwowałem przez te parę lat...
Parę lat 8) :lol:
Ja bym wymieniał, co dwa lata lub 20 tys. km., jeśli nie był olej przegrzany. Jeśli kutwa, to oglądać i wąchać oleum.
Ta sama skrzynia Terrano i BMW, Terrano olej co dwa lata do wymiany, BMW nie wymienialny według producenta :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: Miskiller » sob mar 30, 2013 8:24 am

jesli kontrolka AT sie zapala to w sterowniku skrzyni zostaje zapisany blad powodujacy zapalenie kontrolki, podjedz do warsztatu co posiada Carmana, autobos lub kts i za 50 zl dowiesz sie.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: piotr e38 » sob mar 30, 2013 8:46 am

[quote="wojtek_kom"
Ta sama skrzynia Terrano i BMW, Terrano olej co dwa lata do wymiany, BMW nie wymienialny według producenta :)21[/quote]

Ta sama co w BMW, szczerze wątpię, w BMW benzynowych zawsze siedzi skrzynia ZF-a, a w dieslach to już różnie, ale bardzo często GM-a (straszny szit tak na marginesie). Nie znam skrzyni w Patrolu, ale jest tam albo jakaś Nissanowska skrzynia albo AISIN.

Co do kontroli oleju, jeśli nie ma bagnetu, to musi być jakiś korek kontrolny w korpusie skrzyni, istotne jest spełnienie kilku warunków podczas napełniania jak i kontroli oleju. Auto musi pracować, lewarek (wybierak) skrzyni musi być na P lub L w zależności od producenta, a sam olej podczas kontroli musi mieć odpowiednią temperaturę (zazwyczaj ok 30 st.C, ATF jest bardzo rozszerzalnym olejem). Jeśli ktoś podczas wymiany, aplikował olej do nie ostygniętej skrzyni i nawet zastosował się do procedury, to mogę się założyć, że jest go za mało.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: zagaj1 » sob mar 30, 2013 9:24 am

Toć jest bagnet skrzyni w automatycznej w Parchu 3,0, wiem bo mam :)21 Po tej samej stronie co bagnet silnikowego, trochę niżej ... jak by nie mogli znaleźć to mogą nawet zdjęcie zrobić :)21
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 9:25 am przez zagaj1, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: piotr e38 » sob mar 30, 2013 9:25 am

No to jeszcze łatwiej sprawdzić, choć też trza umieć :)21
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: zagaj1 » sob mar 30, 2013 9:27 am

Łodpala Parcha, i się przejedzie kawałek żeby zmienił wszystkie biegi, trochę się rozgrzał i potem na odpalonym silniku, i na skrzyni w pozycji N, chwytasz za bagneta i tam masz poziom HOT/COLD :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: gebels » sob mar 30, 2013 9:58 am

Remixxx pisze:
Whitie pisze:jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
Dobre pytanie... Raczej nie. Jak sprawdzić czy nie za mało? Niby wlane było do pełna a ze skrzyni żadnego wycieku nie zaobserwowałem przez te parę lat...
kolego dla ułatwienia ci podam ze wchodzi do tej skrzyni 11,8 litra oleju mineralnego w specyfikacji D III H


i ja powinien byc zmieniany co: 15-20 tys przy normalnej jeździe lub raz do roku (co będzie szybciej)
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: pawel abramczyk » sob mar 30, 2013 11:37 am

co do filtrka , nie wymienia się ale należy go przedmuchać co ileś tam bo zbierają się w nim drobinki i się zapycha
po drugie jak dawno nie wymieniany i jest czarny i śmierdzi spalanizną to masz 2 wymiany w przeciągu 1 tys km , pierwsze to tzw płokanie a druga to już normalna , i pilnować wymian jak napisali powyżej i najlepiej zawsze tym samym olejem

ja mam podobny efekt przy mrozie - 20 że nie chce zmieniać biegów ale jak się lekko zagrzeje to już chodzi ty masz tą przewagę że włączesz N na reduktorze bieg i se miesza
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: zagaj1 » sob mar 30, 2013 11:41 am

Ja nie zmieniałem filtra w tej skrzyni jeszcze, bo nie mogłem go dostać nigdzie, ale okazało się że do Patrola nie dostaniesz, ale w 300ZX jest taki sam, gdzieś ktoś podawał symbol :wink: teraz jak będę zmieniał to z filtrem.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: wojtek_kom » sob mar 30, 2013 12:04 pm

piotr e38 pisze: Ta sama co w BMW, szczerze wątpię, w BMW benzynowych zawsze siedzi skrzynia ZF-a, a w dieslach to już różnie, ale bardzo często GM-a (straszny szit tak na marginesie). Nie znam skrzyni w Patrolu, ale jest tam albo jakaś Nissanowska skrzynia albo AISIN.
Jest jest 8) , z numerków BMW pamiętam E39.
W Terrano masz też Jatco, miałem sterownik z BMW w TDI27 :)21
Skrzynia w BMW ma tylko inne przełożenia i bieg więcej. Bebechy da się wrzucić do Terrano, tylko po co :)21
Skrzynka latała też w Fordzie, Kia, Mazda, Subaru, tak gdzieś do 2005 roku, 4 lub 5 biegowa.

W Patrolu jest Jatco, czyli Nissan. W sumie robią swoje skrzynie i pod swoją nazwą/symbolem skrzynie np. VW, które np. montowali w Freelende-rze, czyli cudowne AG5 VW, montowane jako JF506E :lol: :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: wojtek_kom » sob mar 30, 2013 12:06 pm

zagaj1 pisze: ale okazało się że do Patrola nie dostaniesz, ale w 300ZX jest taki sam, gdzieś ktoś podawał symbol :wink: teraz jak będę zmieniał to z filtrem.
Bez skromności, "ktoś" to ja :wink: :)21
Nissan-y

Remixxx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr paź 22, 2008 9:43 am
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?

Post autor: Remixxx » sob mar 30, 2013 1:20 pm

Auto ostatnimi czasy więcej stało w garażu niż robiło km więc olej raczej nie zajechany, ale posprawdzam i pewno od razu pojadę na wymianę. Z tym filtrem to sam nie wiem czy przeczyścić i zostawić czy faktycznie lepiej dopasować inny (jaki dokładnie? zakładam że wszystkie AT w tym modelu Patrola są takie same, a nie jak to te typy mają, co Japońce mięli pod ręką to do parcha pchali? :lol: )? W każdym razie on chyba nie powinien mieć wpływu na problemy przy mrozie, a skrzynia poza tym działa bez zarzutu.

Podsumowując: olej w skrzyni raczej dobry, tylko może być go za mało/za stary i stąd moje problemy?

Dzięki za podpowiedzi z rozgrzewaniem na N i podpięciem do kompa i sprawdzeniem zapisów awarii - wypróbuję!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości