Olej marznący w skrzyni (AT)?
Moderator: Kosiarz
Olej marznący w skrzyni (AT)?
Co prawda zima się - mam nadzieję - wreszcie kończy, ale nadal nurtuje mnie jeden problem, który pojawia się każdego roku przy. Mój Patrol (y61, 3,0l, 2000r., AUTOMAT) strajkuje przy większych mrozach. Niby nic dziwnego - polepszacze do paliwa i teoretycznie problem powinien zniknąć. Pytanie tylko czy to kwestia wyłącznie wytrącającej się parafiny (jak do tej pory myślałem) czy też coś innego. Objaw jest taki, że auto po grzaniu świec i krótszym lub nieco dłuższym męczeniu rozrusznikiem odpala zwykle. Niestety gdy chcę ruszyć (nawet po dłuższym grzaniu silnika) zaczyna się problem (najczęściej przy kręceniu na wyższe obroty, prawdopodobnie w momencie gdy skrzynia chce się przerzucić na wyższy bieg) - silnik gaśnie. Równocześnie zapala się kontrolka awarii AT. Po chwili odpalam znowu i powtórka z rozrywki. Za każdym razem trochę dłużej aż w końcu się rozgrzeje na tyle że można powoli jechać.
Po tym przydługawym wstępie pytanie: czy to może być wina niewłaściwego oleju w skrzyni (był wymieniany zaraz po kupnie podobno "na taki jak w specyfikacji"). Objawy takie jak by robił się za gęsty, ale może to jednak tylko filtr paliwa...?
Po tym przydługawym wstępie pytanie: czy to może być wina niewłaściwego oleju w skrzyni (był wymieniany zaraz po kupnie podobno "na taki jak w specyfikacji"). Objawy takie jak by robił się za gęsty, ale może to jednak tylko filtr paliwa...?
Ostatnio zmieniony pt mar 29, 2013 10:14 pm przez Remixxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Remixxx pisze:Co prawda zima się - mam nadzieję - wreszcie kończy, ale nadal nurtuje mnie jeden problem, który pojawia się każdego roku przy. Mój Patrol (y61, 3,0l, 2000r., AUTOMAT) strajkuje przy większych mrozach. Niby nic dziwnego - polepszacze do paliwa i teoretycznie problem powinien zniknąć. Pytanie tylko czy to kwestia wyłącznie wytrącającej się parafiny (jak do tej pory myślałem) czy też coś innego. Objaw jest taki, że auto po grzaniu świec i krótszym lub nieco dłuższym męczeniu rozrusznikiem odpala zwykle. Niestety gdy chcę ruszyć (nawet po dłuższym grzaniu silnika) zaczyna się problem (najczęściej przy kręceniu na wyższe obroty, prawdopodobnie w momencie gdy skrzynia chce się przerzucić na wyższy bieg) - silnik gaśnie. Równocześnie zapala się kontrolka awarii AT. Po chwili odpalam znowu i powtórka z rozrywki. Za każdym razem trochę dłużej aż w końcu się rozgrzeje na tyle że można powoli jechać.
Po tym przydługawym wstępie pytanie: czy to może być wina niewłaściwego oleju w skrzyni (był wymieniany zaraz po kupnie podobno "na taki jak w specyfikacji"). Objawy takie jak by robił się za gęsty, ale może to jednak tylko filtr paliwa...?
zacznij od filtra

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
A jak ten olej był wymieniany?
W lancerze miałem tak.
Że niby mi wymienił.... [cenzura].
Ale tak wiesz... zlał ze 3 litry i nalał nowego. ATF. Bez wymiany filtra itd. te 3 litry co spłynęły to jak1ś 1/3 mniej więcej....
Rozebrali, wywalili zasyfiały filtr, zalali na nowo (ok 8 litrów Diamonda) i jeździ.
Ładnie.
Wymiana wymianie nierówna, i większość syfu zostaje.
W lancerze miałem tak.
Że niby mi wymienił.... [cenzura].
Ale tak wiesz... zlał ze 3 litry i nalał nowego. ATF. Bez wymiany filtra itd. te 3 litry co spłynęły to jak1ś 1/3 mniej więcej....
Rozebrali, wywalili zasyfiały filtr, zalali na nowo (ok 8 litrów Diamonda) i jeździ.
Ładnie.
Wymiana wymianie nierówna, i większość syfu zostaje.
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Nie byłem przy tym więc nie wiem, ale podobno cały (zaufanie ograniczone do majstra, ale mam). Co do filtra oleju przy skrzyni to byłą dawno temu dyskusja na ten temat (formalnie jest niewymienialny).Whitie pisze:A jak ten olej był wymieniany?
Filtr paliwa był wcześniej wymieniany, ale nie będę wymieniał po każdym większym mrozie.
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
no chyba ze wymieniales 

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Za niski poziom oleju w skrzyni
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Formalnie to w większości przypadków filtr oleju w skrzyni nie jest wymienialny.
Ale jednak występuje jako część... ciekawe po co.
We wspomnianym lancerze jest miedzy skrzynią i silnikiem i formalnie jest niewymienialny bo komu by się chciało zwalać skrzynię żeby jakiś filtr wymienić.
Skoro można kupić w serwisie całą skrzynię.
jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
Ale jednak występuje jako część... ciekawe po co.
We wspomnianym lancerze jest miedzy skrzynią i silnikiem i formalnie jest niewymienialny bo komu by się chciało zwalać skrzynię żeby jakiś filtr wymienić.
Skoro można kupić w serwisie całą skrzynię.

jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Dobre pytanie... Raczej nie. Jak sprawdzić czy nie za mało? Niby wlane było do pełna a ze skrzyni żadnego wycieku nie zaobserwowałem przez te parę lat...Whitie pisze:jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Parę latRemixxx pisze:Dobre pytanie... Raczej nie. Jak sprawdzić czy nie za mało? Niby wlane było do pełna a ze skrzyni żadnego wycieku nie zaobserwowałem przez te parę lat...Whitie pisze:jest tam bagnet od oleju w skrzyni?


Ja bym wymieniał, co dwa lata lub 20 tys. km., jeśli nie był olej przegrzany. Jeśli kutwa, to oglądać i wąchać oleum.
Ta sama skrzynia Terrano i BMW, Terrano olej co dwa lata do wymiany, BMW nie wymienialny według producenta

Nissan-y
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
jesli kontrolka AT sie zapala to w sterowniku skrzyni zostaje zapisany blad powodujacy zapalenie kontrolki, podjedz do warsztatu co posiada Carmana, autobos lub kts i za 50 zl dowiesz sie.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
[quote="wojtek_kom"
Ta sama skrzynia Terrano i BMW, Terrano olej co dwa lata do wymiany, BMW nie wymienialny według producenta
[/quote]
Ta sama co w BMW, szczerze wątpię, w BMW benzynowych zawsze siedzi skrzynia ZF-a, a w dieslach to już różnie, ale bardzo często GM-a (straszny szit tak na marginesie). Nie znam skrzyni w Patrolu, ale jest tam albo jakaś Nissanowska skrzynia albo AISIN.
Co do kontroli oleju, jeśli nie ma bagnetu, to musi być jakiś korek kontrolny w korpusie skrzyni, istotne jest spełnienie kilku warunków podczas napełniania jak i kontroli oleju. Auto musi pracować, lewarek (wybierak) skrzyni musi być na P lub L w zależności od producenta, a sam olej podczas kontroli musi mieć odpowiednią temperaturę (zazwyczaj ok 30 st.C, ATF jest bardzo rozszerzalnym olejem). Jeśli ktoś podczas wymiany, aplikował olej do nie ostygniętej skrzyni i nawet zastosował się do procedury, to mogę się założyć, że jest go za mało.
Ta sama skrzynia Terrano i BMW, Terrano olej co dwa lata do wymiany, BMW nie wymienialny według producenta

Ta sama co w BMW, szczerze wątpię, w BMW benzynowych zawsze siedzi skrzynia ZF-a, a w dieslach to już różnie, ale bardzo często GM-a (straszny szit tak na marginesie). Nie znam skrzyni w Patrolu, ale jest tam albo jakaś Nissanowska skrzynia albo AISIN.
Co do kontroli oleju, jeśli nie ma bagnetu, to musi być jakiś korek kontrolny w korpusie skrzyni, istotne jest spełnienie kilku warunków podczas napełniania jak i kontroli oleju. Auto musi pracować, lewarek (wybierak) skrzyni musi być na P lub L w zależności od producenta, a sam olej podczas kontroli musi mieć odpowiednią temperaturę (zazwyczaj ok 30 st.C, ATF jest bardzo rozszerzalnym olejem). Jeśli ktoś podczas wymiany, aplikował olej do nie ostygniętej skrzyni i nawet zastosował się do procedury, to mogę się założyć, że jest go za mało.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Toć jest bagnet skrzyni w automatycznej w Parchu 3,0, wiem bo mam
Po tej samej stronie co bagnet silnikowego, trochę niżej ... jak by nie mogli znaleźć to mogą nawet zdjęcie zrobić 


Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 9:25 am przez zagaj1, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
No to jeszcze łatwiej sprawdzić, choć też trza umieć 

PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Łodpala Parcha, i się przejedzie kawałek żeby zmienił wszystkie biegi, trochę się rozgrzał i potem na odpalonym silniku, i na skrzyni w pozycji N, chwytasz za bagneta i tam masz poziom HOT/COLD 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
kolego dla ułatwienia ci podam ze wchodzi do tej skrzyni 11,8 litra oleju mineralnego w specyfikacji D III HRemixxx pisze:Dobre pytanie... Raczej nie. Jak sprawdzić czy nie za mało? Niby wlane było do pełna a ze skrzyni żadnego wycieku nie zaobserwowałem przez te parę lat...Whitie pisze:jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
i ja powinien byc zmieniany co: 15-20 tys przy normalnej jeździe lub raz do roku (co będzie szybciej)
Czwarte serce 

- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
co do filtrka , nie wymienia się ale należy go przedmuchać co ileś tam bo zbierają się w nim drobinki i się zapycha
po drugie jak dawno nie wymieniany i jest czarny i śmierdzi spalanizną to masz 2 wymiany w przeciągu 1 tys km , pierwsze to tzw płokanie a druga to już normalna , i pilnować wymian jak napisali powyżej i najlepiej zawsze tym samym olejem
ja mam podobny efekt przy mrozie - 20 że nie chce zmieniać biegów ale jak się lekko zagrzeje to już chodzi ty masz tą przewagę że włączesz N na reduktorze bieg i se miesza
po drugie jak dawno nie wymieniany i jest czarny i śmierdzi spalanizną to masz 2 wymiany w przeciągu 1 tys km , pierwsze to tzw płokanie a druga to już normalna , i pilnować wymian jak napisali powyżej i najlepiej zawsze tym samym olejem
ja mam podobny efekt przy mrozie - 20 że nie chce zmieniać biegów ale jak się lekko zagrzeje to już chodzi ty masz tą przewagę że włączesz N na reduktorze bieg i se miesza
Super parchatek Super y60 

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Ja nie zmieniałem filtra w tej skrzyni jeszcze, bo nie mogłem go dostać nigdzie, ale okazało się że do Patrola nie dostaniesz, ale w 300ZX jest taki sam, gdzieś ktoś podawał symbol
teraz jak będę zmieniał to z filtrem.

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Jest jestpiotr e38 pisze: Ta sama co w BMW, szczerze wątpię, w BMW benzynowych zawsze siedzi skrzynia ZF-a, a w dieslach to już różnie, ale bardzo często GM-a (straszny szit tak na marginesie). Nie znam skrzyni w Patrolu, ale jest tam albo jakaś Nissanowska skrzynia albo AISIN.

W Terrano masz też Jatco, miałem sterownik z BMW w TDI27

Skrzynia w BMW ma tylko inne przełożenia i bieg więcej. Bebechy da się wrzucić do Terrano, tylko po co

Skrzynka latała też w Fordzie, Kia, Mazda, Subaru, tak gdzieś do 2005 roku, 4 lub 5 biegowa.
W Patrolu jest Jatco, czyli Nissan. W sumie robią swoje skrzynie i pod swoją nazwą/symbolem skrzynie np. VW, które np. montowali w Freelende-rze, czyli cudowne AG5 VW, montowane jako JF506E


Nissan-y
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Bez skromności, "ktoś" to jazagaj1 pisze: ale okazało się że do Patrola nie dostaniesz, ale w 300ZX jest taki sam, gdzieś ktoś podawał symbolteraz jak będę zmieniał to z filtrem.


Nissan-y
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
Auto ostatnimi czasy więcej stało w garażu niż robiło km więc olej raczej nie zajechany, ale posprawdzam i pewno od razu pojadę na wymianę. Z tym filtrem to sam nie wiem czy przeczyścić i zostawić czy faktycznie lepiej dopasować inny (jaki dokładnie? zakładam że wszystkie AT w tym modelu Patrola są takie same, a nie jak to te typy mają, co Japońce mięli pod ręką to do parcha pchali?
)? W każdym razie on chyba nie powinien mieć wpływu na problemy przy mrozie, a skrzynia poza tym działa bez zarzutu.
Podsumowując: olej w skrzyni raczej dobry, tylko może być go za mało/za stary i stąd moje problemy?
Dzięki za podpowiedzi z rozgrzewaniem na N i podpięciem do kompa i sprawdzeniem zapisów awarii - wypróbuję!

Podsumowując: olej w skrzyni raczej dobry, tylko może być go za mało/za stary i stąd moje problemy?
Dzięki za podpowiedzi z rozgrzewaniem na N i podpięciem do kompa i sprawdzeniem zapisów awarii - wypróbuję!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości