kilka fot "postępowych"
http://jasawa.pl/linki/czerwonafanaberiacd/index.html
i przypomnienie poprzednich
http://jasawa.pl/linki/fanaberia/czerwo ... index.html
i lekkie podsumowanie
IVECO MAGIRUS 90-16 o przebiegu 29000 km.
EX straż pożarna Niemcy.
Obecnie (02.11.2018)spec kemping (po przeglądzie w OSKP)
Masa własna 6500 ( w tym: pojazd gotowy do jazdy tj: 100 l paliwa, 230 l wody 100 kilogramowy łącznik pedały wolant) wzrośnie jeszcze o dwa dodatkowe akumulatory, instalacje solarna, wyciągarkę przód i tył, rurowe zbiorniki grzewcze wody na dachu tylny balkon z mocowaniem butli gaz (2x 11kg) i koła zapasowego oraz konstrukcje bagażników dachowych. Agregat 230V. Razem jakieś 600-800 kg. Nie wydaje się zatem sensownym obniżanie DMC do 7,5 T
DMC: 9 000
Organizacja socjale:
Kabina „A”
6 miejsc siedzących (pierwotnie 9)
Dwa miejsca sypialne. Kuchenka dwupalnikowa, zlew, woda tylko zimna – choć rozważam pociągnięcie w późniejszym terminie ciepłej z kabiny „B” na szybkozłączkach. Dwie szafki kuchenne.
Lodówka 40L kompresorowa w schowku ale z możliwością „przenośna”. Zasadnicza kuchnia w zasadzie jest w kabinie „B” ta w „A” to taka podręczna. Kilka schowków „bakistowych” kilka” jaskółkowych” i pojemnikowych. Duży właz dachowy umożliwiający komunikację z platforma widokową

na dachu oraz dużym bagażnikiem, no i oczywiście dostęp do dachu kabiny „B”.
Agregat 230V na dachu kabiny „A” sterowanie i odpalanie agregatu z kabiny. Generalnie poza brakiem łazienki i wysokości stania kab „A” w pełni autonomiczna

Instalacja elektryczna: fabryczna 24V oraz dodatkowo z przetwornicy 12V . Napięcie 230V z przetwornicy i agregatu (jeszcze nie zamontowane)
Radio, radio CB. Monitor kam cofania. Stacja dok laptopa. Komunikacja z kabina „B”
Ogrzewanie: odsilnikowe oraz Webasto 5KW.
Kabina „B”
Ca 3 na 2.5 m
Łazienka, WC kasetowe, brodzik, ogrzewanie wody piecyk gazowy przepływowy.
Kuchnia: zlew woda ciepła zimna, kuchenka dwupalnikowa, szuflady, szafki, schowki, lodówka (tu mam wybór i rozważam. 12/230V+gaz czy kompresorowa 12/24/230V obie 40 l
Sypialnia/jadalnia. Łóżko o wymiarach 2 na 1.15 po złożeniu jadalni stół w zasadzie dla 4 osób. (generalnie auto jest budowane dla dwóch osób i dwóch dużych psów)
Bardzo duży bagażnik pod tylna częścią zabudowy, dostępny od strony lewej (mała śluza) i od strony prawej (duże podnoszone „wrota”). Bagażnik zrobiony tak by w razie co zapewnić wygodny nocleg dla dwóch osób (nie wiem po co ale tak jest

co daje w sumie 6 miejsc leżących )
Kilka dużych szafek oraz schowki bakistowe.
Markiza po prawej burcie. Listwa kedrowa po lewej burcie. Obie na całej długość budy „B”.
Ogrzewanie: piecyk koza (obecnie realizuje koncept obudowy rury kominowej tunelem i rozprowadzenie ciepła odkominowego poprzez nadmuch tunelu powietrzem z zewnątrz (wydmuch ciepłego powietrza z tunelu kominowego do wewnątrz). Kilka patyków daje natychmiastowe ciepełko w całej kabinie. Rozważam dołożenie pieca Webasto 2KW jako szybkiego dogrzania. Rury nadmuchów na wszelki wypadek rozprowadzone.
Instalacja 12/24/230
Radio. Komunikacja z kabiną „A”
Do zrobienie… od groma jeszcze i trochę
Wykończeniówka meblowa. Instalacja gazowa, trochę podłubać przy ist wodnej. Generalnie ciśnieniowo sprawdzona, do zrobienia, wybór i montaż baterii, odpływy (zlew, brodzik) zbiornik szarej podłączyć. Sam zbiornik jest już pod autem i ma 60 l pojemności
Podłączenie el instalacji w kabinie „B”. Czujnik poziomu wody, wskaźnik, panel przełącznikowo bezpiecznikowy, odcięcie zasilania.
Instalacja 230V do rozprowadzenia w całym aucie (tzn kable w budzie już są rozprowadzone ale bez zasilania i odbiorników)
Mocowanie 2 x aku pod montażem wyciągarki przedniej (krótkie kable zasilające windę).
Mocowanie wyciągarek przód tył (wybór padł jednak na elektryki po 9300 kg kazdy)
Tylny balkon z mocowanie koła zapasowego, butli i skrzyń na bambetle.
Bomik załadunkowy na dach.
Tapicerki (zamówione już).
Lampki i lampeczki wszelkie dookolnie.
I jeszcze pierdylion który wylezie w trakcje

ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania