Strona 1 z 1
SPRZEGLO
: ndz sty 25, 2015 12:43 am
autor: montero
Znacie jakies ciezarowki/wozidla o mocnym sprzegle ,nie hydro, nie automat?
Re: SPRZEGLO
: ndz sty 25, 2015 1:06 pm
autor: PiRoman
Znamy.
Re: SPRZEGLO
: ndz sty 25, 2015 1:09 pm
autor: vandall_jr
Nie znam osobiście

ale widziałem

Re: SPRZEGLO
: ndz sty 25, 2015 1:13 pm
autor: PiRoman
No to nie kasztań. Pytanie było jasne.
Re: SPRZEGLO
: ndz sty 25, 2015 1:15 pm
autor: vandall_jr
PiRoman pisze:No to nie kasztań. Pytanie było jasne.
pardom

Re: SPRZEGLO
: ndz sty 25, 2015 1:16 pm
autor: PiRoman
No to już. Nie smarcz, wytrzyj nos i merytorycznie proszę.
Re: SPRZEGLO
: ndz sty 25, 2015 7:41 pm
autor: montero
Tak

Re: SPRZEGLO
: pn lut 16, 2015 10:49 pm
autor: montero
Scania v8 mial ktos do czynienia z tym potworkiem ? Chodzi mi o wersje starsze na rzedowej pompie.
Re: SPRZEGLO
: śr lut 18, 2015 9:43 pm
autor: radek4x4
W sensie o co chodzi ? co szukać ? Dać nr vin i mogę poszukać co trzeba w robocie

Re: SPRZEGLO
: czw lut 19, 2015 9:26 pm
autor: montero
Chodzi mi ogolnie o ten silnik czy dobry , do ktorego roku mozna kupic na pompie mechanicznej, czy moze nadal mozna, i czy byly 2 tarczowe sprzegla , jesli tak to z jaka skrzynia.
Re: SPRZEGLO
: wt lut 24, 2015 10:21 pm
autor: radek4x4
Zaletą Scani jest dostępność cześci. V8 to będzie zapewne 500 KM silnik i z tego co kojarzę to w wersji 124 Lub jeszcze R-ka ale mogę się mylić, jest tego od groma modeli. A sprzęgło spotykałem tam jednotarczowe. Raczej Volvo miało na 2 tarczach...
Re: SPRZEGLO
: śr mar 04, 2015 12:56 am
autor: montero
No wlasnie nie moge znalezc w czym bym by bylo mocne sprzeglo z tym silnikiem.Ale musu na ten silnik nie ma, jakby co.Ogolnie jakis silnik ciezarowy +400 hp z mocna transmisja.Pewnie na traktorze sie skonczy...
Re: SPRZEGLO
: śr mar 04, 2015 8:26 am
autor: apede
Jakiś tłusty parch się szykuje?

Re: SPRZEGLO
: śr mar 04, 2015 8:56 am
autor: Kuszman
Mialem fh12 z 2002 roku. 420km. Sprzeglo 2 tarczowe bylo.
Re: SPRZEGLO
: śr mar 04, 2015 8:49 pm
autor: radek4x4
Dziś w firmie wyszedł dym, klient zamówił sprzęgło po nr vin do skakanki i je dostał. Dzwoni po godzinie że sprzęgło nie pasi opierdol itd itp.

Jedziemy patrzymy a tam zupełnie coś innego, dokładnie docisk inny. Więc powrót i szukanie drugiego kompletu, zaleźliśmy tel do klienta mówimy jaka jest sprawa- wersja wzmacniania jakaś mega hard - telefon do klienta klient super ok dawajcie, panie tylko cena trochę wyższa... Ile? tańsze 8 tyś, droższe 11, zamawiać? na to klient:"A nie da się przerobić na zwykłe...?"

Może być sprzęgło mega mocne tylko to kwestia kasy...
A tak z ciekawości ... do czego to ma być?
Re: SPRZEGLO
: sob mar 07, 2015 2:01 pm
autor: montero
apede pisze:Jakiś tłusty parch się szykuje?

No to musiałby być na sprężynach od walca
Badam temat sprzęgięł suchych i mokrych , jak to się robi bez przekładni automatycznej w takich duzych momentach obr.
Re: SPRZEGLO
: sob mar 07, 2015 2:03 pm
autor: montero
radek4x4 pisze:Dziś w firmie wyszedł dym, klient zamówił sprzęgło po nr vin do skakanki i je dostał. Dzwoni po godzinie że sprzęgło nie pasi opierdol itd itp.

Jedziemy patrzymy a tam zupełnie coś innego, dokładnie docisk inny. Więc powrót i szukanie drugiego kompletu, zaleźliśmy tel do klienta mówimy jaka jest sprawa- wersja wzmacniania jakaś mega hard - telefon do klienta klient super ok dawajcie, panie tylko cena trochę wyższa... Ile? tańsze 8 tyś, droższe 11, zamawiać? na to klient:"A nie da się przerobić na zwykłe...?"

Może być sprzęgło mega mocne tylko to kwestia kasy...
A tak z ciekawości ... do czego to ma być?
rozumien że chodzi o scanie V8 16litrową? a do czego mu było to mocniejsze sprzęgło ? Tzn co to za auto było coś 8x4 ?
Re: SPRZEGLO
: ndz mar 08, 2015 9:11 pm
autor: krism
znam wiele sinikow ciezarowych ale powiedz cos wiecej bo jak na razie nie wiadomo czego szukasz z jaka skrzynia, jakie obroty (to ma przelozenie na sprzeglo) itp np dafowski silnik XE jest trwaly ,banalnie prosty, zestopniowany ze skrzyniami ZFa (kilka rodzajow o roznych wytrzymalosciach i przelozeniach) i to na tradycyjnym sprzegle . skania jest generalnie ok ale stare mercedesy sk trwaloscia bily najwiecej . unikaj silnikow mana d 20 -mamy problemy wlasnie ze sprzeglami gdzie przy malej zywotnosci w zaleznosci od wersji cena od 3,5 do 9 tys za kompl.
Re: SPRZEGLO
: pn mar 09, 2015 3:21 pm
autor: montero
Szukam jak najmocniejszej transmisji , silnik +400hp , sprzegło :1/2 tarczowe lub hydrauliczne wielotarczowe. Obroty silników cięzarówek ogólnie sa podobne.Prędkość jak wozidło budowlane max 70km/h. Ale nie mam rozeznania gdzie takie coś moze być.Moze właśnie w wywrotkach 8x8 ?
Re: SPRZEGLO
: pn mar 09, 2015 4:27 pm
autor: Kuszman
Najmocniejsza będzie hydrokinetyczna z dowolnej ładowarki.
Re: SPRZEGLO
: pn mar 09, 2015 8:40 pm
autor: radek4x4
Scania pierwotnie była "gruszką" do betonu i przerobiono ją na wywrotkę. Więc może podejrzeć w tym kierunku. Dwu tarczowe sprzęgła miał także niektóre Volvo.
Re: SPRZEGLO
: śr mar 11, 2015 8:23 pm
autor: goralski
krism pisze:znam wiele sinikow ciezarowych ale powiedz cos wiecej bo jak na razie nie wiadomo czego szukasz z jaka skrzynia, jakie obroty (to ma przelozenie na sprzeglo) itp np dafowski silnik XE jest trwaly ,banalnie prosty, zestopniowany ze skrzyniami ZFa (kilka rodzajow o roznych wytrzymalosciach i przelozeniach) i to na tradycyjnym sprzegle . skania jest generalnie ok ale stare mercedesy sk trwaloscia bily najwiecej . unikaj silnikow mana d 20 -mamy problemy wlasnie ze sprzeglami gdzie przy malej zywotnosci w zaleznosci od wersji cena od 3,5 do 9 tys za kompl.
a to nie w d20 wały leciały na potęgę? znaczy ogólnie dobry model
