wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

maniek 77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 11:03 pm

wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: maniek 77 » pn lis 11, 2013 8:51 pm

witam ,mam niewielki problem nabyłem nowe auto gr61 3,0 i na początek wychodzą niespodzianki :( cieknące kule marne łożyska niedzialajace sprzęgiełka (automat)
z uwagi ze jestem tu nowy nie wiem jeszcze jak tu się poruszać i szukac info :( (co nie co czytałem ze by nie było ze jestem wygodny)

zabrałem się za rozbieranie kul a dokładnie łożysk , uszcelniaczy moje pytanie jest takie:

jak samemu zregenerować kule ?(nie jest tragiczna ale ma wżery )
jakie łożyska , czy mogą być zamienniki ? (łożyska piasty,i kuli) czy jest jakas scisła zasada montażu , dokręcania ?
mam tez dylemat jakie sprzęgiełka :( wywnioskowałem ze manual jest lepszy? jakiej firmy?
jeśli jest jeszcze cos istotnego aby było porządnie a nie wymieniłem to będę bardzo wdzięczny o uświadomienie

wiem ze zaraz odeślecie mnie do lektury :( ale może znajdzie się ktoś co wytrzuma moje marudzenie i napisze pare madrych słow :wink:

jeszcze jedno pytanie :czy przegub przedniego mostu ten wystający co wchodzi w sprzegiełko powinien mieć luz na boki tak około 2mm
Ostatnio zmieniony wt lis 12, 2013 7:54 am przez maniek 77, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: N2O » pn lis 11, 2013 8:54 pm

Sprzęgiełka mogą cudownie ożyć jak nie będzie luzów na łożyskach.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Patryk 160 » pn lis 11, 2013 8:55 pm

na jutubie pełno przykładów jak naprawia się mosty , kule itd

http://www.youtube.com/results?search_q ... atrol&sm=3
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

maniek 77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 11:03 pm

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: maniek 77 » pn lis 11, 2013 8:58 pm

nie chce robic bardachy i zakladac cos co nie jest pewne ,zapewne się nei mylisz ale wydaje mi się ze nie ożyją sa strasznei rozklekotane i zalane smarem do pełna (czytałem ze nei powinno sie smarować)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: N2O » pn lis 11, 2013 9:00 pm

Ze smalcem w środku nie mają prawa działać.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

maniek 77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 11:03 pm

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: maniek 77 » pn lis 11, 2013 9:02 pm

Patryk 160 pisze:na jutubie pełno przykładów jak naprawia się mosty , kule itd

http://www.youtube.com/results?search_q ... atrol&sm=3
tam raczej sa same fotki i pokazówki zadnych konkretów i wiedzu praktycznej:( przegladalem tam już i dla tego jestem tu na forum bo mysle ze tu sa ludzie z doświadczeniem i chęcią pomocy :P

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: pilmar » pn lis 11, 2013 9:13 pm

kule odtłuść
wypiaskuj (małym pistoletem do piaskowania zajmie ci 5 minut na stronę, plus dwa wiadra suchego piasku np. rzecznego)
pomaluj kilkukrotnie( zależnie od wielkości wżerów) twardym podkładem epoksydowym
wypoleruj papierem wodnym
to tani, rozsądny sposób.

maniek 77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 11:03 pm

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: maniek 77 » pn lis 11, 2013 9:26 pm

pilmar pisze:kule odtłuść
wypiaskuj (małym pistoletem do piaskowania zajmie ci 5 minut na stronę, plus dwa wiadra suchego piasku np. rzecznego)
pomaluj kilkukrotnie( zależnie od wielkości wżerów) twardym podkładem epoksydowym
wypoleruj papierem wodnym
to tani, rozsądny sposób.
tak tez myślałem :)2 co do piaskowania to żaden problem zajmuje się tym na codzien :D

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Patryk 160 » pn lis 11, 2013 10:32 pm

a pewnie , tani i porządny sposób

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

na podtarcie tyłka szkłem ?

:)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Patryk 160 » pn lis 11, 2013 10:34 pm

maniek 77 pisze:....
jeszcze jedno pytanie :czy przegub przedniego mostu ten wystający co wchodzi w sprzegiełko powinien mieć luz na bogi tak około 2mm

a gdzie są boki ?

:roll:
przepraszam , " bogi "

:roll:

a nie bogowie ?
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: pilmar » wt lis 12, 2013 2:08 pm

No to na zdjęciu faktycznie się nie udało. Może słabo oczyściłeś?
Ja metodą piaskowanie + epoksyd , mam zrobione w 2008r ,auto topione regularnie,
i do dzisiaj się trzyma.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16850
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Kabal » wt lis 12, 2013 2:44 pm

U Patryka jak coś się nie błyszczy jak psu jajca i nie zostało przygotowane na przetrwanie ataku nuklearnego to nie jest godne nawet splunięcia...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Szarbia » wt lis 12, 2013 3:03 pm

Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Patryk 160 » wt lis 12, 2013 9:36 pm

pilmar pisze:No to na zdjęciu faktycznie się nie udało. Może słabo oczyściłeś?
Ja metodą piaskowanie + epoksyd , mam zrobione w 2008r ,auto topione regularnie,
i do dzisiaj się trzyma.
zdjęcie zapożyczone z sieci
jest takich zdjęc całe mrowie

przyczyna jest bardzo prosta
tak naprawdę pomalowanie tego sensowne udaje się tylko w 10% egzemplarzy
ponieważ nie da się prawidłowo przygotować tak porowatej powierzchni która przez lata była maźgana olejem smarem itp
szansę na malowanie mają jedynie Ci którzy nie mają aż takich wżerów
ale nawet jeśli się uda , to i tak po pół roku będzie pięknie wypracowana obrączka w okolicy " koła na wprost "

FARBA , JAKA BY NIE BYŁA NIE JEST W STANIE ZASTĄPIĆ STALI,nie wspominając już o lepszych gatunkach stali.
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Takayuki » wt lis 12, 2013 10:44 pm

To GR jest ze stali lepszego gatunku :roll: :)21

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Patryk 160 » wt lis 12, 2013 11:26 pm

Takayuki pisze:To GR jest ze stali lepszego gatunku :roll: :)21
chyba się pomyliłeś sromotnie

:)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: N2O » wt lis 12, 2013 11:27 pm

Y60 na pewno jest lepszej jakości niż Y61, ale 160-ka jest lepsza od Y60.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Raymund » śr lis 13, 2013 12:48 am

urban legend :)21 :)21

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: denior » śr lis 13, 2013 8:18 am

ja dorobiłem kalamitki przechodzące przez sworznie łożysk zwrotnicy i przy smarowaniu nowy smar wypycha stary do kuli - a potem na uszczelniacz - kula jest natłuszczona i wypolerowana łożyska się czyszczą smarem i problemu nie ma
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Patryk 160 » śr lis 13, 2013 9:26 am

denior pisze:ja dorobiłem kalamitki przechodzące przez sworznie łożysk zwrotnicy i przy smarowaniu nowy smar wypycha stary do kuli - a potem na uszczelniacz - kula jest <span id="adtext_6" class="adtext">nat</span>łuszczona i wypolerowana łożyska się czyszczą smarem i problemu nie ma
ciekawe co na to okoliczne simeringi .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Szarbia » śr lis 13, 2013 9:37 am

Patryk 160 pisze:
denior pisze:ja dorobiłem kalamitki przechodzące przez sworznie łożysk zwrotnicy i przy smarowaniu nowy smar wypycha stary do kuli - a potem na uszczelniacz - kula jest <span id="adtext_6" class="adtext">nat</span>łuszczona i wypolerowana łożyska się czyszczą smarem i problemu nie ma
ciekawe co na to okoliczne simeringi .
Znaczy sie, ze co - smar uszkodzi simeringi?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Sawa GR » śr lis 13, 2013 9:49 am

Patryczku, twoja robota jest glanc ale wydać 4000-5000 zł na coś co nie podnosi sprawności bojowej i likwiduje tylko jedną bolączkę patrola?
Lepiej zrobić jak piszą chłopaki, nawet jak po 3-4 latach farba zejdzie, rozebranie tego pomalowanie i ponowne złożenie to 2-4dni (wiązanie epoksydów). Przy okazji myjesz wszystko na glanc i ewentualnie wymieniasz jak coś zaczyna się psuć. Taki przegląd jest zawsze lepszy od czekania aż coś się posypie, szczególnie przy jeździe w błocie po lusterka.
A niby co się ma stać najważniejszemu simeringowi (czyli na półosi)? Wiadomo którą strona jest założony, najwyżej kilka gram smaru dostanie się do oleju w moście, a to chyba nie problem przy 5,5l oleju.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Patryk 160 » śr lis 13, 2013 11:02 am

Szarbia pisze: Znaczy sie, ze co - smar uszkodzi simeringi?
a nie ?

tak , uszkodzi .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Patryk 160 » śr lis 13, 2013 11:12 am

Sawa GR pisze:........
A niby co się ma stać najważniejszemu simeringowi (czyli na półosi)? Wiadomo którą strona jest założony, najwyżej kilka gram smaru dostanie się do oleju w moście, a to chyba nie problem przy 5,5l oleju.

Łukaszku , a skląd wiesz w którym momencie simer na półosi JESZCZE nie został wywinięty i/lub rozdarty przez smar wbijany pod ciśnieniem ?


most zrobiony od początku do końca plus usprawniony o kule zrobione na nie kitem staje się w użytkowaniu z głową wieczny.
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: wymian łozysk i regeneracja kul gr61

Post autor: Sawa GR » śr lis 13, 2013 11:44 am

Wywinac go mozna na zewnatrz a nie do wewnatrz.... A smar podajesz od strony zewnetrznej...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość