ciężarówki 4x4 i więcej..
Moderator: Pasza
-
KAMILLO
-

- Posty: 116
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 12:09 pm
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KAMILLO » pt lut 03, 2006 12:38 pm
Wapniak pisze:Szukam kumpli do wymiany informacji itp.o ZILE 131 i ZILE 157.Może jest jakiś klub?
Znalazłeś kolejnego z Ziłem 131

Ził 131 6X6
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
-
KAMILLO
-

- Posty: 116
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 12:09 pm
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KAMILLO » pt lut 03, 2006 12:44 pm
Nicoxxx pisze:Można się pokusić o któryś silników Stara turbo np. ten mniejszy ma 4,380 l i moc 180 kM a jest jeszcze ten 6,8 części dostępne i sam motor też nie taki drogi Powodzenia przy projekcie
Zastosowanie silnika diesla z mocą 180 km w Zile 157 a nie mówię jeszcze o jakimś większym to chyba nie zbyt dobry pomysł poniewarz jego półośki tego nie wytrzymają...
Pozdrawiam KAMILLO
Ził 131 6X6
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
-
KAMILLO
-

- Posty: 116
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 12:09 pm
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KAMILLO » pt lut 03, 2006 12:48 pm
moralez pisze:uadam pisze:W temacie ZIŁa 157 kolejna kwestia. Jakim silnikiem dieselowskim możnaby zastąpić oryginalny dolnozaworowy benzynowy. Zużycie paliwa 50-60 litrów przy obecnej cenie paliwa przyprawia o zawrót głowy.
Będę zobowiązany za wszelkie pomysły
a moze jakis SW ktorych pelno w jelczach 200 koni a z turbo 243
widzialem zila 130 z silnikiem z autosana h9 i jezdzi to nawet nie najgorzej
plik ktory zawiera opracowania po rosyjsku na temat zila 131, 150, 151
http://uaz452.netglob.com.pl/rozne/zil/
Jestem pewien że silnik od jelcza nie wejdzie do 157-ki bez przerabiania przodu, to samo się tyczy Ziła 131 znajomy miał taki pomysł ale nie wyszło...
Ził 131 6X6
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
-
Wapniak
- jestem tu nowy...

- Posty: 41
- Rejestracja: pn mar 28, 2005 2:52 pm
- Lokalizacja: Cisownica k/Ustronia
Post
autor: Wapniak » sob lut 04, 2006 12:48 pm
No witam!!! Wreszcie jakiś nowy "ZIŁOWICZ"

Podajcie nr telefonu na prywatną wiadomość bo u mnie z częściami tragedia

Macie instrukcję do 131 po Polsku.Ja mam tylko po Rosyjsku.Do 157 mam po Polsku.A co do silników to 6CT 107A4.Ja w lecie będę montował.Teraz szukam jakiegoś taniego używanego,remont kapitalny w Andorii i przez 10lat tylko olej zmieniać!!!!
-
vetrieska

- Posty: 306
- Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Stąporków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: vetrieska » czw lut 16, 2006 8:38 pm
Co do sw 680 z jelcza to wg mnie tez to sie latwo wbic do zila nie da. Standard to sw 400lub 6c107(prawie to samo), znam kilka takich przerobek. Jelczowski ma 11 litrow pojemnosci, 6c107 z autosana nieco ponad 6, roznica wielkosci spora. Co do literatury to mam jakis rosyjski opis - jedna ksiazka o zile 131, uralu 375 i gazie 66. Sporo rysunkow, a tresci mozna sie domyslic. sam uczylem sie rosyjskiego tylko w podstawowce a wiekszosc kumam o co chodzi. Jakby co to sluze kserowka tego.
A zil 135 to ciekawa konstrukcja, bo kazdy motor napedza swoja strone pojazdu, ma 3 biegi i przekladnie hydrokinetyczna a dwie srodkowe osie sa sztywno przykrecone. Motodemont tez jeszcze je ma mchyba w ofercie i to taniej niz ten z aukcji.
-
kamilpm
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: pn kwie 10, 2006 11:48 am
Post
autor: kamilpm » ndz lip 30, 2006 6:54 pm
Właśnie do swojego ziła 131 wkładam leylanda 6-cio cylindrowego z autobusu ,,koziołka" Ciekawe jak sobie będzie radził A swoją drogą to możę ktoś mi powie gdzie szukać części do tego potwora m.in. do układu hamulcowego gdzieś blisko wawy
-
kruchmot
-

- Posty: 109
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 9:33 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kruchmot » ndz lip 30, 2006 8:30 pm
Jeżeli coś mogę podpowiedzieć to dawaj na priw.
kruchmot@wp.pl
Krucha - Piotr
-
KAMILLO
-

- Posty: 116
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 12:09 pm
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KAMILLO » sob sie 05, 2006 7:36 pm
kamilpm pisze:Właśnie do swojego ziła 131 wkładam leylanda 6-cio cylindrowego z autobusu ,,koziołka" Ciekawe jak sobie będzie radził A swoją drogą to możę ktoś mi powie gdzie szukać części do tego potwora m.in. do układu hamulcowego gdzieś blisko wawy
Najwiecej czesci do Ził-ów w polsce ma chyba MOTODEMONT i tam możesz pytać
http://www.motodemont.com.pl częsci wysyłają też kurierem.
Ził 131 6X6
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
-
unimog

- Posty: 326
- Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
- Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe
Post
autor: unimog » ndz sie 06, 2006 9:59 am
Instrukcje obsługi i katalogi części do ZIŁ 157 / BAW i innych wojskowych szukaj w "Centralna biblioteka wojskowa" , "Centralne archiwum wojskowe" kiedyś mi do BTR-a załatwili bez problemu i przesłali ksero za pobraniem

.
-
KAMILLO
-

- Posty: 116
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 12:09 pm
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KAMILLO » ndz sie 06, 2006 4:08 pm
unimog pisze:Instrukcje obsługi i katalogi części do ZIŁ 157 / BAW i innych wojskowych szukaj w "Centralna biblioteka wojskowa" , "Centralne archiwum wojskowe" kiedyś mi do BTR-a załatwili bez problemu i przesłali ksero za pobraniem

.
a to ciekawe co piszesz, powiedz czy tam trzeba się udac osobiscie czy załatwiałes to telefonicznie... mozesz podac dokładne namiary

???
Pozdrawiam KAMILLO
Ził 131 6X6
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)
-
sweetek
- jestem tu nowy...

- Posty: 94
- Rejestracja: pn sie 29, 2005 9:25 am
- Lokalizacja: lublin
Post
autor: sweetek » wt sie 22, 2006 3:49 pm
witam, ja się włącze w wątek , co prawda ziłami nie zyję, ale zastanawiałem się nad kupnem wiertnicy, potrzebna jest do kopania studni głębinowych do 40 - 50 metrów srednica 90 mm. Moge coś takigo kupic na gazie 69, (małym gaziku) ale zastanawiam się czy to nadaje się do takich celów, czy tylko do małych odwiertów geologicznych. Wy pewnie wiecie lepiej i macie w tym temacie doświadczenie. Jeśli chodzi o części do samochodów wojskowych to w Krakowie jest centralny magazyn części do pojazdów (wojskowy) oni tam składują wszystkie części z wycofanych pojazdów i raz na jakiś czas ogłaszają przetarg. Czasami daje rade tam kupić części poza przetargiem bo nie moga się tego pozbyć. W krakowie wiertnice na starach 660 można kupic po 25 - 35 tyś i to z zepołem filtrów zbiornikiem na 6000 l. i agregatami, części też mają do tego.
i jak zwykle pozdrawiam wszystkich
-
Najmłodszy_Gazowiec

- Posty: 374
- Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
- Lokalizacja: Karczew
Post
autor: Najmłodszy_Gazowiec » wt sie 22, 2006 4:24 pm
mój s±siad ma zi³a 131. S³uzy mu do przewo¿enia dos³ownie wsyztskiego z wywrotk±. Silnik ma oryginalny z INSTALACJ¡ GAZOW¡, a zbornik oko³o 120l pod kabin± z lewej strony.
Gaz 69
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » śr sie 23, 2006 10:52 am
sweetek pisze:witam, ja się włącze w wątek , co prawda ziłami nie zyję, ale zastanawiałem się nad kupnem wiertnicy, potrzebna jest do kopania studni głębinowych do 40 - 50 metrów srednica 90 mm. Moge coś takigo kupic na gazie 69, (małym gaziku) ale zastanawiam się czy to nadaje się do takich celów, czy tylko do małych odwiertów geologicznych. Wy pewnie wiecie lepiej i macie w tym temacie doświadczenie. Jeśli chodzi o części do samochodów wojskowych to w Krakowie jest centralny magazyn części do pojazdów (wojskowy) oni tam składują wszystkie części z wycofanych pojazdów i raz na jakiś czas ogłaszają przetarg. Czasami daje rade tam kupić części poza przetargiem bo nie moga się tego pozbyć. W krakowie wiertnice na starach 660 można kupic po 25 - 35 tyś i to z zepołem filtrów zbiornikiem na 6000 l. i agregatami, części też mają do tego.
gaz to raczej do malych otworow, brakuje mu ladownosci zeby wszystkie zerdzie (swidry) zabrac, poza tym jest niewystarczajaco stabilny w czasie wiercenia
do tak glebokich otworow tylko ciezki sprzet
aaa, jesli naped wiertni ma z PTO to przy wiekszych otworach zaczyna mu brakowac mocy
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
sweetek
- jestem tu nowy...

- Posty: 94
- Rejestracja: pn sie 29, 2005 9:25 am
- Lokalizacja: lublin
Post
autor: sweetek » pt sie 25, 2006 9:37 am
dzięki wielkie za info - ja co prawda myslałem o przełożeniu tego na Patrola 3,3 albo ściągnąć nawet 4,2, ale stabilność to faktycznie istotna rzecz. dzięki
i jak zwykle pozdrawiam wszystkich
-
kamilpm
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: pn kwie 10, 2006 11:48 am
Post
autor: kamilpm » śr sie 30, 2006 6:17 pm
do fi 90mm to najlepszy trójnóg
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 8:50 am przez
kamilpm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
kamilpm
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: pn kwie 10, 2006 11:48 am
Post
autor: kamilpm » śr sie 30, 2006 6:21 pm
apropo to kupie wiertnice na płuczke Pozdrawiam 4x4 6x6!!!!
-
Bartas

- Posty: 2215
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartas » śr gru 20, 2006 8:01 pm
Czy ktoś z was wie jak miał rozwiązany napęd naczepy w Ził 137. Jest to nic innego jak Ził 131 z naczępą i z napędzanymi osiami, czyli zestaw o napędzie 10 x 10. Ciekawi mnie jak rozwiązano napęd naczepy i ile straciła na manewrowości

VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
Bosman

- Posty: 513
- Rejestracja: pn sty 30, 2006 12:34 am
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
Post
autor: Bosman » śr gru 20, 2006 8:53 pm
Może wiesz czy taki Ził 137 jest na terenie Polski.Wiem że fizycznie istnieje Ził 157 z naczepą napędzaną WOM.
-
Bartas

- Posty: 2215
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartas » śr gru 20, 2006 8:59 pm
Bosman pisze:Może wiesz czy taki Ził 137 jest na terenie Polski.Wiem że fizycznie istnieje Ził 157 z naczepą napędzaną WOM.
to może być to samo rozwiązanie, w Polsce nie widziałem, w WP nie mieli takiego zestawu z tego co mi wiadomo.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
Bosman

- Posty: 513
- Rejestracja: pn sty 30, 2006 12:34 am
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
Post
autor: Bosman » czw gru 21, 2006 9:28 am
W Polsce są dwie naczepy z napędem w rękach prywatnych oraz dwa ciągniki siodłowe Ził 157 w WP.
-
piotr759

- Posty: 1561
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
- Lokalizacja: Grzywna
Post
autor: piotr759 » czw gru 21, 2006 1:11 pm
Do niedawna dwie takie naczepy z napędem na tylne osie stały (stoją?) w firmie Motodemont w Kaźmierzu. Dawno tam nie byłem....
Naczepa miala mosty podobne(identyczne?) jak w Zile 157. Wałek do napędu wchodził w środek siodła ciągnika.
-
Bartas

- Posty: 2215
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartas » pt gru 22, 2006 8:11 am
piotr759 pisze:Do niedawna dwie takie naczepy z napędem na tylne osie stały (stoją?) w firmie Motodemont w Kaźmierzu. Dawno tam nie byłem....
Naczepa miala mosty podobne(identyczne?) jak w Zile 157. Wałek do napędu wchodził w środek siodła ciągnika.
firma dobrze mi znana, też tam nie byłem x czasu. Jeżeli jeśli wałek wchodził właśnie tak, to promień skrętu miał ten zestaw raczej duży

VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości