Praga v3s a XXI wiek

ciężarówki 4x4 i więcej..

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » śr lis 23, 2005 7:02 pm

ja niechce mostów ,mam do kupienia całą prage(tanio) :)2
myślałem może zrobić cuś takiego :o
http://www.sportovninoviny.cz/mac/truck ... p?id=23307
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
R_Pol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am

Post autor: R_Pol » śr lis 23, 2005 7:58 pm

tiger pisze:tam ida simeringi ktore puszczają , po czarnym jechałem z nim 70km /h .
70 to chyba w snach :), maks bezpieczny na silniku to z 50, z gorki bez silnika moze 60 :). Z mostami to sie zgadza troche puszczaja olej na zwolnicach, np. na pierwszym tylnym moscie (moze wiecej obciazony albo u mnie tak ma :) ).

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » śr lis 23, 2005 9:09 pm

czy pragi mają różne przełożenia w mostach? szybsze ,wolne itp? :roll:
różnice zębów na ataku czy coś takiego?
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
R_Pol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am

Post autor: R_Pol » czw lis 24, 2005 6:36 pm

Nie slyszalem zeby stosowali w pragach np. w zaleznosci od typu zabudowy - przelozenia, w "komunie" chyba takich fanaberi nie robili :). Przynajmniej w w ksiazce z czesciami nic nie ma na ten temat. Na czeskich stronach tez gostek pisal, zeby nie dochodzic do 60km/h bo waly mozna urwac :)

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz lis 27, 2005 8:10 pm

w pradze podoba mi sie przedewszystkim imponujący prześwit 40 cm :)2

BTW był też następca Pragi V3S był to model UV 100 produkowany chyba pod koniec lat 80, z napędem 4x4 i prześwitem 45 cm :o
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn lis 28, 2005 5:12 pm

U mnie kolo chcial za prage 2500zł i sie zastanawiam bo fajna sprawa w sumie.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn lis 28, 2005 5:38 pm

wpakował by małego leylanda ,opindolił ostatnią oś,koła od gaza 66 i
zalać orężadą i w teren :o
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn lis 28, 2005 7:12 pm

Dokładnie. Jak kolo na wiosne to bedzie jeszcze mial to pomysle.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
R_Pol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am

Post autor: R_Pol » pn lis 28, 2005 7:18 pm

Juz silnika to nie trzeba mieniac, nie jest zly (odporny na przechyly, dwie pompy oleju tyl,przod miski :) ), ale obciecie osi z rama, dobry pomysl + wywalenie resora, przelozenie drazkow do przodu (nawet przesuniecie pozostalego mostu do przodu z 0,5m), moze sprezynki jakies. Troche pobawic sie spawarka, diaksem i sprzeta do zabawy mozna zmontowac :lol:

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn lis 28, 2005 7:42 pm

uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

vytżaska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pt gru 02, 2005 9:30 pm

Post autor: vytżaska » pt gru 02, 2005 10:02 pm

:D jeżdżę praga 13 lat /pod dźwigiem czyli max obciążnie podwozia 24 h na dobę/i mosty są naprawdę dobre 0 awarii są na walcowych zwolnicach i mają ręczną blokadę.UWAGA jak się ruszy głową można je zwęzić mają c jedynie oryginalne półośki/w tyle każda półoś jest inna i do krótkiej miast długiej dać krótką/ trzeba skrócić przy tym rurę.osiągniesz nawet 1,5 metra-widziałem traktorek sam tak zrobiony i tachał furę węgla.jak co może miałbym krótkie półosie.w bajki o słowacji nie ma co wierzyć -co lepsze przetopili parę lat temu a teraz się drożą bo sami nie mają.Praga ogólnie jast ok. tylko słabuje .ja przerobiłem na leylanda sw 400 i jest o bieg szybsza a pozatym mam w końcu ogrzewanie w kabinie a nie dym.Może mnie by ktoś poratował dobrą skrzynią biegów bo od tego sw400 1 i wsteczny są kaput.

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » sob gru 03, 2005 1:54 pm

vytżaska pisze::D jeżdżę praga 13 lat /pod dźwigiem czyli max obciążnie podwozia 24 h na dobę/i mosty są naprawdę dobre 0 awarii są na walcowych zwolnicach i mają ręczną blokadę.UWAGA jak się ruszy głową można je zwęzić mają c jedynie oryginalne półośki/w tyle każda półoś jest inna i do krótkiej miast długiej dać krótką/ trzeba skrócić przy tym rurę.osiągniesz nawet 1,5 metra-widziałem traktorek sam tak zrobiony i tachał furę węgla.jak co może miałbym krótkie półosie.w bajki o słowacji nie ma co wierzyć -co lepsze przetopili parę lat temu a teraz się drożą bo sami nie mają.Praga ogólnie jast ok. tylko słabuje .ja przerobiłem na leylanda sw 400 i jest o bieg szybsza a pozatym mam w końcu ogrzewanie w kabinie a nie dym.Może mnie by ktoś poratował dobrą skrzynią biegów bo od tego sw400 1 i wsteczny są kaput.
myślałem właśnie o zwężaniu mostów w dokładnie taki sposób tylko z przodu półosie są w krzyżaki(przeguby) wciskane na frez??
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz gru 04, 2005 9:37 pm

Ja moze tez cos nad tym pomysle ale na wiosne teraz w weekend skonczylem syfa tzn jeszcze zostaly jakies pierdoly ale mozna powiedziec ze juz koniec a na wiosne moze sie cos zmota duzego.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » ndz gru 25, 2005 8:45 pm

witam!
Pierwszy wpis na forum ale w tym temacie siedze co nieco. Ze wzgledu na branze sporo mialem z pragami do czynienia (transport dluzycy). Na drodze faktycznie jedzie to kolo 50, 60 w porywach. Problemem jest silnik - slabawy i z ladunkiem trzeba asa czesto wyciagac (jedynka z redukcja) bo na blokady i blizniaki mocy brakuje. W lato chlodzenie powietrzem daje sie we znaki, czesto silnik potrafi "spuchnac" i trzeba przerwe robic. Wycieki oleju to standard tak jak w tatrze. W kabince spory halas ale da sie wytrzymac. Ale w terenie to auto wymiata wszystko: nie wezmie tyle co star (rozsadne jest 10-12m3 drewna), za to mala kabina nie boi sie galezi, a mosty na zwolnicach pozwalaja jezdzic prawie ze po zrebie (przeswit taki jak sztywnej osi dwukolki). Widzialem ja kilka razy w akcji w trudnym terenie, trudnym na tyle ze nie majac wciagarki pod skrzynia ciagnal sie na linach wciagarek do zaladunku ktore ma na pace (liny szly przez bloczki). Oczywiscie przy zalaczonych napedach (a podreczniki nakazuja ciaganie na luzie). Efektem byly koleiny na jakies 50-60 cm po jednym przejezdzie ale pelen sukces. Ludzie ktorzy jezdza lata twerdzili ze 266 by tego nie dokonal). Podsumowujac sw400 todobry pomysl, jak widzimy jednak kleka skrzynia.Mosty sa bardzo dobre, wielu je chwali jako niezniszczalne. Latwo zalozyc tez blokade z przodu. Co do obcinania tylnego mostu to bym sie tak nie spieszyl bo to niewiele wiecej masy a trakcji sporo ale zalezy co kto chce robic. Most z pragi do lzejszej "zmoty" wg mnie jest za ciezki, podobnie jak ten z unimoga, lepsze sa zwolnice doczepiane do malych mostow albo mosty volvo laplandera.
Co do pragi uv100 to ona raczej byla nosnikiem narzedzi podobnym do unimoga z hydraulika i doczepianym osprzetem. Jakas tego wersja jest produkowana do dzisiaj, w zeszlym roku widzialem na targach maszbud w kielcach. Mosty ma prawie identyczne jak te z v3s. Byla tez jakas wersja v3s z lepszym silikiem opracowana w latach 90 ale malo tego bylo.
P.S. Moj nick to nazwa potoczna pragi v3s, uzywana u czechow.

PONAR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt lut 07, 2006 10:37 pm
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: PONAR » śr lut 08, 2006 11:06 pm

Pragę można jeszcze w czechach za 100 -120 tyś koron kupić z wojska starą ale nową bez przebiegu sam się kiedyś nad tym zastanawiałem bo auto jest ciekawe,
Przycierający się silnik to ponoć normalka bo w polsce one tylko takie ładunki drzewa po lesier woziły w czechach w lesie nie było ani jednej pragi.
Ja myślałem dołożyć do tego motora jakąś malutką turbinkę i nic więcej motor jest prosty łatwy w naprawach i tani,
Ja nie miałe bym problemu z niczym bo do czech mam 30km ale 2 koniec polski to może mieć lekki problem.

Awatar użytkownika
ndv
 
 
Posty: 111
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 1:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ndv » wt lut 21, 2006 5:37 pm

Taka Praga to fajna chyba jest :)2 Mi by się przydałe taka z paką 6m, ale to chyba nie podejdzie... :(

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » ndz cze 10, 2007 11:11 pm

czy ktoś ma moze przekrój tylniego mostu do pragi ?
Bo brakuje mi przesówki blokady i chyba czegos jeszcze a niewiem jak to wyglada takto bede wiedzial czego szukac .
Pozatym moze ktos wie jakie jest przełozenie tego mostu ?
Dostalem taki most do naprawy ale niezabieram sie za niego bo niemam danych ani rysunków .
Tak wiec prosze o pomoc :)
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » czw lip 05, 2007 4:32 pm

tymon4x4 pisze:czy ktoś ma moze przekrój tylniego mostu do pragi ?
Bo brakuje mi przesówki blokady i chyba czegos jeszcze a niewiem jak to wyglada takto bede wiedzial czego szukac .

Tak wiec prosze o pomoc :)
POMOCY :-? :-? :-? :-?
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
MC-Maxim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 20, 2005 6:47 pm
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: MC-Maxim » ndz lip 29, 2007 8:45 am

A czy ktos mial poworwnanie mozliwosci terenowych takiej pragi i powiedzmy Tatry 6x6 ?

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » czw wrz 06, 2007 2:35 pm

Tatra ciezsza dwa razy, nie ta klasa wagowa. Praga jest lzejsza nawet od stara 266 i to jakies 1,5 tony a ladownosc ma podobna. Jej kolejna zaleta to waska kabina ktora w dziury sie miesci - na pierwszej przejazdzce po lesnej drodze nowym nabytkiem z duza kabina urwalem oba lusterka wiec cos w tym jest.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

timo
Posty: 335
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 9:25 pm

Post autor: timo » ndz wrz 16, 2007 10:07 am

tak mi sie przypadkiem na allegro znalazla ;)

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T388069

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » ndz lis 25, 2007 9:58 am

:)4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samochody ciężarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość