Strona 1 z 1
Olej marznący w skrzyni (AT)?
: pt mar 29, 2013 9:53 pm
autor: Remixxx
Co prawda zima się - mam nadzieję - wreszcie kończy, ale nadal nurtuje mnie jeden problem, który pojawia się każdego roku przy. Mój Patrol (y61, 3,0l, 2000r., AUTOMAT) strajkuje przy większych mrozach. Niby nic dziwnego - polepszacze do paliwa i teoretycznie problem powinien zniknąć. Pytanie tylko czy to kwestia wyłącznie wytrącającej się parafiny (jak do tej pory myślałem) czy też coś innego. Objaw jest taki, że auto po grzaniu świec i krótszym lub nieco dłuższym męczeniu rozrusznikiem odpala zwykle. Niestety gdy chcę ruszyć (nawet po dłuższym grzaniu silnika) zaczyna się problem (najczęściej przy kręceniu na wyższe obroty, prawdopodobnie w momencie gdy skrzynia chce się przerzucić na wyższy bieg) - silnik gaśnie. Równocześnie zapala się kontrolka awarii AT. Po chwili odpalam znowu i powtórka z rozrywki. Za każdym razem trochę dłużej aż w końcu się rozgrzeje na tyle że można powoli jechać.
Po tym przydługawym wstępie pytanie: czy to może być wina niewłaściwego oleju w skrzyni (był wymieniany zaraz po kupnie podobno "na taki jak w specyfikacji"). Objawy takie jak by robił się za gęsty, ale może to jednak tylko filtr paliwa...?
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: pt mar 29, 2013 9:57 pm
autor: tomek 79
Remixxx pisze:Co prawda zima się - mam nadzieję - wreszcie kończy, ale nadal nurtuje mnie jeden problem, który pojawia się każdego roku przy. Mój Patrol (y61, 3,0l, 2000r., AUTOMAT) strajkuje przy większych mrozach. Niby nic dziwnego - polepszacze do paliwa i teoretycznie problem powinien zniknąć. Pytanie tylko czy to kwestia wyłącznie wytrącającej się parafiny (jak do tej pory myślałem) czy też coś innego. Objaw jest taki, że auto po grzaniu świec i krótszym lub nieco dłuższym męczeniu rozrusznikiem odpala zwykle. Niestety gdy chcę ruszyć (nawet po dłuższym grzaniu silnika) zaczyna się problem (najczęściej przy kręceniu na wyższe obroty, prawdopodobnie w momencie gdy skrzynia chce się przerzucić na wyższy bieg) - silnik gaśnie. Równocześnie zapala się kontrolka awarii AT. Po chwili odpalam znowu i powtórka z rozrywki. Za każdym razem trochę dłużej aż w końcu się rozgrzeje na tyle że można powoli jechać.
Po tym przydługawym wstępie pytanie: czy to może być wina niewłaściwego oleju w skrzyni (był wymieniany zaraz po kupnie podobno "na taki jak w specyfikacji"). Objawy takie jak by robił się za gęsty, ale może to jednak tylko filtr paliwa...?
zacznij od filtra

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: pt mar 29, 2013 9:58 pm
autor: Whitie
A jak ten olej był wymieniany?
W lancerze miałem tak.
Że niby mi wymienił.... [cenzura].
Ale tak wiesz... zlał ze 3 litry i nalał nowego. ATF. Bez wymiany filtra itd. te 3 litry co spłynęły to jak1ś 1/3 mniej więcej....
Rozebrali, wywalili zasyfiały filtr, zalali na nowo (ok 8 litrów Diamonda) i jeździ.
Ładnie.
Wymiana wymianie nierówna, i większość syfu zostaje.
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: pt mar 29, 2013 10:46 pm
autor: Remixxx
Whitie pisze:A jak ten olej był wymieniany?
Nie byłem przy tym więc nie wiem, ale podobno cały (zaufanie ograniczone do majstra, ale mam). Co do filtra oleju przy skrzyni to byłą dawno temu dyskusja na ten temat (formalnie jest niewymienialny).
Filtr paliwa był wcześniej wymieniany, ale nie będę wymieniał po każdym większym mrozie.
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: pt mar 29, 2013 10:55 pm
autor: tomek 79
no chyba ze wymieniales

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: pt mar 29, 2013 11:43 pm
autor: piotr e38
Za niski poziom oleju w skrzyni
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: pt mar 29, 2013 11:52 pm
autor: Whitie
Formalnie to w większości przypadków filtr oleju w skrzyni nie jest wymienialny.
Ale jednak występuje jako część... ciekawe po co.
We wspomnianym lancerze jest miedzy skrzynią i silnikiem i formalnie jest niewymienialny bo komu by się chciało zwalać skrzynię żeby jakiś filtr wymienić.
Skoro można kupić w serwisie całą skrzynię.
jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 12:15 am
autor: Remixxx
Whitie pisze:jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
Dobre pytanie... Raczej nie. Jak sprawdzić czy nie za mało? Niby wlane było do pełna a ze skrzyni żadnego wycieku nie zaobserwowałem przez te parę lat...
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 12:29 am
autor: wojtek_kom
Remixxx pisze:Whitie pisze:jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
Dobre pytanie... Raczej nie. Jak sprawdzić czy nie za mało? Niby wlane było do pełna a ze skrzyni żadnego wycieku nie zaobserwowałem przez te parę lat...
Parę lat
Ja bym wymieniał, co dwa lata lub 20 tys. km., jeśli nie był olej przegrzany. Jeśli kutwa, to oglądać i wąchać oleum.
Ta sama skrzynia Terrano i BMW, Terrano olej co dwa lata do wymiany, BMW nie wymienialny według producenta

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 8:24 am
autor: Miskiller
jesli kontrolka AT sie zapala to w sterowniku skrzyni zostaje zapisany blad powodujacy zapalenie kontrolki, podjedz do warsztatu co posiada Carmana, autobos lub kts i za 50 zl dowiesz sie.
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 8:46 am
autor: piotr e38
[quote="wojtek_kom"
Ta sama skrzynia Terrano i BMW, Terrano olej co dwa lata do wymiany, BMW nie wymienialny według producenta

[/quote]
Ta sama co w BMW, szczerze wątpię, w BMW benzynowych zawsze siedzi skrzynia ZF-a, a w dieslach to już różnie, ale bardzo często GM-a (straszny szit tak na marginesie). Nie znam skrzyni w Patrolu, ale jest tam albo jakaś Nissanowska skrzynia albo AISIN.
Co do kontroli oleju, jeśli nie ma bagnetu, to musi być jakiś korek kontrolny w korpusie skrzyni, istotne jest spełnienie kilku warunków podczas napełniania jak i kontroli oleju. Auto musi pracować, lewarek (wybierak) skrzyni musi być na P lub L w zależności od producenta, a sam olej podczas kontroli musi mieć odpowiednią temperaturę (zazwyczaj ok 30 st.C, ATF jest bardzo rozszerzalnym olejem). Jeśli ktoś podczas wymiany, aplikował olej do nie ostygniętej skrzyni i nawet zastosował się do procedury, to mogę się założyć, że jest go za mało.
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 9:24 am
autor: zagaj1
Toć jest bagnet skrzyni w automatycznej w Parchu 3,0, wiem bo mam

Po tej samej stronie co bagnet silnikowego, trochę niżej ... jak by nie mogli znaleźć to mogą nawet zdjęcie zrobić

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 9:25 am
autor: piotr e38
No to jeszcze łatwiej sprawdzić, choć też trza umieć

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 9:27 am
autor: zagaj1
Łodpala Parcha, i się przejedzie kawałek żeby zmienił wszystkie biegi, trochę się rozgrzał i potem na odpalonym silniku, i na skrzyni w pozycji N, chwytasz za bagneta i tam masz poziom HOT/COLD

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 9:58 am
autor: gebels
Remixxx pisze:Whitie pisze:jest tam bagnet od oleju w skrzyni?
Dobre pytanie... Raczej nie. Jak sprawdzić czy nie za mało? Niby wlane było do pełna a ze skrzyni żadnego wycieku nie zaobserwowałem przez te parę lat...
kolego dla ułatwienia ci podam ze wchodzi do tej skrzyni 11,8 litra oleju mineralnego w specyfikacji
D III H
i ja powinien byc zmieniany co: 15-20 tys przy normalnej jeździe lub raz do roku (co będzie szybciej)
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 11:37 am
autor: pawel abramczyk
co do filtrka , nie wymienia się ale należy go przedmuchać co ileś tam bo zbierają się w nim drobinki i się zapycha
po drugie jak dawno nie wymieniany i jest czarny i śmierdzi spalanizną to masz 2 wymiany w przeciągu 1 tys km , pierwsze to tzw płokanie a druga to już normalna , i pilnować wymian jak napisali powyżej i najlepiej zawsze tym samym olejem
ja mam podobny efekt przy mrozie - 20 że nie chce zmieniać biegów ale jak się lekko zagrzeje to już chodzi ty masz tą przewagę że włączesz N na reduktorze bieg i se miesza
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 11:41 am
autor: zagaj1
Ja nie zmieniałem filtra w tej skrzyni jeszcze, bo nie mogłem go dostać nigdzie, ale okazało się że do Patrola nie dostaniesz, ale w 300ZX jest taki sam, gdzieś ktoś podawał symbol

teraz jak będę zmieniał to z filtrem.
Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 12:04 pm
autor: wojtek_kom
piotr e38 pisze:
Ta sama co w BMW, szczerze wątpię, w BMW benzynowych zawsze siedzi skrzynia ZF-a, a w dieslach to już różnie, ale bardzo często GM-a (straszny szit tak na marginesie). Nie znam skrzyni w Patrolu, ale jest tam albo jakaś Nissanowska skrzynia albo AISIN.
Jest jest

, z numerków BMW pamiętam E39.
W Terrano masz też Jatco, miałem sterownik z BMW w TDI27
Skrzynia w BMW ma tylko inne przełożenia i bieg więcej. Bebechy da się wrzucić do Terrano, tylko po co
Skrzynka latała też w Fordzie, Kia, Mazda, Subaru, tak gdzieś do 2005 roku, 4 lub 5 biegowa.
W Patrolu jest Jatco, czyli Nissan. W sumie robią swoje skrzynie i pod swoją nazwą/symbolem skrzynie np. VW, które np. montowali w Freelende-rze, czyli cudowne AG5 VW, montowane jako JF506E

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 12:06 pm
autor: wojtek_kom
zagaj1 pisze: ale okazało się że do Patrola nie dostaniesz, ale w 300ZX jest taki sam, gdzieś ktoś podawał symbol

teraz jak będę zmieniał to z filtrem.
Bez skromności, "ktoś" to ja

Re: Olej marznący w skrzyni (AT)?
: sob mar 30, 2013 1:20 pm
autor: Remixxx
Auto ostatnimi czasy więcej stało w garażu niż robiło km więc olej raczej nie zajechany, ale posprawdzam i pewno od razu pojadę na wymianę. Z tym filtrem to sam nie wiem czy przeczyścić i zostawić czy faktycznie lepiej dopasować inny (jaki dokładnie? zakładam że wszystkie AT w tym modelu Patrola są takie same, a nie jak to te typy mają, co Japońce mięli pod ręką to do parcha pchali?

)? W każdym razie on chyba nie powinien mieć wpływu na problemy przy mrozie, a skrzynia poza tym działa bez zarzutu.
Podsumowując: olej w skrzyni raczej dobry, tylko może być go za mało/za stary i stąd moje problemy?
Dzięki za podpowiedzi z rozgrzewaniem na N i podpięciem do kompa i sprawdzeniem zapisów awarii - wypróbuję!