Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: Piotrek M » ndz sty 12, 2014 2:02 pm

Bry
Od paru miesięcy pojawił się problem z moją skrzynią w Patrolu 4,2D.
Otóż jak silnik jest zimny [np po nocy w garażu] bardzo ciężko wrzuca się biegi muszę użyć dużo siły aby włączyć którykolwiek bieg.
Na początku myslałem,ze olej stary lub nie własciwy. Olej został zmieniony [stary był normalnej miodowej barwy] i zalałem nowy olej przekładniowy [specyfikacja GL4] i sytuacja się praktycznie nie poprawiła, biegi nadal wchodzą bardzo ciężko [na zimnym silniku]

Po nawet delikatnym rozgrzaniu silnika objawy ustepują i biegi wchodzą prawie idealnie czyli bezproblemowo.
I o co k...wa chodzi ?!
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: scuaz » ndz sty 12, 2014 6:15 pm

a jak silnik zgaszony to tak dsamo ciężko?
może sprzęgło niedomaga
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: Ingrid » ndz sty 12, 2014 8:08 pm

Ale jaki wlałeś ten olej, półsyntetyk ?

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: mopar » ndz sty 12, 2014 9:00 pm

Olej 100%
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: lbl78 » pn sty 13, 2014 7:18 am

mopar pisze:Olej 100%
dokładnie :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: Piotrek M » pn sty 13, 2014 11:26 am

Wlany jest olej 80W90 Castrol.
Skrzyna przy jeździe nie wyje, nie gwiżdże nawet nie szumi.

Gdy jest silnik ciepły ale wyłączony, biegi wchodza dobrze.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: lbl78 » pn sty 13, 2014 4:24 pm

zobacz czy nie masz wody w oleum
a oleum lepsze 75W80 albo 75W90 GL-4
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: ramzes » pn sty 13, 2014 4:40 pm

lbl78 pisze:zobacz czy nie masz wody w oleum
a oleum lepsze 75W80 albo 75W90 GL-4

o to to .. woda :roll:
u siebie w wakacje jak robilem przeglad olei to ze skrzynki wylalem ok. 1.2 l oleju wymieszanego z woda..
wczesniej objawy byly jak w pierwszym poscie - dopiero po nagrzaniu biegi wchodzily jak trzeba..
skrzynia zostala wymyta benzyna , wysuszona powietrzem , zalany półsyntetyk 75w90 gl-4 i po problemie ..
pierwsze przymrozki juz za na mi a biegi dzialaja bezproblemowo :)2
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: Piotrek M » pn sty 13, 2014 4:41 pm

Olej wlewałem cztery dni temu. Świeży 80W90 GL4.Auto nie było topione już dawno.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: Ingrid » pn sty 13, 2014 9:13 pm

No to się nie dziwie. Taki olej można wlać do mostu, ale nie do skrzyni... 75w...

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: Piotrek M » wt sty 14, 2014 10:45 am

To dlaczego ten sam olej w skrzyniach patroli moich kolegów nie powoduje takich problemów ?
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: lbl78 » wt sty 14, 2014 11:51 am

bo mają inną skrzynie? :)21
ale po prawdzie u mnie było podobnie przy 80 na zimnym biegi wchdzą ciężko (zwłaszcza 2)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: gebels » wt sty 14, 2014 12:02 pm

Piotrek M pisze:To dlaczego ten sam olej w skrzyniach patroli moich kolegów nie powoduje takich problemów ?
wlej syntetyk a najlepiej tak jak lbl pisze 75W80 to problem zniknie

poniżej jakie gęstości przy jakich temp. zaleca nissan


<-30°C do 10°C, 75W; <-30°C do 30°C, 80W; <-30°C do 40°C, 75W-90; <-30°C do 40°C, 80W-90; -10°C do 30°C, 85W; 0°C do 40°C, 90; 10°C do >40°C, 140
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: gebels » wt sty 14, 2014 12:04 pm

masz tu calośc



Our Recommendation

ProducentNISSAN
ModelPatrol GR 4.2 (Y60)
SilnikP
Rok1992-
Nowe wyszukiwanie
Drukuj
Zastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (P) Opcja 1 Havoline Energy 5W-30 (c) 8.2
Opcja 2 SUPER UNIVERSAL TRACTOR OIL EXTRA 10W-30
Opcja 3 GEOTEX HD
Przekładnia ręczna Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90 (d) 3.9
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Przekładnia automatyczna Opcja 1 Texamatic 7045E (b) (a)
Opcja 2 HAVOLINE MULTI-VEHICLE ATF
Opcja 3 SYNTHETIC ATF HEAVY DUTY
Mechanizm różnicowy Opcja 1 GEARTEX EP-C 80W-90 (a)
Opcja 2 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 3 MULTIGEAR S 75W-90
Płyn chłodniczy (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 13.5 - 16.0
Piasty nie napędzane z automatyczną blokadą (modele wyposażone) Skontaktuj się z dostawcą
Płyn hamulcowy i do sprzęgła BRAKE FLUID DOT 4
Mechanizm różnicowy przedni Opcja 1 GEARTEX EP-C 80W-90
Opcja 2 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 3 MULTIGEAR S 75W-90
Samoblokujący mechanizm różnicowy GEARTEX LS 80W-90
Mechaniczny układ kierowniczy Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Smar ogólnego zastosowania Opcja 1 Multifak EP 2
Opcja 2 STARPLEX EP 2
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem Opcja 1 Texamatic 7045E
Opcja 2 HAVOLINE MULTI-VEHICLE ATF
Opcja 3 SYNTHETIC ATF HEAVY DUTY
Skrzynka rozdzielcza biegów Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90 1.9
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Ukryj uwagi
Ukryj częstotliwość wymian oleju
Środek smarowy/ Pojemność uwagi

a. Nie podano pojemności
b. Z automatyczną skrzynią biegów: do modeli wyposażonych w przekładnie CVT można stosować odmienne płyny CVT. Tam gdzie wymieniane są konwencjonalne płyny ATF dla określonego modelu należy koniecznie sprawdzić, czy późniejsze wersje nie zostały wyposażone w przekładnie CVT. Nie wolno mieszać różnych płynów CVT i/lub konwencjonalnych płynów ATF.
c. Zalecenia alternatywne, Engine (Petrol): <-30°C do -10°C, 5W-20; <-30°C do 15°C, 5W-30; -20°C do 15°C, 10W; -20°C do >40°C, 10W-30; -20°C do >40°C, 10W-40; -20°C do >40°C, 15W-40; -20°C do >40°C, 15W-50; -10°C do >40°C, 20W-20; -10°C do >40°C, 20W-40; -10°C do >40°C, 20W-50
d. Zalecenia alternatywne: <-30°C do 10°C, 75W; <-30°C do 30°C, 80W; <-30°C do 40°C, 75W-90; <-30°C do 40°C, 80W-90; -10°C do 30°C, 85W; 0°C do 40°C, 90; 10°C do >40°C, 140
Uwagi ogólne

Nie ma uwag do wyświetlenia dla tego modelu

Częstotliwość wymian oleju

Silnik
Miesiące max. 12
Km max. 15000
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: LSD » czw sty 16, 2014 7:54 pm

I komu tu wierzyć?
Texaco twierdzi, że olej w silniku co 15.000 km, a Nissan że co 5.000 km.
Czy aż tak technika w olejach poszła do przodu?

Piotrek M pisze: Na początku myslałem,ze olej stary lub nie własciwy. Olej został zmieniony [stary był normalnej miodowej barwy] i zalałem nowy olej przekładniowy [specyfikacja GL4] i sytuacja się praktycznie nie poprawiła, biegi nadal wchodzą bardzo ciężko [na zimnym silniku]

Po nawet delikatnym rozgrzaniu silnika objawy ustepują i biegi wchodzą prawie idealnie czyli bezproblemowo.
I o co k...wa chodzi ?!

Też tak mam i podejrzewam, że to olej. Mam wlany 80W90 GL4.
Najgorzej jest zaraz po odpaleniu kiedy jest chłodno. Żeby biegi w miarę dobrze wchodziły muszę wrzucić luz na reduktorze i jakiś bieg w skrzyni. W ten sposób olej w skrzyni miesza się przez 2-3 minuty i dalej jest O.K.
Teraz wleję 75W80 lub 75W85 i zobaczę jak będzie.
Ostatnio zmieniony czw sty 16, 2014 8:07 pm przez LSD, łącznie zmieniany 1 raz.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: N2O » czw sty 16, 2014 8:04 pm

Wierzyć należy producentowi silnika - pewnie olej co 5 tyś, ale wymiana filtrów co 10 tyś.
Producenci olejów zawsze jakieś głupoty piszą.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: Takayuki » czw sty 16, 2014 10:43 pm

Mnie po zalaniu skrzyni spec olejem od Gebelsa się praca znacząco poprawiła - na zimnym przez kilka minut czuć różnicę, ale bez porównania do tego co było kiedyś :)2

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: honki » czw sty 16, 2014 10:51 pm

A pochwal się co to za spec olej......................
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: Takayuki » pt sty 17, 2014 12:22 am

Syntetyk jakiś, nie pamiętam, zerknę przy okazji na bańkę to napiszę.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: lbl78 » pt sty 17, 2014 8:54 am

żaden specjalny, po prostu porządny :)21 syntetyk 75W80 GL4
sam taki leje jak Zbyszek radził jestem bardzo zadowolony :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: piotr e38 » pt sty 17, 2014 9:30 am

Ja tam mam zalaną skrzynię olejem COMA czy jakoś tak, najzwyklejszy 75W90 GL4 plus dodatek z dwusiarczkiem molibdenu od LIQUI MOLY i nie narzekam, owszem jest różnica zimna-ciepła, ale nie jest to jakieś uciążliwe.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: Piotrek M » pt sty 17, 2014 10:04 am

Czyli będę musiał raz jeszcze zmienić olej na ten 75W/90 i się zobaczy.

A co powiecie na wlanie ATFa do manualnej skrzyni ?
Kumpel tak ma od roku i złego słowa nie moze powiedzieć.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: martii » pt sty 17, 2014 1:28 pm

nie od roku tylko od 2 :D ATF II - lato-zima, żadnej różnicy, biegalka chodzi jak w osobówce :D
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: LSD » pt sty 17, 2014 3:13 pm

piotr e38 pisze:Ja tam mam zalaną skrzynię olejem COMA czy jakoś tak, najzwyklejszy 75W90 GL4 plus dodatek z dwusiarczkiem molibdenu od LIQUI MOLY i nie narzekam, owszem jest różnica zimna-ciepła, ale nie jest to jakieś uciążliwe.
Według mnie skrzynię 4,2D będzie troche chałasowała na tym oleju.
Nie ma co porównywać skrzyń 4,2D i 2,8TD. Ta druga jest o jedną generację nowocześniejsza.

Zastanawiam się jak to z tymi olejami jest i czy na pewno to tylko wina oleju.
W moim krótkim Safari mam zalany z 5 lat temu najtńszy ogólnie dostępny olej - Lotos Parus 80W90 i wszystko działa idalnie. Nawet przy -20 st nie ma najmiejszego problem z wbiciem 1 czy 2.
W longu też miałem Parusa i skrzynia ciężko chodziła. Zmieniłem na Mobila 80W90 i jest lepiej, ale w zimie nadal jest problem.
Obie skrzynie są w dobrym stanie. Synchronizatory sprawne.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: gebels » pt sty 17, 2014 3:18 pm

martii pisze:nie od roku tylko od 2 :D ATF II - lato-zima, żadnej różnicy, biegalka chodzi jak w osobówce :D
tylko że ATF w manualnej skrzyni trzeba zmienia częściej niz tradycyjny


a ATF-em skrzyni ubijesz najwyzej synchronizatory troche wolniej działaja
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości