Strona 1 z 1

star 244

: wt lut 24, 2009 1:17 pm
autor: marcinsokol
jak to się sprawuje w terenie? to tylko wersja obcięta 266 czy inna technika? a widzial ktos stara 844 czyli unistara?

Re: star 244

: wt lut 24, 2009 5:32 pm
autor: Zeed
Może moje spostrzeżenia nie będą miarodajne, ale: wg mnie 266 robi o wiele lepiej, w sumie jeden most więcej :)21 w każdym bądź razie o wiele więcej miałem okazje jeździć w terenie 266, po za tym 244 którymi miewam okazje jeździć są na niby terenowych oponach, ale badziewnych, z drugiej strony 266 na jodle :)2 więc porównanie słabe, uwaga dotycząca załączania napędów-otóż zdarzają się awarie typu, że w 244 nie zawsze się załączy(przełączniki) a w 266 przynajmniej jedna wajcha jest(co prawda nie od przedniego mostu) ale jakoś bardziej klasycznie 8) w manewrach w lesie 244 może być nieco lepszy dzięki lepszemu skrętowi i to chyba dosyć znacznie, ale że więcej praktyki w 266 to może i dlatego pewniej się w nim czuje w terenie niż w 244-w koleinach i małych trawersach wg mnie 244 o wiele słabiej, po za tym obsługa mechanika w 266 to istna radość :)21 nie ma porównania do warn'owskiego dżojstika z 244 :)23

Re: star 244

: wt lut 24, 2009 8:22 pm
autor: Nicoxxx
Zależy do czego potrzebny 244 ja jeździłem strażakiem czyli prawie 5 ton woda I pompa sprzęt spory ładunek ale dawał rade po górkach póki twardo miękko to już nieciekawie ale w trasie nie jest najgorzej przede wszystkim sporo lżejszy od 266 a silnik ten sam jeśli do małych ładunków i zainwestujesz w opony i felgi jak 266 to może być ciekawa maszyna
unistary ta takie białe kruki są ale niema jeszcze na oczy nie widziałem

Re: star 244

: wt lut 24, 2009 8:31 pm
autor: Nicoxxx
ps troche danych wszystkich modeli
http://www.hardtrucks.lap.pl/articles.php?id=4

Re: star 244

: wt lut 24, 2009 9:58 pm
autor: marcinsokol
Nicoxxx pisze:Zależy do czego potrzebny 244 ja jeździłem strażakiem czyli prawie 5 ton woda I pompa sprzęt spory ładunek ale dawał rade po górkach póki twardo miękko to już nieciekawie ale w trasie nie jest najgorzej przede wszystkim sporo lżejszy od 266 a silnik ten sam jeśli do małych ładunków i zainwestujesz w opony i felgi jak 266 to może być ciekawa maszyna
unistary ta takie białe kruki są ale niema jeszcze na oczy nie widziałem
potrzebuje wokół domu a to się przebić przez śnieg metrowy a to jabłka na skup oddać , a to z lasu drewno przywieść. nawet bym go nie rejestrował .opony z felgami z 266 podejdą ?

Re: star 244

: wt lut 24, 2009 11:45 pm
autor: tomek
Wszystkie 244 jakie widziałem to były na bliżniakch z tyłu...a to nie jest dobre kung-fu w terenie...844 to nie ale jakoweś 744 to w gazowniach czy w innych elektrowniach gdzieś mignęły...

Re: star 244

: śr lut 25, 2009 7:55 am
autor: marcinsokol
http://www.hardtrucks.lap.pl/uploads/art/UNISTAR/1.jpg
nie znam się ale czy to nie przypadkiem zamienione bliźniaki na pojedyncze?

Re: star 244

: śr lut 25, 2009 9:36 am
autor: Krzysiek-74
tomek pisze:Wszystkie 244 jakie widziałem to były na bliżniakch z tyłu...a to nie jest dobre kung-fu w terenie...
Fajnie powiedziane :)2 :)21 . Ale cała prawda. Bliżniaki z tyłu, robią jak kotwica. Z jednej strony w ruch maszynę wprawiają, ale na grząskim tak właśnie się zachowują. :-?

Re: star 244

: śr lut 25, 2009 5:45 pm
autor: Zeed
tomek pisze: 744
244 popierdaczyło mi się z 744 :)16

Re: star 244

: śr lut 25, 2009 9:25 pm
autor: Nicoxxx
opony podejdom jak tylko wokul domu to patrz co tansze bendzie z dobrymi oponami bo komplet opon z felgami do 266 troche kosztuje

Re: star 244

: pn maja 04, 2009 7:09 am
autor: kruchmot
Skromnie ale treściwie. 244 to STAR 100% Stara. 744 to auto gdzie w Starachowicach montowali co mieli tzn. Francuskie mosty ROQUELA czy jakoś tak. Powyżej ktoś pisał że one były w energetyce to święta prawda. Kłopot z częściami do tych mostów. Więc 244 jest tańszy w eksploatacji.
244 kontra 266 to zależy. 244 ma mniejszą ładowność ale lepszy skręt. 266 jest też cięższy o jakieś 300 kg a może lepiej ( inny reduktor, dodatkowe wały jaden most więcej a i jeszcze oś resorów )

Re: star 244

: czw cze 25, 2009 7:20 pm
autor: Kamel
Podstawowym pytaniem jest:

Do czego ma służyć ten samochód??

Znam 266 z zabudową kontenerową i urządzeniami wiertniczymi, 244 jako cysterny paliw i 744 jako zabudowy skrzyniowe. Każdy sprawdza się inaczej i ma ukryte swoje rozwiązania techniczne. Przy użytkowaniu mostów Rockwella (744) nie zauważyłem większych problemów, a jedne jeżdżą po pustyni, a inne w polskich warunkach terenowych - i zaznaczam, że to nie teren typu light jak w np. energetyce.

Re: star 244

: ndz sty 24, 2010 10:58 am
autor: majsterm
Witam :) mam stara 244 i moge powiedzieć ze jest w 100% skuteczny do takich zeczy jak wlasnie coś przywieść drewno z lasu czy cuś takiego w terenie sprawuje się dobrze pod warunkiem ze opony są terenowe. Po cieszkim terenie radzi sobie OK, śniegi to nie problem dla tego samochodu a na bagnach to ruznie bywa jedzie to tąd do puki sie na mostach nie powiesi a puzniej to juZ cieszka sprawa zeby go wytargać. mocny winch lub duży zetor i tesz jest cieżko :)

Re: star 244

: ndz sty 24, 2010 7:23 pm
autor: marcinsokol
powitac z tylu masz blizniaki czy balony?

Re: star 244

: pn lut 01, 2010 7:05 pm
autor: majsterm
bliżniaki z tylu

Re: star 244

: pt lut 26, 2010 4:39 pm
autor: misman
Kamel pisze:Podstawowym pytaniem jest:

Do czego ma służyć ten samochód??

Znam 266 z zabudową kontenerową i urządzeniami wiertniczymi, 244 jako cysterny paliw i 744 jako zabudowy skrzyniowe.

Podłączę się do tematu i dopytam:
Jaka jest dostępność części 266 w porównaniu z 244 ? Lepsza, gorsza, czy wiele jest wspólnych ?
Czy 244 i 266 mają blokady na mostach, i czy na wszystkich ?
Którego bardziej warto kupić, którego szukać ? Przeznaczenie: mały wywrot (duży tonaż niekoniecznie, wystarczy ładowność 266) + hds, z opcją pługa ...

Re: star 244

: pn paź 25, 2010 6:50 pm
autor: maciekp
244 i 266 posiadają blokady tylnych mostów właczane elektropneumatycznie. Miałem 3 takie stary 244. Jesli chodzi ci o Stara który bedzie spełniał te oczekiwania o ktorych napisales proponuje 244.
Aha, no 266 ma tez ta przewage ze ma WINCH :)

Warto poszukac Stara 244 RS- wersja rolniczo specjalna. Filtra powietrza umieszczony wysoko za kabina, jest wyzszy poniewaz jest to wywrotka i ma pomocnicza rame.

Re: star 244

: pn paź 25, 2010 9:40 pm
autor: kruchmot
Star 266 jaksama nazwa wskazuje ma napęd na 6 kół czyli 3 osie a 244 tylko na dwie osie. Blokady są ale z tyłu 6 kół znaczy więcej trakcji i więcej ładowności

Re: star 244

: śr lis 03, 2010 10:33 am
autor: Kamel
Części są i do jednego i do drugiego, z tym, że 266 było dłużej produkowane więc będzie więcej części.

Re: star 244

: śr lis 03, 2010 9:19 pm
autor: maciekp
a czy 244 ma ten sam tylny most co star 200 czy nie ? Bo nie wiem czy to prawda ale gdzies czytłem w 244 była jakas roznica. Mosty w 200 nie były za wytrzymałe.