Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Moderator: Kosiarz
Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Bry
Od paru miesięcy pojawił się problem z moją skrzynią w Patrolu 4,2D.
Otóż jak silnik jest zimny [np po nocy w garażu] bardzo ciężko wrzuca się biegi muszę użyć dużo siły aby włączyć którykolwiek bieg.
Na początku myslałem,ze olej stary lub nie własciwy. Olej został zmieniony [stary był normalnej miodowej barwy] i zalałem nowy olej przekładniowy [specyfikacja GL4] i sytuacja się praktycznie nie poprawiła, biegi nadal wchodzą bardzo ciężko [na zimnym silniku]
Po nawet delikatnym rozgrzaniu silnika objawy ustepują i biegi wchodzą prawie idealnie czyli bezproblemowo.
I o co k...wa chodzi ?!
Od paru miesięcy pojawił się problem z moją skrzynią w Patrolu 4,2D.
Otóż jak silnik jest zimny [np po nocy w garażu] bardzo ciężko wrzuca się biegi muszę użyć dużo siły aby włączyć którykolwiek bieg.
Na początku myslałem,ze olej stary lub nie własciwy. Olej został zmieniony [stary był normalnej miodowej barwy] i zalałem nowy olej przekładniowy [specyfikacja GL4] i sytuacja się praktycznie nie poprawiła, biegi nadal wchodzą bardzo ciężko [na zimnym silniku]
Po nawet delikatnym rozgrzaniu silnika objawy ustepują i biegi wchodzą prawie idealnie czyli bezproblemowo.
I o co k...wa chodzi ?!
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
a jak silnik zgaszony to tak dsamo ciężko?
może sprzęgło niedomaga
może sprzęgło niedomaga
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Ale jaki wlałeś ten olej, półsyntetyk ?
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
dokładniemopar pisze:Olej 100%

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Wlany jest olej 80W90 Castrol.
Skrzyna przy jeździe nie wyje, nie gwiżdże nawet nie szumi.
Gdy jest silnik ciepły ale wyłączony, biegi wchodza dobrze.
Skrzyna przy jeździe nie wyje, nie gwiżdże nawet nie szumi.
Gdy jest silnik ciepły ale wyłączony, biegi wchodza dobrze.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
zobacz czy nie masz wody w oleum
a oleum lepsze 75W80 albo 75W90 GL-4
a oleum lepsze 75W80 albo 75W90 GL-4
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
lbl78 pisze:zobacz czy nie masz wody w oleum
a oleum lepsze 75W80 albo 75W90 GL-4
o to to .. woda

u siebie w wakacje jak robilem przeglad olei to ze skrzynki wylalem ok. 1.2 l oleju wymieszanego z woda..
wczesniej objawy byly jak w pierwszym poscie - dopiero po nagrzaniu biegi wchodzily jak trzeba..
skrzynia zostala wymyta benzyna , wysuszona powietrzem , zalany półsyntetyk 75w90 gl-4 i po problemie ..
pierwsze przymrozki juz za na mi a biegi dzialaja bezproblemowo

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Olej wlewałem cztery dni temu. Świeży 80W90 GL4.Auto nie było topione już dawno.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
No to się nie dziwie. Taki olej można wlać do mostu, ale nie do skrzyni... 75w...
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
To dlaczego ten sam olej w skrzyniach patroli moich kolegów nie powoduje takich problemów ?
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
bo mają inną skrzynie?
ale po prawdzie u mnie było podobnie przy 80 na zimnym biegi wchdzą ciężko (zwłaszcza 2)

ale po prawdzie u mnie było podobnie przy 80 na zimnym biegi wchdzą ciężko (zwłaszcza 2)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
wlej syntetyk a najlepiej tak jak lbl pisze 75W80 to problem znikniePiotrek M pisze:To dlaczego ten sam olej w skrzyniach patroli moich kolegów nie powoduje takich problemów ?
poniżej jakie gęstości przy jakich temp. zaleca nissan
<-30°C do 10°C, 75W; <-30°C do 30°C, 80W; <-30°C do 40°C, 75W-90; <-30°C do 40°C, 80W-90; -10°C do 30°C, 85W; 0°C do 40°C, 90; 10°C do >40°C, 140
Czwarte serce 

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
masz tu calośc
Our Recommendation
ProducentNISSAN
ModelPatrol GR 4.2 (Y60)
SilnikP
Rok1992-
Nowe wyszukiwanie
Drukuj
Zastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (P) Opcja 1 Havoline Energy 5W-30 (c) 8.2
Opcja 2 SUPER UNIVERSAL TRACTOR OIL EXTRA 10W-30
Opcja 3 GEOTEX HD
Przekładnia ręczna Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90 (d) 3.9
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Przekładnia automatyczna Opcja 1 Texamatic 7045E (b) (a)
Opcja 2 HAVOLINE MULTI-VEHICLE ATF
Opcja 3 SYNTHETIC ATF HEAVY DUTY
Mechanizm różnicowy Opcja 1 GEARTEX EP-C 80W-90 (a)
Opcja 2 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 3 MULTIGEAR S 75W-90
Płyn chłodniczy (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 13.5 - 16.0
Piasty nie napędzane z automatyczną blokadą (modele wyposażone) Skontaktuj się z dostawcą
Płyn hamulcowy i do sprzęgła BRAKE FLUID DOT 4
Mechanizm różnicowy przedni Opcja 1 GEARTEX EP-C 80W-90
Opcja 2 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 3 MULTIGEAR S 75W-90
Samoblokujący mechanizm różnicowy GEARTEX LS 80W-90
Mechaniczny układ kierowniczy Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Smar ogólnego zastosowania Opcja 1 Multifak EP 2
Opcja 2 STARPLEX EP 2
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem Opcja 1 Texamatic 7045E
Opcja 2 HAVOLINE MULTI-VEHICLE ATF
Opcja 3 SYNTHETIC ATF HEAVY DUTY
Skrzynka rozdzielcza biegów Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90 1.9
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Ukryj uwagi
Ukryj częstotliwość wymian oleju
Środek smarowy/ Pojemność uwagi
a. Nie podano pojemności
b. Z automatyczną skrzynią biegów: do modeli wyposażonych w przekładnie CVT można stosować odmienne płyny CVT. Tam gdzie wymieniane są konwencjonalne płyny ATF dla określonego modelu należy koniecznie sprawdzić, czy późniejsze wersje nie zostały wyposażone w przekładnie CVT. Nie wolno mieszać różnych płynów CVT i/lub konwencjonalnych płynów ATF.
c. Zalecenia alternatywne, Engine (Petrol): <-30°C do -10°C, 5W-20; <-30°C do 15°C, 5W-30; -20°C do 15°C, 10W; -20°C do >40°C, 10W-30; -20°C do >40°C, 10W-40; -20°C do >40°C, 15W-40; -20°C do >40°C, 15W-50; -10°C do >40°C, 20W-20; -10°C do >40°C, 20W-40; -10°C do >40°C, 20W-50
d. Zalecenia alternatywne: <-30°C do 10°C, 75W; <-30°C do 30°C, 80W; <-30°C do 40°C, 75W-90; <-30°C do 40°C, 80W-90; -10°C do 30°C, 85W; 0°C do 40°C, 90; 10°C do >40°C, 140
Uwagi ogólne
Nie ma uwag do wyświetlenia dla tego modelu
Częstotliwość wymian oleju
Silnik
Miesiące max. 12
Km max. 15000
Our Recommendation
ProducentNISSAN
ModelPatrol GR 4.2 (Y60)
SilnikP
Rok1992-
Nowe wyszukiwanie
Drukuj
Zastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (P) Opcja 1 Havoline Energy 5W-30 (c) 8.2
Opcja 2 SUPER UNIVERSAL TRACTOR OIL EXTRA 10W-30
Opcja 3 GEOTEX HD
Przekładnia ręczna Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90 (d) 3.9
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Przekładnia automatyczna Opcja 1 Texamatic 7045E (b) (a)
Opcja 2 HAVOLINE MULTI-VEHICLE ATF
Opcja 3 SYNTHETIC ATF HEAVY DUTY
Mechanizm różnicowy Opcja 1 GEARTEX EP-C 80W-90 (a)
Opcja 2 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 3 MULTIGEAR S 75W-90
Płyn chłodniczy (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 13.5 - 16.0
Piasty nie napędzane z automatyczną blokadą (modele wyposażone) Skontaktuj się z dostawcą
Płyn hamulcowy i do sprzęgła BRAKE FLUID DOT 4
Mechanizm różnicowy przedni Opcja 1 GEARTEX EP-C 80W-90
Opcja 2 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 3 MULTIGEAR S 75W-90
Samoblokujący mechanizm różnicowy GEARTEX LS 80W-90
Mechaniczny układ kierowniczy Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Smar ogólnego zastosowania Opcja 1 Multifak EP 2
Opcja 2 STARPLEX EP 2
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem Opcja 1 Texamatic 7045E
Opcja 2 HAVOLINE MULTI-VEHICLE ATF
Opcja 3 SYNTHETIC ATF HEAVY DUTY
Skrzynka rozdzielcza biegów Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90 1.9
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Ukryj uwagi
Ukryj częstotliwość wymian oleju
Środek smarowy/ Pojemność uwagi
a. Nie podano pojemności
b. Z automatyczną skrzynią biegów: do modeli wyposażonych w przekładnie CVT można stosować odmienne płyny CVT. Tam gdzie wymieniane są konwencjonalne płyny ATF dla określonego modelu należy koniecznie sprawdzić, czy późniejsze wersje nie zostały wyposażone w przekładnie CVT. Nie wolno mieszać różnych płynów CVT i/lub konwencjonalnych płynów ATF.
c. Zalecenia alternatywne, Engine (Petrol): <-30°C do -10°C, 5W-20; <-30°C do 15°C, 5W-30; -20°C do 15°C, 10W; -20°C do >40°C, 10W-30; -20°C do >40°C, 10W-40; -20°C do >40°C, 15W-40; -20°C do >40°C, 15W-50; -10°C do >40°C, 20W-20; -10°C do >40°C, 20W-40; -10°C do >40°C, 20W-50
d. Zalecenia alternatywne: <-30°C do 10°C, 75W; <-30°C do 30°C, 80W; <-30°C do 40°C, 75W-90; <-30°C do 40°C, 80W-90; -10°C do 30°C, 85W; 0°C do 40°C, 90; 10°C do >40°C, 140
Uwagi ogólne
Nie ma uwag do wyświetlenia dla tego modelu
Częstotliwość wymian oleju
Silnik
Miesiące max. 12
Km max. 15000
Czwarte serce 

- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
I komu tu wierzyć?
Texaco twierdzi, że olej w silniku co 15.000 km, a Nissan że co 5.000 km.
Czy aż tak technika w olejach poszła do przodu?
Też tak mam i podejrzewam, że to olej. Mam wlany 80W90 GL4.
Najgorzej jest zaraz po odpaleniu kiedy jest chłodno. Żeby biegi w miarę dobrze wchodziły muszę wrzucić luz na reduktorze i jakiś bieg w skrzyni. W ten sposób olej w skrzyni miesza się przez 2-3 minuty i dalej jest O.K.
Teraz wleję 75W80 lub 75W85 i zobaczę jak będzie.
Texaco twierdzi, że olej w silniku co 15.000 km, a Nissan że co 5.000 km.
Czy aż tak technika w olejach poszła do przodu?
Piotrek M pisze: Na początku myslałem,ze olej stary lub nie własciwy. Olej został zmieniony [stary był normalnej miodowej barwy] i zalałem nowy olej przekładniowy [specyfikacja GL4] i sytuacja się praktycznie nie poprawiła, biegi nadal wchodzą bardzo ciężko [na zimnym silniku]
Po nawet delikatnym rozgrzaniu silnika objawy ustepują i biegi wchodzą prawie idealnie czyli bezproblemowo.
I o co k...wa chodzi ?!
Też tak mam i podejrzewam, że to olej. Mam wlany 80W90 GL4.
Najgorzej jest zaraz po odpaleniu kiedy jest chłodno. Żeby biegi w miarę dobrze wchodziły muszę wrzucić luz na reduktorze i jakiś bieg w skrzyni. W ten sposób olej w skrzyni miesza się przez 2-3 minuty i dalej jest O.K.
Teraz wleję 75W80 lub 75W85 i zobaczę jak będzie.
Ostatnio zmieniony czw sty 16, 2014 8:07 pm przez LSD, łącznie zmieniany 1 raz.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Wierzyć należy producentowi silnika - pewnie olej co 5 tyś, ale wymiana filtrów co 10 tyś.
Producenci olejów zawsze jakieś głupoty piszą.

Producenci olejów zawsze jakieś głupoty piszą.

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Mnie po zalaniu skrzyni spec olejem od Gebelsa się praca znacząco poprawiła - na zimnym przez kilka minut czuć różnicę, ale bez porównania do tego co było kiedyś 

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
A pochwal się co to za spec olej......................
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Syntetyk jakiś, nie pamiętam, zerknę przy okazji na bańkę to napiszę.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
żaden specjalny, po prostu porządny
syntetyk 75W80 GL4
sam taki leje jak Zbyszek radził jestem bardzo zadowolony

sam taki leje jak Zbyszek radził jestem bardzo zadowolony

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Ja tam mam zalaną skrzynię olejem COMA czy jakoś tak, najzwyklejszy 75W90 GL4 plus dodatek z dwusiarczkiem molibdenu od LIQUI MOLY i nie narzekam, owszem jest różnica zimna-ciepła, ale nie jest to jakieś uciążliwe.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Czyli będę musiał raz jeszcze zmienić olej na ten 75W/90 i się zobaczy.
A co powiecie na wlanie ATFa do manualnej skrzyni ?
Kumpel tak ma od roku i złego słowa nie moze powiedzieć.
A co powiecie na wlanie ATFa do manualnej skrzyni ?
Kumpel tak ma od roku i złego słowa nie moze powiedzieć.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
nie od roku tylko od 2
ATF II - lato-zima, żadnej różnicy, biegalka chodzi jak w osobówce 


- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
Według mnie skrzynię 4,2D będzie troche chałasowała na tym oleju.piotr e38 pisze:Ja tam mam zalaną skrzynię olejem COMA czy jakoś tak, najzwyklejszy 75W90 GL4 plus dodatek z dwusiarczkiem molibdenu od LIQUI MOLY i nie narzekam, owszem jest różnica zimna-ciepła, ale nie jest to jakieś uciążliwe.
Nie ma co porównywać skrzyń 4,2D i 2,8TD. Ta druga jest o jedną generację nowocześniejsza.
Zastanawiam się jak to z tymi olejami jest i czy na pewno to tylko wina oleju.
W moim krótkim Safari mam zalany z 5 lat temu najtńszy ogólnie dostępny olej - Lotos Parus 80W90 i wszystko działa idalnie. Nawet przy -20 st nie ma najmiejszego problem z wbiciem 1 czy 2.
W longu też miałem Parusa i skrzynia ciężko chodziła. Zmieniłem na Mobila 80W90 i jest lepiej, ale w zimie nadal jest problem.
Obie skrzynie są w dobrym stanie. Synchronizatory sprawne.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
tylko że ATF w manualnej skrzyni trzeba zmienia częściej niz tradycyjnymartii pisze:nie od roku tylko od 2ATF II - lato-zima, żadnej różnicy, biegalka chodzi jak w osobówce
a ATF-em skrzyni ubijesz najwyzej synchronizatory troche wolniej działaja
Czwarte serce 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości