star 244

ciężarówki 4x4 i więcej..

Moderator: Pasza

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

star 244

Post autor: marcinsokol » wt lut 24, 2009 1:17 pm

jak to się sprawuje w terenie? to tylko wersja obcięta 266 czy inna technika? a widzial ktos stara 844 czyli unistara?

Awatar użytkownika
Zeed
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: sob maja 05, 2007 12:36 pm
Lokalizacja: Krosno

Re: star 244

Post autor: Zeed » wt lut 24, 2009 5:32 pm

Może moje spostrzeżenia nie będą miarodajne, ale: wg mnie 266 robi o wiele lepiej, w sumie jeden most więcej :)21 w każdym bądź razie o wiele więcej miałem okazje jeździć w terenie 266, po za tym 244 którymi miewam okazje jeździć są na niby terenowych oponach, ale badziewnych, z drugiej strony 266 na jodle :)2 więc porównanie słabe, uwaga dotycząca załączania napędów-otóż zdarzają się awarie typu, że w 244 nie zawsze się załączy(przełączniki) a w 266 przynajmniej jedna wajcha jest(co prawda nie od przedniego mostu) ale jakoś bardziej klasycznie 8) w manewrach w lesie 244 może być nieco lepszy dzięki lepszemu skrętowi i to chyba dosyć znacznie, ale że więcej praktyki w 266 to może i dlatego pewniej się w nim czuje w terenie niż w 244-w koleinach i małych trawersach wg mnie 244 o wiele słabiej, po za tym obsługa mechanika w 266 to istna radość :)21 nie ma porównania do warn'owskiego dżojstika z 244 :)23

Awatar użytkownika
Nicoxxx
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
Kontaktowanie:

Re: star 244

Post autor: Nicoxxx » wt lut 24, 2009 8:22 pm

Zależy do czego potrzebny 244 ja jeździłem strażakiem czyli prawie 5 ton woda I pompa sprzęt spory ładunek ale dawał rade po górkach póki twardo miękko to już nieciekawie ale w trasie nie jest najgorzej przede wszystkim sporo lżejszy od 266 a silnik ten sam jeśli do małych ładunków i zainwestujesz w opony i felgi jak 266 to może być ciekawa maszyna
unistary ta takie białe kruki są ale niema jeszcze na oczy nie widziałem
Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym

Awatar użytkownika
Nicoxxx
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
Kontaktowanie:

Re: star 244

Post autor: Nicoxxx » wt lut 24, 2009 8:31 pm

ps troche danych wszystkich modeli
http://www.hardtrucks.lap.pl/articles.php?id=4
Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: star 244

Post autor: marcinsokol » wt lut 24, 2009 9:58 pm

Nicoxxx pisze:Zależy do czego potrzebny 244 ja jeździłem strażakiem czyli prawie 5 ton woda I pompa sprzęt spory ładunek ale dawał rade po górkach póki twardo miękko to już nieciekawie ale w trasie nie jest najgorzej przede wszystkim sporo lżejszy od 266 a silnik ten sam jeśli do małych ładunków i zainwestujesz w opony i felgi jak 266 to może być ciekawa maszyna
unistary ta takie białe kruki są ale niema jeszcze na oczy nie widziałem
potrzebuje wokół domu a to się przebić przez śnieg metrowy a to jabłka na skup oddać , a to z lasu drewno przywieść. nawet bym go nie rejestrował .opony z felgami z 266 podejdą ?

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: star 244

Post autor: tomek » wt lut 24, 2009 11:45 pm

Wszystkie 244 jakie widziałem to były na bliżniakch z tyłu...a to nie jest dobre kung-fu w terenie...844 to nie ale jakoweś 744 to w gazowniach czy w innych elektrowniach gdzieś mignęły...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: star 244

Post autor: marcinsokol » śr lut 25, 2009 7:55 am

http://www.hardtrucks.lap.pl/uploads/art/UNISTAR/1.jpg
nie znam się ale czy to nie przypadkiem zamienione bliźniaki na pojedyncze?

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: star 244

Post autor: Krzysiek-74 » śr lut 25, 2009 9:36 am

tomek pisze:Wszystkie 244 jakie widziałem to były na bliżniakch z tyłu...a to nie jest dobre kung-fu w terenie...
Fajnie powiedziane :)2 :)21 . Ale cała prawda. Bliżniaki z tyłu, robią jak kotwica. Z jednej strony w ruch maszynę wprawiają, ale na grząskim tak właśnie się zachowują. :-?

Awatar użytkownika
Zeed
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: sob maja 05, 2007 12:36 pm
Lokalizacja: Krosno

Re: star 244

Post autor: Zeed » śr lut 25, 2009 5:45 pm

tomek pisze: 744
244 popierdaczyło mi się z 744 :)16

Awatar użytkownika
Nicoxxx
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
Kontaktowanie:

Re: star 244

Post autor: Nicoxxx » śr lut 25, 2009 9:25 pm

opony podejdom jak tylko wokul domu to patrz co tansze bendzie z dobrymi oponami bo komplet opon z felgami do 266 troche kosztuje
Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym

kruchmot
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw gru 09, 2004 9:33 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: star 244

Post autor: kruchmot » pn maja 04, 2009 7:09 am

Skromnie ale treściwie. 244 to STAR 100% Stara. 744 to auto gdzie w Starachowicach montowali co mieli tzn. Francuskie mosty ROQUELA czy jakoś tak. Powyżej ktoś pisał że one były w energetyce to święta prawda. Kłopot z częściami do tych mostów. Więc 244 jest tańszy w eksploatacji.
244 kontra 266 to zależy. 244 ma mniejszą ładowność ale lepszy skręt. 266 jest też cięższy o jakieś 300 kg a może lepiej ( inny reduktor, dodatkowe wały jaden most więcej a i jeszcze oś resorów )
Krucha - Piotr

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: star 244

Post autor: Kamel » czw cze 25, 2009 7:20 pm

Podstawowym pytaniem jest:

Do czego ma służyć ten samochód??

Znam 266 z zabudową kontenerową i urządzeniami wiertniczymi, 244 jako cysterny paliw i 744 jako zabudowy skrzyniowe. Każdy sprawdza się inaczej i ma ukryte swoje rozwiązania techniczne. Przy użytkowaniu mostów Rockwella (744) nie zauważyłem większych problemów, a jedne jeżdżą po pustyni, a inne w polskich warunkach terenowych - i zaznaczam, że to nie teren typu light jak w np. energetyce.
FORTITUDINE VINCIMUS

majsterm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob sty 23, 2010 7:59 pm
Lokalizacja: Aleksandria
Kontaktowanie:

Re: star 244

Post autor: majsterm » ndz sty 24, 2010 10:58 am

Witam :) mam stara 244 i moge powiedzieć ze jest w 100% skuteczny do takich zeczy jak wlasnie coś przywieść drewno z lasu czy cuś takiego w terenie sprawuje się dobrze pod warunkiem ze opony są terenowe. Po cieszkim terenie radzi sobie OK, śniegi to nie problem dla tego samochodu a na bagnach to ruznie bywa jedzie to tąd do puki sie na mostach nie powiesi a puzniej to juZ cieszka sprawa zeby go wytargać. mocny winch lub duży zetor i tesz jest cieżko :)
Kia K2700
Lublin
Volvo FE6
DAF 45
UAZ

i takie dziwne inne maszyny

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: star 244

Post autor: marcinsokol » ndz sty 24, 2010 7:23 pm

powitac z tylu masz blizniaki czy balony?

majsterm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob sty 23, 2010 7:59 pm
Lokalizacja: Aleksandria
Kontaktowanie:

Re: star 244

Post autor: majsterm » pn lut 01, 2010 7:05 pm

bliżniaki z tylu
Kia K2700
Lublin
Volvo FE6
DAF 45
UAZ

i takie dziwne inne maszyny

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: star 244

Post autor: misman » pt lut 26, 2010 4:39 pm

Kamel pisze:Podstawowym pytaniem jest:

Do czego ma służyć ten samochód??

Znam 266 z zabudową kontenerową i urządzeniami wiertniczymi, 244 jako cysterny paliw i 744 jako zabudowy skrzyniowe.

Podłączę się do tematu i dopytam:
Jaka jest dostępność części 266 w porównaniu z 244 ? Lepsza, gorsza, czy wiele jest wspólnych ?
Czy 244 i 266 mają blokady na mostach, i czy na wszystkich ?
Którego bardziej warto kupić, którego szukać ? Przeznaczenie: mały wywrot (duży tonaż niekoniecznie, wystarczy ładowność 266) + hds, z opcją pługa ...
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: star 244

Post autor: maciekp » pn paź 25, 2010 6:50 pm

244 i 266 posiadają blokady tylnych mostów właczane elektropneumatycznie. Miałem 3 takie stary 244. Jesli chodzi ci o Stara który bedzie spełniał te oczekiwania o ktorych napisales proponuje 244.
Aha, no 266 ma tez ta przewage ze ma WINCH :)

Warto poszukac Stara 244 RS- wersja rolniczo specjalna. Filtra powietrza umieszczony wysoko za kabina, jest wyzszy poniewaz jest to wywrotka i ma pomocnicza rame.
RD LOCK

kruchmot
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw gru 09, 2004 9:33 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: star 244

Post autor: kruchmot » pn paź 25, 2010 9:40 pm

Star 266 jaksama nazwa wskazuje ma napęd na 6 kół czyli 3 osie a 244 tylko na dwie osie. Blokady są ale z tyłu 6 kół znaczy więcej trakcji i więcej ładowności
Krucha - Piotr

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: star 244

Post autor: Kamel » śr lis 03, 2010 10:33 am

Części są i do jednego i do drugiego, z tym, że 266 było dłużej produkowane więc będzie więcej części.
FORTITUDINE VINCIMUS

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: star 244

Post autor: maciekp » śr lis 03, 2010 9:19 pm

a czy 244 ma ten sam tylny most co star 200 czy nie ? Bo nie wiem czy to prawda ale gdzies czytłem w 244 była jakas roznica. Mosty w 200 nie były za wytrzymałe.
RD LOCK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samochody ciężarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość