Patrol, prosze o porady
Moderator: Kosiarz
Patrol, prosze o porady
Witam,
Przymierzam się do zakupu Patrola Y60, mam na to budżet w granicach 15-20tyś. zł.
Przeglądając różne oferty i stan tych samochodów, zastanawiam się, czy nie lepiej kupić samochód bez silnika (był gdzieś dostepny w sieci), dokonać remontu wymieniając elementy blacharskie właściwie je konserwując i na koniec lakierowanie. Wymienić zużyte już elementy mechaniczne i przy okazji zainwestować w silnik 4.2D/4.2TD, który jest mało spotykany (?).
Wszelkie uwagi mile widziane.
Pozdrowienia,
Wojtek
Przymierzam się do zakupu Patrola Y60, mam na to budżet w granicach 15-20tyś. zł.
Przeglądając różne oferty i stan tych samochodów, zastanawiam się, czy nie lepiej kupić samochód bez silnika (był gdzieś dostepny w sieci), dokonać remontu wymieniając elementy blacharskie właściwie je konserwując i na koniec lakierowanie. Wymienić zużyte już elementy mechaniczne i przy okazji zainwestować w silnik 4.2D/4.2TD, który jest mało spotykany (?).
Wszelkie uwagi mile widziane.
Pozdrowienia,
Wojtek
Re: Patrol, prosze o porady
Długi czy krótki?
Ja bym tam brał 2.8 i sie nie przejmował. Wystarczy dbać, konserwować, mieć sprawną chłodnicę i nie przegrzewać. A zaoszczędzoną kasę wsadzić w to czego potrzebujesz żeby cieszyć się jazdą i korzystać z auta.
Ja bym tam brał 2.8 i sie nie przejmował. Wystarczy dbać, konserwować, mieć sprawną chłodnicę i nie przegrzewać. A zaoszczędzoną kasę wsadzić w to czego potrzebujesz żeby cieszyć się jazdą i korzystać z auta.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!
Nissan Patrol Y61 arrived!
Re: Patrol, prosze o porady
Właściwy remont blacharski z 10k minimum?
Zużyte elementy mechaniczne drugie tyle
4.2 ze skrzynią i osprzętem trzecie tyle, turbo więcej
kilka miesięcy robocizny na rozebranie auta w drobny mak i złożenie, a za 30k trafisz ładnego Y60 na gotowo - i jesteś kilka miesięcy grzebania i kupę nerwów do przodu.
Zużyte elementy mechaniczne drugie tyle
4.2 ze skrzynią i osprzętem trzecie tyle, turbo więcej
kilka miesięcy robocizny na rozebranie auta w drobny mak i złożenie, a za 30k trafisz ładnego Y60 na gotowo - i jesteś kilka miesięcy grzebania i kupę nerwów do przodu.
Re: Patrol, prosze o porady
ciezko bedzie znalezc zadbana 60tke w orginale ... wiekszosc albo zmeczona albo w mniejszym lub wiekszym stopniu zmodyfikowana
jak bym mial jeszcze raz kupowac to zrobiłbym dokladnie jak za pierwszym razem - czyli kupic w dobrym stanie i ewentualnie samemu pozniej ulepszac - silnik to ostatnie ogniwo ktore bym ruszal pomimo ze te sprzedawane na allegro maja juz nalatane ok 280-300 tys. przebiegu ( mowa o 2.
nie sztuka jest kupic tylko utrzymać i modyfikować a co za tym idzie mieć w planach conajmniej drugie tyle szelestow ile zaplacisz za samo auto to nie samurai czy inne pajero gdzie czesci i tajle dostepne w rozsadnych pieniadzach niestety ..
pamietaj ze tez musisz z budżetu wyciagnać ok. 2tys na tzw. pakiet startowy - filtry oleje - rozrząd ... nie wspominajac o oponach ktore do tanich też nie należa

jak bym mial jeszcze raz kupowac to zrobiłbym dokladnie jak za pierwszym razem - czyli kupic w dobrym stanie i ewentualnie samemu pozniej ulepszac - silnik to ostatnie ogniwo ktore bym ruszal pomimo ze te sprzedawane na allegro maja juz nalatane ok 280-300 tys. przebiegu ( mowa o 2.

nie sztuka jest kupic tylko utrzymać i modyfikować a co za tym idzie mieć w planach conajmniej drugie tyle szelestow ile zaplacisz za samo auto to nie samurai czy inne pajero gdzie czesci i tajle dostepne w rozsadnych pieniadzach niestety ..
pamietaj ze tez musisz z budżetu wyciagnać ok. 2tys na tzw. pakiet startowy - filtry oleje - rozrząd ... nie wspominajac o oponach ktore do tanich też nie należa

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: Patrol, prosze o porady
Wchodzac w 4.2 i mając jeszcze na karku remont całosci-zagrzężniesz i finansowo popłyniesz.
takie coś ma sens jak planujesz "dozywocie".
Robocizna,czyli rozebranie do rosołu i poskładanie z naprawami po drodze to ok 350 godzin plus do tego sporo załatwiania i kupa nakładu finansowego/bez remontu silnika ok 15 tys/.
Oczywiscie wszystko zależy czym dysponujesz w sensie czasu i pieniedzy.
Szacunek powyższy jest raczej skromny.
Zrobisz-masz samochód na lata.
takie coś ma sens jak planujesz "dozywocie".
Robocizna,czyli rozebranie do rosołu i poskładanie z naprawami po drodze to ok 350 godzin plus do tego sporo załatwiania i kupa nakładu finansowego/bez remontu silnika ok 15 tys/.
Oczywiscie wszystko zależy czym dysponujesz w sensie czasu i pieniedzy.
Szacunek powyższy jest raczej skromny.
Zrobisz-masz samochód na lata.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Beatkunedo
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pn sty 23, 2012 9:05 pm
Re: Patrol, prosze o porady
Jeśli stwierdzisz, że masz budżet 20K - kup samochód za maks. 15 tysięcy. Reszta pójdzie Ci na bank na mniejsze lub większe naprawy startowe (startowe, czyli to, co zrobisz zaraz po kupnie plus rzeczy, które wyjdą w ciągu pierwszych kilku tysięcy kilometrów - zawsze wychodzą).
Jeśli szukasz rad w ten sposób na forum, to nie obraź się, ale wszystko wskazuje na to, że jesteś zbyt cienki jeśli chodzi o wiedzę nt. Parcha, żeby być w stanie we właściwy sposób ogarnąć kompletny remont, który, jak koledzy pisali, kosztuje dwa razy tyle, ile Ty chcesz wydać na cały samochód.
Zatem tą ścieżkę bym sobie kompletnie darował.
Co do silnika: 90% właścicieli 2.8 jeździ nimi bez problemu i żyje. Po co na samym starcie dodatkowo sobie utrudniać? Z Parchem jest trochę jak z budowaniem domu. Jak bardzo byś się nie starał, zawsze pierwszy Parch będzie obarczonym mniejszym lub większym błędem startowym.
Kupisz, pojeździsz, dowiesz się, czym to się je, i wtedy podejmiesz decyzję co dalej.
Plus jest taki, ze to stan Parcha decyduje o jego cenie, więc jeśli rozsądnie kupisz i będziesz o niego dbał, to sprzedasz za +- tyle samo, za ile kupiłeś.
Jeśli szukasz rad w ten sposób na forum, to nie obraź się, ale wszystko wskazuje na to, że jesteś zbyt cienki jeśli chodzi o wiedzę nt. Parcha, żeby być w stanie we właściwy sposób ogarnąć kompletny remont, który, jak koledzy pisali, kosztuje dwa razy tyle, ile Ty chcesz wydać na cały samochód.
Zatem tą ścieżkę bym sobie kompletnie darował.
Co do silnika: 90% właścicieli 2.8 jeździ nimi bez problemu i żyje. Po co na samym starcie dodatkowo sobie utrudniać? Z Parchem jest trochę jak z budowaniem domu. Jak bardzo byś się nie starał, zawsze pierwszy Parch będzie obarczonym mniejszym lub większym błędem startowym.
Kupisz, pojeździsz, dowiesz się, czym to się je, i wtedy podejmiesz decyzję co dalej.
Plus jest taki, ze to stan Parcha decyduje o jego cenie, więc jeśli rozsądnie kupisz i będziesz o niego dbał, to sprzedasz za +- tyle samo, za ile kupiłeś.
Re: Patrol, prosze o porady
kup jak najmniej zamordowany 2.8, jak najmniej przerabiaj i zacznij jazdę. Reszta przyjdzie z czasem..
Nie zaczynaj przygody od warsztatu, reanimacji, rekonstrukcji i podobnych pierdół których warte są wózki typu mustang 77'
Nie zaczynaj przygody od warsztatu, reanimacji, rekonstrukcji i podobnych pierdół których warte są wózki typu mustang 77'
Re: Patrol, prosze o porady
Za 25.000 znam fajnie zrobionego - z pewnych rąk.
Auto fajnie zrobione w typowo mrocznej wizji - ale kierowca odbiera telefony dopiero od 11-tej
Auto fajnie zrobione w typowo mrocznej wizji - ale kierowca odbiera telefony dopiero od 11-tej

Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

Re: Patrol, prosze o porady
Tez jestem zwolennikiem jako pierwszego - zakupu dłubniętego delikatnie auta, na tyle, żeby od razu nim jeździć, a nie przez pół roku remontować, nie bardzo wiedząc co się chce uzyskać. Zawsze można dozbroić. W ogóle dziwi mnie taki trend, że parcha na zdrowych 35" , z zawiasem, wyciągarką i innymi fantami za 20 tyś nikt kupić nie chce, ale jak wrócisz do zawiasu seryjnego, opony szosówki, ściągniesz łincz, to pchasz go za 15-16. BES SĘSU.
Parch+2+35+117xtrem ---->
- Beatkunedo
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pn sty 23, 2012 9:05 pm
Re: Patrol, prosze o porady
Jak to dziwi?
Przecie zmotany Parch to samo zło, z gnoju w ogóle nie wyjeżdża i ze słupa odwijany czy razy był!
A seryjny? Uuu Panie, miód malyna, nigdy w terenie nie jeżdżony był, Niemiec go kupił żeby nim po bułki rano jeździć, jak sprzedawał, to płakał!
A gawiedź takie teksty łyka jak perliczka..

Przecie zmotany Parch to samo zło, z gnoju w ogóle nie wyjeżdża i ze słupa odwijany czy razy był!
A seryjny? Uuu Panie, miód malyna, nigdy w terenie nie jeżdżony był, Niemiec go kupił żeby nim po bułki rano jeździć, jak sprzedawał, to płakał!
A gawiedź takie teksty łyka jak perliczka..

Re: Patrol, prosze o porady
no niestety.. potem kupia i dopiero zaczynaja zadawac pytania ..Beatkunedo pisze:Jak to dziwi?
Przecie zmotany Parch to samo zło, z gnoju w ogóle nie wyjeżdża i ze słupa odwijany czy razy był!
A seryjny? Uuu Panie, miód malyna, nigdy w terenie nie jeżdżony był, Niemiec go kupił żeby nim po bułki rano jeździć, jak sprzedawał, to płakał!
A gawiedź takie teksty łyka jak perliczka..

a na poczatku ze okazja byla .. ze rodzynek , ze w dobrych pieniądzach ..

juz myslalem ze zaginales ... parch sie sprawdzil na wakacjach ?


era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: Patrol, prosze o porady
eee... nie kupuj patrola, kup Q7, X5
Re: Patrol, prosze o porady
jeszcze z 10 lat i na tym się będzie zmoty budować


Re: Patrol, prosze o porady
o tych poradach w zakupie bylo tu sporo postow i kazdy przestrzegal, bo te wybuchajace glowice, slabe silniki 3,0DI i cos tam jeszcze
dlatemuz te Q7 czy X5 jest lepsze do lansu pod markietem
dlatemuz te Q7 czy X5 jest lepsze do lansu pod markietem
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Patrol, prosze o porady
Jeszcze 10 lat i wszyscy będziemy jeździć kompaktami z silnikiem 1,1l .Mroczny pisze:jeszcze z 10 lat i na tym się będzie zmoty budować
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Patrol, prosze o porady
E, nie widze nic złego w kupnie wyżyłowanego 1.1 w kompakcie z 3 latami gwarancji dla żony. Kupić za psie pieniądze, pojeździć 3 lata i do żyda. Everybody happy.Peepuck! pisze:Jeszcze 10 lat i wszyscy będziemy jeździć kompaktami z silnikiem 1,1l .Mroczny pisze:jeszcze z 10 lat i na tym się będzie zmoty budować
A facet zawsze znajdzie sobie zabawkę

Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!
Nissan Patrol Y61 arrived!
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Patrol, prosze o porady
No właśnie wszystko zmierza ku temu, ze otrzymasz produkt nie za psie pieniądze i nie na 3 lata ale znacznie krócej....vexx pisze:Kupić za psie pieniądze, pojeździć 3 lata
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Patrol, prosze o porady
nie ma jak wsadzić żonę z dziećmi w małego pierdziocha
ważne aby koszty były małe i zostało na paliwo dla parcha
rotfl
cudo
ważne aby koszty były małe i zostało na paliwo dla parcha
rotfl
cudo
- Beatkunedo
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pn sty 23, 2012 9:05 pm
Re: Patrol, prosze o porady
LOL 

Się sprawdził - w maju walnęliśmy Rumunię, w sierpniu Serbię, Czarnogórę i Albanię. W tym miało być dalej, ale urlopa niet
. Po drodze tylko duperelne awarie 
Może by jakiegoś browara mlasnąć!?
Żeby nie było kompletnego offtopa: Jekyll, znajdź sobie Parcha w miarę dobrym stanie, optymalnie - pod Twoje potrzeby. Tylko - no właśnie - do czego będziesz Parcha używał? Upalanie w błocie, wyprawy, czy dojazd ze wsi do miasta w zimie? Zdefiniuj potrzeby to i sytuacja się stanie jaśniejsza.

Żyję, ale co to za życieramzes pisze:
juz myslalem ze zaginales ... parch sie sprawdzil na wakacjach ?![]()

Się sprawdził - w maju walnęliśmy Rumunię, w sierpniu Serbię, Czarnogórę i Albanię. W tym miało być dalej, ale urlopa niet


Może by jakiegoś browara mlasnąć!?
Żeby nie było kompletnego offtopa: Jekyll, znajdź sobie Parcha w miarę dobrym stanie, optymalnie - pod Twoje potrzeby. Tylko - no właśnie - do czego będziesz Parcha używał? Upalanie w błocie, wyprawy, czy dojazd ze wsi do miasta w zimie? Zdefiniuj potrzeby to i sytuacja się stanie jaśniejsza.
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Patrol, prosze o porady
Sęk w tym, ze one się zmieniają w miarę użytkowania. Dlatego najrozsądniejszym wyjściem jest zakup nie styranego, bez biżuterii rolniczej, kompletnego, ewentualnie lekko dłubniętego ( w sensie lekki lift, może winch, zderzaki) parcha. Użytkujesz , poznajesz wóz, wprowadzasz potrzebne Ci modyfikacje. Na pewno idiotycznym startem jest rozbebeszanie świeżo kupionego wozu i robienie pod siebie na lata, nie znając własnych potrzeb. Na to przyjdzie czas i doświadczenie. Natomiast znając po latach własny wóz trudniej będzie nieuczciwym warsztatom wystrzyc jeleniaBeatkunedo pisze: Zdefiniuj potrzeby to i sytuacja się stanie jaśniejsza.

Do tego na początku jest syndrom: " tera mogę wszystko, nawet po tęczy na księżyc". Zatem i sporo wpadek, uszkodzeń.... Trza się wyszaleć...

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Patrol, prosze o porady
Bez przesady, jakieś przyzwoite kijanki i inne 'pierdziochy' można kupić za bardzo przystępną kasę, a póki na gwarancji - tylko lać wachę i jeździć.Peepuck! pisze:No właśnie wszystko zmierza ku temu, ze otrzymasz produkt nie za psie pieniądze i nie na 3 lata ale znacznie krócej....vexx pisze:Kupić za psie pieniądze, pojeździć 3 lata
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!
Nissan Patrol Y61 arrived!
Re: Patrol, prosze o porady
Nie każda kobieta lubi jeździć autobusem y61. Moja żona jest chora jak ma patrolem jechać. Zdecydowanie woli mniejsze auta. Jej pierdzioch akurat mimo małych rozmiarów ma prawie 50% więcej koni niż mój partol ;( Jak by zrobić badania statystyczne, pokazać 100 kobietom patrola i obok nowe auto na gwarancji w tej samej cenie - co wybiorą? Niewidze nic zlego w plastykowych miejskich autach za 30 czy 40 patykow, nowe, na gwarancji, ze smiesznym spalaniem i bardzo niskimi kosztami eksploatacji. Nie sa pomyślane na 30 lat tylko pewnie 5-10.Mroczny pisze:nie ma jak wsadzić żonę z dziećmi w małego pierdziocha
ważne aby koszty były małe i zostało na paliwo dla parcha
rotfl
cudo
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!
Nissan Patrol Y61 arrived!
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Patrol, prosze o porady
Ja bym tam jednak wolał dołożyć do kosztów spalania i wsadzać żonę z dzieckiem do dużego auta niż patrzyć na to co zostanie w razie "W" gdy jada pierdzidłem..vexx pisze:...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- Beatkunedo
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pn sty 23, 2012 9:05 pm
Re: Patrol, prosze o porady
Na pewno jest w tym dużo racji chociaż ogólny kierunek pewnie jest znany.Peepuck! pisze: Sęk w tym, ze one się zmieniają w miarę użytkowania.
Ja wiedziałem, że chcę wyprawówkę, takową kupiłem i poza zabudową i dokupieniem klimy na razie nic zmieniać nie będę.
Re: Patrol, prosze o porady
produkujecie sie jak te stare baby z targowiska, a goscia juz nie ma - zrezygnowal z patrola (1 post i po zawodach)
moim zdaniem to byla prowokacja dla tych, co lubia podpowiadac
moim zdaniem to byla prowokacja dla tych, co lubia podpowiadac

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości