sprowadzanie auta ciezarowego
Moderator: Pasza
sprowadzanie auta ciezarowego
czy wie ktos z was moze jak wygląda sprowadzenie ciezarowki do PL
1. czy sa jakies ograniczenia wiekowe auta?
2. czy byly jakies zmiany w w/w kwestii w ciagu ostatnich 2 lat?
pisalem o tym w temacie "przepisy" ale moze tutaj pewnie wiecej znawcow ciezarowek zaglada
1. czy sa jakies ograniczenia wiekowe auta?
2. czy byly jakies zmiany w w/w kwestii w ciagu ostatnich 2 lat?
pisalem o tym w temacie "przepisy" ale moze tutaj pewnie wiecej znawcow ciezarowek zaglada
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif
ze sprowadzeniem nie ma zadnych problemow ( troche sprowadzilem) gorzej z zakupem go za granica tam tez oszukuja na polska skale trzeba uwazac i unikac jezdzacych podpowiadaczy co niby tylko podwoza za oplata i maja doswiadczonego mechanika -zyja z 2 zrodel VAT placi sie po przyjezdzie rejestracja po tlumaczeniu dokumentow i badaniach tech. z UE nie ma cla ani akcyzy ( uwaga na auta z hiszpani -zalaly europe)
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
Witam Panowie, odświeżę kotleta
, jak by to było (chodzi o papierki) ze sprowadzeniem ciężarówki np. Urala, chociażby z Ukrainy? 


było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
nie zarejestrujesz - chyba ze jako zabytek
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
krism możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź ?
Znam ludzi którzy jakieś 3 lata temu sprowadzili gaza 66 właśnie z Ukrainy i nie mieli problemu z jego rejestracją, może coś się zmieniło więc proszę powiedz co miałeś dokładnie na myśli.
Znam ludzi którzy jakieś 3 lata temu sprowadzili gaza 66 właśnie z Ukrainy i nie mieli problemu z jego rejestracją, może coś się zmieniło więc proszę powiedz co miałeś dokładnie na myśli.
Ził 131 6X6
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
Z formalnego punktu widzenia nie da sie tak ot sobie zarejestrowac starej ciezarowki - mozesz to zrobic jako zabytek lub sprowadzic jako zlm i poszukac polskich papierowKAMILLO pisze:krism możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź ?
.
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
Cos gdzieś widziałem, że nie można zarejestrować cięzarowego samochodu benzynowego. Tzn. zarejestrowany i kupiony w kraju przerejestrujemy bez problemu. Ale pierwsza rejestracja w kraju ponoć nie przejdzie. Tak więc Urale i inne zabytki na penzynę odpadają raczej. Chyba że mam złe informacje.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
jezeli maja 25 lat to sa zabytkiem wiec sie da, jezeli mlodsze to nie - warunkiem nie jest rejestracja w kraju tylko UE
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
Bój ty się boga, cóż za brednie wypisujeszkrism pisze:Z formalnego punktu widzenia nie da sie tak ot sobie zarejestrowac starej ciezarowki - mozesz to zrobic jako zabytek lub sprowadzic jako zlm i poszukac polskich papierowKAMILLO pisze:krism możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź ?
.

BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Wawa
- Kontaktowanie:
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
Poproszę podstawę prawną, bo jako osoba związana zawodowo z przepisami ruchu drogowego i pochodnymi, jakoś nie znalazłem. Może słabo szukałem?krism pisze:Z formalnego punktu widzenia nie da sie tak ot sobie zarejestrowac starej ciezarowki - mozesz to zrobic jako zabytek lub sprowadzic jako zlm i poszukac polskich papierowKAMILLO pisze:krism możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź ?
.
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...
Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo
Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
Nie da sie zarejestrowac auta ciezarowego spoza uni bez normy euro, jezeli doychczas auto bylo zarejestrowane w dowolnym kraju uni to ok. Dlatego tez produkowane musza spelniac aktualnie eu 5.Wieśmak pisze:Bój ty się boga, cóż za brednie wypisujeszkrism pisze:Z formalnego punktu widzenia nie da sie tak ot sobie zarejestrowac starej ciezarowki - mozesz to zrobic jako zabytek lub sprowadzic jako zlm i poszukac polskich papierowKAMILLO pisze:krism możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź ?
.
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
Coś mi się o uszy obiło że jeśli z poza UE to z prywatnego importu da radę, ale muszę dopytać u źródłaNie da sie zarejestrowac auta ciezarowego spoza uni bez normy euro, jezeli doychczas auto bylo zarejestrowane w dowolnym kraju uni to ok. Dlatego tez produkowane musza spelniac aktualnie eu 5.

BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
na auta z krajów 3-cich, a takimi są wszystkie kraje WNP mamy akcyzę, cło i VAT.
Trzeba tylk osprawdzić ograniczenia co do wieku i ekologii.
Co dotyczy kodu nomenklatury dla ciężarówek o masie całkowitej 5-20 toin to mamy:
1. Zakaz importu towarów zubożających warstwę ozonową:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 001:PL:PDF
Może mieć to kluczowe znaczenie i zabraniać importu. Trzeba czytać przepis prawny powyżej.
"... Kod dodatkowy 4115
Towary zawierające substancje zubażające warstwę ozonową lub od nich uzależnione, za wyjątkiem odpadów .."
2. Dozor techniczny:
" 7P08 Dokumenty wymagane w obrocie z krajami trzecimi na podstawie przepisów o dozorze technicznym"
" Przypis SK002
Warunkiem objęcia towarów procedurą dopuszczenia do obrotu albo procedurą uszlachetniania czynnego w systemie ceł zwrotnych jest dołączenie do zgłoszenia celnego wniosku importowego wydanego przez Urząd Dozoru Technicznego (potwierdzenie dokonania uzgodnienia wymagań technicznych) zgodnie z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U. Nr 122, poz. 1321 z późn. zm.)
Powyższemu obowiązkowi nie podlegają towary, które są:
- zgodnie z prawem wyprodukowane lub dopuszczone do obrotu w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej albo w Republice Turcji,
- zgodnie prawem wyprodukowane w państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu EFTA będącym stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym tj. w Islandii, Liechtensteinie i Norwegii."
" Kod dodatkowy T017
Cysterny na podwoziu samochodowym (autocysterny) do przewozu materiałów niebezpiecznych klas 3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 i 9 wg ADR "
oraz
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 lipca 2002 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu.
tekst: http://isip.sejm.gov.pl/Download;jsessi ... 021&type=2
Trzeba tylk osprawdzić ograniczenia co do wieku i ekologii.
Co dotyczy kodu nomenklatury dla ciężarówek o masie całkowitej 5-20 toin to mamy:
1. Zakaz importu towarów zubożających warstwę ozonową:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 001:PL:PDF
Może mieć to kluczowe znaczenie i zabraniać importu. Trzeba czytać przepis prawny powyżej.
"... Kod dodatkowy 4115
Towary zawierające substancje zubażające warstwę ozonową lub od nich uzależnione, za wyjątkiem odpadów .."
2. Dozor techniczny:
" 7P08 Dokumenty wymagane w obrocie z krajami trzecimi na podstawie przepisów o dozorze technicznym"
" Przypis SK002
Warunkiem objęcia towarów procedurą dopuszczenia do obrotu albo procedurą uszlachetniania czynnego w systemie ceł zwrotnych jest dołączenie do zgłoszenia celnego wniosku importowego wydanego przez Urząd Dozoru Technicznego (potwierdzenie dokonania uzgodnienia wymagań technicznych) zgodnie z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U. Nr 122, poz. 1321 z późn. zm.)
Powyższemu obowiązkowi nie podlegają towary, które są:
- zgodnie z prawem wyprodukowane lub dopuszczone do obrotu w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej albo w Republice Turcji,
- zgodnie prawem wyprodukowane w państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu EFTA będącym stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym tj. w Islandii, Liechtensteinie i Norwegii."
" Kod dodatkowy T017
Cysterny na podwoziu samochodowym (autocysterny) do przewozu materiałów niebezpiecznych klas 3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 i 9 wg ADR "
oraz
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 lipca 2002 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu.
tekst: http://isip.sejm.gov.pl/Download;jsessi ... 021&type=2
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: sprowadzanie auta ciezarowego
jeśli wcześniejsze przepisy nie zabraniają to mamy:
dla krajów trzecich dla używanego auta ciężarowego o masie całkowitej 5-20 ton mamy 22% stawki,
15,4% preferencyjna dla np. Rosji przy spełnieniu następującego aktu prawnego :
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 001:PL:PDF
stawka preferencyjna nie obejmuje UA i BY.
i potem od całości oczywiście 22% Vat
dla krajów trzecich dla używanego auta ciężarowego o masie całkowitej 5-20 ton mamy 22% stawki,
15,4% preferencyjna dla np. Rosji przy spełnieniu następującego aktu prawnego :
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 001:PL:PDF
stawka preferencyjna nie obejmuje UA i BY.
i potem od całości oczywiście 22% Vat
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości