Strona 1 z 1
Mercedes 4141 8x6 8x8
: śr maja 19, 2010 4:47 pm
autor: goralski
jutro idę do nowego arbajtu na "test"
do tej pory jeździłem Mercem 1831 (4x4) ale z '95
te 8x6 i 8x8 są nowe (2005 wzwyż),jak tam działają blokady, MR,
napędy, pompy i...skrzynie automatyczne (manualne jak mniemam są
"przebijane" na boki z dolnej na górną). Jakieś extrasy tam czekają na mnie?
z tego co wiem to wanny z kiprami meilera, ktoś poratuje radą? będę wdzięczny
(chociaż mizerna stawka za godzinę

)
Re: Mercedes 4141 8x6 8x8
: śr maja 19, 2010 10:02 pm
autor: DamnIt!
Nie wiem gdzie będziesz jeździł, ani co woził - ale przed wszystkim to daj pozor gdzie wjeżdżasz i nie pchaj się jak nie masz pewności czy wyjedziesz. Nie jest wcale fajnie takiego koca z bagna wyrywać - a grzęźnie dużo wcześniej niż 4x4. Jeśli masz kiper do tyłu(rynna) - to musisz stać równo do rozładunku. Kiprowanie przechylonego samochodu może zakończyć się strzeleniem boka. Automatem nie jeździłem, ale blokady o ile pamiętam masz włączane klawiszami na desce po prawej stronie - są sterowane pneumatycznie i oprócz blokad dyferencjałów w mostach masz jeszcze blokadę dyferencjału międzymostowego. Jak mi się coś jeszcze przypomni to napisze - ale najlepiej instrukcję sobie skombinuj.
Re: Mercedes 4141 8x6 8x8
: czw maja 20, 2010 5:37 pm
autor: goralski
no i po "testach" . Mi trafił się egzemplarz z 2005 roku z półautomatyczną skrzynią biegów,
na początku dziwne (jak za szybko się jedzie to komp blokuje wrzucenie niższych biegów i takie tam)
ale potem dość fajnie,ergonomia

wanna nawet stabilna, gorzej ze skrętem (nie taki jak 4x4)...
ogólnie wrażenia całkiem pozytywne....gdyby nie stawka

no ale przynajmniej będzie jak na
chleb zarobić.
@damnIt dzięki za info

Re: Mercedes 4141 8x6 8x8
: pt sie 06, 2010 4:23 pm
autor: wrc
to na dzojstiku masz te denerwujace klikanie i brak biegu z reguly powoduje zbyt szybkie puszczenie sprzegla a do blokag jest pokretlo chyba