Rumunia już w większości pozamykana, a tam gdzie nie zamknięte to i tym pojadę.
do 7.5t to takie z palca wyssane przez stare Niemieckie przepisy pozwalające na prowadzenie na starym prawku.
Większość tych 7.5t po przerobieniu na kampera ledwo się mieści w tym limicie i zaczynają się podchody
jak w kamperach do 3.5t. Dlatego jednym z plusów u mnie jest właśnie 11800dmc, czyli zmieszczenie się do 12t.
Bo przekraczając 12t nie można w święta czy niedziele upalać, poza kilkoma wyjątkami, ale nie stosowanymi dla kamperów.
Ograniczenia tonażowe na drogach ?... tak owszem jest obecnie owczy pęd by wszędzie stawiać 8t. hooj wie co ma to pomóc np: drogom szutrowym czy asfaltom pamiętającym stalina.
Na nawigacji wbiłem że mam 7,9t i jadę wszędzie, czasami tylko mijając takie znaki do 3.5t przyśpieszam nieco by szybciej przejechać dany odcinek......

W Olpuchu gdzie często jadę nad jezioro przed starym asfaltem jest mega stary i zapomniany znak .... 5 ton na oś ..... i takie znaki to ja lubię bo ograniczają faktyczny tonaż auta a nie ten z papierów wynikający.