iveco 90-16 turbo

ciężarówki 4x4 i więcej..

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » pt maja 25, 2018 8:38 pm

Linc0ln pisze:
pt maja 25, 2018 7:43 pm
Witam,

Wie ktoś gdzie znaleść wymiary ramy? To znaczy ile zostaje na zabudowe częśći mieszkalnej od kabiny do końca ramy.
Planuje kupić takie ustrojstwo, ale dopiero robie C wiec chciałbym już zacząć projekt kontenera. Interesuję mnie też rozstaw orginalnych mocować kontenera strażackiego, widziałem campera na kołyskach i buja się strasznie, myśle nad zastosowaniem orginalnych mocować + poduszki.
3.2 m ma długości i 2.5 szerokości. Można na upartego z pół metra dołożyć, więcej nie, bo nawis, bo dupa będzie w Zakopanem jak sterówka w Krakówku.
Jak chcesz większy kontener to musisz szukać pojedynczej kabiny.
W takich autach zawsze kręci na ramie.
Co tu myśleć nad oryginalnymi skoro są... oryginalne.
Rama pomocnicza + śruby i sprężyny. Tak jest w zabudowie strażackiej, tak też trzeba położyć ew inny kontener
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

marcin125p
 
 
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 29, 2015 9:39 am

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: marcin125p » pt maja 25, 2018 9:04 pm

Dla mnie bomba !!!
Ale-mam nadzieję że alu ryfla poszła na silikon ? Po paru km, nity/wkręty puszczą, i będzie brzęk.Poza tym zamiast pseudo expanderów dałbym coś lepszej jakości, np takie z metra.Lub pasy, samozaciskowe.A i na krawędzie alu uszczelkę typu U, wzmacnianą taśmą stalową.Fajnie wygląda, i jest szansa że pies/sy sobie gardełek nie poharatają.Poza tym kawa z takiej samej kawiarki mi lepiej smakuje z tym samym mlekiem tylko light :wink:
Jest-Galloper 99 3d 3.0v6 plus podtlenek LPg
Był-Y60 95 long 2.8td

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » pt maja 25, 2018 9:59 pm

marcin125p pisze:
pt maja 25, 2018 9:04 pm
Dla mnie bomba !!!
Ale-mam nadzieję że alu ryfla poszła na silikon ? Po paru km, nity/wkręty puszczą, i będzie brzęk.Poza tym zamiast pseudo expanderów dałbym coś lepszej jakości, np takie z metra.Lub pasy, samozaciskowe.A i na krawędzie alu uszczelkę typu U, wzmacnianą taśmą stalową.Fajnie wygląda, i jest szansa że pies/sy sobie gardełek nie poharatają.Poza tym kawa z takiej samej kawiarki mi lepiej smakuje z tym samym mlekiem tylko light :wink:
te ekspandorki to z dojczstrażypożarniczej, w zabudowie wisiały na nich taki klocki, że stabilizacja 60 l wody to pikuś.
Alu ryfla jest postrażacka, profi zabudowa coś tam coś tam nie pogubi się. Przebudowane idzie na śruby zamkowe i samo-kontrujące nakrętki.
Psy sobie niczego podrzynać nie będą bo nie będzie na czym. Część z tego co widać to dopiero szablony do wykonania ostatecznego ciut odległe.
Mleko to wymysł muażona, ja kawy nie paskudzę dodatkami poza odrobina cukru.
Kawiarka... no poza kokilą lub dzbankiem na ognisku to jedyne możliwe urządzenie do kawy.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Linc0ln
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw cze 29, 2017 1:01 am

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: Linc0ln » sob maja 26, 2018 12:37 am

bert pisze:
pt maja 25, 2018 8:38 pm
Linc0ln pisze:
pt maja 25, 2018 7:43 pm
Witam,

Wie ktoś gdzie znaleść wymiary ramy? To znaczy ile zostaje na zabudowe częśći mieszkalnej od kabiny do końca ramy.
Planuje kupić takie ustrojstwo, ale dopiero robie C wiec chciałbym już zacząć projekt kontenera. Interesuję mnie też rozstaw orginalnych mocować kontenera strażackiego, widziałem campera na kołyskach i buja się strasznie, myśle nad zastosowaniem orginalnych mocować + poduszki.
3.2 m ma długości i 2.5 szerokości. Można na upartego z pół metra dołożyć, więcej nie, bo nawis, bo dupa będzie w Zakopanem jak sterówka w Krakówku.
Jak chcesz większy kontener to musisz szukać pojedynczej kabiny.
W takich autach zawsze kręci na ramie.
Co tu myśleć nad oryginalnymi skoro są... oryginalne.
Rama pomocnicza + śruby i sprężyny. Tak jest w zabudowie strażackiej, tak też trzeba położyć ew inny kontener
Z 2 dzieci i psem 80kg krótsza kabina nie wchodzi w grę. Jedynie podwyższenie dachu, tylnej części kabin i zrobienie przejścia do kontenera. Mam już wizję jak to zrobić, ale tylko w mojej głowie.
Myślę też nad 110-17 albo 120-25 na zagranicznym forum wyczytałem, że są sporo dłuższe tylko nigdzie niema o ile. Nie wiecie gdzie można znaleś jakiś katalog z danymi technicznymi tych aut? Napisałem do Maguirus maila, ale odpowiedzi brak.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » sob maja 26, 2018 7:01 am

Linc0ln pisze:
sob maja 26, 2018 12:37 am
bert pisze:
pt maja 25, 2018 8:38 pm
Linc0ln pisze:
pt maja 25, 2018 7:43 pm
Witam,

Wie ktoś gdzie znaleść wymiary ramy? To znaczy ile zostaje na zabudowe częśći mieszkalnej od kabiny do końca ramy.
Planuje kupić takie ustrojstwo, ale dopiero robie C wiec chciałbym już zacząć projekt kontenera. Interesuję mnie też rozstaw orginalnych mocować kontenera strażackiego, widziałem campera na kołyskach i buja się strasznie, myśle nad zastosowaniem orginalnych mocować + poduszki.
3.2 m ma długości i 2.5 szerokości. Można na upartego z pół metra dołożyć, więcej nie, bo nawis, bo dupa będzie w Zakopanem jak sterówka w Krakówku.
Jak chcesz większy kontener to musisz szukać pojedynczej kabiny.
W takich autach zawsze kręci na ramie.
Co tu myśleć nad oryginalnymi skoro są... oryginalne.
Rama pomocnicza + śruby i sprężyny. Tak jest w zabudowie strażackiej, tak też trzeba położyć ew inny kontener
Z 2 dzieci i psem 80kg krótsza kabina nie wchodzi w grę. Jedynie podwyższenie dachu, tylnej części kabin i zrobienie przejścia do kontenera. Mam już wizję jak to zrobić, ale tylko w mojej głowie.
Myślę też nad 110-17 albo 120-25 na zagranicznym forum wyczytałem, że są sporo dłuższe tylko nigdzie niema o ile. Nie wiecie gdzie można znaleś jakiś katalog z danymi technicznymi tych aut? Napisałem do Maguirus maila, ale odpowiedzi brak.
podnieść dach kontenera żaden problem mój jest podniesiony z 1.5 do 2.3. Z podnoszenia dachu kabiny (sterówki) zrezygnowałem, trzeba by to dobrze z laminatów zrobić i szczelnie osadzić. Albo w cholerę roboty albo spory koszt. Można ew coś rzeźbić z jakimś tzw "kurnikiem" z tych gotowców na ciężarówki. Ja po przemyśleniu wolę duży bagażnik/taras.
Przejście z kabiny... o tu już są klocki i raczej a'wykonalne. Jakiś przełaz proszę bardzo, ca 60 na 70 dało by się na zasadzie dwudrzwiowej śluzy wykombinować nb. sporym środkiem i nakładem, no i koniecznie środkiem (osią pojazdu) niż gdzieś na boku a tu znów wykorzystanie wnętrza i konstrukcja przesztywnień kabiny mocno ogranicza możliwości. Pełnowymiarowe przejście ni dy budy, budy między sobą mają zbyt duże wahania, kabina jest odchylana a miejsca pomiędzy kabina a kontenerem jest zbyt mało na jakiś elastyczny (harmonijka) łącznik który dąłby radę poważnie uszczelnić od kurzu i dał komfort od hałasu, no chyba, że nie planujesz zjeżdżać z asfaltów :)21
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Linc0ln
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw cze 29, 2017 1:01 am

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: Linc0ln » sob maja 26, 2018 10:10 pm

Myślałem raczej nad czymś a'la kołnieże, ten z kabiny na zakładkę z kontenerem a pomiędzy fartuch, łączone na kilka śrub + ew. magnes.
Co do wysokości to konstrukcja z profili kwadratowych wewnątrz + blacha. Tak sobie to wymyśliłem. Co z tego będzie nie mam pojęcia :d

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » ndz maja 27, 2018 9:33 am

Linc0ln pisze:
sob maja 26, 2018 10:10 pm
Myślałem raczej nad czymś a'la kołnieże, ten z kabiny na zakładkę z kontenerem a pomiędzy fartuch, łączone na kilka śrub + ew. magnes.
Co do wysokości to konstrukcja z profili kwadratowych wewnątrz + blacha. Tak sobie to wymyśliłem. Co z tego będzie nie mam pojęcia :d
ni dy rydy. Teoretycznie dało by, w praktyce... nie (to o przejściu)
co do kabiny, jak gusta dyktuja
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » sob wrz 01, 2018 6:47 am

kilka fotek z postępu prac. Obecnie kabina "A" w 80 procentach, kabina "B" stan surowy zamknięty. Początek prac zabudowy wnętrza kabiny "B"
http://www.jasawa.pl/linki/fanaberia/cz ... index.html
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » pt lis 02, 2018 6:36 pm

No i po przeglądzie zakwalifikowany jako spec kemping
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5557
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: kpeugeot » sob lis 03, 2018 10:20 am

Ale tak bez fotek to się nie liczy
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: montero » sob lis 03, 2018 11:46 am

Leciutki silnik w tym Magirusie m do Parcha by podszedł :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » sob lis 03, 2018 10:42 pm

kilka fot "postępowych"

http://jasawa.pl/linki/czerwonafanaberiacd/index.html

i przypomnienie poprzednich

http://jasawa.pl/linki/fanaberia/czerwo ... index.html


i lekkie podsumowanie
IVECO MAGIRUS 90-16 o przebiegu 29000 km.
EX straż pożarna Niemcy.
Obecnie (02.11.2018)spec kemping (po przeglądzie w OSKP)
Masa własna 6500 ( w tym: pojazd gotowy do jazdy tj: 100 l paliwa, 230 l wody 100 kilogramowy łącznik pedały wolant) wzrośnie jeszcze o dwa dodatkowe akumulatory, instalacje solarna, wyciągarkę przód i tył, rurowe zbiorniki grzewcze wody na dachu tylny balkon z mocowaniem butli gaz (2x 11kg) i koła zapasowego oraz konstrukcje bagażników dachowych. Agregat 230V. Razem jakieś 600-800 kg. Nie wydaje się zatem sensownym obniżanie DMC do 7,5 T
DMC: 9 000

Organizacja socjale:
Kabina „A”
6 miejsc siedzących (pierwotnie 9)
Dwa miejsca sypialne. Kuchenka dwupalnikowa, zlew, woda tylko zimna – choć rozważam pociągnięcie w późniejszym terminie ciepłej z kabiny „B” na szybkozłączkach. Dwie szafki kuchenne.
Lodówka 40L kompresorowa w schowku ale z możliwością „przenośna”. Zasadnicza kuchnia w zasadzie jest w kabinie „B” ta w „A” to taka podręczna. Kilka schowków „bakistowych” kilka” jaskółkowych” i pojemnikowych. Duży właz dachowy umożliwiający komunikację z platforma widokową ;) na dachu oraz dużym bagażnikiem, no i oczywiście dostęp do dachu kabiny „B”.
Agregat 230V na dachu kabiny „A” sterowanie i odpalanie agregatu z kabiny. Generalnie poza brakiem łazienki i wysokości stania kab „A” w pełni autonomiczna ;)
Instalacja elektryczna: fabryczna 24V oraz dodatkowo z przetwornicy 12V . Napięcie 230V z przetwornicy i agregatu (jeszcze nie zamontowane)
Radio, radio CB. Monitor kam cofania. Stacja dok laptopa. Komunikacja z kabina „B”
Ogrzewanie: odsilnikowe oraz Webasto 5KW.

Kabina „B”
Ca 3 na 2.5 m
Łazienka, WC kasetowe, brodzik, ogrzewanie wody piecyk gazowy przepływowy.
Kuchnia: zlew woda ciepła zimna, kuchenka dwupalnikowa, szuflady, szafki, schowki, lodówka (tu mam wybór i rozważam. 12/230V+gaz czy kompresorowa 12/24/230V obie 40 l
Sypialnia/jadalnia. Łóżko o wymiarach 2 na 1.15 po złożeniu jadalni stół w zasadzie dla 4 osób. (generalnie auto jest budowane dla dwóch osób i dwóch dużych psów)
Bardzo duży bagażnik pod tylna częścią zabudowy, dostępny od strony lewej (mała śluza) i od strony prawej (duże podnoszone „wrota”). Bagażnik zrobiony tak by w razie co zapewnić wygodny nocleg dla dwóch osób (nie wiem po co ale tak jest ;) co daje w sumie 6 miejsc leżących )
Kilka dużych szafek oraz schowki bakistowe.
Markiza po prawej burcie. Listwa kedrowa po lewej burcie. Obie na całej długość budy „B”.
Ogrzewanie: piecyk koza (obecnie realizuje koncept obudowy rury kominowej tunelem i rozprowadzenie ciepła odkominowego poprzez nadmuch tunelu powietrzem z zewnątrz (wydmuch ciepłego powietrza z tunelu kominowego do wewnątrz). Kilka patyków daje natychmiastowe ciepełko w całej kabinie. Rozważam dołożenie pieca Webasto 2KW jako szybkiego dogrzania. Rury nadmuchów na wszelki wypadek rozprowadzone.
Instalacja 12/24/230
Radio. Komunikacja z kabiną „A”


Do zrobienie… od groma jeszcze i trochę ;)
Wykończeniówka meblowa. Instalacja gazowa, trochę podłubać przy ist wodnej. Generalnie ciśnieniowo sprawdzona, do zrobienia, wybór i montaż baterii, odpływy (zlew, brodzik) zbiornik szarej podłączyć. Sam zbiornik jest już pod autem i ma 60 l pojemności
Podłączenie el instalacji w kabinie „B”. Czujnik poziomu wody, wskaźnik, panel przełącznikowo bezpiecznikowy, odcięcie zasilania.
Instalacja 230V do rozprowadzenia w całym aucie (tzn kable w budzie już są rozprowadzone ale bez zasilania i odbiorników)
Mocowanie 2 x aku pod montażem wyciągarki przedniej (krótkie kable zasilające windę).
Mocowanie wyciągarek przód tył (wybór padł jednak na elektryki po 9300 kg kazdy)
Tylny balkon z mocowanie koła zapasowego, butli i skrzyń na bambetle.
Bomik załadunkowy na dach.
Tapicerki (zamówione już).
Lampki i lampeczki wszelkie dookolnie.
I jeszcze pierdylion który wylezie w trakcje ;)
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: montero » pn lis 05, 2018 3:18 pm

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

lbs5
 
 
Posty: 108
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 4:17 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: lbs5 » śr lis 14, 2018 10:02 pm

Coś podobnego spotkałem kiedyś w czasie wakacji
https://tufotki.pl/dEmOh
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » pt lis 16, 2018 10:34 am

konsultacje społeczne poproszę

instalacja elektryczna

fabryczna instalacja 24 V w świetnej kondycji, dwa boshowskie aku w b. dobrej kondycjio pojemności 125Ah
alternator 28V 27A
Akumulatory umieszczone zupełnie z tyłu pojazdu. System elektrycznego odłączania masy z pozostawieniem mało prądowych pierdoletów typu św pozycyjne, ośw kabiny. W przypadku pozycji "odłączone" i wzrostu poboru ponad te pierdoły następuje automatyczne odłączenie masy. To tak se strożoki niemieckie pożarne wymyśliły, coby se nie unieruchomić pojazda przez zostawione światła. Nie chcę w ten system ingerować, bo to przypomina walkę z militarnymi instalacjami w seriach landroverowskich. Czaso-chłone i zawsze potem spierdzielone. Zatem fabryczna instalacja zostaje. Z niej jest zrobiony ponad fabryczne zastosowanie pobór do:
1- przetwornica 24na12 (40A) obsługująca dodatki w sterówce typu radio, CB radio, radiostacja inna, gniazda zapalniczkowe do ładowarek. Dwie lampki diodowe.
2 - gniazdo lodówki 24V 40W (kompresorowej) w sterówce
3 - pompa wody (nurek) do przedniej instalacji wodnej (zimowe wyjazdy) na lato instalacje wodne kab A i B spiete szybkozłączką w jeden system.

teraz moja dodatkowa instalacja:
Dwa aku 12V 125Ah połączone na 24V umieszczone z przodu bezpośrednio pod/za wyciągarką (najkrótsze możliwe okablowanie do windy) zasilane z instalacji fabrycznej pojazdu poprzez seperator Techtron ZS100 (a docelowo wsparte solarami ca 300W)
Oprócz windy na tych aku jadą:
1 - lodówka 24 V 40 W w kontenerze (kabina B)
2 - przetwornica 24 na 13.8 (400w) Techtron zasilająca kolejna instalację elektryczną tym razem 12V kontenera
instalacja 12V kontenera to:
2a - wspomniana przetwornica z 24 na 13.8
2b - aku Optima 12V 74Ah (żelówka)
2c - wszelkie światełka kabiny trochę ich jest ale jedna w drugą diodówki
2d - pompa ciśnieniowa wody
2e - webasto 2000W
2f - nawiewy wymiany powietrza (turbinka wietrzenia komór silnikowych na jachtach)
2g - system wsparcia solarnego 100W z regulatorem PPT
Powyższe działają czasowo i w zasadzie rzadko razem

uwagi, rady?
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: Marek » pt lis 16, 2018 11:18 am

Generalnie - bardzo przemyślana koncepcja, mnie się podoba :)
Jest tylko jedna wątpliwość:
Ładowanie żelówki w sekcji 12-voltowej może być problematyczne, skoro z przetwornicy ta część instalacji dostaje tylko 13,8 V. Optymalnie przecież aku ołowiowe ładuje się napięciem 14,1 - 14,3 V. IMO jakiś bardziej wyrafinowany system ładowania by się przydał, w proponowanej konfiguracji aku będzie permanentnie niedoładowane zważywszy, że będzie pracował (jak się domyślam) głownie na postojach, a odbiorników będzie miał sporo.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: PiRoman » pt lis 16, 2018 11:21 am

Uprościć. Maksymalnie wykorzystać fabryczną instalację. Wypieprzyć solary przetwornice jeśli tylko się da. Solary do dupy a na przetwornicach za duże straty. Taka na 230 to jeszcze bo czasem nie ma wyjścia, ale 12/24? Bez sensu, pozyskać odpowiednie odbiorniki. Ja bym też zrezygnował z diód, szkoda oczu.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » pt lis 16, 2018 2:47 pm

Marek pisze:
pt lis 16, 2018 11:18 am
Generalnie - bardzo przemyślana koncepcja, mnie się podoba :)
Jest tylko jedna wątpliwość:
Ładowanie żelówki w sekcji 12-voltowej może być problematyczne, skoro z przetwornicy ta część instalacji dostaje tylko 13,8 V. Optymalnie przecież aku ołowiowe ładuje się napięciem 14,1 - 14,3 V. IMO jakiś bardziej wyrafinowany system ładowania by się przydał, w proponowanej konfiguracji aku będzie permanentnie niedoładowane zważywszy, że będzie pracował (jak się domyślam) głownie na postojach, a odbiorników będzie miał sporo.

pzdr. :)21
hmy...
no jest jeszcze 100W solar
te 13.8 na postoju też dostaje, do tego silnik nie musi robić, bo korzysta z nagromadzonego w instal aku 24V

odbiorników znów tak wiele nie ma
1 - pompa ciśnieniowa ma w układ wpięty zbiornik ciśnienoowy, nie chodzi zatem przez cały czas poboru wody a ten też jest ograniczony.
2 - webasto suche w zasadzie tylko na rozruchu ma apetyt, a ma być tylko porannym uzupełnieniem do wygasłego w nocy piecyka
3 - lampki są pomijalne
4 - radio też

Przetwornica 230 będzie z 24
lodówka jest z 24


Ostatecznie jest jeszcze ładowanie 12V w agregacie 230 o którym nie wspominałem, bo to oddzielne zagadnienie.
Na pewno już z tego wynika jedno, monitoring aku 12V jest potrzebny
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » pt lis 16, 2018 2:51 pm

PiRoman pisze:
pt lis 16, 2018 11:21 am
Uprościć. Maksymalnie wykorzystać fabryczną instalację. Wypieprzyć solary przetwornice jeśli tylko się da. Solary do dupy a na przetwornicach za duże straty. Taka na 230 to jeszcze bo czasem nie ma wyjścia, ale 12/24? Bez sensu, pozyskać odpowiednie odbiorniki. Ja bym też zrezygnował z diód, szkoda oczu.
solary są b. dobre. Szczególnie jak przez upały stoisz godziny południowe. Prąd lodówka źre a auto stoi. A tak prund sie robi. Założyłem na dyliżans 100W i jestem bardzo zadowolony.

Jak pisałem przy 12V trzyma mnie głownie webasto do kab B (mam, w zasadzie nówkę z mojej 110, więc kupować 24 nie bardzo jest sens) no i mała winda +/-1500 kg do załadunku
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: goralski » pt lis 16, 2018 3:20 pm

Webasto swoje weźmie - po nocy bez mrozu (ok 2° nad ranem) w nowym MANie napięcie spada z 25,5 do ok 24 (aku nowe, w trakcie poprzedniej zimy wymienione). Instalacja oryginalna. Jak zapale lampki, podłącze lapka to po 12 godz spada do 23.5. W zeszłym roku odpaliłem jeszcze przy 22.3, ale problem miał (auto wtedy 2 letnie, zima). Zamiast odłączenia prądu do innych odbiorników przybyłby się alarm włączany przy powiedzmy 23V (metodą prób i błędów wyznaczonym),wtedy będziesz wiedział, że przepalic reaktor należy.
Swoją drogą, na niemieckich Autobahnach umierają po 2-3 latach aku w Mercedesach i volvo - są pod siodlem (chodzi o konie),notorycznie uwalają się w nich cele.
Roman dobrze prawi -im prościej i mniej połączen tym niezawodniej. Odbiorniki 24 wydają się być sensowną podpowiedzią (choć radia 24 chyba nie ma, zawsze idzie przez przetwornice).
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » pt lis 16, 2018 4:05 pm

goralski pisze:
pt lis 16, 2018 3:20 pm
Webasto swoje weźmie - po nocy bez mrozu (ok 2° nad ranem) w nowym MANie napięcie spada z 25,5 do ok 24 (aku nowe, w trakcie poprzedniej zimy wymienione). Instalacja oryginalna. Jak zapale lampki, podłącze lapka to po 12 godz spada do 23.5. W zeszłym roku odpaliłem jeszcze przy 22.3, ale problem miał (auto wtedy 2 letnie, zima). Zamiast odłączenia prądu do innych odbiorników przybyłby się alarm włączany przy powiedzmy 23V (metodą prób i błędów wyznaczonym),wtedy będziesz wiedział, że przepalic reaktor należy.
Swoją drogą, na niemieckich Autobahnach umierają po 2-3 latach aku w Mercedesach i volvo - są pod siodlem (chodzi o konie),notorycznie uwalają się w nich cele.
Roman dobrze prawi -im prościej i mniej połączen tym niezawodniej. Odbiorniki 24 wydają się być sensowną podpowiedzią (choć radia 24 chyba nie ma, zawsze idzie przez przetwornice).
Webasto w kab "B" chodzi z 12V i z instalacji -umownie pisząc -podwyciągarkowej, nie naruszając zapasów prądowych w instalacji podwoziowej (fabrycznej do rozrusznika). Po to między-innymi seperator i dwie instalacje 24 V
Gdyby pozostać dla prostoty tylko przy fabrycznej i ja obciążyć tym wszystkim to były by takie problemy jak napisałeś. Stąd dwie inst 24 (podwozie i nadwozie oddzielnie) i jedna 12
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: goralski » ndz lis 18, 2018 12:15 pm

Właśnie, przy okazji skupiłbym się na wyciszeniu silnika i wydechu, w końcu nie po to jedziesz na łono natury żeby klekota przy przepalaniu słuchać :roll:
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » ndz lis 18, 2018 3:14 pm

w porównaniu do stara czy ify to w nim jest cichutko. Radyjko saczy muzyczkę a rozmawiać normalnym głosem z kims kto siedzi obok to mało, nawet z tymi co siedzą z tyłu rozmawia się normalnym głosem.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: montero » ndz lis 18, 2018 8:42 pm

Masz 2 butle to bym kupił Trumę najprostszą .Działa bez pradu.Dublowanie np. lodówek , kuchenek wydaje mi się niepotrzebne .
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: iveco 90-16 turbo

Post autor: bert » ndz lis 18, 2018 9:15 pm

montero pisze:
ndz lis 18, 2018 8:42 pm
Masz 2 butle to bym kupił Trumę najprostszą .Działa bez pradu.Dublowanie np. lodówek , kuchenek wydaje mi się niepotrzebne .
Dublowanie ma swój sens ;) druga kabina mi do niczego nie potrzebna jak jadę sam (no może czasem poza łazienką ale i tu nadal - jeszcze - wolę zimne potoki i spacery z saperką). Jak jadę z kimś, to chcę mieć dwie niezależne strefy w których nikt nikomu na głowę nie włazi. Nic chce mi się za każdą kawą na małych postojach latać do tyłu. Z braku przełazu z "A" do "B" i nazad sypiać zamierzam (ja jako ja) w kabinie "A", miałbym zrezygnować z porannej kawy w łóżku? W życiu, to jedna z głównych zalet socjalnych "dyliżansu"

Dwie lodówki; jeżdżę z psem/psami (nie truje na ogół psów tzw "karmami" więc muszę mieć dla nich zapas miecha). Pomijam to, że lodówka może być i może nie pracować, wówczas zabiera co najwyżej trochę miejsca. W zależności od potrzeb. Sięgnąć w upalny dzień do lodówki po coś zimnego do picia to spora przyjemność stąd lodówka w "A". Weź pod uwagę, że lodówki tego typu mają takie se pojemności. Moje mają po 40L. Można by dać jakąś tzw domową, ale wówczas przetwornica musi latać na okrągło (choć ostatni ktoś na CT produkuje spec przekaźniki które uruchamiają przetwornice pod dyktando termostatu) i nawet to rozważałem. Ale dużej w "A" nie zmieszczę, a znów latać na każdym postoju (małym) do dużej lodówki w "B"?
Domowe na dodatek to lodówki pionowe, w czasie jazdy po dziurach wszystko w nich lata, w poziomych nie ma tego problemu.

Truma, to znaczy co?
Nowa? Używka?
No i zasadniczo co znaczy najprostsza? Sam piecyk, bez rozprowadzenia, nawiewów, wiatraczków/wentylatorów etc etc?
Jakie ma przewagi?
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samochody ciężarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości