Strona 1 z 2
Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: ndz sty 12, 2014 2:02 pm
autor: Piotrek M
Bry
Od paru miesięcy pojawił się problem z moją skrzynią w Patrolu 4,2D.
Otóż jak silnik jest zimny [np po nocy w garażu] bardzo ciężko wrzuca się biegi muszę użyć dużo siły aby włączyć którykolwiek bieg.
Na początku myslałem,ze olej stary lub nie własciwy. Olej został zmieniony [stary był normalnej miodowej barwy] i zalałem nowy olej przekładniowy [specyfikacja GL4] i sytuacja się praktycznie nie poprawiła, biegi nadal wchodzą bardzo ciężko [na zimnym silniku]
Po nawet delikatnym rozgrzaniu silnika objawy ustepują i biegi wchodzą prawie idealnie czyli bezproblemowo.
I o co k...wa chodzi ?!
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: ndz sty 12, 2014 6:15 pm
autor: scuaz
a jak silnik zgaszony to tak dsamo ciężko?
może sprzęgło niedomaga
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: ndz sty 12, 2014 8:08 pm
autor: Ingrid
Ale jaki wlałeś ten olej, półsyntetyk ?
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: ndz sty 12, 2014 9:00 pm
autor: mopar
Olej 100%
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pn sty 13, 2014 7:18 am
autor: lbl78
mopar pisze:Olej 100%
dokładnie

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pn sty 13, 2014 11:26 am
autor: Piotrek M
Wlany jest olej 80W90 Castrol.
Skrzyna przy jeździe nie wyje, nie gwiżdże nawet nie szumi.
Gdy jest silnik ciepły ale wyłączony, biegi wchodza dobrze.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pn sty 13, 2014 4:24 pm
autor: lbl78
zobacz czy nie masz wody w oleum
a oleum lepsze 75W80 albo 75W90 GL-4
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pn sty 13, 2014 4:40 pm
autor: ramzes
lbl78 pisze:zobacz czy nie masz wody w oleum
a oleum lepsze 75W80 albo 75W90 GL-4
o to to .. woda
u siebie w wakacje jak robilem przeglad olei to ze skrzynki wylalem ok. 1.2 l oleju wymieszanego z woda..
wczesniej objawy byly jak w pierwszym poscie - dopiero po nagrzaniu biegi wchodzily jak trzeba..
skrzynia zostala wymyta benzyna , wysuszona powietrzem , zalany półsyntetyk 75w90 gl-4 i po problemie ..
pierwsze przymrozki juz za na mi a biegi dzialaja bezproblemowo

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pn sty 13, 2014 4:41 pm
autor: Piotrek M
Olej wlewałem cztery dni temu. Świeży 80W90 GL4.Auto nie było topione już dawno.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pn sty 13, 2014 9:13 pm
autor: Ingrid
No to się nie dziwie. Taki olej można wlać do mostu, ale nie do skrzyni... 75w...
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: wt sty 14, 2014 10:45 am
autor: Piotrek M
To dlaczego ten sam olej w skrzyniach patroli moich kolegów nie powoduje takich problemów ?
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: wt sty 14, 2014 11:51 am
autor: lbl78
bo mają inną skrzynie?
ale po prawdzie u mnie było podobnie przy 80 na zimnym biegi wchdzą ciężko (zwłaszcza 2)
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: wt sty 14, 2014 12:02 pm
autor: gebels
Piotrek M pisze:To dlaczego ten sam olej w skrzyniach patroli moich kolegów nie powoduje takich problemów ?
wlej syntetyk a najlepiej tak jak lbl pisze 75W80 to problem zniknie
poniżej jakie gęstości przy jakich temp. zaleca nissan
<-30°C do 10°C, 75W; <-30°C do 30°C, 80W; <-30°C do 40°C, 75W-90; <-30°C do 40°C, 80W-90; -10°C do 30°C, 85W; 0°C do 40°C, 90; 10°C do >40°C, 140
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: wt sty 14, 2014 12:04 pm
autor: gebels
masz tu calośc
Our Recommendation
ProducentNISSAN
ModelPatrol GR 4.2 (Y60)
SilnikP
Rok1992-
Nowe wyszukiwanie
Drukuj
Zastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (P) Opcja 1 Havoline Energy 5W-30 (c) 8.2
Opcja 2 SUPER UNIVERSAL TRACTOR OIL EXTRA 10W-30
Opcja 3 GEOTEX HD
Przekładnia ręczna Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90 (d) 3.9
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Przekładnia automatyczna Opcja 1 Texamatic 7045E (b) (a)
Opcja 2 HAVOLINE MULTI-VEHICLE ATF
Opcja 3 SYNTHETIC ATF HEAVY DUTY
Mechanizm różnicowy Opcja 1 GEARTEX EP-C 80W-90 (a)
Opcja 2 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 3 MULTIGEAR S 75W-90
Płyn chłodniczy (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 13.5 - 16.0
Piasty nie napędzane z automatyczną blokadą (modele wyposażone) Skontaktuj się z dostawcą
Płyn hamulcowy i do sprzęgła BRAKE FLUID DOT 4
Mechanizm różnicowy przedni Opcja 1 GEARTEX EP-C 80W-90
Opcja 2 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 3 MULTIGEAR S 75W-90
Samoblokujący mechanizm różnicowy GEARTEX LS 80W-90
Mechaniczny układ kierowniczy Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Smar ogólnego zastosowania Opcja 1 Multifak EP 2
Opcja 2 STARPLEX EP 2
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem Opcja 1 Texamatic 7045E
Opcja 2 HAVOLINE MULTI-VEHICLE ATF
Opcja 3 SYNTHETIC ATF HEAVY DUTY
Skrzynka rozdzielcza biegów Opcja 1 MULTIGEAR 80W-90 1.9
Opcja 2 MULTIGEAR S 75W-90
Opcja 3 MULTIGEAR 75W-90 R
Ukryj uwagi
Ukryj częstotliwość wymian oleju
Środek smarowy/ Pojemność uwagi
a. Nie podano pojemności
b. Z automatyczną skrzynią biegów: do modeli wyposażonych w przekładnie CVT można stosować odmienne płyny CVT. Tam gdzie wymieniane są konwencjonalne płyny ATF dla określonego modelu należy koniecznie sprawdzić, czy późniejsze wersje nie zostały wyposażone w przekładnie CVT. Nie wolno mieszać różnych płynów CVT i/lub konwencjonalnych płynów ATF.
c. Zalecenia alternatywne, Engine (Petrol): <-30°C do -10°C, 5W-20; <-30°C do 15°C, 5W-30; -20°C do 15°C, 10W; -20°C do >40°C, 10W-30; -20°C do >40°C, 10W-40; -20°C do >40°C, 15W-40; -20°C do >40°C, 15W-50; -10°C do >40°C, 20W-20; -10°C do >40°C, 20W-40; -10°C do >40°C, 20W-50
d. Zalecenia alternatywne: <-30°C do 10°C, 75W; <-30°C do 30°C, 80W; <-30°C do 40°C, 75W-90; <-30°C do 40°C, 80W-90; -10°C do 30°C, 85W; 0°C do 40°C, 90; 10°C do >40°C, 140
Uwagi ogólne
Nie ma uwag do wyświetlenia dla tego modelu
Częstotliwość wymian oleju
Silnik
Miesiące max. 12
Km max. 15000
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: czw sty 16, 2014 7:54 pm
autor: LSD
I komu tu wierzyć?
Texaco twierdzi, że olej w silniku co 15.000 km, a Nissan że co 5.000 km.
Czy aż tak technika w olejach poszła do przodu?
Piotrek M pisze:
Na początku myslałem,ze olej stary lub nie własciwy. Olej został zmieniony [stary był normalnej miodowej barwy] i zalałem nowy olej przekładniowy [specyfikacja GL4] i sytuacja się praktycznie nie poprawiła, biegi nadal wchodzą bardzo ciężko [na zimnym silniku]
Po nawet delikatnym rozgrzaniu silnika objawy ustepują i biegi wchodzą prawie idealnie czyli bezproblemowo.
I o co k...wa chodzi ?!
Też tak mam i podejrzewam, że to olej. Mam wlany 80W90 GL4.
Najgorzej jest zaraz po odpaleniu kiedy jest chłodno. Żeby biegi w miarę dobrze wchodziły muszę wrzucić luz na reduktorze i jakiś bieg w skrzyni. W ten sposób olej w skrzyni miesza się przez 2-3 minuty i dalej jest O.K.
Teraz wleję 75W80 lub 75W85 i zobaczę jak będzie.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: czw sty 16, 2014 8:04 pm
autor: N2O
Wierzyć należy producentowi silnika - pewnie olej co 5 tyś, ale wymiana filtrów co 10 tyś.
Producenci olejów zawsze jakieś głupoty piszą.

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: czw sty 16, 2014 10:43 pm
autor: Takayuki
Mnie po zalaniu skrzyni spec olejem od Gebelsa się praca znacząco poprawiła - na zimnym przez kilka minut czuć różnicę, ale bez porównania do tego co było kiedyś

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: czw sty 16, 2014 10:51 pm
autor: honki
A pochwal się co to za spec olej......................
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pt sty 17, 2014 12:22 am
autor: Takayuki
Syntetyk jakiś, nie pamiętam, zerknę przy okazji na bańkę to napiszę.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pt sty 17, 2014 8:54 am
autor: lbl78
żaden specjalny, po prostu porządny

syntetyk 75W80 GL4
sam taki leje jak Zbyszek radził jestem bardzo zadowolony

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pt sty 17, 2014 9:30 am
autor: piotr e38
Ja tam mam zalaną skrzynię olejem COMA czy jakoś tak, najzwyklejszy 75W90 GL4 plus dodatek z dwusiarczkiem molibdenu od LIQUI MOLY i nie narzekam, owszem jest różnica zimna-ciepła, ale nie jest to jakieś uciążliwe.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pt sty 17, 2014 10:04 am
autor: Piotrek M
Czyli będę musiał raz jeszcze zmienić olej na ten 75W/90 i się zobaczy.
A co powiecie na wlanie ATFa do manualnej skrzyni ?
Kumpel tak ma od roku i złego słowa nie moze powiedzieć.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pt sty 17, 2014 1:28 pm
autor: martii
nie od roku tylko od 2

ATF II - lato-zima, żadnej różnicy, biegalka chodzi jak w osobówce

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pt sty 17, 2014 3:13 pm
autor: LSD
piotr e38 pisze:Ja tam mam zalaną skrzynię olejem COMA czy jakoś tak, najzwyklejszy 75W90 GL4 plus dodatek z dwusiarczkiem molibdenu od LIQUI MOLY i nie narzekam, owszem jest różnica zimna-ciepła, ale nie jest to jakieś uciążliwe.
Według mnie skrzynię 4,2D będzie troche chałasowała na tym oleju.
Nie ma co porównywać skrzyń 4,2D i 2,8TD. Ta druga jest o jedną generację nowocześniejsza.
Zastanawiam się jak to z tymi olejami jest i czy na pewno to tylko wina oleju.
W moim krótkim Safari mam zalany z 5 lat temu najtńszy ogólnie dostępny olej - Lotos Parus 80W90 i wszystko działa idalnie. Nawet przy -20 st nie ma najmiejszego problem z wbiciem 1 czy 2.
W longu też miałem Parusa i skrzynia ciężko chodziła. Zmieniłem na Mobila 80W90 i jest lepiej, ale w zimie nadal jest problem.
Obie skrzynie są w dobrym stanie. Synchronizatory sprawne.
Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2
: pt sty 17, 2014 3:18 pm
autor: gebels
martii pisze:nie od roku tylko od 2

ATF II - lato-zima, żadnej różnicy, biegalka chodzi jak w osobówce

tylko że ATF w manualnej skrzyni trzeba zmienia częściej niz tradycyjny
a ATF-em skrzyni ubijesz najwyzej synchronizatory troche wolniej działaja