Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
farmer1232
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt lut 19, 2010 12:40 am
Lokalizacja: Zgierz

Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: farmer1232 » pt sie 23, 2013 11:51 am

Szacun Mosci Panowie,

temat walkowany juz wielokrotnie, przerobilem praktycznie caly mandzur tego co szukajka tutaj wywala, jednak jakos nie znalzzlem tego czego szukam, wszedzie tylko porady i porady, ale zadna nie tyczy sie jakos mojego przypadku.

Tak jak wielu z was pisalo, po przekroczeniu w moim wypadku 80-100km/h (tak moj jezdzi taka predkoscia), w Y60 LWB, buda zaczyna sie lekko telepac, co powoduje dalej przy sprzyjajacych warunkach drogowych powstanie samonapedzajacego sie zestawu rezonansu calego auta, co w dosc krotkiej perspektywie wykazuje efekt podobny do tego, ktory ma kierowca w kreskowkach na chwile przed tym jak jego glowe przeszyje mysl "o kur... zaraz to wszystko sie rozpier..." ;-) Zwolnienie do 30-40km/h powoduje ustanie wszystkiego. I teraz idziemy dalej wczoraj na szarpakach, rolkach i innych przyrzadach tortur samochodow wyszlo, ze :

- amory sprawne, przod tyl (sprawnosc powyzej 70%) - chociaz tutaj moze to byc troche zaburzone przez profil opon 32x11.50.
- luz stwierdzono na tulei panharda po prawej stronie auta i to dosc znaczny

Dodatkowo, by uciac spekulacje nie na temat :
- wymieniono koncowki drazka kierowniczego za mostem
- drazek kierowniczy z przodu czyli w relacji was przekladni prawa zwrotnica nie byl nigdy ruszany nie stwierdzono na nim luzow podczas szarpania machania i przegladu.
- nie mam pomyslu na stwierdzenie sprawnosci amortyzatora skretu, ktory moglby byc dodatkowa przyczyna tegoz rzucania autem we wszystkie strony. (dostal kilka razy od zycia nie ukrywam i lekko sie wygl, ale nie rozlal sie)
- przekladnia kierownicza jest delikatny wyciek z uszczelniacza, gdyz widac, iz cos saczylo sie po wieloklinie, ale obecnie pyl to przykryl innymi slowy uszczelnilo sie :)
- luz na panhardzie w tym samym miejscu stwierdzilem czas temu jakis, kupilem tuleje nowa w kolorze mocno fancy niebieskiego z okolic Olkusza, jednak przezyla no mysle ze 2 miesiace.
- zbieznosc zrobiona ostatnimi czasy, czytac w zeszlym miesiacu, po wymianie koncowki drazka kierowniczego
- lift 2" na zawiechu bez podkladek pod amory.
- kola wywazone, jednak ich nominalnych wymiarow i odchylen, czy odksztalcen jeszcze nie sprawdzalem.


Co za tym idzie, zaczalem sie zastanawiac, czy mozliwym jest by ona byla wykonana az z tak wielkiego gownolitu ? Tak wiem, to jest mozliwe, ale 2 miesiace ? Bez ekscesow, only asfalt ? Wiec pomyslalem, ze jezeli cos takiego ma miejsce to musi to byc skladowa problemow w ilosci wiekszej niz jeden.

Z dodatkowych dziwnych rzeczy zaobserwowano :
- potrzebe ciaglej kontroli korekcji toru jazdy w przypadku gdy droga jest mocniej wyprofilowana (wyrazny stopien spadku), tzn. krece fajera bo mi auto spierdziela
- W momencie gdy wpadam w jakas dziure jednym kolem mam dziwne wrazenie jakby amor nie wybieral tego poprawnie, ale jakby kolo dwa czy trzy razy odbijalo sie po wyjezdzie z takiej przeszkody (caly czas mowimy tutaj o jezdzie po asfalcie)
- Co wiecej to moze troche dziwnie zabrzmi, ale zdaje sobie sprawe ze Parch z '94 roku, nie bedzie mial takich ach i och systemu kontroli nad pojazdem jak obecne auta gdzie to sie trzyma drogi w linii prostej a wspomaganie powoli zmniejsza sie wraz z wzrostem predkosci, jednak mam dziwne odczucie, jakby tutaj uklad kierowniczy nie byl do konca precyzyjny o ile w ogole o precyzyjnosci w przypadku tak starego auta i prostej konstrukcji w ogole mozna mowic.


Zatem jezeli moge, to poprosze o komentarz do powyzszego, to jedno, a drugie wskazowki co do sprawdzenia lopatologicznego i w miare szybkiego nastepujacych elementow :

- luz na tulejach wachaczy
- luz na przekladni kierowniczej (mowimy tutaj o luzie prawo lewo, czy gora dol trzpienia przekladni)
- sprawdzenia poprawnosci dzialania amortyzatora skretu
- uwage odnosnie tego co dokladnie moglo wplynac na ponowne wywalenie tulei (wyglada to jak wycisniecie sie/wyrobienie sie polibusza
- opcje najbardziej polecanej wymiany elementu tuleja panharda, ktora jest sprawdzona i dziala, bo tak wiem, tam musi byc sztywno
- ewentualna uwage odnosnie korekcji luzu na przekladni o ile zostanie on zdiagnozowany.

I w sumie to tyle. Dzieki za konstruktywna krytyke ;)
'94 Patrol GR Y60 TB42 - "White Pig"

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Wowos » pt sie 23, 2013 12:00 pm

farmer1232 pisze: - opcje najbardziej polecanej wymiany elementu tuleja panharda, ktora jest sprawdzona i dziala, bo tak wiem, tam musi byc sztywno
Oryginał nissana, DRM, SuperPro.
Krzyżaki/wał ogarnięte ??
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
farmer1232
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt lut 19, 2010 12:40 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: farmer1232 » pt sie 23, 2013 1:27 pm

Krzyzaki na przednim wale wymienione z nim calym, na uzywany oryginal bez luzow. Tyl poki co jest bez zarzutu, walu do wywazania nie dawalem, bo wydawalo mi sie, ze przy wale to sytuacja bedzie sie pokazywac przy pewnej predkosci i bedzie to trwaly rezonans, tzn. wystepuje zawsze przy przekroczeniu pewnego progu predkosci obrotowej, a pozniej ustaje, tutaj nie ma reguly niestety. Wiec kwestie walu zostawilem z boku. A do ASO juz sobie dzwonie ciekawie ile za to krzykna ;)
'94 Patrol GR Y60 TB42 - "White Pig"

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » pt sie 23, 2013 1:46 pm

Wowos pisze:
farmer1232 pisze: - opcje najbardziej polecanej wymiany elementu tuleja panharda, ktora jest sprawdzona i dziala, bo tak wiem, tam musi byc sztywno
Oryginał nissana, DRM, SuperPro.
Krzyżaki/wał ogarnięte ??
Oryginał tylko z drążkiem niestety :(

Awatar użytkownika
farmer1232
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt lut 19, 2010 12:40 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: farmer1232 » pt sie 23, 2013 1:48 pm

Raymund pisze:
Wowos pisze:
farmer1232 pisze: - opcje najbardziej polecanej wymiany elementu tuleja panharda, ktora jest sprawdzona i dziala, bo tak wiem, tam musi byc sztywno
Oryginał nissana, DRM, SuperPro.
Krzyżaki/wał ogarnięte ??
Oryginał tylko z drążkiem niestety :(
Wlasnie uslyszalem 834 zł ;)

To w tej kwocie to ja regulowanego z tuleja z DRM kupie.
'94 Patrol GR Y60 TB42 - "White Pig"

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Wowos » pt sie 23, 2013 3:41 pm

Raymund pisze:Oryginał tylko z drążkiem niestety :(
A po cyferkach próbowali ? ;)
Zawsze można od kangurów ściągnąć - jeno jeden komplet to się średnio opłaca :roll:
Obrazek
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » pt sie 23, 2013 4:56 pm

Wiadomo że w przyrodzie istnieją :)21 ale zdobyć je to nie hop siup
ile za nie w kangurowie wołają :roll: ?

A to testował ktoś może
http://allegro.pl/nissan-patrol-y61-97- ... 54944.html

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Wowos » pt sie 23, 2013 5:17 pm

Raymund pisze:Wiadomo że w przyrodzie istnieją :)21 ale zdobyć je to nie hop siup
ile za nie w kangurowie wołają :roll: ?
Na jEbayu jakieś 50$ australijskich za komplet na most + x za przesyłkę.
Ostatnio się na naszym rynku pojawiły jakieś nowe tulejki z kangurowa, ale o ich jakości najlepiej niech wypowie się diler :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: N2O » pt sie 23, 2013 5:17 pm

A jaki to problem zamówić tulejki po numerach w ASO?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Wowos » pt sie 23, 2013 5:19 pm

N2O pisze:A jaki to problem zamówić tulejki po numerach w ASO?
:)21
Się mnie nie pytaj - ja tylko numerkami zarzuciłem :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: N2O » pt sie 23, 2013 5:23 pm

Najlepsza akcja była jak zamawialiśmy koło zamachowe do TD42T - Nissan Polska nie wiedział co to za część dysponując tylno numerem, ale koło po miesiącu dojechało.
:)21 :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » pt sie 23, 2013 5:29 pm

Wowos pisze:
N2O pisze:A jaki to problem zamówić tulejki po numerach w ASO?
:)21
Się mnie nie pytaj - ja tylko numerkami zarzuciłem :)21

Dobre łyski dla tego który zamówi :)21 :)21

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Wowos » pt sie 23, 2013 5:35 pm

Raymund pisze:Dobre łyski dla tego który zamówi :)21 :)21
Bym się nawet pofatygował do aso zapytać, ale u mnie we wiosce już nie ma :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » pt sie 23, 2013 5:37 pm

Wowos pisze:
Raymund pisze:Dobre łyski dla tego który zamówi :)21 :)21
Bym się nawet pofatygował do aso zapytać, ale u mnie we wiosce już nie ma :)21
Dzwoń :)21 :wink:

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Wowos » pt sie 23, 2013 5:40 pm

Sam se dzwoń - ja nie potrzebuję żadnych tulejek :)21 :wink:
Musiałbym poszukać numeru... i już mi się nie chce :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » pt sie 23, 2013 5:49 pm

Już dzwoniłem i dowiedziałem się że tuleje w stanie wolnym nie występują :)21 .
Jutro zadzwonię jeszcze raz z ciekawości co powiedzą jak im numerki tulejek podam :lol:

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: redzik » pt sie 23, 2013 8:41 pm

wszelkie luzy na wahaczach, drazkach, lozyskach zwrotnic, galkach, i niesprawne amortyzatory moga wywolac szimi, trzeba ogarnac wszystko, po nitce do klebka. Szimi w sensie telepanie kierownica na nierownosciach, lub przy pewnych predkosciach, bo drgania nieszimowe to przewaznie krzyzaki, lub zle kąty wałow napedowych.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Wowos » pt sie 23, 2013 8:59 pm

Ale właśnie kolega farmer nie wspomina nic o telepawce kierownicy, tylko raczej całego auta z tego co zrozumiałem. :roll:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: ernil » pt sie 23, 2013 9:15 pm

Podaję słowa-klucze:
->Zwrotnica
->Kąt
->Diagnostyka
Koniec przekazu :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Ba » pt sie 23, 2013 9:54 pm

Walczyłem ostatnio przez pół roku z shimmy. Zwyciężyłem, ale co sie naszukałem to moje.
I idąc poetyką tego forum - wiem co Ci dolega, ale wolę popierdolić bez mózgu o głupotach :)
tel: 600298546

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: klucz13 » pt sie 23, 2013 10:02 pm

Ba pisze:Walczyłem ostatnio przez pół roku z shimmy. Zwyciężyłem, ale co sie naszukałem to moje.
I idąc poetyką tego forum - wiem co Ci dolega, ale wolę popierdolić bez mózgu o głupotach :)
jak się zaczyna od dupy mańki i szuka skwarek w dupie to takie są efekty, mechanika nie zna cudów i zawsze coś wynika z czegoś, a przez net to nawet konia ci nikt nie zwali i musisz sam
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Wowos » pt sie 23, 2013 10:03 pm

Ba pisze:Walczyłem ostatnio przez pół roku z shimmy. Zwyciężyłem, ale co sie naszukałem to moje.
I idąc poetyką tego forum - wiem co Ci dolega, ale wolę popierdolić bez mózgu o głupotach :)
Ja jak walczyłem z shimmy (lub też death wobble) kierownicy, to dwóch mechaniorów zarzekało się, że drążek kierowniczy i końcówki są w porządku, że to zapewne przez wielkie opony, co to na pewno nie wyważone są. Trzeci dostał nakaz wymiany przedniego drążka i magicznie wszystko ustało :)21
Na miejscu autora na początku ogarnąłbym te tuleje panharda.
y60 autobus, czerwony.

eassa
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pt sty 05, 2007 9:51 pm
Lokalizacja: MAZOWSZE

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: eassa » pt sie 23, 2013 10:20 pm

wykonaj mały teścik, jak auto zacznie ci wpadać w wibracje wykonaj energiczny krótki ruch kierownicą w lewo tak o 20 -30 stopni tak jak byś omijał coś leżącego na drodze. Jeśli drgania ustaną - jedź wyważyć dobrze koła i tu zaczyna się problem bo mało który wulkanizator robi to dobrze niedowaga lub nadwaga przy kole MT 35 cal jest pomijalna przy 10 gr, Czasami wyważenie koła trwa 30 min bo trzeba przesuwać oponę na feldze i najlepiej wyważone opony trzeba dać oczywiście na przód. może pomoże może nie ale nawet jak wszystko wymienisz w zawieszeniu od żle wyważonych kół i tak samochód dostanie drgań więc może od tego warto zacząć.

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Ba » pt sie 23, 2013 10:25 pm

Dokładnie tak jak Wowos. Shimmy powodują nawet mikroskopijne luzy przeciwległych końcówek drażków. Ważne- zawsze są przeciwległe i niemal niewyczuwalne. Dodatkowo należy skasować luzy przekładni. Olej pierdoling o niewyważonych kołach i innym wudu.

Poza konkursem - jak nie możesz trafić w asfalt to pewnie mimośrody by pomogły + stawiam na luzy na przekładni.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Zibi » pt sie 23, 2013 11:34 pm

1. przeczytaj dokłądnie i ze zrozumieniem to co napisał ERNIL
2. jak nie wierzysz wrzuć do bagaznika 100 kg albo 2 osoby na tył. Zobaczysz jak na przednich kołach masz efekt wózka z hipermarketu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość